Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

Indrukwekkend hoor, een field test van Brian Smith
    Brian Smith's Field Test Review of Sony A7R full-frame interchangeable lens camera. First Sony A7 Review and Sample Photos by a Professional Photographer.

Comment

Was het oorspronkelijk niet van plan maar denk dat mijn 5d iii en paar kg lenzen nu toch de deur uitgaat. Ik zou ook voor de A7 gaan, vooral voor de snelle(re) af. Deze met een goede 35mm en dan nog een Zeiss zoomlens en ik kom al een heel eind voor pak minder gewicht. Zeer benieuwd naar de reviews!
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

De A7 en A7R zijn nu te bestellen bij cameranu.nl, de prijs is met 1799€ (A7+28-70) nog lager dan verwacht.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
          Was het oorspronkelijk niet van plan maar denk dat mijn 5d iii en paar kg lenzen nu toch de deur uitgaat. Ik zou ook voor de A7 gaan, vooral voor de snelle(re) af. Deze met een goede 35mm en dan nog een Zeiss zoomlens en ik kom al een heel eind voor pak minder gewicht. Zeer benieuwd naar de reviews!
          De lenzen voor die Sony full-frame camera's zijn even groot en zwaar als een vergelijkbare lens voor je 5D MKIII.
          Alleen de camerabody van die nieuwe Sony A7 en de A7R zijn kleiner, en daar staat tegenover dat er al zeker een accu in zit waar je veel minder foto's mee kan maken dan met die van een 5D MKIII (je moet dus reserve accu's meenemen als je veel foto's wil maken).

Of de autofocus van de nieuwe Sony's werkelijk sneller is dan die van een 5D MKIII, dat is iets waarvoor je best eerst wacht op de revieuws (de AF van die nieuwe modellen is wel sneller dan die van hun vorige camera's, maar daarom nog niet sneller dan de AF van een DSLR met een spiegel).
          De AF van een 5D MKIII is heel snel en accuraat, je mag die gerust met andere merken vergelijken, die zal dan eerder bij de betere uitkomen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Vreemd. Als ik het me goed herinner, heb je de 5D3 nog maar een aantal maanden. Niet tevreden over je 5D3?
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

O jawel hoor, is echt zonder discussie beste toestel dat ik ooit heb gehad. Maar het is en blijft een enorm zwaar ding. Vroeger sleurde ik bijvoorbeeld op reis een rugzak mee met de body, een 27-70, een 70-200 en nog wat andere prullen. Schitterende foto's, maar mijn rug wist ook waarom. Ik heb nu een RX100 als 'backup' en alhoewel dat echt een subliem ding is, zijn de foto's natuurlijk niet te vergelijken met de 5DIII. Dus zit ik altijd met gevoel 'had ik maar...'. Daarom twijfelde ik ook aan de RX1. Zou eigenlijk een betere backup voor me zijn omdat ik helemaal niks inboet qua beeldkwaliteit, maar wél een pak gewicht bespaar (een vaste lens vind ik op reis minder een probleem tegenwoordig). Misschien wacht ik wel gewoon af of de RX1 serieus pak zakt in prijs, maar ik heb al prijs gezien voor de A7 voor 1500 euro. Stel dat ik daar de Zeiss 35mm/2.8 op zet, dan zit ik aan totaalbedrag van +- 2.300 euro...en dat is nog altijd minder dan de RX1. Eigenlijk zou de RX1 moeten zakken naar +- 2.000 euro om interessant te blijven.
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

O jawel hoor, is echt zonder discussie beste toestel dat ik ooit heb gehad. Maar het is en blijft een enorm zwaar ding. Vroeger sleurde ik bijvoorbeeld op reis een rugzak mee met de body, een 27-70, een 70-200 en nog wat andere prullen. Schitterende foto's, maar mijn rug wist ook waarom. Ik heb nu een RX100 als 'backup' en alhoewel dat echt een subliem ding is, zijn de foto's natuurlijk niet te vergelijken met de 5DIII. Dus zit ik altijd met gevoel 'had ik maar...'. Daarom twijfelde ik ook aan de RX1. Zou eigenlijk een betere backup voor me zijn omdat ik helemaal niks inboet qua beeldkwaliteit, maar wél een pak gewicht bespaar (een vaste lens vind ik op reis minder een probleem tegenwoordig). Misschien wacht ik wel gewoon af of de RX1 serieus pak zakt in prijs, maar ik heb al prijs gezien voor de A7 voor 1500 euro. Stel dat ik daar de Zeiss 35mm/2.8 op zet, dan zit ik aan totaalbedrag van +- 2.300 euro...en dat is nog altijd minder dan de RX1. Eigenlijk zou de RX1 moeten zakken naar +- 2.000 euro om interessant te blijven.
                Het valt nog af te wachten hoe de AF presteert. Voor spelende kinderen bvb heb ik toch liever een top AF systeem zoals dat van de 5D3. Ik vraag me ook af hoe het zit met het gewicht van de lenzen. Want een zware lens + lichte body vind ik geen leuke combinatie. En dan is er nog ergonomie/grip. Nex 5, 7, Nikon 1, EOS M... Ik heb al verschillende toestellen in mijn handen gehad en vind ze qua ergonomie/grip een stuk slechter dan zelfs mijn 550D (en die vind ik niet eens super qua ergonomie/grip). Hoe dan ook is het wel een interessante ontwikkeling...
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  De lenzen voor die Sony full-frame camera's zijn even groot en zwaar als een vergelijkbare lens voor je 5D MKIII.
                  Alleen de camerabody van die nieuwe Sony A7 en de A7R zijn kleiner, en daar staat tegenover dat er al zeker een accu in zit waar je veel minder foto's mee kan maken dan met die van een 5D MKIII (je moet dus reserve accu's meenemen als je veel foto's wil maken).
                  De nieuwe FE-mount lenzen zullen wel iets kleiner zijn dan de A-mount lenzen.
                  Dat die batterij minder foto's kan trekken, is dat nu echt zo'n probleem? (300 a 400 kan je toch al even voort en extra batterij is nu ook niet zo'n drama?)

Ik zou ook geen 5DMKIII wegdoen met oog op vertering van AF maar wel voor gewicht ... A7 + kitlens weegt evenveel als 5DMKIII Body zonder lens.

Comment

Een van de belangrijkste componenten van een camera als de zoeker wordt in de reviews en hier door iedereen aan voorbij gegaan.
                    Ik leest niets over de kwaliteit van dat elektronisch zoekerbeeld, ik zie er ook de voordelen niet van. De voordelen van het gewicht zijn ook verwaarloosbaar wanneer je er een nette lens op hebt, je koopt zo'n camera niet om er een goedkoop kitlensje op te zetten. Ik kijk liever door de lens eerst naar het echte live beeld voordat het op de sensor valt dan een elektronisch bewerkt zoekerbeeld.
                    Met het ontbreken van het prisma, matglas en minder bewegende onderdelen zou de camera veel goedkoper moeten zijn dan een vergelijkbare dslr, maar niets is minder waar.
                    Last edited by Eenbes; 18 oktober 2013, 11:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      Een van de belangrijkste componenten van een camera als de zoeker wordt in de reviews en hier door iedereen aan voorbij gegaan.
                      Ik leest niets over de kwaliteit van dat elektronisch zoekerbeeld, ik zie er ook de voordelen niet van. De voordelen van het gewicht zijn ook verwaarloosbaar wanneer je er een nette lens op hebt, je koopt zo'n camera niet om er een goedkoop kitlensje op te zetten. Ik kijk liever door de lens eerst naar het echte live beeld voordat het op de sensor valt dan een elektronisch bewerkt zoekerbeeld.
                      Met het ontbreken van het prisma, matglas en minder bewegende onderdelen zou de camera veel goedkoper moeten zijn dan een vergelijkbare dslr, maar niets is minder waar.
                      Een voordeel van een elektronische zoeker is dat de belichting die je door die zoeker ziet overeen komt met de belichting van de foto die je maakt.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Als je er een ganse dag op uit trekt om vogeltjes of vliegtuigen te gaan fotograferen, zou ik toch maar een lading reserve batterijen mee nemen.
                        Heel de tijd door je zoeker turen houdt je sensor en EVF onder spanning en slikt zodoende batterijvermogen.
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Een voordeel van een elektronische zoeker is dat de belichting die je door die zoeker ziet overeen komt met de belichting van de foto die je maakt.
                          Is idd handig bij langere belichtingen omdat ge uw foto ziet oplichten op het scherm en dus weet wanneer ge uw sluiter dus weer moet laten dichtgaan

Sony heeft een reputatie van de beste EVF's te bouwen dus ik denk dat dit gedeelte wel snor zal zitten, er blijft een kleine vertraging opzitten tov de realiteit en sommige mensen zullen er wellicht nooit fans van worden.
                          flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                            Als je er een ganse dag op uit trekt om vogeltjes of vliegtuigen te gaan fotograferen, zou ik toch maar een lading reserve batterijen mee nemen.
                            Heel de tijd door je zoeker turen houdt je sensor en EVF onder spanning en slikt zodoende batterijvermogen.

Niet te vergeten dat hoe warmer je sensor word hoe slechter de beeldkwaliteit. Bij deze A7 genereerd de sensor constant warmte als hij aanstaat => Eerste foto ziet eruit alsof het echt iso1600 was, maar na een uur ziet iso 1600 er uit als 3200 of 6400, enkel door de warmte.

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht

Juist niet, zie ondermeer #13. Het gebruik van EVF heeft een aantal voordelen op dat OVF: ten eerste what you see is what you get, je ziet echt wat je fototoestel ziet, niet wat je denkt/hoopt dat het zal worden met de door jou ingestelde sluitertijd/diafragma/ISO. Op termijn gaat dit het fotograferen minder omslachtig, meer intuďtief maken. Verder is het mogelijk om ook in donkerder omstandigheden je scherptediepte effectief te zien. ( want de camera licht electronisch bij ) Voorts kun je met een druk op een knop onmiddellijk heel sterk vergroten op het gebied dat je in focus neemt en zo uiterst precies scherpstellen in kritische situaties. Met name in contrastarme situaties kan ook de beste DSLR er dan wel eens naast zitten.

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                              Niet te vergeten dat hoe warmer je sensor word hoe slechter de beeldkwaliteit. Bij deze A7 genereerd de sensor constant warmte als hij aanstaat => Eerste foto ziet eruit alsof het echt iso1600 was, maar na een uur ziet iso 1600 er uit als 3200 of 6400, enkel door de warmte.

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
                              Dat zou ik toch wel eens eerst willen horen verkondigen in een deftig review hoor. Zoiets zou deze camera, die toch een soort van flagship is als eerste FF 36MP EVF camera, ei zo na onbruikbaar maken.

Walter
                              D850

Comment

Ik vind het toch maar een bizar systeem.

Oké, ge hebt dan een FF camera, maar alle zooms zijn F4 en de primes zijn F2.8 omdat ze anders te groot en zwaar worden door de kleine body dus ge haalt niet het meeste uit uw sensor.
                                flikker : http://www.flickr.com/photos/59051145@N07/

Comment

Working...
                                X