Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NR gokt op een D7100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: NR gokt op een D7100

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Het wachten op het nieuwe speelgoed is meestal even spannend als er werkelijk mee spelen.
    SO I DON'T WANNA SEE ANY SAD FACES!
    Jammer genoeg nog steeds niet binnen bij art en craft 't zal voor volgende week zijn
    D90 + MB D80 + SB-900
    Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

Comment

Waar blijven de eerste foto's?
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C. Ruben Bekijk bericht
        Waar blijven de eerste foto's?
        De D7100 op ISO3200, genomen in JPEG aangezien de DNG converter van Adobe nog niet beschikbaar is, gedownsized naar 12MP: link

En dezelfde foto met de D300: link

Objectief was sigma 150mm op 1/500s en f11, met flash in M-mode.

En nog eentje op 3200 (meteen de reden waarom er geen uitgebreidere vergelijking komt ): link
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

Comment

Ik vind het verschil tussen de D300 en de D7100 in de eerste twee linkjes toch wel enorm! + voor 7100.
          De link met de bout lijkt me bij veel licht gemaakt en dat geeft wellicht een beetje een verkeerd beeld van iso 3200, niet?
          Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

Ik ga morgen voor een D7100 met grip kijken, alle argumenten om me te overtuigen dat wel of niet te doen zijn welkom...
            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Hier ook interesse voor de D7100. Ik wacht wel tot de eerste gekte wat geluwd en de prijs iets gedaald is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasS Bekijk bericht
                Jammer genoeg nog steeds niet binnen bij art en craft 't zal voor volgende week zijn
                is toch wel straf he, in nederland wordt ie al bijna twee weken uitgeleverd, in belgië blijven we op onze honger zitten. En dan zijn ze verbaast dat er zo veel mensen overhoppen naar die nederlandse internetwinkels ???
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

En hier is de DxOMark test score voor de D7100 (sensor): iets lager dan die voor de D5200 ..!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
                    Ik vind het verschil tussen de D300 en de D7100 in de eerste twee linkjes toch wel enorm! + voor 7100.
                    De link met de bout lijkt me bij veel licht gemaakt en dat geeft wellicht een beetje een verkeerd beeld van iso 3200, niet?
                    De foto met de bout is gemaakt onder een afdakje in de late namiddag dus zoveel licht was er niet. Exif : 1/500s, f6.3
                    Flickr - JAlbum

Comment

• Re: NR gokt op een D7100

Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                      is toch wel straf he, in nederland wordt ie al bijna twee weken uitgeleverd, in belgië blijven we op onze honger zitten. En dan zijn ze verbaast dat er zo veel mensen overhoppen naar die nederlandse internetwinkels ???
                      Bij fotokonijnenberg in Turnhout is de D7100 wel op voorraad.
                      Flickr - JAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                        Net telefoon gekregen van Art en Craft, hij is binnen
                        D90 + MB D80 + SB-900
                        Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zandpeer Bekijk bericht
                          En hier is de DxOMark test score voor de D7100 (sensor): iets lager dan die voor de D5200 ..!

http://nikonrumors.com/2013/03/27/ni...px/#more-56558
                          Kan je (of iemand) dit een beetje duiden aub? Er wordt op veel plaatsen beweerd dat het een nieuwe sensor is. Of is het toch dezelfde sensor van de D5200 maar zonder de low-pass filter. En zou je dan bij het testen geen verschil moeten zien?
                          Verder heb ik geen idee of het veel belang heeft wanneer je bijvoorbeeld dit eruit krijgt. Met uiteraard respect voor de kundige fotograaf en vermoedelijk ook het dito glas.
                          Fuuu…tsjie
                          www.wouldbephotography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouldbe Bekijk bericht
                            Kan je (of iemand) dit een beetje duiden aub? Er wordt op veel plaatsen beweerd dat het een nieuwe sensor is. Of is het toch dezelfde sensor van de D5200 maar zonder de low-pass filter. En zou je dan bij het testen geen verschil moeten zien?
                            Verder heb ik geen idee of het veel belang heeft wanneer je bijvoorbeeld dit eruit krijgt. Met uiteraard respect voor de kundige fotograaf en vermoedelijk ook het dito glas.
                            Of dit eruit krijgt! Ook van dezelfde man en in de originele versie zie je wat detail je kan halen uit een 24MP-sensor. Het hierbij gebruikte objectief is een 300mm f2.8 +1.4TC op f8 en dat is inderdaad wel het scherpste glas wat je kan gebruiken
                            Flickr - JAlbum

Comment

Gisteren gekocht bij foto Robeyns in Sint-Truiden.
                              Wat een camera!

Mijn D60 zal nu niet meer veel uit de zak komen.
                              Gisteren al eens getest met de 50mm 1.8.
                              Qua iso-prestaties vele malen beter dan de D60.
                              Tot ISO 6400 goeie beelden. Zelfs HI1 lijkt me bruikbaar.

Comment

Ik heb ook gebruik gemaakt van de presel korting bij Art&Craft voor de D7100, die hier in dit topic vermeld werd. Waarvoor dank. Dus ik hoop zo snel mogelijk aan de beurt te zijn. Ik was eigenlijk zinnens om een 2-de hands D7000 te zoeken, maar de specs van de D7100 hebben mij er toch toe verleid om bijna het dubbele te gaan spenderen. Ik werk nu met de S3 van Fujifilm. Prima camera die zeer mooie kleuren aflevert, maar RAW fotograferen is een beetje de processie van Echternach. Niet meer van deze tijd.
                                Op vlak van ISO -prestaties zou de D7000 voor mij wel volstaan, denk ik. Het is vooral de verbeterde auto-ISO ( volgt de brandpuntafstand van de lens bij het zoomen), waar ik veel van verwacht. Graag wil ik wel even weten of dit in de praktijk effectief goed werkt.
                                Fuuu…tsjie
                                www.wouldbephotography.be

Comment

Working...
                                X