Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherpte 600D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: scherpte 600D

    Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    En ze hadden je op tijdens de master fotografie niet geleerd dat f32 je geen scherpe foto's gaat opleveren???

    Zoals ik al zei.....veel bla bla....verder weinig inhoud en twintig foute aannames in bovenstaande tekst.

    PS...op een forum kan je niet zelf bepalen waneer een discussie wordt afgesloten...
    Kom kom, enige zelfrelativering, geef iedereen een kans.

    Comment


    • #32
      Re: scherpte 600D

      Oorspronkelijk geplaatst door Noortje_B Bekijk bericht
      veel plezier er dan mee!
      dat ze dan maar stoppen met dure professionele toestellen te maken, want eigenlijk zijn deze nergens voor nodig, aangezien dit toch kan met een 600D en een 18-135mm. Succes ermee.
      Het grootste verschil tussen een pro en nonpro camera zit niet in de beeldkwaliteit, maar in de snelheid, AF en degelijkheid, maar dat leer je waarschijnlijk niet in je masteropleiding.

      Ook succes ermee, maar ik weet niet waarmee...........
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #33
        Re: scherpte 600D

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Het grootste verschil tussen een pro en nonpro camera zit niet in de beeldkwaliteit, maar in de snelheid, AF en degelijkheid, maar dat leer je waarschijnlijk niet in je masteropleiding.

        Ook succes ermee, maar ik weet niet waarmee...........
        Je hebt van die (hoge)scholen waar je het diploma cadeau krijgt...

        Comment


        • #34
          Re: scherpte 600D

          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Je hebt van die (hoge)scholen waar je het diploma cadeau krijgt...
          Ik doe liever een opleiding waar ik wat leer en geen diploma krijg.......
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #35
            Re: scherpte 600D

            Oorspronkelijk geplaatst door Noortje_B Bekijk bericht
            Haha! Ik weet wel degelijk waarover ik praat! (...) En zelf ben ik afgestudeerd als master in de fotografie en weet ik waar ik mee bezig ben!

            Comment


            • #36
              Re: scherpte 600D

              T'is zelfs nog veel erger : de 600D is geen semi-pro model. Het is een instapmodel (dat maar een trapje hoger staat dan de 1100D) en toch is de beeldkwaliteit van dat ding identiek aan de echte semi-pro modellen als een 60D of 7D...

              Ik merk dat je alles afweet van fotografie, maar niet door hebt dat je enorm moet oppassen met hoge f-waardes. Vind ik vreemd. Als je zoals je zelf zegt, toch alles ervan afweet, waarom kom je hier dan de vraag stellen ?
              Uiteraard zal je met een pro-toestel, en dan voornamelijk L-lenzen er in moeilijke omstandigheden wel in slagen om een betere foto te nemen. Maar wat jij hier moet doen, zijn zeker geen moeilijke omstandigheden, en dus moet het ook met die instapper mogelijk zijn om scherpe foto's te bekomen.

              Ik vraag me trouwens af welke webshop 18 MP foto's nodig heeft op zijn website... Alleen al door de foto's te verkleinen, en navenant te verscherpen, moeten je foto's er al een pak scherper uitzien. Of hebben ze je op je cursus niet met Photoshop leren werken ?
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #37
                Re: scherpte 600D

                Oei oei oei, ik ben al een aantal jaren een gebruiker van deze site en heb dus ondertussen al heel veel geleerd van al die goede commentaren. ik ben niet zo'n heftige poster van berichten omdat ik nog steeds bijleer en ook niet alwetend ben hé. maar noortje toch, je moet het hier wel waarderen hoor dat ze willen helpen. aan al die seniors hier, doe zo voort en ik blijf rustig verder lezen.

                Ruud
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #38
                  Re: scherpte 600D

                  Toon a.u.b. een voorbeeldfoto met vermelding van setup e.d. dan krijg je mogelijk nog tips hier.

                  Wat je echter lijkt te doen is een product de grond in boren zonder enige gegronde reden. Het glas en de persoon achter de camera bepalen de kwaliteit! Zelf uit de allerlaagste instapmodellen krijg je prachtige en scherpe foto's met de nodige kennis en oefening...
                  Canon EOS 600D - Tamron AF 17-50 / 2,8 XR Di II VC LD - Tamron AF 70-300 Di VC - Follow me @ Flickr

                  Comment


                  • #39
                    Re: scherpte 600D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    Kom kom, enige zelfrelativering, geef iedereen een kans.
                    Weet ik....zie ook mijn edit onder de post (die er al stond) Ik kan slecht tegen dit soort gedrag...en dan "plof" ik eventjes...nu al tijden weer kalm
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #40
                      Re: scherpte 600D

                      Noortje is met de Noord(je)zon verdwenen.

                      ...en Jeroen heeft wel een punt. Het 'beginverhaal' klopt helemaal niet en wat volgt nog minder..
                      Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                      Comment


                      • #41
                        Re: scherpte 600D

                        Toch bizar. Ik gebruik zelf mijn 600D regelmatig voor productfotografie. Ik fotografeer dan met een Canon 50mm 1.8 (de plastic fantastic) ofwel een oude Super Takumar 50mm 1.4 Manuele instellingen voor belichting (buiten op een bewolkte dag is ideaal), sluitertijd en diafragma (meestal f8) en scherpstelling. Ik maak zo haarscherpe foto's die zelfs op 100% crop nog steeds haarscherp zijn. Begrijpe wie begrijpen kan.
                        P.
                        Not all who wander are lost ...
                        EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

                        Comment


                        • #42
                          Re: scherpte 600D

                          Oorspronkelijk geplaatst door GinnFizz Bekijk bericht
                          Toch bizar. Ik gebruik zelf mijn 600D regelmatig voor productfotografie. Ik fotografeer dan met een Canon 50mm 1.8 (de plastic fantastic) ofwel een oude Super Takumar 50mm 1.4 Manuele instellingen voor belichting (buiten op een bewolkte dag is ideaal), sluitertijd en diafragma (meestal f8) en scherpstelling. Ik maak zo haarscherpe foto's die zelfs op 100% crop nog steeds haarscherp zijn. Begrijpe wie begrijpen kan.
                          P.
                          Ik vermoed dat bij jou het mannetje achter de camera beter is
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                          Comment


                          • #43
                            Re: scherpte 600D

                            Ik beschik sedert begin dit jaar over een 600 D, en ben wel tevreden over dit toestel.
                            heb mij wel deze lens bijgekocht :

                            En deze is echt goed en scherp

                            Comment


                            • #44
                              Re: scherpte 600D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tantje Bekijk bericht
                              Ik beschik sedert begin dit jaar over een 600 D, en ben wel tevreden over dit toestel.
                              heb mij wel deze lens bijgekocht :

                              En deze is echt goed en scherp
                              Ja, deze 17-85 heb ik ook,
                              maar de 17-85 heeft een betere versie (maar ook duurder, logisch!),
                              de 15-85 is usm.
                              Deze hoop ik volgend jaar wel te kopen.
                              Groetjes
                              Paul

                              Comment


                              • #45
                                Re: scherpte 600D

                                Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                                Ja, deze 17-85 heb ik ook,
                                maar de 17-85 heeft een betere versie (maar ook duurder, logisch!),
                                de 15-85 is usm.
                                Deze hoop ik volgend jaar wel te kopen.
                                Groetjes
                                Paul
                                Als je echt vooruit wil best dan ff doorsparen voor de 17-55 2.8
                                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                                Comment

                                Working...
                                X