Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Firmware hack voor 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Wat ik tot nu toe gezien heb van extra functions (17) : die lijken verdacht veel op de custom functions op de 10D. Blijkbaar heeft de 300D inderdaad dezelfde software als de 300D, maar gewoon kaalgeplukt. Daarnaast kun je ook niet verwachten dat de 300D alle functies ineens ter beschikking krijgt: hij is er niet voor gebouwd!!

Het is leuk dat ze geactiveerd kunnen worden, maar ik zie liever toch wel eens een lijstje van alle functions, en daarnaast een lijstje van alle functions die wel degelijk werken...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Kan er iemand hier vertellen welke functie's werken en welke niet. Dank bij voorbaat.

Comment

Hallo iedereen,

Kheb de hack ook op mij toestel gezet, maar kan iemand me vertellen hoe dat ik de funties die ik verandert heb, kan vastzetten???
        Groeten
        Spottertrips.eu
        Since2004 the easiest way to aviation!!!

Comment

heb je ergens een handleiding om alle extra functie's te vinden
          na de crack?
          thnkx/EOS 600D 18/55 lens EF 90/300

Comment

Originally posted by force
            heb je ergens een handleiding om alle extra functie's te vinden
            na de crack?
            Bekijk eens de bladzijden in de 10D handleiding waar de custom functions staan uitgelegd.

De PDF is te vinden op het web.
            http://www.theafricabug.com

Comment

Op 16-06-2004 is er weer een nieuwe hack uit gekomen.
              Of is dat die gene waar jullie het steeds over hebben.

Zie hiervoor http://www.jjmb.nl/content/content.php?Name=wasia

Gr Motordigitaal
              Gr Motordigitaal
              www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

Comment

Originally posted by motordigitaal
                Op 16-06-2004 is er weer een nieuwe hack uit gekomen.
                Of is dat die gene waar jullie het steeds over hebben.

Zie hiervoor http://www.jjmb.nl/content/content.php?Name=wasia

Gr Motordigitaal
                Dat is niet diegene waarover deze thread oorspronkelijk ging dacht ik, maar intussen zijn er wel een aantal threads geweest over de firmware waar je link naar verwijst.

Deze laatste firmware heeft alweer wat extra's tov. de vorige:

-MLU (mirror lock up), time adjustable
                -Keuze van AF methode (al kan AI servo enkel worden gekozen, maar er kan niet worden afgedrukt: dit is een bug)
                ...en nog een paar andere kleine prutsen (bvb. als je op "delete" bij het bekijken van een foto dan staat de voorkeuze direct op "YES" ipv. op "NO"; dit spaart één druk op de knoppekes)

Wat raar is; je link vermeldt dat er steeds een risico is om een "dead syndrome" te krijgen bij zo'n hack. Ik weet niet waar hij dát haalt, maar ik heb dit nog NERGENS elders gelezen.

Mijns inziens is deze hack wel waard om geïstalleerd te worden, met name omdat er één grote beperking van de 300D wegvalt; je kan nu vrij je AF mode kiezen. Wel jammer van die bug. Als er geen nieuwe versie komt vóór augustus, dan gebruik ik zeker deze firmware om naar Venezuela te trekken...

Comment

Wat raar is; je link vermeldt dat er steeds een risico is om een "dead syndrome" te krijgen bij zo'n hack. Ik weet niet waar hij dát haalt, maar ik heb dit nog NERGENS elders gelezen.
                  Ik denk dat hij bedoeld dat als je camera er mee stopt (altijd mogelijk uiteraard met een hack) terwijl je deze hack gebruikt, dat hij geen verantwoording neemt.

Maar jij hebt hem dus erop staan en alles werkt gewoon?

Gr Motordigitaal
                  Gr Motordigitaal
                  www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

Comment

Ik denk dat hij bedoeld dat als je camera er mee stopt (altijd mogelijk uiteraard met een hack) terwijl je deze hack gebruikt, dat hij geen verantwoording neemt.

Gr Motordigitaal
                    Ik heb V3 erop staan (de vorige versie). Upgraden naar V4 durfde ik niet 2 weken geleden omdat dat net was vóór ik op verlof vertrok. Ik zal het één van dezer dagen waarschijnlijk doen ...als ik eens tijd vind.

Comment

Originally posted by Jochen

Gr Motordigitaal
                      Ik heb V3 erop staan (de vorige versie). Upgraden naar V4 durfde ik niet 2 weken geleden omdat dat net was vóór ik op verlof vertrok. Ik zal het één van dezer dagen waarschijnlijk doen ...als ik eens tijd vind.

Je kunt zonder problemen die alternatieve frimware er opzetten. Werkt perfect. En hij wordt steeds verder verbeterd. En ome Canon maakt geen enkel probleem. Ik heb al twee EOS 300D welke in garantie waren naar Canon gestuurd en ze ware binnen een week weer retour. Probleempjes verholpen zonder enkele kosten. Ze vonden die "alternative" firmware zo plesant dat ze die stiekem hebben omgewisseld voor de "oude" officiele Canon firmware.
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Originally posted by Otto Knap

Je kunt zonder problemen die alternatieve frimware er opzetten. Werkt perfect...
                        Ja, NU weet ik dat intussen ook. Maar V4 kwam uit toen ik al met één been in het vliegtuig stond (bij wijze van spreken). Toen was nog niet geweten of deze versie stabiel was. Het enige wat toen wél zeker was; het was nog niet de bedoeling dat deze V4 werd verspreid! Wasia (de hacker) verwittigde "via via" dat er nog bugs in zaten. En inderdaad; AI servo werkte nog niet. Op basis hiervan heb ik toen beslist het niet te doen.

Zoals gezegd: nu doe ik het binnenkort wél (als ik de nieuwe features kan gebruiken).

Comment

Heb hem er vanmiddag ook opgegooid , en het werkt voortreffelijk
                          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Ik draai hem sinds na mijn verlof ook. No problemo! En die AI Servo uitschakelen (door 'em op One-shot te zetten) is héél handig om gemiste shots te vermijden bij bewegende subjecten (hoe raar dat ook mag klinken )

Comment

En wanneer zal Canon eens met een orginele firmware uitkomen.
                              Het blijft verdacht stil van die zijde.

gr joebas
                              Canon 40D/Canon 300D EFS 18-55mm 3.5-5.6 / EF 75-300mm 4-5.6 USM III / BG-E1 Grip
                              http://www.ronnydijkman.nl

Comment

Waarom zouden ze, de 300D werkt toch oke !? er is toch geen reden voor een update ?
                                Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Working...
                                X