Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D en 2de toestel.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D en 2de toestel.

    Ik bezit momenteel de Canon 7D met daarop de Canon Zoom Lens EF 70-200mm 1:2.8 L IS II USM.
    Ik zoek nu een 2de toestel (eventueel 2de-hands) voor mijn Canon Zoom Lens EF 17-55mm 1:2.8 L IS USM.
    Ik ga vaak naar wielerwedstrijden en dan kan ik met mijn grote witte bazooka onmogelijk de renners op het podium fotograferen omdat ik verder van het podium moet staan en er staat daar dan veel volk in de weg.
    Telkens omwisselen van lenzen is moeilijk in al die drukte na de wielerwedstrijd.
    Dus ik zoek nu een 2de toestel voor die andere lens om toch vlakbij het podium foto's te kunnen maken.
    Liefst een toestel waarbij ik ook mijn huidige batterijen kan gebruiken, LP-E6.
    Het beste zou zijn een 2de Canon 7D omdat het menu dan van beide toestellen hetzelfde is maar een nieuwe kost me echt wat veel geld, tenzij een 2de hands-toestel.
    Wat kunnen jullie me aanbevelen?
    Last edited by DannyDeGraaf; 20 mei 2012, 08:37.

  • #2
    Re: Canon 7D en 2de toestel.

    Ik denk dat voor podiumfoto's waar naar believen kan worden bijgeflitst, en dus hoge ISO overbodig is, èlk toestel van Canon goed genoeg is. Het betreft min of meer stilstaande fases, dus een snelle AF is ook geen echte vereiste.
    Tenzij je natuurlijk ook "op het terrein" die 2de body wil gaan gebruiken. Dan kan je misschien beter uitkijken naar een toestel met wat beter specificaties. 2de hands 7D, of 5D Mk II...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D en 2de toestel.

      Het kan natuurlijk altijd eens gebeuren dat je een foto neemt op het terrein en dan is inderdaad een snellere focus ook een must.
      Ik hoop dat iemand me op het goede spoor kan zetten.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D en 2de toestel.

        Op die plaats staan ze inderdaad allemaal te flitsen, dat is dus zeker geen probleem.
        Je kan die foto's zelfs gemakkelijk maken met bijvoorbeeld een 1000D met kitlensje, en de ingebouwde flitser.
        Met een redelijk brede lens kan je dan vooraan gaan staan, dat doen de professionele fotografen ook altijd.
        Maar het is niet de bedoeling dat je voor iedereen in de weg gaat staan natuurlijk, want dan zullen de andere fotografen ook niet tevreden zijn.
        Ik probeer zelf nooit in de weg te staan van de persfotografen, want die moeten er hun boterham mee verdienen (en volgens wat ik soms hoor is dat ook niet meer zo vet...).

        Als ze de renners op een verhoogje zetten dan kan je ze met de 70-200 ook wel fotograferen vanop een grotere afstand, maar dat gebeurt niet overal.

        Voor mij is het podium bijzaak, als ik er in de buurt ben, dan maak ik er foto's van, maar als ik niet op tijd tot daar geraak dan is dat voor mij ook geen probleem.
        Ik maak liever foto's tijdens de wedstrijd, maar ik ga ook nooit naar de grote wedstrijden waar het heel erg druk is.
        Als er hier in het dorp een wielerkoers is, dan rij ik zelf tijdens de wedstrijd met de fiets het hele parcours af, en probeer op verschillende plaatsen foto's te maken zodat er wat variatie inzit. Ze komen dan verschillende keren voorbij, dat maakt het ook gemakkelijk om de juiste positie te kiezen.

        Meestal heb ik tijdens de hele wedstrijd ook de 70-200 op de camera zitten (1D MKIII), en in de fototas zit dan nog de 24-105 en een flitser, maar die komen niet altijd uit de tas.

        Wat de LP-E6 accu betreft, die wordt op dit ogenblik alleen gebruikt in de 7D, de 5D MKII en 5D MKIII.
        Last edited by Black B@ndit; 20 mei 2012, 08:54.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7D en 2de toestel.

          Ik heb dus niet veel keuze als ik mijn batterijen wil blijven gebruiken in het andere toestel.
          Tijdens de wielerwedstrijd ga ik de renners ook altijd tegen en dan kan je inderdaad vanaf verschillende plaatsen foto's maken.
          Maar het podium mis ik zelden en als het podium niet echt hoog is , dan is het niet mogelijk hoor om een foto te maken met een 70-200mm want iedereen staat in de weg.
          Ik zal misschien eens goed moeten zoeken naar een 2de-hands toestel, kwestie van de prijs wat menselijk te houden.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7D en 2de toestel.

            Waarom wil je koste wat kost een toestel met dezelfde batterijen? Als 2de toestel zal de batterij sowieso niet zo snel vervangen hoeven te worden. En tegenwoordig zijn blijkbaar zeer degelijke, maar goedkope, alternatieven voor de originele Canon batterijen op de markt. Daar zal Black B@ndit ongetwijfeld nog een (uitgebreid) woordje uitleg kunnen over geven.
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7D en 2de toestel.

              Misschien heb je wel gelijk met wat die batterijen betreft.
              Welk toestel zou ik dan in overweging kunnen nemen, die dan toch een snelle focus heeft om wielerwedstrijden te fotograferen?

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7D en 2de toestel.

                Dus een Canon 450D Body (12 Megapixels) + Batterijgrip BG-E5 zou eventueel al volstaan als een volwaardige 2e body voor mijn doeleinden?
                Zal deze niet te traag zijn met de autofocus en merk ik niet zo meteen het verschil met 6 miljoen pixels minder tegenover mijn Canon 7D?

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7D en 2de toestel.

                  opgelet ook in de 60d wordt dezelfde batterij gebruikt.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 7D en 2de toestel.

                    Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
                    Dus een Canon 450D Body (12 Megapixels) + Batterijgrip BG-E5 zou eventueel al volstaan als een volwaardige 2e body voor mijn doeleinden?
                    Zal deze niet te traag zijn met de autofocus en merk ik niet zo meteen het verschil met 6 miljoen pixels minder tegenover mijn Canon 7D?
                    Nee en nee. Ik heb zelf een 450D en met een goede lens erop kan je zelfs BIF ermee maken.
                    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 7D en 2de toestel.

                      Iedereen van harte bedankt voor het lezen en de reacties.
                      Het is dus een 2de-handse Canon 450D geworden.
                      Ik betaalde €250.

                      + SD Kaart 8GB Class 10
                      + batterijgrip + 2 Canon lithium batterijen (1 is nog splinternieuw)
                      + lader voor 6 AA batterijen
                      + infrarood afstandsbediening
                      Op het scherm zit een bescherming.
                      Batterijgrip is nog maar 1 maand nieuw, met factuur en 2 jaar garantie.
                      Last edited by DannyDeGraaf; 20 mei 2012, 17:25.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 7D en 2de toestel.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                        Waarom wil je koste wat kost een toestel met dezelfde batterijen?
                        Dat is gewoon handiger kwa laden en batterijenbeheer en in het extreem kan je bij bijna alles leeg de minst lege in de gewenste camera stoppen.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 7D en 2de toestel.

                          Goede keuze

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 7D en 2de toestel.

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Dat is gewoon handiger kwa laden en batterijenbeheer en in het extreem kan je bij bijna alles leeg de minst lege in de gewenste camera stoppen.
                            Ja, zo ver was ik ook al... Maar is dat echt 1 van de hoofdcriteria waar je moet op letten bij het kiezen van een camera??
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 7D en 2de toestel.

                              uiteraard niet maar het is handig als je twee camera's hebt met dezelfde batterij kan je met één reserve toe, anders heb je r voor elke camera één nodig.
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment

                              Working...
                              X