Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

Ik vond het al eigenaardig dat A7 ook bij DxO niet aan D600/D610 kan tippen terwijl de A7R gelijkwaardig is aan D800...
    Tja, de Sony haalt 2248 tegenover 2925 voor de D610. Dat lijkt veel en is eigenlijk maar 1/3 stop verschil. Nikon blijkt altijd net iets meer uit een sensor te kunnen halen.

Je leest zoveel tegenstrijdigheden (cameralabs en imageresource claimen dat jpeg van de Sony's super is)
    Ik vind dat ze bij dpreview serieus overdrijven. De jpegs tot ISO1600 zijn zeer goed en zeker beter dan eender welke Nikon. Nikon is echt slecht in de verwerking van jpegs, ze slagen er zelfs in om meer ruis te creëren in de jpegs dan de raw bestanden die wel goed zijn.
    Beoordeel zelf maar, studio shot comparison tool.
    Boven ISO1600 vind ik de jpegs vd Canon 5DIII beter, minder ruis te zien.
    Dus boven ISO1600 zou ik in raw schieten en zelf de foto's bewerken.

En volgens verschillende testen heeft de A7 wel degelijk snellere AF dan de A7R. De A7 gaat ook minder hunten vanwege de pdaf. Maar om sport mee te fotograferen zijn deze toestellen (nog altijd) niet geschikt. Of je moet er een LEA4 adapter op zetten die het toestel omvormt tot een slt maar de lage fps helpen hier niet echt bij.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

De Sony Zeiss FE 55/1.8 is blijkbaar een topper, DxOMark heeft die getest en doet het bijna evengoed als de Zeiss Otus 55/1.4 die zo'n 4000€ kost en de beste lens is die ze ooit hebben getest.

Het ziet er hoe langer meer naar uit dat een systeemcamera als de Nex/A7/A7R het best tot zijn recht komt met een goede prime of met de standaardzoom. Langere lenzen zullen altijd vrij fors zijn en het voordeel vd compacte body gaat deels verloren.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        De Sony Zeiss FE 55/1.8 is blijkbaar een topper, DxOMark heeft die getest en doet het bijna evengoed als de Zeiss Otus 55/1.4 die zo'n 4000€ kost en de beste lens is die ze ooit hebben getest.
        Ja, ook net die dxo-resultaten gezien... Ferm indrukwekkend wat mij betreft. Die lens wil ik op een goeie dag zelf ook wel eens in handen hebben.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Inderdaad - dromen mag - als ik eens een paar briefjes te veel heb - of m'n cash wil investeren, weet ik meteen wat te bestellen.

Comment

Verslagje op fredmiranda.com van een blijkbaar heel tevreden gebruiker van A7R met FE 35/2.8, én met Canon-glas.

"Don’t let its size fool you, this baby packs a punch. For Canon photographers interested in landscape or studio photography, it’s a non-brainer. Combining this body with your arsenal of high quality Canon glass, makes for an unstoppable team."

En voor de techniekers onder ons: dit is de A7R ontmanteld.
            Last edited by K-2; 30 januari 2014, 09:38.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Heb gisteren de Viltrox-adapter ontvangen om Canon-glas op de Sony A7(R) te gebruiken.
              Onduidelijk of 'm full-frame dekking had, blijkbaar dus toch niet.
              Voor de rest top en "slechts" 'n dikke 100€ (incl. taksen en verzending) op moment van aankoop (30 januari 2014).

Kleine review met foto's en filmpje:
              "You don't take a photograph, you make it."
              - Ansel Adams

Comment

A7R review op Dpreview

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Een dijk van een camera, zoveel is zeker. Ik ben altijd een groot voorstander geweest van live view, EVF, rechtstreeks zien in de oogzoeker wat de camera ziet. Gedurende jaren waren er sterke tekortkomingen aan de live view systemen op vlak van AF, resolutie van de zoeker, Rainbow effects enz. Dit is echt een volwassen geworden spiegelloze camera. Beeldkwaliteit is top, ik blijf echter zeggen dat ze de body iets té klein gemaakt hebben, je leest dat ook in de review, het gaat maar de grip had iets groter mogen zijn. Van mij mag Nikon nu een pro body met de D800 sensor maken zonder spiegel

Walter
                  D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trobken Bekijk bericht
                    Heb gisteren de Viltrox-adapter ontvangen om Canon-glas op de Sony A7(R) te gebruiken.
                    Onduidelijk of 'm full-frame dekking had, blijkbaar dus toch niet.
                    Voor de rest top en "slechts" 'n dikke 100€ (incl. taksen en verzending) op moment van aankoop (30 januari 2014).

Kleine review met foto's en filmpje:
                    http://www.trobken.be/viltrox-mount-adapter-ef-nex.html
                    En inmiddels met 'n aardappelmes, 'n fijne schroevendraaier en 'n -op het net gevonden- Do-It-Yourself-page deze adapter aangepast zodat hij wél full-frame dekking biedt.

Over de A7 en de A7R is inmiddels ook al veel geschreven.
                    Zeker voor de RAW-schieters bieden deze cam's 'n uitmuntende beeldkwaliteit in 'n compacte én lichte body.

Ik ben erg tevreden over mijn Sony A7R, besteld via de website van Sony.
                    Daarmee had ik 'm reeds sinds halfweg november 2013!

Ja, er zijn nog veel nadelen aan maar sommige nadelen wegen voor mij persoonlijk te zwaar door bij de negatieve punten in de reviews op het internet.
                    Een voorbeeld is de vaak genoemde batterijduur.
                    Die is inderdaad kort, maar dat is volgens mij eigen aan een full-frame cam in 'n kleine behuizing...
                    Grote sensor, groot scherm, elektronische zoeker, scherpstelling... in zo'n kleine behuizing.
                    Groot drama om 'n extra opgeladen batterij in je tas te steken!

De opstarttijd is ook al vaak genoemd als nadeel. Correct, die is tergend lang. 100% mee eens.
                    Maar, uit ervaring met mijn vorige cam, de Sony A77 (APS-C, maar dit terzijde) heb ik ondervonden dat dit aanvankelijk OOK zo was.
                    Met de tweede firmwire was dit echter opgelost en startte de cam bliksemsnel op.

'k Ga niet alles herkauwen wat je op 't net ook kan lezen, sommige reviews schrijven het echter ook al:
                    Veel nadelen die deze cam nu heeft, zullen (aanzienlijk) verbeteren bij een komende firmwire.
                    Kon Sony deze nadelen dat niet van bij de eerste firmwire beperken?
                    Misschien, maar volgens mij wilden ze maar wat graag als pionier naar voren treden met deze full-frame systeemcam (ja, Leica was eerst maar geen autofocus).

Kortom, 'n aanrader voor de liefhebber die in RAW schiet om het beste uit z'n beelden te halen.
                    "You don't take a photograph, you make it."
                    - Ansel Adams

Comment

Beste vrienden,vandaag de A7 aangeschaft met 28-70mm met ingebouwde SS.In mediamarkt,met 21% vermindering.1486 eu met gratis 32 GB geheugenkaart.Is momenteel nog aan het laden.Vermits Sony geen lader bijlevert,heb ik voor 39 eu ook een universele lader bij aangeschaft.Nu nog sparen voor een LA-EA4 sapter en ik kan mijn reflex lenzen ook gebruiken.

Comment

1486 € voor een full frame camera met lens is een mooie prijs. Kan concurreren met APS-C toestellen qua prijs wat een mooie evolutie is.

Laat ons weten wat je ervan vindt qua beeldkwaliteit en AF.

Comment

A7R is geliefd bij landschapsfotografen. In deze aflevering van the grid kom je er meer over te weten. Vooral het dynamisch bereik vinden ze indrukwekkend en het formaat is ook een voordeel. Ook Matt Kloskowski vindt het een mooi toestel.

Comment

Working...
                          X