Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Nog niemand AF problemen gezien op de buitenste focuspunten en met groothoek objectieven?

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      sensors stellen in tegenstelling tot censors geen eisen. Minder goed glas zal op 36MP een even scherpe afdruk afleveren als op 12mp. Als je natuurlijk beiden op 100% bekijkt zal de 36MP iets minder scherp zijn omdat die dan gewoon 1.7 x sterker vergroot is.
      Volledig mee akkoord. Ik heb geen Nikon maar hier een gelijkaardige vergelijking.
      Mijn 24-105 op mijn oude 5d is ok kwa scherpte, ook op 100%. Op mijn MkII zie ik de limieten van de lens en is deze softer op 100%.
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Nog niemand AF problemen gezien op de buitenste focuspunten en met groothoek objectieven?

        http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=41128645

        Op die website is ook de groenzeem vermeld. Vraag me af wat die allemaal met hun camera's doen. Ik heb nergens last van
        Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
          Op die website is ook de groenzeem vermeld. Vraag me af wat die allemaal met hun camera's doen. Ik heb nergens last van
          Ik vraag het me ook af

          Heb je ondertussen al 1500 kliks? http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=41145852

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Ik vraag het me ook af

            Heb je ondertussen al 1500 kliks? http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=41145852
            toch al 800-900 ...
            Veel testfoto's vooral toen die 50mm 1.4 niet wou.
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • Re: Nikon D800

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Ik vraag het me ook af

              Heb je ondertussen al 1500 kliks? http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=41145852

              Nee slechts 400 ofzo. Ik stop hem te gebruiken bij 1499 kliks, zet ik de D800 hier te koop
              Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Wanneer is het D800 gebruikers test dag?
                Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
                  Wanneer is het D800 gebruikers test dag?
                  zijn er ook mooie vrouwen bij?
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                    Euh... avdsnikon begon erover waarop Sjoerdnikon inpikte met "zonde...". Ik voel me niet aangesproken dus, maar ik vraag me wel af Perico waarom jij de boel ineens zielig begint te noemen (tenzij je die avdsnikon comment postte).
                    Dat je die lens koopt voor of na ander glas, en al dan niet om beter voor de dag te komen dan met een compactcamera doet toch niet terzake hier: het gaat er net om dat als je het budget niet hebt, en je beperkt zit aan een bedrag dat je dan misschien beter de balans body-glas in het voordeel van het glas laat wegen. iets wat je zelf eerst ook gedaan hebt blijkbaar.
                    En die vergelijking goedkopere body met duurder glas versus D800 met 28-300 erop wil ik nog steeds zien.Zelfs op DPreview met hun vergelijkende testjes kan je zoiets niet vinden. Er zijn anders genoeg topics en artikels te vinden over "het fenomeen", maar in dit specifieke geval niet. En met een veeleisende sensor... kan het interessant zijn om zo eens vergelijkend beeldmateriaal te zien. Is ook interessant voor wie aan upgraden denkt omwille van end-of-life van hun body. Misschien investeren die beter eerst in beter glas, of zijn ze goedkoper af met behoud van dezelfde kwaliteit van wat ze met hun glas uit een D800 kunnen halen door een iets goedkopere body te kopen.
                    Het werd een 70-200 !! Toch bedankt voor de vele en soms venijnige reacties

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Oorspronkelijk geplaatst door avdsnikon Bekijk bericht
                      Het werd een 70-200 !! Toch bedankt voor de vele en soms venijnige reacties
                      Proficiat de 70-200 is er hier al... de D800 nog niet
                      Flickr

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                        zijn er ook mooie vrouwen bij?
                        Geen idee of hier mooie vrouwen zijn met een D800
                        Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
                          Geen idee of hier mooie vrouwen zijn met een D800
                          had het over modellen
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                            zijn er ook mooie vrouwen bij?
                            Als de fotograaf knap genoeg is: ja ...

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                              Als de fotograaf knap genoeg is: ja ...
                              Mooie vrouwen genoeg dan
                              Mijn site...
                              vandaelefotografie.be
                              * BD0916BE *

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Oorspronkelijk geplaatst door avdsnikon Bekijk bericht
                                Het werd een 70-200 !! Toch bedankt voor de vele en soms venijnige reacties
                                Beetje flauw hé ... mij quoten met iets dat niet ter zake doet over de kwaliteiten van de D800 en al dan niet duurder glas. Terwijl jij zelf de aanleiding was, en het nog steeds een mysterie is of avdsnikon en Sjoerdnikon een verwantschap hebben op één of andere manier.

                                Maar allez: een 70-200 2.8 da's nooit mis, of het nu een Canon, Nikon, Sigma,... is. Hoop dat je net zoals velen die je voor zijn gegaan, het verschil onmiddelllijk zal merken, wat de opmerkingen erover in dit topic misschien wel in een heel ander licht zal plaatsen.
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

                                Comment

                                Working...
                                X