Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Firmware hack voor 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Is het mogelijk effe duidelijk te maken wat " tweede gordijn flitsen.." inhoudt?
    EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

Comment

@Vejito : weet je welke instellingen werken en welke niet. Zou graag weten welke dat werken. Dank bijvoorbaat,Patrick

Comment

Originally posted by Robbert
        Is het mogelijk effe duidelijk te maken wat " tweede gordijn flitsen.." inhoudt?
        Normaal gezien gaat de flash af bij het openen van het sluitergordijn, of aan het begin van een lange sluitertijd. Bij sync op het tweede gordijn, gaat de flits pas af net voordat de sluiter weer dichtgaat, of bij lange sluitertijden helemaal op het einde van de opname.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

kun je ook opties toevoegen aan een G5?

Comment

Originally posted by Typhon.be
            kun je ook opties toevoegen aan een G5?
            Neen. Deze crack firmware is enkel voor de 300D.
            http://www.theafricabug.com

Comment

OK..ik heb het gedaan..ik moet zeggen het was een fluitje van een cent.
              Via de cardreader de firmware op de CF gezet. Als je hem in de camera stopt volgt vanzelf de vraag of je de firmware wilt updaten.
              Na op "set" gedrukt te hebben gaat de rest vanzelf.
              Inderdaad in het menu vindt je dan "persoonlijke voorkeuze(C.Fn)" terug. Daar is van alles in in te stellen. De vraag is nu...hebben we er echt wat aan? Als iemand meer over de uitbreidingsmogelijkheden kan vertellen dan kunnen misschien meer mensen de hack gaan gebruiken..!!

Robbert

PS..ik heb inmiddels de oude firmware weer terug gezet..ook dat was zo gebeurd..No probs!!
              Overigens blijft de "red eye reduction" in het schermpje knipperen..ook als de firmware terug is gezet. Ik heb daar nooit op gelet maar heeft dat wat te betekenen? Ik heb de red-eye reduction in het menu uitgezet...

EOS 300D,EOS 1DMKII, 580EX II Flitser,Canon 70-200 mm L F4, 18-55mm 1:3.5-4.5, 28-105mm 1:3.5-4.5 Canon en 70-300 mm Tamron 1:4.5-5.6

Comment

@robert haal alle batterijen uit de camera ook die knoop batterij wacht 15min en steek ze terug laad de originele firmware en weg is het oogje.

Comment

Gelukt Tarzan dank je wel..geknipper is weg..

Robbert

Comment

@Tarzan: wanneer je de batterijen er voor zolang uithaalt, verdwijnen dan ook je persoonlijke instellinge niet? en gaat de fototeller dan niet opnieuw op nul staan?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Tim
                    Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

http://www.timdebacker.be

Comment

@Tim Ja ik heb alle instellingen terug moet in geven datum enzo. Van die fotonummering weet ik niet, laat wel iets weten ik kijk het na.

Comment

Telling gaat gewoon door...bij mij tenminste

Robbert

Comment

Misschien een domme vraag zenne, maar hoe zet ik de originele firmware terug?
                          Is die ook ergens te downloaden, en wat is de juiste procedure om dan die rollback uit te voeren?

Greetz,

Bob

Comment

Ik heb HIER geleerd dat domme vragen niet bestaan..alleen domme antwoorden.
                            De software is gewoon van de Canon site te downloaden. Firmware 1.1.1.

Helemaal onderaan staat "I agree and download.."..schiet het op je CF'je en doe de CF in je camera..de rest spreekt voor zich..

Comment

Ligt deze ervaringsdiscussie nu al stil? Ik vind het nogal revolutionair dat we met een simpele hack veel meer functies uit de 300D kunnen halen. Is de angst voor het verliezen van de garantie zo groot?
                              Ik zou graag van collega's horen wat de 17 extra beschikbare functies voor voordelen hebben..is er iemand die me daar over adviezen kan geven?

vast bedankt..

Robbert

Comment

Originally posted by Robbert
                                Ligt deze ervaringsdiscussie nu al stil? Ik vind het nogal revolutionair dat we met een simpele hack veel meer functies uit de 300D kunnen halen. Is de angst voor het verliezen van de garantie zo groot?
                                Ik zou graag van collega's horen wat de 17 extra beschikbare functies voor voordelen hebben..is er iemand die me daar over adviezen kan geven?
                                Bij de 10D: flash exposure compensation en mirror lockup. Twee dingen die ontzettend handig kunnen zijn en die ik echt zou missen als ik ze niet had.
                                Pieter
                                --
                                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
                                X