Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spiegelreflex of compactcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: spiegelreflex of compactcamera

    SLR single lens REFLEX, doet die REFLEX weg en je hebt systeemcamera.
    volgens wiki:
    A system camera is a camera with interchangeable components that constitutes the core of a system. Early representatives include Leica I Schraubgewinde (1930), Exakta (1936) and the Nikon F (1959). System cameras are often single-lens reflex (SLR) or twin-lens reflex (TLR) but can also be rangefinder cameras or, more recently, mirrorless interchangeable lens cameras.

    Even point-and-shoot cameras often include a tripod socket. A system camera includes at the very least a camera body and separate, interchangeable lenses.
    uiteindelijk zeg je het zelf, je snapt het gewoonweg niet.
    bravo dat je dat al in ziet, stop nu nog met nonsens te schrijven over zaken waar je niets van snapt.
    luister naar je eigen raad puerte...

    http://www.sonynex7.net/
    zet de nex7 tegenover de nikon D5100.... en daar wint de D5100 op imagequality...
    zeker dat je hem wil vergelijken met een pro-body...? waarvan niet eens twijfel bestaat dat de IQ nog beter is dan die van de D5100...? of zelfs de D7000 wint al
    www.aeri-photography.be

    Comment


    • Re: spiegelreflex of compactcamera

      vele, vele lenzen beschikbaar voor systeemcamera´s..komt wel met een vette prijs... adaptertjes, leica-m-lensjes, voightlander, zeiss..the sky is the limit..allemaal zowat wide-angle of standaard, maar voor sport en actie totaal ongeschikt met de wat langere tele´s..het is momenteel polarisatie ten top in dit topic..volgens de puerte-profeet is dslr uit de jaren stillekes.. en dit wordt een niche market..(dslr´s dus) ik laat diene gast maar in de waan en ik gebruik mijne dslr gewoon naast mijn systeemcameraatjes..

      niks mis met systeemcamera´s , maar eea wordt hier ietwat teveel bewierrookt..

      de redelijkheid is ver te zoeken, alleen degenen die hier de redelijkheid proberen te zoeken worden voor zot verklaard..

      war is dat krat champagne? ik krijg er eigenlijk wel zin in..
      Last edited by leontine1978; 6 maart 2012, 19:20.
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

      Comment


      • Re: spiegelreflex of compactcamera

        Adapters zijn niet noodzakelijk duur, er is wel een onderscheid tussen gechipt en niet gechipte adapters. Voor 20€ heb je al een adapter.

        Praktisch alle lenzen zijn beschikbaar voor systeemcamera's ook deze van DSLR
        je kunt sublieme lenzen kopen voor een paar honderd euro (vintage) en als je dat wenst kun je 6000€ lenzen kopen. Maar hoe dan ook met systeemcamera's heb je toegang tot objectieven met een kwaliteit die je bij DSLR niet gaat terugvinden.
        Het is aan de gebruiker zelf om te beslissen hoeveel geld hij wil uitgeven.

        Daarbij heeft de gebruiker het voordeel van objectieven die hij eventueel nog in bezit heeft zijnde canon, nikon , leica, zeiss, voigtlander , pentax, minolta .... te gebruiken op zijn systeemcamera.

        Comment


        • Re: spiegelreflex of compactcamera

          Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
          volgens wiki:



          luister naar je eigen raad puerte...

          http://www.sonynex7.net/
          zet de nex7 tegenover de nikon D5100.... en daar wint de D5100 op imagequality...
          zeker dat je hem wil vergelijken met een pro-body...? waarvan niet eens twijfel bestaat dat de IQ nog beter is dan die van de D5100...? of zelfs de D7000 wint al
          ja watte , d7000 komt nauwelijks op niveau van een nex5n

          als je over reviews wilt zeveren kijk dan hier eens


          dpreview stelt heel wat beelden ter beschikking zowel in jpeg als RAW , je kunt die allemaal vergelijken met je favoriete RAW-converter.
          image-resource heeft ook heel veel beelden ter beschikking in RAW en Jpeg

          de reden is heel simpel de sensor in de nex5n is een verbeterde versie van de nikon d7000 16mp sony sensor.


          je kunt niet lezen of onthouden wat ik geschreven heb

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          systeemcamera is in principe een DSLR maar dan zonder reflex gedoe, of beter (D)SLR is systeemcamera met een reflex systeem
          wat is het verschil tussen wat men nu systeemcamera noemt en DLSR, het reflex systeem zijn de flapperende spiegel die voor heel wat beperkingen zorgt en overbodig is geworden.

          wil je definiete van systeemcamera zoals men dat den dag van vandaag gebruikt

          een paar voorbeelden:
          Systeemcamera's zijn nog niet zo lang op de markt. Het zijn hoogwaardige camera's met een grote beeldsensor en verwisselbare objectieven zoals in de spiegelreflexcamera's te vinden is. Door het weglaten van de spiegel in de behuizing komt het objectief dichter op de beeldsensor te staan waardoor de camera en objectief aanzienlijk verkleind kunnen worden. Het resultaat is indrukwekkend: Beeldkwaliteit vergelijkbaar met een spiegelreflexcamera in de behuizing van een compactcamera!


          Een systeemcamera is een compacte digitale camera zonder spiegel, maar met de functionaliteit van een spiegelreflexcamera.

          In dit artikel (en op andere plekken) wordt met een systeemcamera een camera bedoeld die niet beschikt over een spiegel die opklapt als de foto wordt genomen (in tegenstelling tot een spiegelreflexcamera), maar wel de mogelijkheid biedt om lenzen te wisselen .

          in het Engels gebruikt men dan ook meestal de term mirrorless camera, en iedereen is vrij van de ze term in het nederlands over te nemen "spiegelloze systeemcamera's"

          Comment


          • Re: spiegelreflex of compactcamera

            Puerte,
            een vraagje,

            je vindt de systeemcamera zoveel beter als een dslr,
            ook vanwege het compact zijn...

            maar als je op die compacte body een lens schroeft zoals bv een 55-250 canon lens, dan is dat toestel toch helemaal niet meer compact?

            ik vind dslr-body superhandig vanwege het wat groter zijn,
            beter in de hand liggen (zeker als er een wat zwaardere lens op zit).

            dslr gaat er op vooruit, systeem camera's gaat er op vooruit,
            waarom wil jij in godsnaam dan het ene afbreken omdat jij zelf fan bent van het andere...


            ik ben fan van mercedes,
            moet ik nu roepen dat elk ander merk niet kan tippen aan die kwaliteit en genot van mercedes?
            en dat ze dus gaan verdwijnen?

            juist ja.
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • Re: spiegelreflex of compactcamera

              Heel de discussie is voor Rosie ondertussen al lang overbodig denk ik .

              Of dacht er iemand echt nog een zinvolle bijdrage te leveren die haar de keuze zou vergemakkelijken ?

              Trouwens...
              Quote :
              "Verkoop ... wegens aankoop ander merk camera,
              ...
              GRT
              Rosie"

              Dus zal de kogel wel door de kerk zijn. Al goed dat ze hier niet vermeldt welke kant ze op wil. 't Zou weer tot 8 pagina's extra kunnen leiden .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • Re: spiegelreflex of compactcamera

                Ik zou trouwens voorstellen dat wie verder zin heeft in zwaar filosofische, technische of andere discussies over de voor- en nadelen en de al dan niet bestaande toekomstperspectieven van DSLR en systeemcamera even een nieuw topic opent dat daaraan gewijd is.

                Idem trouwens voor OVF vs. EVF, of camera- vs. lensstabilisatie, of FF vs. aps-c...

                Dan kan meteen iedereen met om het even welke vraag rond camerakeuze meteen ook standaard een verwijzing daarnaar krijgen en blijft die persoon zijn/haar eigen topic hopelijk leesbaar (en nuttig) voor hem/haar zelf.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • Re: spiegelreflex of compactcamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Puerte,
                  een vraagje,

                  je vindt de systeemcamera zoveel beter als een dslr,
                  ook vanwege het compact zijn...

                  maar als je op die compacte body een lens schroeft zoals bv een 55-250 canon lens, dan is dat toestel toch helemaal niet meer compact?

                  ik vind dslr-body superhandig vanwege het wat groter zijn,
                  beter in de hand liggen (zeker als er een wat zwaardere lens op zit).

                  dslr gaat er op vooruit, systeem camera's gaat er op vooruit,
                  waarom wil jij in godsnaam dan het ene afbreken omdat jij zelf fan bent van het andere...


                  ik ben fan van mercedes,
                  moet ik nu roepen dat elk ander merk niet kan tippen aan die kwaliteit en genot van mercedes?
                  en dat ze dus gaan verdwijnen?

                  juist ja.
                  nee je ziet het veel te eng, dat is het grote probleem, geconditioneerd door DSLR
                  je kunt systeemcamera's gebruiken als
                  -compact
                  -als syteemcamera
                  -als DSLR


                  het duur allemaal heel lang en gaat heel traag, maar ik denk dat stillekes aan iedereen
                  begrijpt dat verschil tussen systeem en DSLR de spiegel is.
                  in nen (d)slr heeft men ne spiegel gestoken, is de reden dat DSLR zo groot is en een aantal beperkingen heeft, en dit gewoon om beeld door de lens te zien dat is de enige reden.
                  als je digitaal het beeld door de lens wil zien is de spiegel juist het obstakel, dat ding staat in de weg.
                  nu begrijpt iedereen met een beetje gezond verstand dat in de toekomst digitale toestellen (op een paar na) enkel beeld nog digitaal gaat tonen, diegene die over nodige technologie beschikken die doen dat al, en de rest volgt.

                  spiegel weg, wat heb je dan ?

                  spiegel wordt ook gebruikt voor PDAF in DSLR alsook voor lichtmeting.
                  lichtmeting is nauwkeuriger zonder spiegel, PDAF is sneller maar niet nauwkeuriger dan CDAF (zonder spiegel)

                  alhoewel er op AF gebied ook heel veel aan het veranderen is de laatste maanden
                  Last edited by puerte; 7 maart 2012, 11:08.

                  Comment


                  • Re: spiegelreflex of compactcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    het duur allemaal heel lang en gaat heel traag, maar ik denk dat stillekes aan iedereen
                    begrijpt dat verschil tussen systeem en DSLR de spiegel is.
                    spiegel weg, wat heb je dan ?
                    wat hebben zowel franciskine en kevlar een paar posts terug nu net gezegd??

                    en als de spiegel weg is, heb je niet per definitie een systeemcamera..wat is trouwens een systeemcamera? is het een systeem, of is het perse een EVF-mirrorless? een hasselblad vind ik eigenlijk nog meer een systeemcamera, want je kunt bouwen tot je een ons weegt. een dslr is ook een systeemcamera, je stelt namelijk helemaal zelf je systeem samen..zelfs een TLR met verwisselbare lenzen is een systeemcamera.. .met een hasselblad kun je verschillende backs en lenzen toevoegen.. weliswaar in niet al te handig formaat, maar het blijft een ´bouwdoos pur sang..´

                    die spiegel is niet zo´n groot nadeel als jij zegt..EVF is een ontwikkeling, goedkoper te implementeren in low-end camera´s, het heeft minder ruimte nodig, maar het heeft ook zijn nadelen..een goede OVF is voor mij nog nooit een obstakel geweest.. OVF is een beetje het ondergeschoven kindje geweest bij aps-c dslr´s omdat men toch meestal met AF werkt en vanwege kostenoverwegingen..

                    is EVF de toekomst? mss wel, maar niet omdat het perse beter is, maar meer vanwege de kosten te drukken in het lower end-segment..en vanwege de mogelijkheid tot filmen met je camera..voor actie etc. is een dslr nog steeds het beste wat er is.. blijft vreemd natuurlijk, want met 12 fps en continu AF zonder dat die spiegel klapt, zou het toch beter moeten zijn, alleen die vertraging en de snel volgelopen buffer en lange clearingtime maakt juist de SLT´s en mirrorless NIET geschikt voor actiefotografie..

                    meeste sport wordt met lange tele´s vastgelegd, daarvoor is een compacte mirrorless niet geschikt..

                    leica bv had dat in de jaren 50-60 al door.. rangefinders die aangepast konden worden voor de langere tele´s... daar werd een visoflex systeem opgezet..weliswaar een behoorlijke aanpassing, en het voordeel van een RF werd volledig teniet gedaan, maar het werkte wel.. sony doet precies hetzelfde.. middels alpha-adapter.. de grootste combinatie die mogelijk is voor NEX met e-mount is de 18-200..en dan zit je met alsnog een te groot ´compact´ systeem waar je je net zo´n breuk aan tilt als een dslr..

                    tja, keuzes dienen gemaakt te worden.. ik zie de voors en tegens van zowel dslr als mirrorless.. het zijn 2 verschillende systemen en ik gebruik beiden voor hetgeen ik het nodig heb..
                    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                    Comment


                    • Re: spiegelreflex of compactcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                      wat hebben zowel franciskine en kevlar een paar posts terug nu net gezegd??

                      en als de spiegel weg is, heb je niet per definitie een systeemcamera..wat is trouwens een systeemcamera? is het een systeem, of is het perse een EVF-mirrorless? een hasselblad vind ik eigenlijk nog meer een systeemcamera, want je kunt bouwen tot je een ons weegt. een dslr is ook een systeemcamera, je stelt namelijk helemaal zelf je systeem samen..zelfs een TLR met verwisselbare lenzen is een systeemcamera.. .met een hasselblad kun je verschillende backs en lenzen toevoegen.. weliswaar in niet al te handig formaat, maar het blijft een ´bouwdoos pur sang..´

                      die spiegel is niet zo´n groot nadeel als jij zegt..EVF is een ontwikkeling, goedkoper te implementeren in low-end camera´s, het heeft minder ruimte nodig, maar het heeft ook zijn nadelen..een goede OVF is voor mij nog nooit een obstakel geweest.. OVF is een beetje het ondergeschoven kindje geweest bij aps-c dslr´s omdat men toch meestal met AF werkt en vanwege kostenoverwegingen..

                      is EVF de toekomst? mss wel, maar niet omdat het perse beter is, maar meer vanwege de kosten te drukken in het lower end-segment..en vanwege de mogelijkheid tot filmen met je camera..voor actie etc. is een dslr nog steeds het beste wat er is.. blijft vreemd natuurlijk, want met 12 fps en continu AF zonder dat die spiegel klapt, zou het toch beter moeten zijn, alleen die vertraging en de snel volgelopen buffer en lange clearingtime maakt juist de SLT´s en mirrorless NIET geschikt voor actiefotografie..

                      meeste sport wordt met lange tele´s vastgelegd, daarvoor is een compacte mirrorless niet geschikt..

                      leica bv had dat in de jaren 50-60 al door.. rangefinders die aangepast konden worden voor de langere tele´s... daar werd een visoflex systeem opgezet..weliswaar een behoorlijke aanpassing, en het voordeel van een RF werd volledig teniet gedaan, maar het werkte wel.. sony doet precies hetzelfde.. middels alpha-adapter.. de grootste combinatie die mogelijk is voor NEX met e-mount is de 18-200..en dan zit je met alsnog een te groot ´compact´ systeem waar je je net zo´n breuk aan tilt als een dslr..

                      tja, keuzes dienen gemaakt te worden.. ik zie de voors en tegens van zowel dslr als mirrorless.. het zijn 2 verschillende systemen en ik gebruik beiden voor hetgeen ik het nodig heb..
                      Steek toch niet zoveel moeite in onze "too early adopter" en Canon + Nikon hater. Uiteindelijk beslis jij zelf toch door te kopen/niet kopen welk type camera gaat blijven/vervangen worden, niet? Dat er zo'n massale belangstelling is voor D800, 5D3, D4 en 1DX zegt toch genoeg? Deze toestellen gaan maandenlang amper verkrijgbaar zijn door de grote vraag DSLR is nog lang niet dood En reken maar dat Canon + Nikon volop een toestel met EVF aan het ontwikkelen zijn voor hun respectievelijke EOS- en F-mount. Ze zullen echter wachten tot het volledig op punt staat en even goed/beter presteert dan de bestaande top DSLR.

                      Comment


                      • Re: spiegelreflex of compactcamera

                        Wat die testen van de sensoren pur sang (de fameuze DxO) betreft.... zijn gecontesteerd en hebben voor- en tegenstanders. Feit is dat de NEX sensor daar goed scoort. Maar die testen zeggen niks over resolutie.

                        Als je de Sony 50mm 1.8 DT op de NEX7 vergelijkt met de plastic fantastic van 100 € (nog niet eens de helft in prijs van die Sony) op een FF....




                        Hoogste resoluties allebei op F4 - F5.6... alleen op de FF Canon zomaar even ongeveer1,4 keer hoger. Mmmhh.... iets met 21MP en 24MP, pixel pitch en diffractie en een cropfactor van 1,5 X of hoe is dat regeltje nu alweer....
                        De Zeiss Planr T 50mm 2.0 haalt 2.700 op de MTF50 resolutie. Da's amper meer dan de 2650 van de Sony. En dat voor het merk van contrast en resolutie.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • Re: spiegelreflex of compactcamera

                          Yourt, je bent een kruistocht begonnen tegen de NEX zeker?

                          Ik heb sinds kort een NEX 5n gekocht als aanvulling bij mijn DSLR
                          en dat is gewoon een TOP-toestel.
                          Ipv met cijfers te goochelen, gebruik er eens eentje en vorm dan een mening.

                          En reken maar dat deze technologie alleen maar beter wordt
                          en voor de producenten ook veel goedkoper is dan die dure spiegelhuizen
                          en dan weet je wel waar we voor een groot deel heen gaan zeker.
                          En ja, ik vind de body van een DSLR ook veel beter om het serieuzere werk te fotograferen (vooral qua bediening), maar over 10 jaar zit volgens mij in de meerderheid van deze grotere body's ook gewoon EVF's zoals eerder aangehaald.
                          Heel deze discussie zou geen DSLR vs mirrorless moeten zijn, ze staan momenteel mooi naast elkaar, voor ieder wat wils.
                          Maar technologische evolutie zorgt voor verandering en die komt eraan, willen of niet.
                          www.janvandenbulck.com

                          Comment


                          • Re: spiegelreflex of compactcamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jan Van den Bulck Bekijk bericht
                            Yourt, je bent een kruistocht begonnen tegen de NEX zeker?

                            Ik heb sinds kort een NEX 5n gekocht als aanvulling bij mijn DSLR
                            en dat is gewoon een TOP-toestel.
                            Ipv met cijfers te goochelen, gebruik er eens eentje en vorm dan een mening.

                            En reken maar dat deze technologie alleen maar beter wordt
                            en voor de producenten ook veel goedkoper is dan die dure spiegelhuizen
                            en dan weet je wel waar we voor een groot deel heen gaan zeker.
                            En ja, ik vind de body van een DSLR ook veel beter om het serieuzere werk te fotograferen (vooral qua bediening), maar over 10 jaar zit volgens mij in de meerderheid van deze grotere body's ook gewoon EVF's zoals eerder aangehaald.
                            Heel deze discussie zou geen DSLR vs mirrorless moeten zijn, ze staan momenteel mooi naast elkaar, voor ieder wat wils.
                            Maar technologische evolutie zorgt voor verandering en die komt eraan, willen of niet.
                            Ik denk da'k het al drie keer ergens gepost heb da'k best wel eens ene naar de frontstage wil meenemen. Wat mij betreft is het iets als de discussie dat je geen FF pro toestel nodig hebt voor mooie foto's. Klopt, maar als je met een canon 1100D + 18-200 een concert moet gaan shooten.... dan zwijgt iedereen en dan is het van "ja, maar ja..". En ik ben er (na het lezen van allerlei reviews en testen en pro's en cons) stilaan redelijk zeker van dat het hier ook zo is. Natuurlijk zijn dat schitterende toestellen, en da's de evolutie. Zo komt het ook dat je tegenwoordig op de nieuwste tab van Apple pakwek bijna 10 uur lang 19MP foto's zal kunnen bewerken.
                            Maar aan jou kan ik dat vragen: ga jij foto's frontstage nemen met die NEx van je? Of sleep je toch maar je DSLR mee? Daar gaat het me om. En zodra ik de kans krijg om er eentje mee te nemen (ik ga er gene kopen om die dan zoals demeyereg na één maand terug te koop te zetten), ga ik dat eens uittesten. Maart eigenlijk kan jij de vraag beantwoorden, of het eventueel eens doen.
                            EDIT: op Flickr gezien dat je Rammstein toch maar met de A700 hebt geschoten...

                            EDIT: ik heb al eens een 5 (ne gewone) vast gehad met standaard lens erop. mooi resultaat, maar zoals in veel reviews te lezen had ik moeite met bediening en menu's. Pen heb ik ook al gebruikt, was niet zo overtuigd van de ruiskwaliteiten of eerder gebrek aan die kwaliteiten. Maar de nieuwste Oly nog niet mogen hanteren. En de nex 7, die aparte knoppen heeft voor ISO, sluiter, diafragma... die ook niet dus.
                            Last edited by Yourt; 11 maart 2012, 15:43.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • Re: spiegelreflex of compactcamera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                              Ik denk da'k het al drie keer ergens gepost heb da'k best wel eens ene naar de frontstage wil meenemen. Wat mij betreft is het iets als de discussie dat je geen FF pro toestel nodig hebt voor mooie foto's. Klopt, maar als je met een canon 1100D + 18-200 een concert moet gaan shooten.... dan zwijgt iedereen en dan is het van "ja, maar ja..". En ik ben er (na het lezen van allerlei reviews en testen en pro's en cons) stilaan redelijk zeker van dat het hier ook zo is. Natuurlijk zijn dat schitterende toestellen, en da's de evolutie. Zo komt het ook dat je tegenwoordig op de nieuwste tab van Apple pakwek bijna 10 uur lang 19MP foto's zal kunnen bewerken.
                              Maar aan jou kan ik dat vragen: ga jij foto's frontstage nemen met die NEx van je? Of sleep je toch maar je DSLR mee? Daar gaat het me om. En zodra ik de kans krijg om er eentje mee te nemen (ik ga er gene kopen om die dan zoals demeyereg na één maand terug te koop te zetten), ga ik dat eens uittesten. Maart eigenlijk kan jij de vraag beantwoorden, of het eventueel eens doen.
                              EDIT: op Flickr gezien dat je Rammstein toch maar met de A700 hebt geschoten...

                              EDIT: ik heb al eens een 5 (ne gewone) vast gehad met standaard lens erop. mooi resultaat, maar zoals in veel reviews te lezen had ik moeite met bediening en menu's. Pen heb ik ook al gebruikt, was niet zo overtuigd van de ruiskwaliteiten of eerder gebrek aan die kwaliteiten. Maar de nieuwste Oly nog niet mogen hanteren. En de nex 7, die aparte knoppen heeft voor ISO, sluiter, diafragma... die ook niet dus.
                              Heb geen lichtsterke lenzen voor op m'n NEX, dus daar is de keuze al gemaakt voor concerten. Maar die sensor is echt fantastisch, beter dan mijn A700 (al is die natuurlijk al wat ouder). Denk dat die nieuwe A57 (sensor van de NEX 5n in een traditionele body) echt een ISO-topper wordt voor het APS-C formaat. Maar mijn NEX gaat overal mee waar ik geen gesleur met een DSLR wil.
                              www.janvandenbulck.com

                              Comment


                              • Re: spiegelreflex of compactcamera

                                Allez SJOT:

                                Sony gaat er namelijk vanuit het huidige boekjaar opnieuw in het rood af te sluiten met een nettoverlies van 220 miljard yen. Hirai noemde de beslissing om 10.000 jobs te schrappen "pijnlijk".
                                En gaan met de revolutionaire technologie van de toekomst! (en neen, ben geen Sony hater, heb hier onder meer tot grote tevredenheid een 42" Sony LCD TV staan).
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

                                Comment

                                Working...
                                X