Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Ja, maar nu eerlijk gezegd, kunnen bepaalde mensen ook niets meer zeggen zonder de halve BD populatie over zich heen te krijgen.
    Want, meestal kloppen deze zaken wel.
    Persoonlijk vind ik ook dat op Sony serieus neergegekeken wordt door de "anderen", terwijl ze toch heel mooie toestellen maken, die echt wel ver mee kunnen.
    En het lijkt of Sony nog een tandje bijgestoken heeft, aan het tempo dat ze nu toppers maken.
    Ik geef je gelijk hoor Rudy maar via dit soort draadjes over Sony steeds te moeten lezen hoe superieur deze zijn op alle gebied zonder enige nuance ontneemt me de moed verder te lezen. Mensen als een Puerte denken mensen met zijn fanboygedrag anderen te overtuigen maar het maakt mij simpelweg afkering (hier) iets over Sony te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Ik geef je gelijk hoor Rudy maar via dit soort draadjes over Sony steeds te moeten lezen hoe superieur deze zijn op alle gebied zonder enige nuance ontneemt me de moed verder te lezen. Mensen als een Puerte denken mensen met zijn fanboygedrag anderen te overtuigen maar het maakt mij simpelweg afkering (hier) iets over Sony te lezen.
      U gaat nu toch niet beweren dat Puerte, onze Puerte, iets minder dan objectief
      zou zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        U gaat nu toch niet beweren dat Puerte, onze Puerte, iets minder dan objectief
        zou zijn?
        Hij is Leica objectief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
          Binnenkort geen verlof en op bezoek in Antwerpen toevallig?
          Zaterdag ben ik in Antwerpen voor een badminton interland, maar dan heb ik de RX1 normaal niet bij. Misschien tot op een Dyxum meeting?
          about.me/stijnv

Comment

Wanneer is er nog eens een Dyxum meeting?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Wanneer is er nog eens een Dyxum meeting?
              Er wordt er momenteel eentje gepland op http://www.dyxum.com/dforum/topic183...5.html#1118505 .
              about.me/stijnv

Comment

De RX1 getest op CameraStoreTV, wordt ook vergeleken met D600 + 35mm Zeiss.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Je mag hem altijd eens proberen, ben er erg tevreden van, klein, licht, met zijn beperking natuurlijk, maar kom van Canon mark II plus accs
                  . en was het zat om met veel en zwaar materiaal rond te lopen

Comment

Van waar ben je? Zou hem héél graag eens testen. Overweeg namelijk mijn volledige NEX-setup te verkopen om deze aan te schaffen als 2nd body naast mijn 7D + L lenzen.
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Brugge, heb tijd genoeg, past bijna altijd :-) laat maar weten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beredina Bekijk bericht
                        Brugge, heb tijd genoeg, past bijna altijd :-) laat maar weten
                        Als dat mag, zou ik graag eens langskomen. Of ergens afspreken. Ben
                        erg benieuwd naar deze Sony.

Comment

Geen probleem, geef een paar dagen dat het voor jou past, en we zien dan verder, grz

Comment

Vandaag de Sony RX1 besteld met EVF.
                            Ik denk dat ik deze handzame kwaliteitscamera zeer regelmatig bij me zal hebben!
                            Het was altijd een onaangename zaak om een fototas van 4 en meer kg overal mee te sleuren en thuis te laten bij vakanties.
                            Het zou wel eens kunnen zijn dat Sony met deze lancering een nieuw tijdperk inluidt waarbij de zware Canon/Nikon camera's etc. (in feite "computers met een lens er aan"), een moeilijke tijd tegemoet gaan! "Portability" zal een belangrijke eigenschap worden van de camera van de toekomst, denk ik.
                            Ik heb gisteren mijn Leica M9 verkocht en denk er aan binnen afzienbare tijd, wanneer ik écht tevreden ben met de RX1, mijn 2 Summilux en 2 Elmarit Leica lenzen te koop te zetten.
                            Harry Briels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muizen Bekijk bericht
                              Vandaag de Sony RX1 besteld met EVF.
                              Ik denk dat ik deze handzame kwaliteitscamera zeer regelmatig bij me zal hebben!
                              Het was altijd een onaangename zaak om een fototas van 4 en meer kg overal mee te sleuren en thuis te laten bij vakanties.
                              Het zou wel eens kunnen zijn dat Sony met deze lancering een nieuw tijdperk inluidt waarbij de zware Canon/Nikon camera's etc. (in feite "computers met een lens er aan"), een moeilijke tijd tegemoet gaan! "Portability" zal een belangrijke eigenschap worden van de camera van de toekomst, denk ik.
                              Ik heb gisteren mijn Leica M9 verkocht en denk er aan binnen afzienbare tijd, wanneer ik écht tevreden ben met de RX1, mijn 2 Summilux en 2 Elmarit Leica lenzen te koop te zetten.
                              Dat zal wel. Maar ondertussen doen volgens de Shoot van deze maand de
                              spiegelreflexen het nog altijd uitstekend, en zijn het vooral de compacte en
                              kleine camera's die het zwaar te verduren krijgen. Ook al met de opkomst
                              van al maar betere GSM toestellen. Lijkt me dus de logica zelve.

Comment

Doudeke,
                                Ik begrijp wat u zegt.
                                Maar ik beluister toch bij fotovrienden dat menigeen zijn buik vol heeft van het slepen met de grote gewichten van camera en lenzen.
                                Ik kijk echt uit naar mijn handzame RX1 en het gemak dat dit toestel vermoedelijk gaat bieden.
                                Ik heb ook eens nagezien in LR welk percentage van mijn foto's van de laatste jaren in de 35 - 50 mm range liggen.
                                Dat bleek bijna 76% te zijn, met de nadruk op 35mm!
                                Door de zeer hoge resolutie van de RX1 sensor kan ik zeer sterk uitsnijden om telelens-achtige effecten te bereiken wanneer gewenst.
                                Blijft het wegvallen van 28mm waar ik geen remedie voor zie.

Ik denk dat Sony met de RX1 een zeer logische stap heeft gezet die door Canon/Nikon met hun loodzware spiegelreflexen en lenzen, vermoedelijk met zorg en argusogen zal worden bekeken.
                                De toekomst zal leren wie er gelijk had.
                                Harry Briels

Comment

Working...
                                X