Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SONY DSC-RX1 Full-Frame 24mp compact camera

dpreview heeft nu ook eerste samples gepost (Jpeg), nog niet finale firmware maar geeft toch al een indruk ivm met de lenskwaliteit

Comment

Steve Huff heeft eerste deel van RX1 review gepost, lijkt heel enthousiast te zijn.
      Was wel te verwachten dat beelden uit zulk toestel veel beter zouden zijn dan van een FF DSLR en minimaal niveau van leica m-serie kwaliteit zouden halen

Ook is hij heel enthousiast over de jpeg files

I have never had a 35mm format camera in my hands that delivered such beautiful out of camera results

Comment

Het lijkt eerder een promo voor de camera en dan nog in Apple-stijl: "It just works." .
        Al zou ik er ook wel graag 1 hebben .
        Jammer dat deze er niet zo goed uitziet als een Leica (al vindt ik de M ook niet echt mooi meer en wel voor 1 stomme reden: er staan tekentjes/instructies op de camera, het enige woord dat erop zou mogen staan zou Leica moeten zijn, maar ja...). Op foto ziet hij er zeer cheap uit voor de prijs en lijkt een beetje op een Nikon J1 . Moest de prijs op 600€ liggen, nobrainer .

Comment

Hopelijk wordt dit een groot succes. Al was het maar dat je er dan binnen de
          kortste tijd een paar tweedehands van kan terugvinden in de Koopjeshoek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Steve Huff heeft eerste deel van RX1 review gepost, lijkt heel enthousiast te zijn.
            Was wel te verwachten dat beelden uit zulk toestel veel beter zouden zijn dan van een FF DSLR en minimaal niveau van leica m-serie kwaliteit zouden halen

Ook is hij heel enthousiast over de jpeg files

I have never had a 35mm format camera in my hands that delivered such beautiful out of camera results

http://www.stevehuffphoto.com/2012/1...ct-powerhouse/
            Rustig aan, Steve huff is altijd laaiend enthousiast. Ik bekijk deze camera ook, maar aan deze prijs zal ie wel heel goed moeten zijn. En de af zou toch al niet zo heel goed zijn....

Het is en blijft een dure camera, met beperkte inzet door zijn vaste lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Rustig aan, Steve huff is altijd laaiend enthousiast. Ik bekijk deze camera ook, maar aan deze prijs zal ie wel heel goed moeten zijn. En de af zou toch al niet zo heel goed zijn....

Het is en blijft een dure camera, met beperkte inzet door zijn vaste lens.
              Steve Huff kan inderdaad moeilijk zijn enthousiasme onder controle houden, maar alle beelden die ik al gezien heb, en dat zijn er toch al een heel pak, van dat toestel zijn ontzettend goed en beter tot veel beter dan van de Leica m8, laat staan van DSLR. De Leica m zal ook wel dat niveau halen, maar dan spreek je al over 14000€ met gelijkaardig objectief.
              Heel veel Leica gebruikers gebruiken hoofdzakelijk maar 1 objectief, de 35mm summicron en dan betaal je enkel voor de lens al vlug over de 3000€ voor de f2 versie , voor die gebruikers is de RX1 spotgoedkoop.
              Natuurlijk is dit geen toestel voor de doorsnee amateur, wel een toestel dat iedereen zou willen maar niet een toestel dat iedereen kan betalen. Prijs zal natuurlijk nog wel zakken.

Comment

Ik denk ook dat Steve Huff een beetje overdrijft. Volgens hem presteert de RX1 veel beter dan een 5DMarkIII op gebied van ruis en scherpte. Ik heb de foto's gezien op imaging-resource en ik zie weinig verschil in de JPEGs . Misschien een tikkeltje scherper maar that's it.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Over overdrijven gesproken, de M-E kost 4900, de M9-P 6000 en de nieuwe M 6300 euro, de 35 summicron 2450 euro, opgeteld volgens sommigen 12 a 13000 euro. Even later 14000. Voor 2 bodies misschien? Ik snap niet waarom er altijd andere merken moeten bijgetrokken worden om een camera van Sony te bespreken. En dan al met de losse pols opgeteld en 1000-en euro's overdrijven, alsof de Sony er zo nog beter van wordt. Als je wil vergelijken, spreken we van een 3700 euro voor RX1 met zoeker.

Nu, een belangrijk voordeel van de LEICA M is dat je nog een 2e lens kan kopen. En dat is net het kleine nadeel voor sommigen. Ik hou het voorlopig bij een M. Als de prijs zakt, weeg ik dit toestel af tegen de OM-D als reistoestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Ik denk ook dat Steve Huff een beetje overdrijft. Volgens hem presteert de RX1 veel beter dan een 5DMarkIII op gebied van ruis en scherpte. Ik heb de foto's gezien op imaging-resource en ik zie weinig verschil in de JPEGs . Misschien een tikkeltje scherper maar that's it.
                    is niet enkel verschil in ruis en scherpte maar de totale beeldkwaliteit, dynamiek, kleurrendering, bokeh .... van de RX1 is zelfs in jpeg uitmuntend.
                    ondertussen heeft hij ook deel 2 gepost

Comment

is niet enkel verschil in ruis en scherpte maar de totale beeldkwaliteit, dynamiek, kleurrendering, bokeh .... van de RX1 is zelfs in jpeg uitmuntend.
                      ondertussen heeft hij ook deel 2 gepost
                      http://www.stevehuffphoto.com/2012/1...the-year-2012/
                      Een camera is meer dan pure beeldkwaliteit alleen... Trouwens verschillen met een 5DMKIII zullen marginaal zijn in RL.
                      De vergelijking tussen deze 2 houdt hier op.

En wat is goede beeldkwaliteit ?
                      Verschillen van diverse fotografen zijn veel groter dan verschillen in camera's.
                      Robing Wong, Ming Thein, Steve Huffs allemaal verschillende kleuren, stijlen, composities.. Ondanks dat ze dikwijls dezelfde camera gebruiken.

Een Camera met FF sensor en een vast objectief waarvan er volgend jaar waarschijnlijk een variant van uitkomt met vatting ? (als er dan al voldoende native lenzen voor zijn) Nee niet voor mij... Dan boet ik liever een beetje beeldkwaliteit in met een complete systeemcamera die veel meer inzetbaar is voor verschillende zaken.
                      Maar voor elk wat wils natuurlijk.
                      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Een camera is meer dan pure beeldkwaliteit alleen... Trouwens verschillen met een 5DMKIII zullen marginaal zijn in RL.
                        De vergelijking tussen deze 2 houdt hier op.

En wat is goede beeldkwaliteit ?
                        Verschillen van diverse fotografen zijn veel groter dan verschillen in camera's.
                        Robing Wong, Ming Thein, Steve Huffs allemaal verschillende kleuren, stijlen, composities.. Ondanks dat ze dikwijls dezelfde camera gebruiken.

Een Camera met FF sensor en een vast objectief waarvan er volgend jaar waarschijnlijk een variant van uitkomt met vatting ? (als er dan al voldoende native lenzen voor zijn) Nee niet voor mij... Dan boet ik liever een beetje beeldkwaliteit in met een complete systeemcamera die veel meer inzetbaar is voor verschillende zaken.
                        Maar voor elk wat wils natuurlijk.
                        Ten eerste het gaat over jpeg's zo uit de camera !
                        Verschillen in LR of wat dan ook voor RAW-converter zullen niet zo beperkt zijn vanwege het groter dynamisch bereik van de R1 en ook door verschil in bokeh.
                        Met een klein handig toestel maak je automatisch beter beelden dan met een zwaar lomp ding dat is inderdaad eenmaal een feit, is ook een van de redenen dat Leica verkocht wordt.
                        Een toestel met vaste of verwisselbare lens, dat is ieder zijn eigen keuze, hebben beide voor en nadelen, maar kijk ook eens naar de prijzen van objectieven voor FF systeemcamera's !
                        Toestel zoals de RX1 is gemaakt voor een bepaalt doel publiek, niet voor de brede massa !

Comment

Ben mijn RX1 gisteren gaan afhalen. Mijn eerste foto's met een nieuwe camera of lens zijn echter zelden interessant, dus voorlopig heb ik niet veel te delen. Lightroom ondersteunt de RAW bestanden ook nog niet (er bestaat wel een EXIF hack voor).
                          about.me/stijnv

Comment

mooi sinterklaas geschenk

Comment

Ten eerste het gaat over jpeg's zo uit de camera !
                              Verschillen in LR of wat dan ook voor RAW-converter zullen niet zo beperkt zijn vanwege het groter dynamisch bereik van de R1 en ook door verschil in bokeh.
                              Met een klein handig toestel maak je automatisch beter beelden dan met een zwaar lomp ding dat is inderdaad eenmaal een feit, is ook een van de redenen dat Leica verkocht wordt.
                              Een toestel met vaste of verwisselbare lens, dat is ieder zijn eigen keuze, hebben beide voor en nadelen, maar kijk ook eens naar de prijzen van objectieven voor FF systeemcamera's !
                              Toestel zoals de RX1 is gemaakt voor een bepaalt doel publiek, niet voor de brede massa !
                              Dat het over Jpegs uit de camera gaat had ik wel begrepen.
                              Ik heb het ook niet over LR maar wel over RL .. dus geen Licht Room maar Real Life.
                              Bokeh heeft niets te maken met beeldkwaliteit van de camera maar is een eigenschap van de lens. Snap niet dat je dat hier bijhaalt .
                              Dat een klein toestel handig kan zijn in sommige situaties dan een zwaardere camera kan soms wel zijn... maar niet dat je daar automatisch betere beelden mee maakt.

Een toestel met vast of verwisselbaar obj. is idd ieder zijn keuze. Heb ik iets anders beweerd ? Heb gewoon gezegd "niet voor mij"... en aan toegevoegd.. "voor elk wat wils"

Prijzen van objectieven voor FF systeemcamera's ? Als je hiermee de M9-M8 bedoeld ? voor de rest ken ik geen enkele ... dus je hoeft er geen veelvoud van te maken.
                              Trouwens Leica is altijd een uitzondering op de regel.
                              Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                                Dat het over Jpegs uit de camera gaat had ik wel begrepen.
                                Ik heb het ook niet over LR maar wel over RL .. dus geen Licht Room maar Real Life.
                                Bokeh heeft niets te maken met beeldkwaliteit van de camera maar is een eigenschap van de lens. Snap niet dat je dat hier bijhaalt .
                                Dat een klein toestel handig kan zijn in sommige situaties dan een zwaardere camera kan soms wel zijn... maar niet dat je daar automatisch betere beelden mee maakt.

Een toestel met vast of verwisselbaar obj. is idd ieder zijn keuze. Heb ik iets anders beweerd ? Heb gewoon gezegd "niet voor mij"... en aan toegevoegd.. "voor elk wat wils"

Prijzen van objectieven voor FF systeemcamera's ? Als je hiermee de M9-M8 bedoeld ? voor de rest ken ik geen enkele ... dus je hoeft er geen veelvoud van te maken.
                                Trouwens Leica is altijd een uitzondering op de regel.

-de verschillen in RL zijn vrij groot, nogmaals dit dankzij de kwaliteit van de lens met daarbij zeer mooie bokeh, ook door de goede kleur rendering en dankzij het dynamisch bereik, ik weet niet of je beelden juist kunt interpreteren maar kijk eens naar zijn voorbeelden.
                                -beeldkwaliteit wordt hoofdzakelijk bepaalt door sensor, lens en beeldverwerking, als je jpeg gebruikt in dit geval allemaal vervat in een toestel.
                                -een handig compact toestel geeft je de mogelijkheid om betere foto's te maken dan met DSLR, dat is nu eenmaal zo.

het is nu eenmaal een zeer prachtig toestel, weliswaar niet voor iedereen

Comment

Working...
                                X