Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NR gokt op een D7100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: NR gokt op een D7100

Het is vooral de verbeterde auto-ISO ( volgt de brandpuntafstand van de lens bij het zoomen)
    Amai, dat heeft Sony al een eeuwigheid op haar camera's.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Amai, dat heeft Sony al een eeuwigheid op haar camera's.
      Dash wast ook al decennia witter dan wit. Auto-ISO heeft Nikon al lang, maar de bruikbaarheid ervan is sterk gestegen met de D7100. Ik denk dat dit de bedoeld werd.
      Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

Comment

Heel weinig tijd momenteel, dus een snel testje op de iso-prestaties ISO H1 uit de hand.
        Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
        Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Hier ook nog niet superveel tijd gehad, maar hij ligt wel goed in de hand.
          Eentje van deze ochtend, D7100 met een 70-300VR.
          Sluiter 1/500 - Diafragma f/9 - Iso 800
          Klik
          D90 + MB D80 + SB-900
          Nikkor 17-55mm 2.8G + Nikkor AF-S 70-300mm 4.5-5.6 VR + Nikkor 50mm 1.8D AF

Comment

Ook ééntje van vanmorgen, ISO 640 met 500mm f4

de volledige foto :

En een crop van 900px x 600px:

D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
            Flickr - JAlbum

Comment

Mooi Eric, heel mooi. Is de originele foto recht uit de camera of is er verscherpt?

Comment

Ziet er best ok uit, zeker als die zo uit de cam komt...

Comment

Kwam zo uit de camera, enkel geconverteerd van RAW naar JPEG met proefversie van NX2. Ben niet vertrouwd met dit programma en weet ook eerlijk gezegd ook niet of er standaard een verscherping wordt toegepast bij een JPEG-conversie maar als ik de RAW-versie op 100% bekijk zie ik minstens evenveel detail.
                  Flickr - JAlbum

Comment

NX2 werd ontworpen voor optimale verwerking van NEF's, kan je er echt alles uithalen.

Comment

Kan je er eigenlijk meerdere NEFs als HDR mee bewerken, of blijft dat Photoshop?

Verstuurd van mijn GT-N8000 met Tapatalk
                      Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

Comment

Bestaan toch speciale programma's voor: Nik HDR soft of id PS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                          Ook ééntje van vanmorgen, ISO 640 met 500mm f4...
                          Prachtig! Zeer mooie scherpte en detaillering. ... en zeer mooi glas.
                          Fuuu…tsjie
                          www.wouldbephotography.be

Comment

Ook ééntje van vanmorgen, ISO 640 met 500mm f4
                            Mooi resultaat

Wat zijn de verschillen in focus accuraatheid en bediening tov de D300 met hetzelfde objectief? Ik overweeg om mijn D300s te vervangen door dit toestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Mooi resultaat

Wat zijn de verschillen in focus accuraatheid en bediening tov de D300 met hetzelfde objectief? Ik overweeg om mijn D300s te vervangen door dit toestel.
                              Frank, ik heb de meeste van mijn objectieven getest op back- of frontfocus met de D7100 en niks speciaals, enkel de de 500f4 icm de TC14EII vraagt een +20 correctie maar dat was op de D300 ook zo en is dus te wijten aan de combinatie van de TC met dit specifiek objectief. De accuraatheid van de focus lijkt mij minstens even goed en een tikje sneller dan deze van de D300. De snelheid van de AF-C heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Op de D300 heb ik de AF-ON zo ingesteld dat deze dient om scherp te stellen, voordeel was voor mij dat de VR enkel in werking trad wanneer ik de ontspanknop half indrukte. Op de D7100 is de AE-L knop nu als AF-On knop toegewezen maar de VR werkt ook wanneer je de AE-L knop indrukt. Iemand een idee of je de AE-L knop ook zo kan configureren dat de VR enkel in werking treed met onstpanknop?
                              Flickr - JAlbum

Comment

Frank, ik heb de meeste van mijn objectieven getest op back- of frontfocus met de D7100 en niks speciaals, enkel de de 500f4 icm de TC14EII vraagt een +20 correctie maar dat was op de D300 ook zo en is dus te wijten aan de combinatie van de TC met dit specifiek objectief. De accuraatheid van de focus lijkt mij minstens even goed en een tikje sneller dan deze van de D300. De snelheid van de AF-C heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Op de D300 heb ik de AF-ON zo ingesteld dat deze dient om scherp te stellen, voordeel was voor mij dat de VR enkel in werking trad wanneer ik de ontspanknop half indrukte. Op de D7100 is de AE-L knop nu als AF-On knop toegewezen maar de VR werkt ook wanneer je de AE-L knop indrukt. Iemand een idee of je de AE-L knop ook zo kan configureren dat de VR enkel in werking treed met onstpanknop?
                                Mijn bedoeling met de D7100 is om door het extra detail juist minder afhankelijk te zijn van TC's

Nu zeg je daar weer iets dat me weer doet twijfelen = geen aparte AF-ON knop Als er iets aangepast zou kunnen worden ivm de werking van VR zou het toch in het menu terug moeten te vinden zijn, niet?

Comment

Working...
                                X