Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegelreflex of compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: spiegelreflex of compactcamera

    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    Zoals iemand hierboven al aangeeft: geen klapschermke... waarom? Om met gestrekte arm en trillingsversterker zoals een amateur te staan fotograferen vanop je LCD? Juist ja, onderste segment: die klapschermkes zitten UITSLUITEND op instap DSLR's. Of niet dan? Misschien hebben ze die op de Super SOny's wel . Een zichzelf respecterende fotograaf die weet waar hij mee bezig is houdt zijn toestel kort bij zich en kijkt door een OVF of in een EVF (dat tot daar aan toe).
    Die klapschermpjes zijn anders erg handig als je je niet vuil wil maken door in de modder te (moeten) gaan liggen . Om met lange lenzen te werken ben ik het met je eens dat een zoeker wenselijk is voor de stabiliteit. Maar voor relatief korte brandpuntsafstanden (laten we zeggen, tot 100mm of 135mm), waarom zou je dan geen "zichzelf respecterende fotograaf" zijn als je een klapscherm gebruikt ?

    Toch een beetje overdreven allemaal, dunkt me .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #77
      Re: spiegelreflex of compactcamera

      Klapscherm en OVF/EVF zijn beide waardevol.

      Ik ben een rabiate OVFfer, en gebruik een hoekzoeker voor het laag-bij-de-grondse werk, die werkte vroeger eersteklas, en vandaag nog. En biedt ook een vergroting van 2.5x, wat nuttig is bij MF.

      Maar ik veroordeel de schermkijkers niet.

      Als er nog geen kantelLCDs op high-end SLRs zitten dan is dat wellicht een marketingzet, uiteindelijk moeten ze ons op regelmatige basis aanzetten tot aankoop. Of misschien worden die grote bodies dan nog lomper met de huidige techniek. Of weetikveel.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #78
        Re: spiegelreflex of compactcamera

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        oei ons Leontine wordt rood
        nu zijn de japanners al de schuldige, over digitale toestellen weet je niet veel zinnigs te vertellen, dan de japanners maar aanpakken, de story gelezen of zoiets

        raar dat de japanners al die digitale toestellen produceren die gekkerds

        daarbij je begrijpt de cijfers niet, had ik ook niet verwacht van jou hoor, we moeten eerlijk blijven.
        De cijfers zeggen dat de verkoop van systeem camera's toz van DSLR met meer dan 25% wereldwijd is gestegen in laatste kwartaal van 2011, en dit terwijl zelfs niet volledig aan de vraag kon voldaan worden. Met grootste stijging (bijna 100%) in USA !

        buiten jij schrijft er niemand dat DSLR/SLT zal verdwijnen, DSLR wordt op termijn verdrongen door systeemcamera's en krijgen een niche functie.

        Ik weet niet naar welke fotoboer jij loopt, nen boer levert mijn patatten en mijn melk, maar ik zie bij fotokonijnenberg toch volledig iets anders, maar ja dat zullen ook gekkerds zijn zekers die niet weten met wat ze bezig zijn

        ik weet dat momenteel nog investeren in DSLR overeenkomt met geld wegsmijten (of je moet het gebruiken voor specifieke doeleinden) en iedereen doet met zijn geld wat hij wil.
        jawadde... nikon d800 (E), canon 5dmkIII, canon 1Dx,d4, d3x, etc... die lui die dit kopen gooien allemaal hun centen weg...

        heb ik het nog geeneens over de low--end of midpriced dslr´s..

        de enigen die hun geld weggesmeten hebben zijn de lui die een sony aps-c of FF- dslr of slt gekocht hebben, en flink geinvesteerd hebben in minolta/sony kwaliteitsglaswerk..SLT is een tussenvorm, tussen dslr en mirrorless.. sony zal voor compleet mirrorless gaan in de toekomst. binnen nu en 5 jaar is SLT ook naar de eeuwige jachtvelden vertrokken..jij gelooft dat niet, maar ik wel..

        en zoals diverse reactanten en ik hier ook al zeggen, een camera is meer dan een sensor, wel of geen spiegelke or whatsoever..

        dslr´s, SLT´s en systeemcamera´s.. of pak hem beet, middenformaat.. het maakt niet uit.. je kiest voor een bepaald systeem, en alles heeft zijn pro´s en cons..net zoals een RF systeem zijn pro´s en cons heeft..RF met afgeplakt rood logootje is ideaal voor straatfotografie, om onopvallend je in the crowd te begeven, maar echt niet voor de langere mm´s geschikt..

        ik gebruik meerdere systemen.. dslr, slr, evf-mirrorless-type camera´s, middenformaat, rangefinder.. ik weet wanneer een systeem wel of niet werkt onder diverse omstandigheden..soms het ene, dan het andere..ik pas me aan en gebruik het gereedschap wat het meeste geschikt is voor hetgeen ik wil doen..compromisloze camera´s bestaan niet.. ieder systeem heeft ingebouwde compromissen.. tot op heden ben jij daar nog steeds niet achter gekomen..al die tech-**** is mooi om te lezen, maar in de harde praktijk kom je soms bedrogen uit..NEX is een mooi systeem, maar het heeft ook zo zijn beperkingen, net zoals dslr´s en slt´s dat hebben..er is geen absolute camera die alles in 1 herbergt..eerlijk gezegd, denk ik dat jij er helemaal niets vna snapt.. want jij bekijkt alles vanuit technisch oogpunt, en vergeet daarbij de werkelijkheid, waar de gemiddelde fotograaf dagelijks mee geconfronteerd wordt..wat zal jij ene crack zijn zeg...jij hebt het onmogelijke, mogelijk gemaakt, volgens mij ben jij van een andere planeet of je bent begenadigd met ´hogere´ machten, kennis, kunde en kwaliteiten...maar volgens mij ben je niets meer dan een of andere technofiel, die zich meet aan de specs van een of andere camera of merkske.. so be it... het maakt mij echt niets uit hoor..enige waar ik mij dood aan erger is jouw consistente ´waarheidsverkondiging´ die nergens op gebaseerd is.. vervolgens pas jij jouw posts aan, zodra je met enkele harde feiten geconfronteerd wordt.. tja.. je moet wat doen om je gelijk te krijgen, nietwaar??

        ik ga nooit 1 systeem als zijnde de absolute max. aanbevelen..en dat heb ik echt niet uit de story..

        ik gebruik graag EVF, maar soms ook heel graag OFV..wat is daar nou mis mee? opklapschermpjes vind ik ook niet verkeerd.. maar ik heb het niet altijd nodig..ik hou de waarheid liefst in het midden, alleen wordt iedereen, die zijn remarks heeft over mirrorless oid meteen veroordeeld tot old-school fotograaf , of weet ik veel.. typisch sony-adept-trekje vind ik dat... het lijkt soms wel alsof men maar wat te graag in de underdog rol wil gaan zitten, terwijl dit helemaal niet nodig is..wat geef ike rom of het sony, nikon of canon is?? ik heb toevallig canon, en ik heb me door wat lensjes te kopen geconformeerd tot canon, maar dat wil niet zeggen dat ik niet opensta voor andere systemen.. ik heb evenveel kritiek en waardering voor canon btw.. ook bij canon zijn er nog altijd verbeteringen te wensen.. ik zou maar wat graag een goed flitssysteem a la nikon hebben voor mijn canon.. nikon heeft het wat mij betreft toch beter voor elkaar op flitsgebied.. uwa´s van nikon zijn beter dan die van canon...ik geef dat graag toe.. nu jij nog....wanneer ga jij es inzien, dat ieder merkske zijn voor-en nadelen heeft..? ik kan dat wel hoor..
        Last edited by leontine1978; 2 maart 2012, 14:33.
        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

        Comment


        • #79
          Re: spiegelreflex of compactcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Die klapschermpjes zijn anders erg handig als je je niet vuil wil maken door in de modder te (moeten) gaan liggen . Om met lange lenzen te werken ben ik het met je eens dat een zoeker wenselijk is voor de stabiliteit. Maar voor relatief korte brandpuntsafstanden (laten we zeggen, tot 100mm of 135mm), waarom zou je dan geen "zichzelf respecterende fotograaf" zijn als je een klapscherm gebruikt ?

          Toch een beetje overdreven allemaal, dunkt me .
          pas op is toch ook handiger met lang brandpunt hoor en zekers als je wilt pannen, je moet enkel de juiste houding aannemen, je moet niet die onnatuurlijk houding gebruiken zoals voor DSLR.
          zie hoe men wapens gebruikt, vroeger was dat vooral vanop ooghoogte om juist te kunnen mikken, nu is dat juist andersom zekers met zware wapens.
          voor fototoestellen is dat het zelfde .
          ik kan met de nex met 300mm vrij gemakkelijk scherpstellen zelfs op korte afstand en met vergroting van x12 aan.

          Comment


          • #80
            Re: spiegelreflex of compactcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            je moet niet die onnatuurlijk houding gebruiken zoals voor DSLR.
            .
            Ik vind dit een zeer interessante en leerrijke discussie,
            maar op 1 punt wil ik toch reageren:

            Ik vind de houding voor de DSLR veel stabieler als met je armen voor jou ,
            of in losse hoeken...
            dicht bij het lichaam/hoofd voelt (voor mij toch) pakken stabieler aan....
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #81
              Re: spiegelreflex of compactcamera

              Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
              jawadde... nikon d800 (E), canon 5dmkIII, canon 1Dx, etc... die lui die dit kopen gooien allemaal hun centen weg...

              heb ik het nog geeneens over de low--end of midpriced dslr´s..

              de enigen die hun geld weggesmeten hebben zijn de lui die een sony aps-c of FF- dslr of slt gekocht hebben, en flink geinvesteerd hebben in minolta/sony kwaliteitsglaswerk..SLT is een tussenvorm, tussen dslr en mirrorless.. sony zal voor compleet mirrorless gaan in de toekomst. binnen nu en 5 jaar is SLT ook naar de eeuwige jachtvelden vertrokken..jij gelooft dat niet, maar ik wel..

              en zoals diverse reactanten en ik hier ook al zeggen, een camera is meer dan een sensor, wel of geen spiegelke or whatsoever..

              dslr´s, SLT´s en systeemcamera´s.. of pak hem beet, middenformaat.. het maakt niet uit.. je kiest voor een bepaald systeem, en alles heeft zijn pro´s en cons..net zoals een RF systeem zijn pro´s en cons heeft..RF met afgeplakt rood logootje is ideaal voor straatfotografie, om onopvallend je in the crowd te begeven, maar echt niet voor de langere mm´s geschikt..

              ik gebruik meerdere systemen.. dslr, slr, evf-mirrorless-type camera´s, middenformaat, rangefinder.. ik weet wanneer een systeem wel of niet werkt onder diverse omstandigheden..soms het ene, dan het andere..ik pas me aan en gebruik het gereedschap wat het meeste geschikt is voor hetgeen ik wil doen..compromisloze camera´s bestaan niet.. ieder systeem heeft ingebouwde compromissen.. tot op heden ben jij daar nog steeds niet achter gekomen..al die tech-**** is mooi om te lezen, maar in de harde praktijk kom je soms bedrogen uit..NEX is een mooi systeem, maar het heeft ook zo zijn beperkingen, net zoals dslr´s en slt´s dat hebben..er is geen absolute camera die alles in 1 herbergt..eerlijk gezegd, denk ik dat jij er helemaal niets vna snapt.. want jij bekijkt alles vanuit technisch oogpunt, en vergeet daarbij de werkelijkheid, waar de gemiddelde fotograaf dagelijks mee geconfronteerd wordt..wat zal jij ene crack zijn zeg...jij hebt het onmogelijke, mogelijk gemaakt, volgens mij ben jij van een andere planeet of je bent begenadigd met ´hogere´ machten, kennis, kunde en kwaliteiten...maar volgens mij ben je niets meer dan een of andere technofiel, die zich meet aan de specs van een of andere camera of merkske.. so be it... het maakt mij echt niets uit hoor..enige waar ik mij dood aan erger is jouw consistente ´waarheidsverkondiging´ die nergens op gebaseerd is.. vervolgens pas jij jouw posts aan, zodra je met enkele harde feiten geconfronteerd wordt.. tja.. je moet wat doen om je gelijk te krijgen, nietwaar??

              ik ga nooit 1 systeem als zijnde de absolute max. aanbevelen..en dat heb ik echt niet uit de story..

              ik gebruik graag EVF, maar soms ook heel graag OFV..wat is daar nou mis mee? opklapschermpjes vind ik ook niet verkeerd.. maar ik heb het niet altijd nodig..ik hou de waarheid liefst in het midden, alleen wordt iedereen, die zijn remarks heeft over mirrorless oid meteen veroordeeld tot old-school fotograaf , of weet ik veel.. typisch sony-adept-trekje vind ik dat... het lijkt soms wel alsof men maar wat te graag in de underdog rol wil gaan zitten, terwijl dit helemaal niet nodig is..wat geef ike rom of het sony, nikon of canon is?? ik heb toevallig canon, en ik heb me door wat lensjes te kopen geconformeerd tot canon, maar dat wil niet zeggen dat ik niet opensta voor andere systemen.. ik heb evenveel kritiek en waardering voor canon btw.. ook bij canon zijn er nog altijd verbeteringen te wensen.. ik zou maar wat graag een goed flitssysteem a la nikon hebben voor mijn canon.. nikon heeft het wat mij betreft toch beter voor elkaar op flitsgebied.. uwa´s van nikon zijn beter dan die van canon...ik geef dat graag toe.. nu jij nog....wanneer ga jij es inzien, dat ieder merkske zijn voor-en nadelen heeft..? ik kan dat wel hoor..
              je weet niet over wat je bezig bent dat is heel duidelijk en je begint altijd over sony, dat heeft je zwaar te pakken mijn gedacht, iemand die zo reageert moet heel erg jaloers zijn, met rede hoor.

              Comment


              • #82
                Re: spiegelreflex of compactcamera

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                pas op is toch ook handiger met lang brandpunt hoor en zekers als je wilt pannen, je moet enkel de juiste houding aannemen, je moet niet die onnatuurlijk houding gebruiken zoals voor DSLR.
                zie hoe men wapens gebruikt, vroeger was dat vooral vanop ooghoogte om juist te kunnen mikken, nu is dat juist andersom zekers met zware wapens.
                voor fototoestellen is dat het zelfde .
                ik kan met de nex met 300mm vrij gemakkelijk scherpstellen zelfs op korte afstand en met vergroting van x12 aan.
                zware wapens worden tegenwoordig idd niet met het oog scherpgesteld..daar is software en allerlei ander spul voor beschikbaar (denk maar aan sattelieten, gps en weet ik veel.., maar de SLA (schutter lange afstand) oftewel sniper of scherpschutter gebruikt nog steeds een scope op zijn geweer, en heeft daarbij de beschikking over een zgn ´spotter´...tegelijkertijd hebben deze lui een gedegen opleiding omtrent ballistiek,atmosferische omstandigheden en weet ik veel gehad, en die lui kijken echt niet door een evf maar door zowel een leica, zeiss of swarovski verrekijker en een optisch instrument met topglas op hun geweer, wat je kunt vergelijken met een OVF..met het ´blote´ oog makker..

                je hebt teveel naar rambo gekeken, die gast schoot ook vanuit de heup alles en iedereen omver met zijne m-60 en hij was bulletproof ook... tja, die cinema he.....?
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                Comment


                • #83
                  Re: spiegelreflex of compactcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  je weet niet over wat je bezig bent dat is heel duidelijk en je begint altijd over sony, dat heeft je zwaar te pakken mijn gedacht, iemand die zo reageert moet heel erg jaloers zijn, met rede hoor.
                  wat denk je nou zelf...? ik ben echt niet zo leip als je denkt hoor...
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                  Comment


                  • #84
                    Re: spiegelreflex of compactcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    pas op is toch ook handiger met lang brandpunt hoor en zekers als je wilt pannen, je moet enkel de juiste houding aannemen, je moet niet die onnatuurlijk houding gebruiken zoals voor DSLR.
                    zie hoe men wapens gebruikt, vroeger was dat vooral vanop ooghoogte om juist te kunnen mikken, nu is dat juist andersom zekers met zware wapens.
                    voor fototoestellen is dat het zelfde .
                    ik kan met de nex met 300mm vrij gemakkelijk scherpstellen zelfs op korte afstand en met vergroting van x12 aan.
                    Dit is gieren en brullen... de LICHTERE systeemcamera is handiger te "schieten" vanuit niet-ooghoogte zoals de ZWAARDERE wapens.
                    Wat klapschermpjes betreft, is het eerder zo dat dat inderdaad via hoekzoekers e.d. zou moeten gebeuren bij het hogere segment DSLR's. De klappers blijven vooralsnog voorbehouden voor de goedkopere DSLR's, bridges en compactjes. Op een 5DII kan je overigens vlotjes een extern LCD scherm aansluiten, als de laag bij de grond Macro je ding is. Al si dat soms handiger met een klapschermpje. Of met een kleinere sensor ivm grotere DOF... ipv stacking te gebruiken.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #85
                      Re: spiegelreflex of compactcamera

                      puerto: ongelofelijk..... zielig bijna hoe kleindenkend je bent.... je denkt modern te zijn omdat je het nieuwste speeltje verdedigd.... dude, newsflash.... je bent erger dan gelijk welke opa die nog steeds zweert bij zijn betamax videocamera...
                      (ja, die waren echt beter dan VHS.... ik meen het....! )


                      hier is iemand die de tijd neemt om te antwoorden... iemand die duidelijk spreekt uit ervaring van gebruik van alle systemen.... die je dan nog gelijk geeft op bepaalde punten.... en jij zegt daar dat op...?

                      man man man....

                      als jij ooit van je ego valt.... doe een parachute aan.... het gaat pijn doen.
                      Last edited by Aeri; 2 maart 2012, 15:03.
                      www.aeri-photography.be

                      Comment


                      • #86
                        Re: spiegelreflex of compactcamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Ik vind dit een zeer interessante en leerrijke discussie,
                        maar op 1 punt wil ik toch reageren:

                        Ik vind de houding voor de DSLR veel stabieler als met je armen voor jou ,
                        of in losse hoeken...
                        dicht bij het lichaam/hoofd voelt (voor mij toch) pakken stabieler aan....
                        voor je ogen is niet de meest optimale houding, dat ging vroeger niet anders, als je je beeld wilde zien moest je door de zoeker kijken, dus toestel aan je ogen, we zijn dat als normaal gaan beschouwen, terwijl het volledig abnormaal is maar het ging niet anders.
                        als ik 300mm op mijn aps DSLR zet en ik wil van dichtbij opname maken, dan kan ik dat niet stabiel houden. onmogelijk om manueel scherp te stellen.

                        armen gebogen opzij tegen je lijf gedrukt en zoeker opengeklapt tegen je lijf (niet te hard drukken uiteraard) lukt dat vrij goed en heb ik meer stabiel beeld dan met APS DSLR, je kunt dat zelf proberen. NEX heeft de mogelijkheid focus punt uit te vergroten en op x6 lukt dat heel goed, en dat is het beeld heel sterk uitvergroot. (heb daarvoor geschreven ook op x12 dat is niet zo dan wordt het te moeilijk, dan begint alles te dansen vanop korte afstand, voor onderwerpen op langere afstand is x12 ook geen probleem)

                        we kijken veel te veel uit den bril van DSLR, we zijn verkeerd geconditioneerd.
                        DSLR uitvegen en alles opnieuw door ne nieuwe bril bekijken, tracht van dat is te doen.

                        Comment


                        • #87
                          Re: spiegelreflex of compactcamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                          zware wapens worden tegenwoordig idd niet met het oog scherpgesteld..daar is software en allerlei ander spul voor beschikbaar (denk maar aan sattelieten, gps en weet ik veel.., maar de SLA (schutter lange afstand) oftewel sniper of scherpschutter gebruikt nog steeds een scope op zijn geweer, en heeft daarbij de beschikking over een zgn ´spotter´...tegelijkertijd hebben deze lui een gedegen opleiding omtrent ballistiek,atmosferische omstandigheden en weet ik veel gehad, en die lui kijken echt niet door een evf maar door zowel een leica, zeiss of swarovski verrekijker en een optisch instrument met topglas op hun geweer, wat je kunt vergelijken met een OVF..met het ´blote´ oog makker..

                          je hebt teveel naar rambo gekeken, die gast schoot ook vanuit de heup alles en iedereen omver met zijne m-60 en hij was bulletproof ook... tja, die cinema he.....?
                          maar mens ben zelf sniper geweest

                          Comment


                          • #88
                            Re: spiegelreflex of compactcamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                            Dit is gieren en brullen... de LICHTERE systeemcamera is handiger te "schieten" vanuit niet-ooghoogte zoals de ZWAARDERE wapens.
                            Wat klapschermpjes betreft, is het eerder zo dat dat inderdaad via hoekzoekers e.d. zou moeten gebeuren bij het hogere segment DSLR's. De klappers blijven vooralsnog voorbehouden voor de goedkopere DSLR's, bridges en compactjes. Op een 5DII kan je overigens vlotjes een extern LCD scherm aansluiten, als de laag bij de grond Macro je ding is. Al si dat soms handiger met een klapschermpje. Of met een kleinere sensor ivm grotere DOF... ipv stacking te gebruiken.
                            haal er nen hel camion bij, het is al zo groot en lomp hebt je nog hulpstukken nodig om deftig te werken
                            jongens toch wat ben je grappig

                            Comment


                            • #89
                              Re: spiegelreflex of compactcamera

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              maar mens ben zelf sniper geweest
                              Nog actief?


                              Even inpikken wat die swivel screen's betreft:
                              geen volledige weather sealing volgens sommigen maar daar bewijst olympus weeral het tegendeel. Extra gewicht, kost, en de mogelijkheid om stuk te gaan, daar kan ik mee akkoord gaan. Maar wel uiterst handig bij toestellen waar de viewfinder te kort schiet. En al zeker bij het maken van lage composities, casual shots, macro, overhead shots, het bekijken van de resultaten.

                              Wat als het een optie was voor de average DSLR-body, hoeveel van jullie zouden het aankopen? Meer dan ik denk Wat dan die stabiliteit betreft, vanaf 200mm heb je al een statiefring, wat is dan nog het probleem? Ander eet je maar een boterhammetje meer.

                              Comment


                              • #90
                                Re: spiegelreflex of compactcamera

                                ben deze topic reeds enkele dagen aan het volgen.

                                tja en als ik dit hier alles zo lees zal de topic starten Rossie
                                de bomen in een heel grooooooot bos zeker niet meer vinden
                                haar vraag was heel simpel.
                                welk toestel en eventueel voor macro fotografie .

                                zoals reeds gezegd werk ik met een bridge toestel zelfs geen systeemcamera
                                omdat je dan nog altijd met het wisselen van de lenzen bezig bent(stofjes in je toestel)
                                mijn HoF foto's hoeven(zie maar die van deze week) niet onder te doen voor de DSLR gebruikers
                                en soms hoor ik ze tijdens de SD dagen zelf zeggen dat ze jaloers zijn met wat ik uit mijn toestel haal.

                                het maakt niet uit met welk toestel je werkt ik blijf bij het mijne omdat ik er het gewenste resultaat mee haal, de andere weer bij zijn DSLR

                                maar waar ik me wel mateloos aan erger is dat sommige DLSR gebruikers neer kijken op de lichtere toestellen.

                                deze hoeven absolut niet onder te doen voor de hele dure toestellen

                                ik zal jullie maar niet de namen verklappen van enkele goed fotograven hier op het forum die zich reeds een panasonic FZ38 of nu de FZ150 aangekocht hebben om er macrofotografie mee te doen. en ja ik krijg veel PM's over deze toestellen dus zal er toch wel iets van aan zijn dat sommige zeggen wat jij met dat toestel doet dat haal ik bijlange niet uit mijn DLSR.

                                het is maar wat men altijd zegd,
                                de foto word gemaakt door de persoon achter het toestel en niet door het toestel
                                je moet enkel je toestel door en door kennen
                                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                                Comment

                                Working...
                                X