Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Hoi
Ik heb me deze lens 2e hands aangeschaft maar spijtig genoeg zat er geen handleiding bij.
Kan mij iemand vertellen waar ik deze kan vinden ?
Alvast bedankt
Omer
Hoi,
Ik zou een nieuwe lens willen kopen, een Canon EF 75-300 of een Canon EF 75-300 IS
Nu heb ik absoluut niet de ervaring van met een image stabilizator foto's te nemen, dus ik vraag me af of dit echt veel kan bijbrengen voor mij (een absolute amateur).
Er is namelijk een hemelsbreed verschil qua prijs, die IS maakt de
IS is de afkorting bij Canon voor Image Stabilizer ( beeld stabiliseren bij lichte trillingen )
VR bij Nikon
OS bij Sigma
Bij lage sluitersnelheid hebt ge dan minder last van bewegingsonscherpte,als je zonder statief wil werken bv.
De lens 17-85-IS is een objectief voor EOS camera's met EF-S fitting.
Maar ik denk niet dat je die kunt gebruiken op een 300D,maar dat laat ik over aan andere BD'ers die uitleg,want daar ken ik zelf nog niet veel van.
De lens 17-85-IS is een objectief voor EOS camera's met EF-S fitting.
Maar ik denk niet dat je die kunt gebruiken op een 300D,maar dat laat ik over aan andere BD'ers die uitleg,want daar ken ik zelf nog niet veel van.
Die past wel degelijk op een 300D, en ook op een 20D. De EF-S lenzen zijn daar speciaal voor ontwikkeld.
De eerste camera met een EF-S fitting was de EOS 300D.
Die past wel degelijk op een 300D, en ook op een 20D. De EF-S lenzen zijn daar speciaal voor ontwikkeld.
De eerste camera met een EF-S fitting was de EOS 300D.
Voila dat weet ik dan ook weeral,thanks.
Maar wat is het verschil dus de vroegere fitting en de EF-S fitting,dat zal ik eens bij de link van Canon gaan lezen. ( reply Otto Knap )
Voila dat weet ik dan ook weeral,thanks.
Maar wat is het verschil dus de vroegere fitting en de EF-S fitting,dat zal ik eens bij de link van Canon gaan lezen. ( reply Otto Knap )
Volgens mij zijn de lensvattingen op de toestellen indentiek maar zit het verschil alleen in de lens- en cameraopbouw.
Door het gebruik van een kleinere sensor kan men ook een kleinere spiegel gebruiken en dit laat dan weer toe om de lens dieper in de camerabehuizing te laten komen waardoor de lenzen kleiner en compacter worden.
Bekijk de foto hierboven maar eens. daar zie je dat een deeltje van de lens beneden de lensvatting uitsteekt wat niet het geval is bij standaard EF lenzen.
Het verschil is simpel de ef-s is een aangepaste ef-vatting om ervoor te zorgen dat de ef-s lenzen niet op een niet ef vatting camera kunnen gezet worden. De ef-s lenzen zijn immers speciaal gemaakt voor de 1.6 crop digitale slr's. Moest je een ef-s lens op een ef-vatting camera kunnen zetten dan zou de spiegel beschadigd worden. Om dit uit te sluiten werd deze ef-s vatting gemaakt. Zodoende kunnen er geen ongelukken gebeuren.
Er zijn maar 2 camera's met een ef-s vatting en dat zijn de 300D en 20D.
Alle ef lenzen kunnen perfect op een ef-s vatting camera maar niet omgekeerd.
Comment