Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NR gokt op een D7100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: NR gokt op een D7100

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Zijn dat opeens geen professionele toestellen meer?
    Ja natuurlijk wel maar alleen tweedehands toch
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

Comment

Zijn dat opeens geen professionele toestellen meer?
      Johan G: De D7100 wordt geclasseerd als semi-pro en ze hebben zelf gezegd dat dit niet de vervanging is voor de D7000, maar een nieuwe klasse camera is (waarschijnlijk tussen D7000 en D300s). Ik veronderstel dus dat deze body nog beter gemaakt zal zijn dan de D7000 (wat een goede body is, voor mij was hij ook wat klein zonder de grip, maar voor mensen met geen grote handen is dit zeker en vast geen probleem).
      En burst van 1 seconde, denk het niet: mijn D7000 haalt er nu 2 seconden in raw (11-12/burst nogvoor hij begint te vertragen)er zijn er enorm veel in jpeg large en maximale settings (ben gestopt aan 50). De meeste sportfotografen gebruiken jpeg, dus ik denk niet dat er iets mis zou zijn met de oneindige buffer. (ik veronderstel dat de D7100 nog beter zal zijn, of ben ik hier verkeerd in?)
      Natuurfotografie , JPeg kan niet dienen.
      De D7100 is pokketraag . Sorry maar dit is geen vervanger van de D300.

Ik ben ooit met mijn D300 en een 500mm f4 uit een moeras (alles doorweekt) gekropen zonder enig probleem.
      Met een D7000 was dat vuilbak. geloof mij

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht

Ik ben ooit met mijn D300 en een 500mm f4 uit een moeras (alles doorweekt) gekropen zonder enig probleem.

Johan
        Ik zou eerst eens kijken hoe hij werkelijk presteert nogvoor we gaan vergelijken met andere bodies. Misschien zit er wel een degelijke buffer in, dat weten we toch allemaal niet. En ik weet niet waarom jpeg niet kan dienen voor natuurfotografie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht

Johan
          Johan, ik ben het met je eens dat de D7100 inderdaad geen vervanger is voor de D300 maar ieder heeft zijn gebruiksprofiel hé en niet iedereen kruipt met zijn materiaal in een moeras . Als je van 24mp kan croppen naar 12mp moet je zelfs misschien niet meer in het moeras kruipen.

Ik ga de D7100 in ieder geval uitgebreid testen en vergelijken met de D300 van zodra hij er is.

Lange bursts in RAW, die kan ik op één hand tellen in de 5 jaar dat ik mijn D300 heb denk ik en ik zie ook niet goed in waarom Jpeg niet zou kunnen dienen voor natuurfotografie. Bovendien zijn bij vogelfotografie de meeste vogels vliegen als je begint te ratelen met de D300 .

Maar zoals ik zei, ieder zijn gebruiksprofiel en het is inderdaad jammer dat het er op lijkt alsof Nikon de D100-D200-D300 een stille dood laat sterven.
          Flickr - JAlbum

Comment

Er is toch nog ruimte voor een D400 aan 1400/1500 euro? Robuustere body, grotere buffer, evt. betere (?) sensor, meer fps...
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
              Er is toch nog ruimte voor een D400 aan 1400/1500 euro? Robuustere body, grotere buffer, evt. betere (?) sensor, meer fps...
              Zal wel 2000€ zijn...Ik denk dat deze D7100 zeer moeilijk te kloppen zal zijn voor die prijs. (1080 euro als je hem nu besteld)
              Ik droom al jaren van Fullframe, maar de twijfel komt terug . Met hetgeen ik hiermee zou besparen kan ik al een paar mooie lenzen kopen en mijn studio afmaken...

Comment

Zal wel 2000€ zijn...Ik denk dat deze D7100 zeer moeilijk te kloppen zal zijn voor die prijs. (1080 euro als je hem nu besteld)
                Ik droom al jaren van Fullframe, maar de twijfel komt terug . Met hetgeen ik hiermee zou besparen kan ik al een paar mooie lenzen kopen en mijn studio afmaken...
                Excuseer, maar waar kan je die bestellen aan 1080€?
                Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamerke Bekijk bericht
                  Excuseer, maar waar kan je die bestellen aan 1080€?
                  lees #25...
                  D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                    Dat bedoel ik
                    Ik kan mij niet vinden in een D7100.
                    Er zullen zeker mooie plaatjes mee gemaakt worden hoor, daar niks van.

Johan

Comment

C&A ken ik maar die verkopen geen camera's, maar A&C?

http://www.ac-systems.be/ .... ? Dacht het niet... Sorry hoor maar Googelen helpt me ook niet. Kan je wat duidelijker zijn?
                      Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

Comment

Raar dat er zoveel mensen verwachten dat er een body komt met de specs van een D800/D4 in de behuizing van een D7000 & dan nog liefst met de prijs van een D7000.

Nuja, die D7100 lijkt voor mij een ideale upgrade voor mijn D90, zeker goed genoeg voor in low-light (party) maar toch nog DX zodat ik geen zotte investeringen moet doen in nieuw FX glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                          AF tot F8, waar dat bij de meeste maar tot F5.6 is.
                          Dat biedt mogelijkheden.
                          Inderdaad, probleemloos een 1.4TC op een ...-5.6 zoomlens (70-300 -> 98-420).
                          Met mijn huidige combo lukt het ook, maar ik moet regelmatig eerst focussen op een rand met contrast en daarna herkadreren.
                          D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Ik herhaal mijn vraag nog eens: WAAR kan ik die camera bestellen voor 1080€? Ik weet dat dit bij A&C kan, maar A&C is wat mij betreft niet meer dan een anagram van C&A en daar verkopen ze geen camera's. Kan iemand eens een URL naar de zaak in kwestie posten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamerke Bekijk bericht
                              Ik herhaal mijn vraag nog eens: WAAR kan ik die camera bestellen voor 1080€? Ik weet dat dit bij A&C kan, maar A&C is wat mij betreft niet meer dan een anagram van C&A en daar verkopen ze geen camera's. Kan iemand eens een URL naar de zaak in kwestie posten?
                              A&C staat voor Art en craft: www.artencraft.be/
                              Flickr - JAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                                A&C staat voor Art en craft: www.artencraft.be/
                                Bedankt! Mariakerke... dat is niet bij de deur, maar misschien is het toch de moeite!

Comment

Working...
                                X