Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegelreflex of compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: spiegelreflex of compactcamera

    Oorspronkelijk geplaatst door Doc86 Bekijk bericht
    Voor de Olympus pen EP3 hebben ze de sensor zelfs volledig opnieuw ontworpen, maar toch op 12Mp gehouden. (reden? productiekosten herzien?)
    Olympus ontwerpt zelf geen sensoren. Vroeger kwamen ze van Kodak (bv. de KODAK KAF-8300CE CCD in de E-500), nu van Panasonic (oa die 12 MP die ook in de E-30 zit).

    En als je dit leest op Dpreview :
    But it's inside the camera that the biggest changes have been made: the sensor is still the familiar 12MP unit but the camera's processing is greatly improved. The latest TruePic VI processor is much faster than previous designs, allowing the camera to check focus 120 times per second. This, of course, means that it can adjust focus more often and therefore confirm focus more quickly. The dual core processor also means image processing and live view can be run in parallel, decreasing the blackout time after each shot.


    Het is dus niet de sensor die is aangepast, maar de processor die de beelden verwerkt.
    Last edited by polleke_cgc; 29 februari 2012, 11:48.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #47
      Re: spiegelreflex of compactcamera

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      daar zijn momenteel geen FF systeemcamera's (buiten leica M9 ), maar die komen er , maak je geen zorgen, dit jaar of volgend jaar.

      ik gebruik (D)SLR al meer dan 35 jaar, moet mij niet komen uitleggen wat dat dit is.
      digitale range-finder is volgens mij altijd meer aangewezen geweest dan DSLR, maar ja 11 a 12000€ voor toestel met 1 lenske is er voor mij iets over.

      Gelukkig heeft pana-oly dat ingezien en hebben een 4 jaar terug hun nek uitgestoken en zijn een 4 jaar terug gestart met systeemcamera's het zogenaamde micro 4/3 systeem, aantal bedrijven zijn later mee op de kar gesprongen en maakt dat er nu al een ruim aanbod is van die toestellen, van instap tot duurdere toestellen.

      Toestellen zijn momenteel vrij matuur, met beeldkwaliteit gelijk of beter dan van DSLR tegenhangers, maar zullen nog heel sterk evolueren.

      DSLR markt wordt gedomineerd door CaNikon, verdienen daar heel goed aan en ze willen dat uiteraard zo houden. Ze weten ook dat er veel klanten gebonden zijn door hun lenzen en dat dit voor een groot deel wel eens zou kunnen wegvallen met komst vd systeemcamera's.
      onzin..

      heeft niets met canikon te maken maar ook met sony zelf..

      systeemcamera´s zullen dslr´s/slt´s nooit helemaal verdringen, wen er maar alvast aan.. wil je weten waarom? en laten we het voor het gemak dan maar es over sony zelf hebben..

      wat denk je? al die sony-gebruikers in de kou zetten, die flink in CZ of G glaswerk geinvesteerd hebben voor hun dslr´s, slt´s ff te kakken zetten en vervolgens zeggen, NEX is the future..?

      zo dom is sony nu ook weer niet..

      maar je loopt al tijden te vertellen dat systeemcamera´s de absolute toekomst zijn.. dat wordt lachen met een FF NEX en die 13000 euro kostende 500mm f/4 G erop zeg..

      je praat net eender als al die lui die zeiden, dat rangefinders helemaal weggevaagd zouden worden door de toendertijd opkomende slr´s.. het tegendeel was waar mijn beste..

      rangefinders zijn hotter dan ooit.. en niet alleen leica maakt rangefinder-camera´s..

      je kiest voor een systeem en ieder systeem heeft zijn voors en tegens, daar doe je niks aan.. mss dat sony denkt dat ze de markt wel ff zullen bepalen en weten wat de consument wil.. het tegendeel is echter waar.. de klant (oftewel de ´demand´) bepaald de markt..

      slt´s zijn in eerste instantie zeer goed ontvangen, maar naarmate de tijd vordert, en men es echt kritisch begint te kijken, beginnen wat dingen op te vallen.. jij bent daar blind voor, dat is inmiddels al algemeen bekend, en je hangt alles op aan die EVF..

      laat ik je dit zeggen.. er is niets mis met EVF, maar sommige mensen verkiezen een OVF met klapspiegel, of jij dat nu uit de jaren stillekes vindt of niet, het zal je niet helpen..

      je hangt de profeet uit, en verkondigt jouw eigen waarheid, die je vervolgens probeert op te dringen aan alles en iedereen hier, zonder daarbij rekening te houden met de wensen en verlangens van de individuele fotograaf.. passen vervolgens die wensen en verlangens niet in jouw straatje, dan hebben ze geen flauw idee waar ze mee bezig zijn.. sony doet dat ook trouwens.. wil je geen EVF, maar OVF, dan zoek je het maar es uit, zegt sony..ik hoef je w.s. niet te vertellen, dat meerdere sony-fotografen, die OVF verkiezen inmiddels het schip al verlaten hebben zekers?

      en over een tijdje zullen de SLT-gebruikers, volgens jouw beweringen dan, ook hun SLT in de boom kunnen hangen, wat adaptertjes kunnen kopen voor hun CZ-G of minolta glaswerkske om de boel op een NEX-systeemcamera te zetten..want systeem-camera is de absolute toekomst..

      ik zou me behoorlijk genaaid voelen..

      camera kopen is niets.. investeren in glaswerk is een langetermijn investering.. sony komt ieder half jaar alweer met nieuwe modelletjes op de proppen, laat de helft vallen en is alweer met wat nieuws bezig.. roadmap voor lenskes blijft wat achter.. men zoekt zich inmiddels suf achter goed minolta glaswerk..en de toekomst van zelfs de SLT´s is onzeker..(volgens jouw theorie dan)..

      systeemcamera´s zullen net als dslr´s, slt´s, RF-camera´s en MF of groter naast elkaar blijven bestaan..het is de wil van het ´volk´, niet de wil van sony of van jou..
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

      Comment


      • #48
        Re: spiegelreflex of compactcamera

        heb nooit geschreven dat DSLRverdwijnt dat zijn verzinsels van jou, ik heb geschreven dat dit een niche markt wordt.

        500mm op DSLR is ook geen zicht, ik heb geleerd, waarschijnlijk ben ik naar verkeerde school geweest, dat je bij grotere brandpunten een toestel vasthoudt met de lens en niet de lens met het toestel.



        waarom wil je toch sony daar altijd bijhalen, sony maakt waarschijnlijk geen DSLR's meer, enkel nog SLT, daar is enkel geen duidelijke bevestiging of volgende FF SLT zal zijn of niet. SLT's zijn zeer goed ontvangen door reviewers en gebruikers en zelfs sony haters als dpreview ranken ze hoger dan eender welke DLSR (APS) van Canikon, ze ranken de systeemcamera's zelfs hoger, en opmerkelijk is ze zijn niet de enige.

        als sony met een FF systeemcamera op de markt komt kun je daar lekker alle bestaande objectieven in full speed op gebruiken zoals dat nu al het geval is met de nexen !

        range finders in de lift, leica verkoopt heel goed dat is een feit, maar wie koopt die ?
        fotografen ? rangefinders maakt nog niet 1% uit van de omzet
        beelden van leica m9 combinatie met lens van 12000€ zijn praktisch niet meer te onderscheiden met beelden van 1500 a 2000€ systeemcamera combinaties zelfs niet op meter grote prints ! En op hoge ISO en wat DR betreft loopt leica helemaal verloren.

        ik verkondig enkel gegronde informatie gebaseerd op kennis en ervaring. Wat iemand koopt maakt mij niet uit, niemand moet mijn aanbevelingen volgen, iedereen heeft het recht goed geïnformeerd te zijn, hou me wel het recht voor alle verzinsels en onnozelheden die men tracht te verkondigen te weerleggen. en dat zijn er inderdaad veel, heel veel !

        SLT's, heb nooit geschreven dat dit verdwijnt, alhoewel de kans vrij groot is dat op termijn systeem camera's en SLT's in elkaar vloeien. Maar investering in SLT is niet verschillend van DSLR die gebruiken dezelfde a-mount, wist je dat weeral niet.

        Tuurlijk, investeren in glaswerk is duur en daarom is het belangrijk om momenteel juiste systeem te kiezen, en DSLR is dat in de meeste gevallen niet meer, daar is zulk een grote evolutie aan de gang binnen systeemcamera's, elk kwartaal komt er een fabrikant met baanbrekende verbeteringen op de proppen, die evolutie is niet meer te stoppen. Moet er enkel op tijd bij zijn zowel als fabrikant en als koper. Anders kun je binnen een paar jaar met lede ogen kijken hoe je de verkeerde keuze heb gemaakt.
        Last edited by puerte; 29 februari 2012, 14:08.

        Comment


        • #49
          Re: spiegelreflex of compactcamera

          ik kan me voorstellen, en eerlijk gezegd ik zou me er ook niet goed bij voelen, dat je daar staat met 6000€ aan materiaal en dat er naast jou iemand staat met een systeemcamera , heel onopvallend daar prachtige foto's staat te maken, ja ik begrijp je frustraties, maar dat is nu eenmaal de realiteit.

          Je moet de mensen die iets wensen te kopen en raad vragen correct inlichten over al de mogelijkheden die er den dag van vandaag bestaan.
          Da's nu net het gekke: moest er zo iemand staan die niet van die witte tubes bij had of ander dergelijk spul, het zou me direct opvallen. En eerlijk is eerlijk: ik heb al mensen met een Leica gezien vooraan (in het publiek). Maar de eerste die met een Nex in een frontstage staat, die moet ik nog tegen komen. Wellicht deze zomer op de festivals: vriendinnetjes van de optredende bandleden, een manager van een klein platenlabel,... maar een fotograaf? Verwacht ik niet direct, zeker niet van de soort die voor kranten of websites fotograferen. Nogmaals, op lange termijn zal het wel verschuiven, maar zoals bij de wagens geldt "ain't no replacement for displacement". Je kan CDI's maken, turbo's,... en dan kan dat snel en hard gaan. En ja, de Amerikaanse muscle cars kunnen niet op tegen Japanse of Duitse hitech. Oeps... de Chevrolet Corvette 427 heeft drysump, 500+ paardjes en <4s voor 0-100. de Mercedes C63T AMG haalt met 550 PK de 100 na meer dan 4 s, en moet daarvoor ook al naar een 6,2 liter gaan (tegen een 7 liter voor de Chevy).
          De krachtpatsers eindigen dus met gelijkaardige gegevens uiteindelijk. Een high performance systeemcamera zal een grotere sensor moeten inbouwen en grotere zwaardere lenzen gebruiken (zoals die 35-100), een DSLR zal misschien iets met de spiegels moeten gaan doen, maar voor mij ligt de grootste power nog bij de DSLR. Want zeg nu zelf: snellere AF en shutterlag dan momenteel beschikbaar is op topcamera's, da's niet nodig. De 1Dx gaat zo bvb. de spiegel op en neerklappen met twee motortjes, en demping etc etc... en komt aan een stevige fps (14fps in lockup mode, 12 keer per seconde gewoon wat wil zeggen dat die spiegel in 0,083 klapt, omhoog staat voor de foto en terugklapt). Da's snel genoeg om actie vast te leggen, net als de AF technologie met aparte processor. Blijft over: de beeldkwaliteit en ruis (heb het over body en sensor, want de Zeiss kan je ook in Canon mount kopen). Touchdown and exit systeemcamera, toch?

          EDIT: je kan het ook anders bekijken overigens: vroeger (nu ja, redelijk recent geleden) hadden de fotografen de digitale mogelijkheden avn een hedendaagse instapcamera, of nog niet zelfs. Budgetmodellen deden het met 2 MP of zo. Ondertussen kan je in het budgetsegment dergelijke 'high ISO' etc krijgen, en ja, de systeemcamera's zetten puike prestaties neer; maar die zitten in een ander marktsegment dus, dat niet zomaar de DSLR's zal verdringen. De technologie zal misschien doorsijpelen in beide richtingen, maar die marktsegmenten gooi je zomaar niet omver. MF (medium, niet manual) bestaat ook nog, met zijn eigen prijsklasse, sensorformaat en DR. Is een Mamiya ZD dan een slechte MF plots (met zijn 22MP sensor en beperkt ISO-bereik)? kan je gaan vergelijken met de huidige 22MP FF DSLR's? Ja, en zeker met de volgende generaties allicht zoals de 36MP Nikon die er aan komt. Maar gaan dan alle pro's in de studio een DSLR gebruiken en hun MF aan de kant leggen? Dacht ik niet.... ander concept, andere bediening, andere markt, andere beeldkwaliteit in de nieuwte toestellen,... en naar BENEDEN (ja, toch wel) heb je zo onder de DSLR de systeemcamera.
          Last edited by Yourt; 29 februari 2012, 15:11.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

          Comment


          • #50
            Re: spiegelreflex of compactcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            heb nooit geschreven dat DSLRverdwijnt dat zijn verzinsels van jou, ik heb geschreven dat dit een niche markt wordt.

            500mm op DSLR is ook geen zicht, ik heb geleerd, waarschijnlijk ben ik naar verkeerde school geweest, dat je bij grotere brandpunten een toestel vasthoudt met de lens en niet de lens met het toestel.



            waarom wil je toch sony daar altijd bijhalen, sony maakt waarschijnlijk geen DSLR's meer, enkel nog SLT, daar is enkel geen duidelijke bevestiging of volgende FF SLT zal zijn of niet. SLT's zijn zeer goed ontvangen door reviewers en gebruikers en zelfs sony haters als dpreview ranken ze hoger dan eender welke DLSR (APS) van Canikon, ze ranken de systeemcamera's zelfs hoger, en opmerkelijk is ze zijn niet de enige.

            als sony met een FF systeemcamera op de markt komt kun je daar lekker alle bestaande objectieven in full speed op gebruiken zoals dat nu al het geval is met de nexen !

            range finders in de lift, leica verkoopt heel goed dat is een feit, maar wie koopt die ?
            fotografen ? rangefinders maakt nog niet 1% uit van de omzet
            beelden van leica m9 combinatie met lens van 12000€ zijn praktisch niet meer te onderscheiden met beelden van 1500 a 2000€ systeemcamera combinaties zelfs niet op meter grote prints ! En op hoge ISO en wat DR betreft loopt leica helemaal verloren.

            ik verkondig enkel gegronde informatie gebaseerd op kennis en ervaring. Wat iemand koopt maakt mij niet uit, niemand moet mijn aanbevelingen volgen, iedereen heeft het recht goed geïnformeerd te zijn, hou me wel het recht voor alle verzinsels en onnozelheden die men tracht te verkondigen te weerleggen. en dat zijn er inderdaad veel, heel veel !

            SLT's, heb nooit geschreven dat dit verdwijnt, alhoewel de kans vrij groot is dat op termijn systeem camera's en SLT's in elkaar vloeien. Maar investering in SLT is niet verschillend van DSLR die gebruiken dezelfde a-mount, wist je dat weeral niet.

            Tuurlijk, investeren in glaswerk is duur en daarom is het belangrijk om momenteel juiste systeem te kiezen, en DSLR is dat in de meeste gevallen niet meer, daar is zulk een grote evolutie aan de gang binnen systeemcamera's, elk kwartaal komt er een fabrikant met baanbrekende verbeteringen op de proppen, die evolutie is niet meer te stoppen. Moet er enkel op tijd bij zijn zowel als fabrikant en als koper. Anders kun je binnen een paar jaar met lede ogen kijken hoe je de verkeerde keuze heb gemaakt.
            90% vd markt heeft een dslr of slt.. met bijbehorend glaswerk..zelfs op SAR wordt al gesproken over het feit dat slt´s temporary zijn..veel sony(lees OVF sony-minolta)-users schakelen over naar nikon met , jawel, sony sensoren,en bijbehorende toestellen MET OVF..

            systeemcamera´s zijn superhandig voor casual shooting, vanwege hun compactheid, maar het is geen systeem dat even versatile is dan een dslr... prop maar es een supertele op dat ding...no chance whatever..waar zijn die uwa´s, die lichtsterk zijn, waar zijn die pancakes, die zo goed zouden voldoen op dit systeem? al wat rest zijn adapters met 3rd party-lensjes.. ja, je hebt het over leica lenzen... mooi is dat. denk je nu echt dat de gemiddelde compact-shooter meteen voor een leica-prime zal gaan?? in japan mss wel, maar hier in europa geldn andere regels.. tot op heden hb ik nog bar weinig slt´s, nex-jes etc bij de betere fotospeciaalzaken gezien.. de vitrines liggen vol met canikon dslr´s man..en bijgehorende lenzen..

            als ik met mijn leica op pad ga,voor straatfotografie, dan moet ik die rooie stip afplakken, zo simpel is dat, soms vind k een dslr met tele makkelijker, hoef ik niet meteen in iemands gezicht te gaan staan met mijn cam..

            koop nu maar snel die 500mm f/4, hang je nex eraan vast en zet de zooi op statief.. ik ben benieuwd naar de eerste resultaten..
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

            Comment


            • #51
              Re: spiegelreflex of compactcamera

              Materialisme geeft soms een wrang gevoel van frustratie....zeker als we dit draadje lezen. Het materiaal waarmee we fotograferen is louter en alleen een middel om een foto te maken. Het resultaat wordt gegeven door wat de fotograaf ermee doet, en dat is de essentie.
              De mooiste foto die in mijn geheugen gebrand staat, is het resultaat van een neo-retro plastiek Holga 120 camera. Om maar te zeggen, heb respect en begrip voor de boodschap of verhaal van de foto.
              En nog iets: een camera koop/leen je best in functionaliteit van zijn doel en het resultaat dat je wil bereiken.

              Comment


              • #52
                Re: spiegelreflex of compactcamera

                Materialisme geeft soms een wrang gevoel van frustratie....zeker als we dit draadje lezen.
                Dan heb je niet goed gelezen, of mis begrepen den ik.

                Het materiaal waarmee we fotograferen is louter en alleen een middel om een foto te maken. Het resultaat wordt gegeven door wat de fotograaf ermee doet, en dat is de essentie.
                De mooiste foto die in mijn geheugen gebrand staat, is het resultaat van een neo-retro plastiek Holga 120 camera. Om maar te zeggen, heb respect en begrip voor de boodschap of verhaal van de foto. En nog iets: een camera koop/leen je best in functionaliteit van zijn doel en het resultaat dat je wil bereiken.
                Dat moet je meesten onder ons niet meer komen uitleggen. Daar gaat deze discussie ook helemaal niet over en laten we dat ook zo houden.

                Het is dus niet de sensor die is aangepast, maar de processor die de beelden verwerkt. - polleke_cgc
                Op diezelfde site staat ook dat wat hierop neerkomt: The EP-3 has a new sensor developed by Olympus with a 12.3 MP resolution. The Default aspect ration is 4:3, but can shoot in ratios like 3:2, 16:9, 6:6 and 3:4. It has a fast new TruePic VI processor, this processor gives the camera the new improved AF performance and minimises shutter lag,improves start-up duration and shot-to-shot time.
                De sensor is dus wel opnieuw ontworpen.


                koop nu maar snel die 500mm f/4, hang je nex eraan vast en zet de zooi op statief.. ik ben benieuwd naar de eerste resultaten.. Zie -> KLIK En nu terug naar de essentie van deze discussie?

                Comment


                • #53
                  Re: spiegelreflex of compactcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Doc86 Bekijk bericht
                  time.
                  [/COLOR]

                  koop nu maar snel die 500mm f/4, hang je nex eraan vast en zet de zooi op statief.. ik ben benieuwd naar de eerste resultaten.. Zie -> KLIK En nu terug naar de essentie van deze discussie?
                  ssentie van deze discussie? ja hallelujah zeg! wat wordt er hier telkens weer beweerd? systeemcamera´s gaan dslr´s en andere systemen totaal verdringen..NOT dus.. maar het wordt hier wel overal en nergens beweerd door deze en gene..

                  topic gaat over spiegelreflex vs systeemcamera..er is hier op bd nogal es beweerd dat dslr zou dienen als ruimteopvulling in de vitrinekast.. lees er maar es wat verder op na..

                  en ik heb gezegd dat systeemcamera´s naast drls´s bestaan en dat ook zullen blijven doen, net zoals MF-toestellen en RF-toestellen een gedeelte van de markt opvullen...

                  geen enkel systeem sluit het andere uit..of vervangt het andere systeem.. dat is juist de essentie.. en mensen kiezen wat hun uitkomt..
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                  Comment


                  • #54
                    Re: spiegelreflex of compactcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                    ssentie van deze discussie? ja hallelujah zeg! wat wordt er hier telkens weer beweerd? systeemcamera´s gaan dslr´s en andere systemen totaal verdringen..NOT dus.. maar het wordt hier wel overal en nergens beweerd door deze en gene..

                    topic gaat over spiegelreflex vs systeemcamera..er is hier op bd nogal es beweerd dat dslr zou dienen als ruimteopvulling in de vitrinekast.. lees er maar es wat verder op na..

                    en ik heb gezegd dat systeemcamera´s naast drls´s bestaan en dat ook zullen blijven doen, net zoals MF-toestellen en RF-toestellen een gedeelte van de markt opvullen...

                    geen enkel systeem sluit het andere uit..of vervangt het andere systeem.. dat is juist de essentie.. en mensen kiezen wat hun uitkomt..
                    Je leest nooit de punt en de comma's dat is jou grote probleem
                    systeemcamera's zijn momenteel beter tot veel beter voor de meeste toepassingen, lees gebruikers, en DSLR zal op termijn een niche markt worden.

                    Als je 3 jaar terug een toestel wenste met goede beeldkwaliteit was je aangewezen tot DSLR als je den dag vandaag een toestel met goede beeldkwaliteit wenst en met bruikbare video, ben je beter af systeemcamera's.

                    het marktaandeel van systeemcamera's binnen digitale toestellen met verwisselbare lens was als volgt in 2011
                    eerste cijfers zijn voor de periode juli/september, 2de voor oktober/december

                    japan 42% 50%
                    Europa 17% 21%
                    America 13% 22%
                    Asia 22% 30%
                    others 30% 23%

                    duidelijk te zien dat marktsegment van systeemcamera's geweldig toeneemt In japan was 1 op de 2 toestellen verkocht eind 2011 een systeemcamera, globaal 1 op de 4.
                    daarbij komt dat door november overstromingen in thailand de nex productie die maanden zo goed als stil gelegen heeft en nu pas terug op gang begint te komen.
                    duidelijk dat systeemcamera's heel sterk in de lift zit, moet redelijk blind zijn om dat niet in te zien.

                    Comment


                    • #55
                      Re: spiegelreflex of compactcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      Als jij of iemand anders me een testexemplaar kan bezorgen, ben ik kandidaat om de zaak eens te onderzoeken. Shutterlag is wat Sony zelf zegt, ik geloof liever de metingen en die zeggen:
                      En die zeggen: Prefocused: 0.022 second (Time to capture, after half-pressing and holding shutter button.)

                      Da's sneller dan de snelste professionele DSLRs, zoals ze bij I-R zelf aangeven.

                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #56
                        Re: spiegelreflex of compactcamera

                        Hihi, wel plezant zo een discussies. Ik wil me ook wel eens mengen. Ik heb ervaring met Nikon D60 (met spiegel) en een Canon Ixus 60 (zonder spiegel), dus ik heb evenveel recht op een mening als de meesten hierboven.

                        Voorstel. Alle DSLR-gebruikers en alle Mirrorless-gebruikers wisselen 1 maand van materiaal. Spijtig genoeg nog te weinig Mirrorless-ers om realistisch te zijn, maar ik ben wel eens curieus naar het resultaat. Volgens mij gaan er een aantal verstokte DSLR-gebruikers serieus verschieten.

                        Ik geloof dus wel in de toekomst van Mirrorless, maar in het pragmatischere Europa zal het in elk geval niet zo snel gaan als in gadget-verslaafd Japan. Uiteindelijk komt het er wel, maar puerte zal nog enkele jaren mogen doorpreken voor het gebeurt.

                        Dus: wie wil zijn mirrorless setje een maand ruilen met mijn D60 + Sigma 18-250 + Sigma 10-20 + kitlens 18-55VR? Uiteraard tegen iets van vergelijkbare waarde

                        Comment


                        • #57
                          Re: spiegelreflex of compactcamera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Doc86 Bekijk bericht
                          Op diezelfde site staat ook dat wat hierop neerkomt: The EP-3 has a new sensor developed by Olympus with a 12.3 MP resolution. The Default aspect ration is 4:3, but can shoot in ratios like 3:2, 16:9, 6:6 and 3:4. It has a fast new TruePic VI processor, this processor gives the camera the new improved AF performance and minimises shutter lag,improves start-up duration and shot-to-shot time.
                          De sensor is dus wel opnieuw ontworpen.
                          Allé : en de eerste conclusie is het volgende : ■Ageing sensor means resolution and high ISO noise performance can't match the competition


                          Dus de nieuw ontworpen sensor is al verouderd (Ageing...). Niet goed bezig die mannen van Olympus...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #58
                            Re: spiegelreflex of compactcamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Allé : en de eerste conclusie is het volgende : ■Ageing sensor means resolution and high ISO noise performance can't match the competition


                            Dus de nieuw ontworpen sensor is al verouderd (Ageing...). Niet goed bezig die mannen van Olympus...
                            gaat hier niet over een nieuwe sensor, is juist de betekenis van ageing in deze context !

                            in de om5 gebruiken ze een recente 16mp sensor

                            Comment


                            • #59
                              Re: spiegelreflex of compactcamera

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Je leest nooit de punt en de comma's dat is jou grote probleem
                              systeemcamera's zijn momenteel beter tot veel beter voor de meeste toepassingen, lees gebruikers, en DSLR zal op termijn een niche markt worden.

                              nee, dat maak jij er van..er is geen beter of best..er is of zijn vele middelen om van a naar b te gaan, zij het via het ene systeem,. danwel het andere..haal nou es die oranje-zwarte oogkleppen van je hoofd af.... ik gebruik ook een x-100, goed dingetje, maar ik gebruik het voor andere doeleinden als mijn dslr..
                              Als je 3 jaar terug een toestel wenste met goede beeldkwaliteit was je aangewezen tot DSLR als je den dag vandaag een toestel met goede beeldkwaliteit wenst en met bruikbare video, ben je beter af systeemcamera's.

                              nee, dat is het niet.. dlsr/slt´s hebben ook hun kwaliteiten, net zoals systeemcamera´s dat hebben..zelfs sony, nikon, canon en weet ik nog veel meer snappen dat, maar jij blijkbaar nog steeds niet..jouw gehamer begint steeds groteskere vormen aan te nemen..
                              het marktaandeel van systeemcamera's binnen digitale toestellen met verwisselbare lens was als volgt in 2011
                              eerste cijfers zijn voor de periode juli/september, 2de voor oktober/december

                              japan 42% 50%
                              Europa 17% 21%
                              America 13% 22%
                              Asia 22% 30%
                              others 30% 23%

                              duidelijk te zien dat marktsegment van systeemcamera's geweldig toeneemt In japan was 1 op de 2 toestellen verkocht eind 2011 een systeemcamera, globaal 1 op de 4.
                              daarbij komt dat door november overstromingen in thailand de nex productie die maanden zo goed als stil gelegen heeft en nu pas terug op gang begint te komen.
                              duidelijk dat systeemcamera's heel sterk in de lift zit, moet redelijk blind zijn om dat niet in te zien.
                              zoals je ziet, is japan de grootste markt.. laat dat nu net de markt zijn, waar huishoudrobots, pokemon en allerlei dubieuze stripverhalen enorm gehyped konden worden, daar waar de meeste 35mm film leica´s verkocht worden, iedere eerste de beste idioot met een NEX en exotische chinese of noord-korea made lens rond loopt te paraderen, je de pentax 645´s voor casual streetshooting gebruikt ziet worden,hasselblads voor the sake of being hip gebruikt worden en voightlander bessa´s gezien worden als zijnde ´hot´.. japan is het land van de onbegrensde mogelijkheden wat dat betreft..

                              een blik in de etalage van de plaatselijke fotoboer leert mij iets heel anders.. ja, in europa ja..1 blik op straat zegt mij ook meer dan genoeg.. je blijft maar doorleuteren over de kwaliteiten van NEx etc, en ik ben ook van mening dat dit een zeer goed systeem is, maar ik zie nog bar weinig casual shooters met exotische leica-primes hun dingetje doen.. die kopen zowat allemaal een dslr met superzoompje, en compactje, bridge of NEX-je met standaard 18-55mm lensje en doen lekker hun ding..beide systemen blijven naast elkaar staan.. die profetieeen van jou slaan gewoon helemaal nergens op en zijn nergens op gebaseerd. maar goed, ik laat jou in jouw waan..

                              wie is nu blind eigenlijk?

                              wat mij betreft blijf je hypen tot de full monty, het maakt mij niets uit, maar blijf wel ff bij de realiteit please?
                              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                              Comment


                              • #60
                                Re: spiegelreflex of compactcamera

                                Ja, trouwens wat maakt het aandeel in % uit?
                                De systeem camera was er niet. Je had compactjes, bridge en DSLR. En dus is er wel een markt voor lcihtere degelijke camera's met verwisselbare lenzen. De technologie groeit, en het wordt betaalbaar. Maar die verkoopscijfers zijn een bewuste keuze om de systeemcamera te hypen. Want "verkoop van digitale camera's"... en dan ga je het nieuwe en groeiende segment van systeemcamera's afzetten tegen DSLR. En wat met compactjes? Of bridge?

                                In 2006 waren 5 miljoen van de 20 miljoen verkochte Canons een DSLR ... als daar dan een systeemcamera bij komt van de concurrent... (Sony: verkoop 326.000 in 2006) en de cijfers gaan aan het schuiven, omdat de concurrent marktaandeel wint (tegen 2009 van 6 naar 8,5% marktaandeel en groeiend), hoe slim is het dan om te zeggen dat een systeem camera tot X% marktaandeel tov DSLR's loopt... als dat aantal hetzelfde zou blijven en er geknabbeld wordt aan de miljoenen compactjes die verkocht worden. Dat zegt mij niks. Je zou de volledige cijfers moeten zien om te kunnen vaststellen dat de systeem camera zich ergens nestelt tussen compact en DSLR, en misschien afsnoept van de brifge toestellen... maar aan de DSLR markt knabbelt die nog niet hoor: die houdt stand,a l is de rek er misschien wat uit omdat de betaalbaarheid de bereikbaarheid vergroot heeft voor meer amateurs. En diegenen die dachten dat het effe allemaal snel pro ging lukken als ze er maar geneog tegenaan gooiden, die raken ook ontnuchterd. Dus nu denk ik dat we stabilisatie krijgen (wel afhankelijk van de economie ook natuurlijk). En die systeemcameraatjes... die gaan ook hun piek halen, en dan positie innemen.
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

                                Comment

                                Working...
                                X