Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scherpte 600D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: scherpte 600D

    De ef-'s 18-135 is op open diafrafragma soft. ik gebruik dit objectief ook, vanaf f8 is er van echte scherpte te spreken. Ik heb het in de winkel getest en ze hebben dat allemaal.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #17
      Re: scherpte 600D

      Spiegel-geklap?

      Al gevraagd: plaats eens een 100% crop om ons te laten "genieten" van die onscherpte.
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

      Comment


      • #18
        Re: scherpte 600D

        Oorspronkelijk geplaatst door Noortje_B Bekijk bericht
        de diafragma opening (sic) staat op 32 (grootste/ wat normaal enorm veel scherpte moet geven!!) ...
        Je haalt scherpte en scherptediepte door elkaar. Gebruik je een filter?

        Comment


        • #19
          Re: scherpte 600D

          Test eens een andere lens.
          Op welke beeldkwaliteit staat het toestel ingesteld?
          Op welke afstand staat het onderwerp en op hoeveel mm staat de lens?

          Comment


          • #20
            Re: scherpte 600D

            Dit verbaast me. Ik heb zelf een 600D en ik mag zeker niet klagen wat scherpte betreft. Ik vergelijk regelmatig met foto's genomen met een Nikon D90. Ik zou hier wel het fijne van willen weten.
            P.
            Not all who wander are lost ...
            EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

            Comment


            • #21
              Re: scherpte 600D

              De 18-135 is geen toplens, maar op f8-f11 zal die zeker scherpe beelden moeten kunnen afleveren.

              Met een DSLR is het belangrijk dat je op het juiste punt scherpstelt, en dat het niet aan de camera over laat om een keuze te maken tussen de verschillende scherpstelpunten.
              De scherptediepte is veel minder dan bij een compactje, misschien ben je gewoon om daarmee te werken?

              Bekijk de foto's niet op pixelgrootte (100%) want dan zal je al in heel goede omstandigheden foto's moeten maken vooralleer dat er ook echt scherp uitziet.

              Er zijn verschillende redenen waarom een foto minder scherp kan zijn:

              -(te) hoge iso
              -bewegingsonscherpte
              -heel wat lenzen zijn niet zo scherp met het diafragma volledig open
              -door het diafragma te ver dicht te zetten worden de foto's ook minder scherp (diffractie, meestal zichtbaar vanaf f16 en hoger).
              -Een lens die niet correct focust zorgt ook voor minder scherpe beelden (toch op de plaats die jij zelf scherp zou willen hebben).
              -...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: scherpte 600D

                Oorspronkelijk geplaatst door Noortje_B Bekijk bericht
                Het statief is van goede kwaliteit! En een middenformaat zou zeer zeker voldoen.
                Zoals ik eerder al zei heeft het toestel op geen enkel diafragma een goede scherpte en vandaar dat ik zei: lens??

                Conclusie: ander toestel + lens.
                Maar moest ik mijn eigen toestel nu hier hebben dan had ik dit probleem niet gehad.
                Ik hoor alleen maar een hoop blabla van iemand die een erg vreemde test doet, erg vreemde conclusies trekt, geen voorbeeldfoto's kan laten zien, van alles gewend is, maar niets bij naam kan noemen.

                1. De vraag of een "SLR toestel scherp is" geeft al iets te kennen over je werkelijke kennis van zaken.
                2. Het ontwijken van antwoorden op elke, ook maar iets, inhoudelijke vraag geeft daar nog meer over te kennen (op hoeveel % bekijk je de foto's?, waar blijven de voorbeeldfoto's? Dit goede statief...wat is het er voor één en met wat voor balhoofd? Heb je een afstandbediening en spiegelvoorontspanning gebruikt? Wat voor toestel gebruik je zelf dan?)


                De 18-135 is natuurlijk niet het beste objectief ooit gemaakt. Maar als het je niet lukt om op bijvoorbeeld f8 een scherpe foto te maken hiermee....dan lukt dat jou met geen enkele camera (ook niet met een middenformaat)...

                Waarbij ik nog steeds durf te beweren dat er waarschijnlijk een statief van mindere kwaliteit is gebruikt...gewoon een gevoel...maar kan me niet voorstellen dat iemand die met deze vragen komt... überhaupt weet wat een degelijk statief is en waar deze aan moet voldoen.
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #23
                  Re: scherpte 600D

                  De foto's zijn bedoeld voor een webshop. waar en flink gezoomd moet worden en de kwaliteit en stoffen van de kleding duidelijk moet zijn. Dit toestel was al aangekocht.
                  Het heeft zeker zijn kwaliteiten, maar gewoon niet goed genoeg om kwalitatieve packshots op hoog niveau van te maken. Het ligt dus niet zozeer aan het toestel, wel waarvoor het gebruikt moet worden. En de lens is goed genoeg voor foto's, maar niet voor deze beelden duidelijk. Foto's kan ik hier nu helaas niet posten.

                  Dus probleem opgelost bedankt.

                  Comment


                  • #24
                    Re: scherpte 600D

                    Haha! Ik weet wel degelijk waarover ik praat! Heb al zeker niet beweerd dat een SLR toestel niet scherp is, maar de 600D is nu niet bepaald een professioneel toestel om het zo te noemen. staat onder de noemer semi-professioneel en aangezien er hier professioneel gebruik van gemaakt moet worden werkt dit niet!
                    Ik ontwijk geen antwoorden, heb gewoon het probleem al opgelost. Zelf werk ik met een Canon eos 1DS mark III. statief is van manfrotto en zoals ik eerder zei goede kwaliteit! En zelf ben ik afgestudeerd als master in de fotografie en weet ik waar ik mee bezig ben! Heel die technische nonsens van jou heb ik dan ook niet nodig! De conclusie zoals ik eerder zei is dat dit toestel geen toestel is waarvoor het moet dienen. daarmee zeg ik niet dat de 600D een SLECHT toestel is! Dus voel je vooral niet op de tenen getrapt. Ik stel voor dat de discussie hier wordt afgesloten.


                    Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    Ik hoor alleen maar een hoop blabla van iemand die een erg vreemde test doet, erg vreemde conclusies trekt, geen voorbeeldfoto's kan laten zien, van alles gewend is, maar niets bij naam kan noemen.

                    1. De vraag of een "SLR toestel scherp is" geeft al iets te kennen over je werkelijke kennis van zaken.
                    2. Het ontwijken van antwoorden op elke, ook maar iets, inhoudelijke vraag geeft daar nog meer over te kennen (op hoeveel % bekijk je de foto's?, waar blijven de voorbeeldfoto's? Dit goede statief...wat is het er voor één en met wat voor balhoofd? Heb je een afstandbediening en spiegelvoorontspanning gebruikt? Wat voor toestel gebruik je zelf dan?)


                    De 18-135 is natuurlijk niet het beste objectief ooit gemaakt. Maar als het je niet lukt om op bijvoorbeeld f8 een scherpe foto te maken hiermee....dan lukt dat jou met geen enkele camera (ook niet met een middenformaat)...

                    Waarbij ik nog steeds durf te beweren dat er waarschijnlijk een statief van mindere kwaliteit is gebruikt...gewoon een gevoel...maar kan me niet voorstellen dat iemand die met deze vragen komt... überhaupt weet wat een degelijk statief is en waar deze aan moet voldoen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: scherpte 600D

                      Ik weet zeker dat dit wel kan....met dat toestel en zeer waarschijnlijk met dat objectief ook nog eens
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #26
                        Re: scherpte 600D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Noortje_B Bekijk bericht
                        Haha! Ik weet wel degelijk waarover ik praat! Heb al zeker niet beweerd dat een SLR toestel niet scherp is, maar de 600D is nu niet bepaald een professioneel toestel om het zo te noemen. staat onder de noemer semi-professioneel en aangezien er hier professioneel gebruik van gemaakt moet worden werkt dit niet!
                        Ik ontwijk geen antwoorden, heb gewoon het probleem al opgelost. Zelf werk ik met een Canon eos 1DS mark III. statief is van manfrotto en zoals ik eerder zei goede kwaliteit! En zelf ben ik afgestudeerd als master in de fotografie en weet ik waar ik mee bezig ben! Heel die technische nonsens van jou heb ik dan ook niet nodig! De conclusie zoals ik eerder zei is dat dit toestel geen toestel is waarvoor het moet dienen. daarmee zeg ik niet dat de 600D een SLECHT toestel is! Dus voel je vooral niet op de tenen getrapt. Ik stel voor dat de discussie hier wordt afgesloten.
                        En ze hadden je op tijdens de master fotografie niet geleerd dat f32 je geen scherpe foto's gaat opleveren???

                        Zoals ik al zei.....veel bla bla....verder weinig inhoud en twintig foute aannames in bovenstaande tekst.

                        PS...op een forum kan je niet zelf bepalen waneer een discussie wordt afgesloten...

                        PPS...ik ben Nikonian...ben dus zeker niet op mijn teentjes getrapt...ben alleen recht voor zijn raap

                        edit: zelfs met de voor- voor- voorganger (450D) is het mogelijk te doen wat jij wil...(zelf resultaat gezien )...
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #27
                          Re: scherpte 600D

                          veel plezier er dan mee!
                          dat ze dan maar stoppen met dure professionele toestellen te maken, want eigenlijk zijn deze nergens voor nodig, aangezien dit toch kan met een 600D en een 18-135mm. Succes ermee.

                          Comment


                          • #28
                            Re: scherpte 600D

                            Zeer fijn van je om je openingspost zo goed als helemaal weg te vegen!
                            ("Gelukkig" staat de originele nog in de quote bij #2.)
                            Weet dat dit NOT DONE is op dit forum.
                            Het ga je goed! Maar van mij zal je op jou tussenkomsten geen commentaar meer lezen .
                            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                            Oók wandelen met GPS?

                            Comment


                            • #29
                              Re: scherpte 600D

                              Je beginpost wijzigen maakt niet dat je het domme opeens niet gezegd hebt hoor... (f32 en scherpe platen verwachten.... LOL )


                              Tijdens je masteropleiding had je ook kunnen leren hoe klein de rol van het toestel aan de ene kant is....maar hoe groot die rol kán worden als het er op aankomt...robuustheid, bedieningsgemak, snelheid, bedrijfszekerheid...noem maar op...bij fullframe wat flinke voordelen in sensor oppervlak...maar verder kan je in de juiste omstandigheden (studio, wat je hier ook nodig hebt) hetzelfde met een instapmodel reflex bereiken...als met een pro toestel....sterker nog, ik ken mensen die platen schieten voor weekbladen en nog nooit een pro toestel hebben gehad



                              Dat jij liegt over je achtergrond, maakt het voor mij amusant, maar voor jezelf moeilijk. Immers nu weet je nog niet dat wat jij nodig hebt een degelijke flitsset en uitleg productfotografie nodig hebt...iets dat je op een master opleiding vast wel geleerd had lijkt me ????

                              edit: O ja...ik ben trouwens autodidact. Dat is tegenwoordig bijna net zo stoer als een opleiding gedaan te hebben Misschien kan je nog eens opnieuw beginnen en vertellen wat je échte achtergrond is...zo kan je met de hulp van velen van hier vanzelf beter leren begrijpen wat je moet doen...en hoe
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment


                              • #30
                                Re: scherpte 600D

                                Laatst gewijzigd door Noortje_B; Vandaag om 15:46
                                ____
                                niet leuk hoor Noortje.!
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X