Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

Wanneer spreken we eens af Stijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      -de verschillen in RL zijn vrij groot, nogmaals dit dankzij de kwaliteit van de lens met daarbij zeer mooie bokeh, ook door de goede kleur rendering en dankzij het dynamisch bereik, ik weet niet of je beelden juist kunt interpreteren maar kijk eens naar zijn voorbeelden.
      -beeldkwaliteit wordt hoofdzakelijk bepaalt door sensor, lens en beeldverwerking, als je jpeg gebruikt in dit geval allemaal vervat in een toestel.
      -een handig compact toestel geeft je de mogelijkheid om betere foto's te maken dan met DSLR, dat is nu eenmaal zo.

het is nu eenmaal een zeer prachtig toestel, weliswaar niet voor iedereen
      Moet mij niet proberen te overtuigen over de beeldkwaliteit.. Ik twijfel daar niet aan...( Zie post 3 van mezelf)
      Beelden in RL zullen niet zo overtuigend zijn dan jij doet geloven.
      Nogmaals ... Vergelijking met DSLR houd hier op. Het is wat het is... Een Compacte Full Frame met vast 35mm objectief. Weliswaar een hele goeie...
      Blijft totaal uit de lucht gegrepen dat je met een compactere camera betere foto's maakt ... Dat is maar iets dat jij beweert. In sommige gevallen slechts handiger... Ik kan het weten.. (5dMKII- OMD)

Foto's van Steve geven een goede indruk, doch... Wacht ik op beelden van Ming Thein ... die me veel meer kan overtuigen over excellente voorbeelden.
      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Mijn eerste foto's met de RX1 staan op Flickr. De resolutie en het dynamisch bereik zijn duidelijker hoger dan met mijn Alpha 550 + Carl Zeiss 16-80mm.
        about.me/stijnv

Comment

dynamisch bereik is wel vrij hoog zo te zien

Comment

Deze ga ik toch ook ferm in het oog houden. Ik merk dat ik de laatste tijd meer en meer puur met prime begin te fotograferen, en doorgaans ergens rond de 35mm/50mm. Mijn Canon 7D staat hier al tijdje te koop omdat ik die eigenlijk té weinig gebruik, en mijn NEX6 en bijhorende lenzen is zowat 90% van de tijd mijn camera die ik écht gebruik maar ergens mis ik toch 'iets'. Dit lijkt me echt de ideale camera voor me, alleen is de prijs écht niet mis. Zou het zelfs overwegen deze in de US te kopen, scheelt alweer pak.

Ben benieuwd naar ervaringen.
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Let op, het is geen "one for all" oplossing, maar een heel specifiek toestel, wat het doet zal het wel héél goed doen, maar voor de rest ook niks. Er staat 1 prime op, een héle goede, maar maar 1.
              Ik overweeg hem om naast een Nex te gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Let op, het is geen "one for all" oplossing, maar een heel specifiek toestel, wat het doet zal het wel héél goed doen, maar voor de rest ook niks. Er staat 1 prime op, een héle goede, maar maar 1.
                Ik overweeg hem om naast een Nex te gebruiken.
                Amai, zou ook mijn droom combinatie zijn , zeker in zijn kompaktheid, daar is het mij momeneteel om te doen. Ik kijk eigenlijk ook uit naar de Canon 6D om deze met wat primes terug FF te kunnen werken. 6D met wat primes =ook een goede 3000 a 3500 euro, maar dan zijn we weer vertrokken......
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Camera gaat morgen terug naar Sony, het diafragma sluit niet goed (met als resultaat dat het niet overal cirkelvormig is) . Blijkbaar ben ik ook niet de enige met dit probleem. De afhandeling verliep wel enorm snel (vanmiddag gemeld, morgen komt koerier langs, vervangingsbestelling staat klaar) .
                  about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                    Camera gaat morgen terug naar Sony, het diafragma sluit niet goed (met als resultaat dat het niet overal cirkelvormig is) . Blijkbaar ben ik ook niet de enige met dit probleem. De afhandeling verliep wel enorm snel (vanmiddag gemeld, morgen komt koerier langs, vervangingsbestelling staat klaar) .
                    Niet zo een goed nieuws, hopelijk krijg je de vervanging zo snel als gepland, met zulke toestellen krijg je normaal heel snelle service.
                    Wel goed nieuws is dat rx1 nu ondersteund wordt in LR en PS.

Comment

Lr of Ps is wel nodig.
                      Heb zelf de camera dit weekend uitgebreid geprobeerd en de kleuren rechtstreeks uit deze camera ben ik niet onder indruk. Geef liever voorkeur Canon of Nikon.
                      Toch effe nadenken eer je zo'n camera koopt en hier 2600 euro aan uitgeeft.
                      Problemen met Diafragma zou niet mogen .. zeker als je hoort dat dit geen uitzonderlijk geval is.. Beetje teleurgesteld.
                      Last edited by Funcky; 16 december 2012, 22:46.
                      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Lr of Ps is wel nodig.
                        Heb zelf de camera dit weekend uitgebreid geprobeerd en de kleuren rechtstreeks uit deze camera ben ik niet onder indruk. Geef liever voorkeur Canon of Nikon.
                        Een kwestie van voorkeur waarschijnlijk, want ik moet minder corrigeren dan met mijn Sony Alpha 550 (de automatische witbalans van de RX1 is veel beter).

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Toch effe nadenken eer je zo'n camera koopt en hier 2600 euro aan uitgeeft.
                        Problemen met Diafragma zou niet mogen .. zeker als je hoort dat dit geen uitzonderlijk geval is.. Beetje teleurgesteld.
                        Het blijft een niche camera (en de prijzen die ik zie zijn duurder dan 2600 EUR). Quality control kan inderdaad wel beter.
                        about.me/stijnv

Comment

Ha, soms wel

Ik heb geen ervaring met dit toestel en al zeker niet de pretentie om er veel van te kennen maar in deze review was men precies ook niet zo tevreden van de kleuren:

Hoe dan ook voor deze prijs zou alles tip top mogen zijn. Indien de kostprijs onder de 2000 eur zou liggen dan had ik zeker interesse gehad. Zeer geslaagd design imo.

Comment

Moderator Warning: Ik heb hier even grote kuis moeten houden.
                            Volgend topic staat er nu toch al een tijdje http://forum.belgiumdigital.com/f19/...en-338255.html
                            Ik neem aan dat de meesten het ondertussen toch al minstens één keer hebben gelezen. Indien niet zou ik het toch maar eens doen want anders lopen sommige het risico dat er abrupt een einde komt aan hun verblijf hier op BD.
                            Last edited by zunoel; 17 december 2012, 20:02.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lexmaker Bekijk bericht
                              Ha, soms wel

Ik heb geen ervaring met dit toestel en al zeker niet de pretentie om er veel van te kennen maar in deze review was men precies ook niet zo tevreden van de kleuren:

Hoe dan ook voor deze prijs zou alles tip top mogen zijn. Indien de kostprijs onder de 2000 eur zou liggen dan had ik zeker interesse gehad. Zeer geslaagd design imo.
                              Reviewers moet je met een korrel zout nemen, den ene al met ne grovere korrel dan den andere.

Rockwell schrijft in zijn betoog dat de kleuren van de jongen met zijn gele fiets niet goed zijn.
                              Dat klopt, maar iedereen die al een paar foto's van RX1 gezien heeft weet dat er hier iets niet pluis is. Als je nu het origineel van die foto vergelijkt met deze in de text krijg je al een totaal ander beeld zie hier
                              http://kenrockwell.com/ryan/images/2...2/DSC00097.JPG voor het origineel en vergelijk met foto in de text.

Nu kun je nog zeggen dat omgeving iets te geel is, maar dat komt door het zonlicht dat geelachtig van kleur is, lage zon.
                              Daarbij heeft hij de flits gebruikt waardoor toestel WB aanpast voor flits. Als gevolg van de flits krijg je een verloop van kleurtemperatuur en dit in functie van de afstand tot de flits (breedhoek in combi met zwakke flits) hierdoor krijg je menglicht (Had die zelf ook wel kunnen bedenken )
                              Dit is het wat het volgens hem wel zou moeten zijn. http://kenrockwell.com/ryan/images/2...-athentech.jpg

Vraagt niet veel kennis denk ik om te zien dat het beeld rechtstreeks uit toestel veel beter is, met mooie zachte warme tinten die goed de sfeer van den dag weergeven, met daarbij een onwaarschijnlijk mooie bokeh, wat je zelden ziet bij 35mm.

Maar ja Rockwell vindt de Leica ook niet goed enkel canikon (liggen echter mijlen van elkaar)
                              denk ook te weten waar sommige hier hun mosterd vandaan hebben

Hier vind je nog voorbeelden recht uit de camera (op een paar beelden na maar dan is het ook zo vermeldt)
                              pixelpeepers kunnen ook hun hartje ophalen als ze dat willen.

Toestel is uiteraard duur, wat wil je DSLR ontwerpen is veel eenvoudiger, is een toestel voor niche markt dus veel beperkter in oplagen, is exclusief.
                              Last edited by puerte; 17 december 2012, 22:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                Reviewers moet je met een korrel zout nemen, den ene al met ne grovere korrel dan den andere.

Rockwell schrijft in zijn betoog dat de kleuren van de jongen met zijn gele fiets niet goed zijn.
                                Dat klopt, maar iedereen die al een paar foto's van RX1 gezien heeft weet dat er hier iets niet pluis is. Als je nu het origineel van die foto vergelijkt met deze in de text krijg je al een totaal ander beeld zie hier
                                http://kenrockwell.com/ryan/images/2...2/DSC00097.JPG voor het origineel en vergelijk met foto in de text.

Nu kun je nog zeggen dat omgeving iets te geel is, maar dat komt door het zonlicht dat geelachtig van kleur is, lage zon.
                                Daarbij heeft hij de flits gebruikt waardoor toestel WB aanpast voor flits. Als gevolg van de flits krijg je een verloop van kleurtemperatuur en dit in functie van de afstand tot de flits (breedhoek in combi met zwakke flits) hierdoor krijg je menglicht (Had die zelf ook wel kunnen bedenken )
                                Dit is het wat het volgens hem wel zou moeten zijn. http://kenrockwell.com/ryan/images/2...-athentech.jpg

Vraagt niet veel kennis denk ik om te zien dat het beeld rechtstreeks uit toestel veel beter is, met mooie zachte warme tinten die goed de sfeer van den dag weergeven, met daarbij een onwaarschijnlijk mooie bokeh, wat je zelden ziet bij 35mm.

Maar ja Rockwell vindt de Leica ook niet goed enkel canikon (liggen echter mijlen van elkaar)
                                denk ook te weten waar sommige hier hun mosterd vandaan hebben

Hier vind je nog voorbeelden recht uit de camera (op een paar beelden na maar dan is het ook zo vermeldt)
                                pixelpeepers kunnen ook hun hartje ophalen als ze dat willen.

Toestel is uiteraard duur, wat wil je DSLR ontwerpen is veel eenvoudiger, is een toestel voor niche markt dus veel beperkter in oplagen, is exclusief.
                                Laat ons hier de strijdbijl begrafen Puerte, heeft ni veel zin hé
                                Bij Ken Rock.. Is het altijd al tegendraads geweest en dingen die mekaar tegenspreken. De ene keer is het Leica, andere keer is het Nikon ( vroeger was het een en al Nikon) .... nu is het weer Canon.
                                Persoonlijk vind ik zijn Foto's altijd overgesatureerd.

Nu.. Met de RX valt het nogal mee. Ik heb al erger gezien van hem.

Comment

Working...
                                X