Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Amai, dat heeft Sony al een eeuwigheid op haar camera's.
Dash wast ook al decennia witter dan wit. Auto-ISO heeft Nikon al lang, maar de bruikbaarheid ervan is sterk gestegen met de D7100. Ik denk dat dit de bedoeld werd.
Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17
Hier ook nog niet superveel tijd gehad, maar hij ligt wel goed in de hand.
Eentje van deze ochtend, D7100 met een 70-300VR.
Sluiter 1/500 - Diafragma f/9 - Iso 800 Klik
Kwam zo uit de camera, enkel geconverteerd van RAW naar JPEG met proefversie van NX2. Ben niet vertrouwd met dit programma en weet ook eerlijk gezegd ook niet of er standaard een verscherping wordt toegepast bij een JPEG-conversie maar als ik de RAW-versie op 100% bekijk zie ik minstens evenveel detail.
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Wat zijn de verschillen in focus accuraatheid en bediening tov de D300 met hetzelfde objectief? Ik overweeg om mijn D300s te vervangen door dit toestel.
Wat zijn de verschillen in focus accuraatheid en bediening tov de D300 met hetzelfde objectief? Ik overweeg om mijn D300s te vervangen door dit toestel.
Frank, ik heb de meeste van mijn objectieven getest op back- of frontfocus met de D7100 en niks speciaals, enkel de de 500f4 icm de TC14EII vraagt een +20 correctie maar dat was op de D300 ook zo en is dus te wijten aan de combinatie van de TC met dit specifiek objectief. De accuraatheid van de focus lijkt mij minstens even goed en een tikje sneller dan deze van de D300. De snelheid van de AF-C heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Op de D300 heb ik de AF-ON zo ingesteld dat deze dient om scherp te stellen, voordeel was voor mij dat de VR enkel in werking trad wanneer ik de ontspanknop half indrukte. Op de D7100 is de AE-L knop nu als AF-On knop toegewezen maar de VR werkt ook wanneer je de AE-L knop indrukt. Iemand een idee of je de AE-L knop ook zo kan configureren dat de VR enkel in werking treed met onstpanknop?
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Frank, ik heb de meeste van mijn objectieven getest op back- of frontfocus met de D7100 en niks speciaals, enkel de de 500f4 icm de TC14EII vraagt een +20 correctie maar dat was op de D300 ook zo en is dus te wijten aan de combinatie van de TC met dit specifiek objectief. De accuraatheid van de focus lijkt mij minstens even goed en een tikje sneller dan deze van de D300. De snelheid van de AF-C heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Op de D300 heb ik de AF-ON zo ingesteld dat deze dient om scherp te stellen, voordeel was voor mij dat de VR enkel in werking trad wanneer ik de ontspanknop half indrukte. Op de D7100 is de AE-L knop nu als AF-On knop toegewezen maar de VR werkt ook wanneer je de AE-L knop indrukt. Iemand een idee of je de AE-L knop ook zo kan configureren dat de VR enkel in werking treed met onstpanknop?
Mijn bedoeling met de D7100 is om door het extra detail juist minder afhankelijk te zijn van TC's
Nu zeg je daar weer iets dat me weer doet twijfelen = geen aparte AF-ON knop Als er iets aangepast zou kunnen worden ivm de werking van VR zou het toch in het menu terug moeten te vinden zijn, niet?
Comment