Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
    een paar vlugge testen vanmorgen..
    Hij "voelt" lichter aan, fysisch dan... De knoppen zitten perfect, ik mis de focuspunt selector ( ofwel vind ik 'm niet, maar nu moet ik in het menu zoeken, alhoewel ik toch altijd 1punts gebruik )
    Zoeker geeft de indruk een stuk helderder te zijn.
    Voor de een of andere reden heb ik het moeilijker om scherpe foto's te maken, maar ik denk dat dit niet juist is, omdat ik nu natuurlijk de neiging heb om te pixelpeepen.



    Die zit op de AF selector knop, links onderaan..
    Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Door de lange levertijd heeft ny iedereen om deze vergelijking D800 <-> H4D-40 eens rustig te bekijken....

      http://www.youtube.com/watch?v=9UBTE4xpvpk


      Leuke video!
      Last edited by jeroen.k; 22 april 2012, 12:12.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Nog een paar testjes vandaag met een 50mm lenske...Gewoon om de resolutie te testen.
        Die 36MP zijn idd wel handig als het op croppen zou aankomen...
        Foto's zijn onbewerkt.


        dan een 100% loupe erop in Aperture...

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
          Nog een paar testjes vandaag met een 50mm lenske...Gewoon om de resolutie te testen.
          Die 36MP zijn idd wel handig als het op croppen zou aankomen...
          Foto's zijn onbewerkt.


          dan een 100% loupe erop in Aperture...

          Bedankt Tom! Volgens mij is jouw D800 defect! Er zijn hier kenners die weten dat je er alleen scherpe foto's mee kan maken met een 200mm F2 Nikkor.


          Walter
          D850

          Comment


          • Re: Nikon D800

            zit die focuspunt selector niet zoals bij de d7000 linksonder het objectief?
            www.aeri-photography.be

            Comment


            • Re: Nikon D800

              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
              Ik had een D800 in bestelling geplaatst de dag dat hij in BE aangekondigd is, was aanwezig op het release event ... Weken na het release event van de D4, waar ik ook aanwezig was.

              2 weken na mijn bestelling heb ik mijn D800 bestelling aangepast naar een D4 en deze heb ik als NPS lid meteen na beschikbaarheid ontvangen.

              NPS heeft voorkeur, zeker op de D4 maar ook op de D800 ... neem het van mij aan.
              vanwaar de beslissing als mode fotograaf om toch naar de d4 te gaan en niet de d800 ?
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                zit die focuspunt selector niet zoals bij de d7000 linksonder het objectief?
                Bedien je toch gewoon met de multiselector?

                Walter
                D850

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Heeft hier iemand met een D800 de 14-24/2.8 al gebruikt? Volgens verschillende reviewers zou 'm zelfs bij f/5.6 softe hoeken vertonen

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Heeft hier iemand met een D800 de 14-24/2.8 al gebruikt? Volgens verschillende reviewers zou 'm zelfs bij f/5.6 softe hoeken vertonen
                    Frank, bedankt ik heb even zitten pixelpeepen en inderdaad, het trekt op niks. In de glasbak ermee. Al het glas in de glasbak. We gaan Nikon mailen dat ze eindelijk eens een scherpe lens moeten maken! Wat heb je nou aan een D800 op die manier

                    http://robspanjaart.smugmug.com/Lens...2198330_zwJjRC

                    Kijk dan zelf:





                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Heeft hier iemand met een D800 de 14-24/2.8 al gebruikt? Volgens verschillende reviewers zou 'm zelfs bij f/5.6 softe hoeken vertonen
                      Op kleinere diafragma's lijkt het althans geen probleem, maard e 14-24 was op Photozone al goed vanaf f2.8 op een D3x
                      http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1106398
                      http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1105400
                      http://forums.dpreview.com/forums/re...5&changemode=1

                      En eerlijk gezegd, geloof ik het toch ook niet dat de 14-24 zou falen op een 36 Mpix.
                      Last edited by Leopard; 23 april 2012, 14:03.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Frank, bedankt ik heb even zitten pixelpeepen en inderdaad, het trekt op niks. In de glasbak ermee. Al het glas in de glasbak. We gaan Nikon mailen dat ze eindelijk eens een scherpe lens moeten maken! Wat heb je nou aan een D800 op die manier



                        Kijk dan zelf:
                        Bedankt voor de voorbeelden Rob Ik zie wel CA in het interieur, maar die is makkelijk weg te werken.

                        Ik heb vandaag zelf nog wat testen gedaan met mijn D700, en als de autofocus niet exact goed zit, kunnen de uiterste hoeken die normaal gezien in de DOF vallen inderdaad wat soft worden. Als je dan met LV focus de extreme hoeken focust, zijn deze vanaf f/2.8 goed en vanaf f/4 haarscherp. Het centrum van het beeld blijft dan onveranderd = goed.

                        Ik denk dat je op grote diafragma's en bij kritisch werk vanaf statief gewoon goed moet opletten wat je doet. Ook de weten waar de focus schaal normaal ligt voor de beste prestaties, en deze goed in de gaten houden helpt

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                          Op kleinere diafragma's lijkt het althans geen probleem, maard e 14-24 was op Photozone al goed vanaf f2.8 op een D3x


                          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                          En eerlijk gezegd, geloof ik het toch ook niet dat de 14-24 zou falen op een 36 Mpix.
                          Bedankt voor de links

                          Ik denk inderdaad ook aan user error.

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Ge moogt uw living wel eens eerst opruimen voor ge er foto's van plaatst hier hee zeg

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                              Ge moogt uw living wel eens eerst opruimen voor ge er foto's van plaatst hier hee zeg
                              En de buitenboel moet ook nodig gebeuren



                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                                vanwaar de beslissing als mode fotograaf om toch naar de d4 te gaan en niet de d800 ?
                                *Snelheid (fps) 9fps heb ik veel nodig voor rennende kinderen.
                                *36mpix niet nodig (sinds 2009 met de D700 bezig en nog nooit een klant gehad die klaagde over de mpix - heb nochtans veel grote affiches in brandstores hangen).
                                *supersnelle backup via CF / XQD als mainfolder
                                *lcd intensiteit regelbaar.
                                *WiFi connector (camera controleerbaar op locatie via eigen netwerk).

                                Maar moest de D800 een 8fps / 16-20mpix camera geweest zijn dan had ik die gekocht.
                                www.fotofolio.be

                                Comment

                                Working...
                                X