Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NR gokt op een D7100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: NR gokt op een D7100

Amai!!! Als het die lenzen zijn...ben ik toch wel overtuigd.

grtz

Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

En hier nog iets interessants. De D7100 zou dus de D300s niet vervangen!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        En hier nog iets interessants. De D7100 zou dus de D300s niet vervangen!!

http://nikonrumors.com/2013/02/24/ni...he-d300s.aspx/
        Daar is iedereen het over eens denk ik: de D7100 is inderdaad NIET de vervanger van de D300s, daarvoor zijn sommige specs te magertjes. De vraag is of Nikon het nog nodig acht om de D300s door een waardig alternatief te vervangen. Het gedeelte D300-D300s gebruikers wat zit te wachten op een D400 wordt in ieder geval alsmaar kleiner. Een deel zal overgeschakeld zijn naar FX en volgens mij zal de D7100 ook een deel van het potentieel D400-cliënteel wegsnoepen.
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

Comment

Ik vraag me af of ge op de D7100 ook je lenzen weer moet of kan finetunen...ik hoop in ieder geval moest ik deze aanschaffen dat ik meer tevreden zal zijn dan toen met de D7000...dat ze die filter weglaten vind ik alvast een goed punt want heb liever scherpere foto's.

Grtz

Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
            Daar is iedereen het over eens denk ik: de D7100 is inderdaad NIET de vervanger van de D300s, daarvoor zijn sommige specs te magertjes. De vraag is of Nikon het nog nodig acht om de D300s door een waardig alternatief te vervangen. Het gedeelte D300-D300s gebruikers wat zit te wachten op een D400 wordt in ieder geval alsmaar kleiner. Een deel zal overgeschakeld zijn naar FX en volgens mij zal de D7100 ook een deel van het potentieel D400-cliënteel wegsnoepen.
            ik heb onlangs, volledig kwijt waar, gelezen dat de D7100 het nieuwe DX vlaggenschip van nikon is. De D100/200/300 reeks was altijd bedoeld voor de serieuze amateur of de pro met het kleine budget. D300s is per ongeluk DX vlaggenschip geworden toen de Nikon met FF toestellen begon. Ik denk dat de redenering bij Nikon is dat het marktsegment dat voor de D300s ging nu wel in FF geïnteresseerd zal zijn en dat men met de D7000/7100 een camera gemaakt heeft waar amateurs niet snel iets aan missen (ik heb zelf de D7000) en die de functionaliteiten van de D300s in een iets compactere body steekt. Ik heb heel lang gewacht op een opvolger van de D300s en mij dan maar neergelegd bij de iets kleinere body (grote handen en D200 gewoon).

Ik verwacht geen D400, ik kan er natuurlijk naast zitten (en zou dat nog graag hebben ook).
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Toen de D600 onlangs uitkwam zat er reeds snel (quasi onmiddellijk zelfs) een cashback op, zou dit bij de D7100 ook niet kunnen...Of wordt het wachten tot juni-juli eer er terug Cashbacks zijn?
              D800E - D90 / Nikon 18-105 f3.5-5.6 / Nikon 50 mm f 1.8 / Nikon 24-70 f2.8 / Nikon 24-120 f4 / Nikon 105mm f 2.8 macro Nano VR II / Sigma 70-200 f2.8 / Tamron 28-75 f2.8 / Nikon SB 700

Comment

Voor degene die aan het aftellen zijn, handleiding staat online: http://download3.nikonimglib.com/arc...%28En%2902.pdf
                En ook een Digitutor: http://www.nikondigitutor.com/eng/d7100/index.html
                D90 + MB D80 + SB-900
                Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasS Bekijk bericht
                  Voor degene die aan het aftellen zijn, handleiding staat online: http://download3.nikonimglib.com/arc...%28En%2902.pdf
                  En ook een Digitutor: http://www.nikondigitutor.com/eng/d7100/index.html
                  Thanks, straks al doorlezen
                  Flickr - JAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    mind blowing is veel gezegd, maar je zal toch onder de indruk zijn. Ik ben van D80/D200 naar D7000 gegaan en dat is op sommige momenten de investering waard en op andere merk je nauwelijks verschil.
                    Was vroeger (alweer een jaar of 6 geleden?) lang aan het twijfelen tussen de D200 en de D80. Uiteindelijk D80 geworden omdat die een stuk goedkoper was en ik een instapper :-)
                    Een vriend heeft (nog steeds) de D200. Body zit super degelijk in elkaar en heeft een aantal bijkomende voordelen (meer fps bvb) tov D80. De beeldkwaliteit is echter hetzelfde.
                    Mijn broer heeft de D90 en ik had daar eerst grote verwachtingen van, maar eigenlijk is het verschil niet zo groot. Ik zit dus nog steeds met de D80 ;-)
                    D300 kon me niet overtuigen zoveel geld over de balk te gooien.

Ik kijk nu met argusogen naar de D7100! Het verschil zal nu wél duidelijk zijn, lijkt me. Mijn 80'je heeft al heel wat te verduren gehad in erg vochtige (14 maanden zeilen) en koude (tweemaal Spitsbergen) omstandigheden en doet het nog steeds "als nieuw", dus ik ben wel overtuigd van de Nikon kwaliteit!
                    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

De extra functies als HDR, timelapse, ... die erin worden vermeld vindt ik ook interessant.
                      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Vandaag aangekomen - vanavond eens uitvoerig testen. Na lang twijfelen welke richting ik wou uitgaan toch voor de D7100 gekozen. Feels rock solid :-)

Comment

Net even geluisterd, bij Art en Craft verwachten ze hem tussen 21 en 23 maart.. nog even geduld voor mij
                          D90 + MB D80 + SB-900
                          Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasS Bekijk bericht
                            Net even geluisterd, bij Art en Craft verwachten ze hem tussen 21 en 23 maart.. nog even geduld voor mij
                            Het wachten op het nieuwe speelgoed is meestal even spannend als er werkelijk mee spelen.
                            SO I DON'T WANNA SEE ANY SAD FACES!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                              Vandaag aangekomen - vanavond eens uitvoerig testen. Na lang twijfelen welke richting ik wou uitgaan toch voor de D7100 gekozen. Feels rock solid :-)
                              Mijn exemplaar met mb-d15 ligt morgen klaar
                              Flickr - JAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                                Spijtig genoeg geen tijd momenteel voor een uitgebreide vergelijking D300 - D7100 maar volgende punten wil ik toch even meegeven:

- D7100 voelt veel degelijker aan dan de D7000 en doet op dat vlak niet veel onder voor de D300, zeker in combinatie met de mb-d15.
                                - 24MP ipv 12MP = meer detail in de beelden
                                - ondanks de toename in MP is de ruis op hogere ISO goed in de hand gehouden, ongeveer twee stops winst schat ik tov D300, ISO 800 op D300 is dus ongeveer gelijk aan ISO 3200 op D7100
                                - de cijfers die Nikon heeft opgegeven voor de buffer kloppen, ik heb mij wel de SDHC-I kaarten met schrijfsnelheid 95MB/s aangeschaft en hierdoor worden de beelden zéér snel weggeschreven. Bursts van 4 à 5 beelden in RAW kan je hierdoor bijna onmiddellijk na mekaar blijven afvuren, dus al bij al zal dit wel meevallen.

Blijft de vraag of ik mijn D300 zal aanbieden op 2dehands markt. Waarschijnlijk zal hij als back-up blijven (110.000 clicks zijn waarschijnlijk wat veel om er nog een deftige prijs voor te krijgen )
                                Flickr - JAlbum

Comment

Working...
                                X