Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Een eerste serieuze test op imaging-resource vd A7 en A7R. De lens die ze gebruikt hebben is de 55/1.8 Zeiss.
    Bij voldoende licht zijn zo goed als alle nieuwe camera's super tegenwoordig...zeker ook de Sony A7(R)...
    Ze kunnen wel beter testen in low-light volgens mij... en de autofocus deftige testen bij weinig licht...

Comment

Bij die samples hebben ze alle ISO waarden doorlopen, dus je krijgt toch een goed beeld hoe die het doet op hogere ISO. Ok, het is een studioscene met verlichting maar zo kan je toch goed vergelijken met andere camera's.

De A7R doet het beter als een D800 of 5DMarkIII, hoewel misschien niet echt eerlijk want er is een 55/1.8 Zeiss gebruikt tov Sigma 70/2.8 Macro voor de meeste andere camera's. Bij Sony en Canon lijkt er een probleem te zijn met sommige tinten rood in de foto(alleen jpeg), de Nikons doen het hier beter.

De AF zal hier zeker niet geschikt zijn voor het snellere werk, daar doen de dslrs het beter. Hoewel de 'gewone' A7 het in dit opzicht beter zal doen met pdaf.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Medium formaat is ook niet geschikt voor het snellere werk.
        Laat ons maar zeggen dat de A7R een goed alternatief is voor dat formaat (op vlak van beeldkwaliteit) maar dan veel meer flexibeler inzetbaar.
        Ik heb deze test ook eens volledig gelezen, de A7R komt er idd uitstekend uit.
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Heb net enkele uren een A7 (en een heel lenzenarsenaar met allerlei adapters) mogen lenen van Sony, het eerste wat ik merkte is dat de zoeker zeer onrustig is en enorm veel banding toont (ja, ik heb klipping niet per ongeluk laten aanstaan). Wat doen jullie hieraan??? Na 5 minuten door de zoeker kijken had ik al barstende koppijn... Enige oplossing was op constant op 1/50 te fotofraferen voor zover ik zag.
          Scherm is wel zeer klein en lage resolutie, wat het beoordelen van kwaliteit moeilijk maakte, heb net de beelden bekeken en kwaliteit is degelijk: ligt dicht bij de D610 qua kwaliteit en iso prestaties, maar de autofocus is niet te vergelijken, en de gebruikerservaring ook niet. Want voor elke verandering moet je dat (onoverzichtelijk) menu in. De camera voelt ook als een point en shoot aan (rx100 dan wel ).
          Morgen is de 645D en Hasselblad H5D aan de beurt, eens zien wat dat zal geven!

Comment

Dit lijk me een heel raar verhaal.
            Scherm klein en lage resolutie ? Onrustige zoeker ?
            Kwaliteit ligt dicht bij de D610 ? Barstende koppijn?

Toch wel het eerste wat ik er van hoor. Klinkt ongeloofwaardig. Sorry man!
            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht

Ik zet al langer vraagtekens bij deze 'tester'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht

Scherm is klein ivgm wat je normaal gewoon bent van een FF dslr en omdat het kleiner is moet ik wat dichter kijken en dan zie je de pixels, misschien wel zelfde ppi als andere camera's, maar kleiner en daardoor lagere resolutie.
                Binnen op de beurs was de belichting hoofdzakelijk TL, wat in een EV zorgt voor stuiterend beeld in de tl-belichte delen. (heb het zelf aan de mannen van Sony gevraagd en getoont en ze hebben het toegegeven).
                Beeldkwaliteit van de A7 is even goed als van de D610, lijkt me toch niet zo raar om te zeggen?
                De A7r heb ik niet gebuikt.
                Door die banding in de ev kreeg ik hoofdpijn... Buiten was er amper een probleem, enkel is het wel ambetant dat je ogen steeds moeten aanpassen aan de (donkerdere) ev, dit zorgt er vaak voor dat je toch niet ECHT ziet wat je krijgt achteraf. Autofocus was degelijk (tracking is niet echt degelijk te noemen). Ook moet je voor zeer veel zaken in het menu, waar het bij een andere fullframe allemaal op de body zit.
                Last edited by playerofwar; 9 november 2013, 17:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Scherm is klein ivgm wat je normaal gewoon bent van een FF dslr en omdat het kleiner is moet ik wat dichter kijken en dan zie je de pixels, misschien wel zelfde ppi als andere camera's, maar kleiner en daardoor lagere resolutie.
                  Binnen op de beurs w
                  Dezelfde ppi en maar wel kleiner met lagere resolutie?? zelfde ppi dan is de pixelgrootte toch hetzelfde volgens mij hoor.... 3-inch TFT colour LCD with 921,600 dots ??

Comment

Lange rij wachtenden in Korea voor de A7/A7R, hier.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

Volgens mij is binnen dit en 10 jaar de digitale reflex met OVF volledig uitgestorven.Misschien duurt het nog niet zo lang.

Comment

Voor sport en actie blijft een OVF nog altijd de beste keuze. Dat zal nog een hele tijd zo blijven denk ik, en zeker voor zij die er hun geld mee verdienen.

Comment

Nu nog wel,maar we zullen wel zien binnen 10 jaar.Waarschijnlijk zal de EVF met de jaren nog verbeteren.Overigens een spiegelreflex met OVF is nog iets van het analoge tijdperk.(voorhistorisch).

Comment

DPreview shooting experience met A7/A7R

Autofocus: α7 vs. α7R, or phase vs. contrast-detect autofocus

After shooting several hundred images on our trip with Sony in Tennessee, I found far fewer sharp-focus images from my α7 shooting than from the α7R. Other editors had the same trouble, at least one declaring she had no sharp shots from the α7, while the α7R was fine. Most of the trouble I found was when shooting with the 28-70mm OSS lens, so I switched to the 35mm F2.8 just to get a few more sharp images as we walked around Rock City. I got much better, in-focus images with the 35mm and 55mm lenses.

I haven't had time to pit the two cameras against each other to see if there's a real problem with the kit lens, but there's no question the α7's images are different from the α7R in other ways as well. The α7's JPEG images are more heavily processed with Sony's overaggressive anti-noise strategies. What should be soft bokeh is too often re-rendered as something that looks more like paintbrush strokes than a simple out-of-focus area. We'll be looking in more depth at this in the coming weeks.

Comment

Spijtige zaak dat de AF weer niet ok schijnt te zijn... en de kitlens is blijkbaar ook redelijk slecht?

Comment

Ach - we hebben al't tegengestelde gelezen over manueel glas - over de A7 en de A7r - ik wacht gewoon nog even af tot de storm gaat liggen, het is vooral leuk om volgen, en laat ons kijken in de toekomst.

Het is interessant om volgen - maar ik ben nog niet overtuigd van de A7 - A7r, en ik (meen/hoop) dat het een oefening is voor een schitterende A99 opvolging - met niet zo zeer meer pixels - maar nog meer kwaliteit zonder spiegels.

Voor Full-frame ga ik wellicht bij a-mount blijven - m'n a900 voldoet al een hele tijd - en verder is 't zonder opklappende spiegel niet altijd van't meest recente, al zou ik ook wel graag een A99 willen - die hoop €'s wil ik nog niet over tafel schuiven. En ja - ik ben eigenlijk een tevreden nex-c3 gebruiker.

Comment

Working...
                                X