Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I am waiting ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: I am waiting ....

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    I'm still waiting...
    ik ook. De weinig positieve reacties hier zullen wel te maken hebben met het verwachten van een D4, D800, D400. En dan komen ze met zoiets af. Mag er zo goed uitzien en beelden afleveren met kwaliteit van kweeniwa. Berg baarde muis, maar t is volgens mij een heel leuke muis waar heel wat mensen veel plezier aan gaan beleven.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #77
      Re: I am waiting ....

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      ik ook. De weinig positieve reacties hier zullen wel te maken hebben met het verwachten van een D4, D800, D400. En dan komen ze met zoiets af. Mag er zo goed uitzien en beelden afleveren met kwaliteit van kweeniwa. Berg baarde muis, maar t is volgens mij een heel leuke muis waar heel wat mensen veel plezier aan gaan beleven.
      inderdaad... er waren ook heel wat negatieve reacties toen de IPAD uitkwam... 't was te licht, geen USB, etc... maar zie nu maar eens hoeveel er intussen verkocht zijn?
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #78
        Re: I am waiting ....

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Ik denk dat Nikon naarstig aan het werken is om dezelfde technologie als deze V1/J1in de nieuwe generatie DSL(R) te verwerken, en dat het daardoor zo lang duurt eer we nieuws krijgen van het D4, D800 en D800 front

        Ondertussen doen de bestaande toestellen het toch zo slecht niet, of zie ik dat mis?
        Zelf nog heel tevreden met mijn D300 en zie dat mensen met hetzelfde toestel er ook bij alle soorten fotografie er de leukste en mooiste zaken uithalen en dus inderdaad, de bestaande toestellen zijn nog zo slecht niet maar ja, het moet en zal een mirrorless systeem worden in de toekomst wat daarom ook niet slecht hoeft te zijn uiteraard.

        Comment


        • #79
          Re: I am waiting ....

          leuk systeem voor japanse pokemon/manga meisjes, maar ik zit toch echt wel met het sensorformaat, en de prijzen voor zowel body als lenzen.. doet me sterk denken aan het al tijden geleden ter ziele gegane aps-c of 110 film formaat..
          EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

          Comment


          • #80
            Re: I am waiting ....

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Zelf nog heel tevreden met mijn D300 en zie dat mensen met hetzelfde toestel er ook bij alle soorten fotografie er de leukste en mooiste zaken uithalen en dus inderdaad, de bestaande toestellen zijn nog zo slecht niet maar ja, het moet en zal een mirrorless systeem worden in de toekomst wat daarom ook niet slecht hoeft te zijn uiteraard.
            Mirrorless zal inderdaad wel de toekomst worden, of ware het maar om de productiekost te drukken, het mechanisch gedeelte (sluiter en spiegelsysteem) en een degelijk prisma in de zoeker zijn tegenwoordig de dingen die voor een groot stuk de kostprijs van een degelijk toestel bepalen.

            Comment


            • #81
              Re: I am waiting ....

              Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
              leuk systeem voor japanse pokemon/manga meisjes, maar ik zit toch echt wel met het sensorformaat, en de prijzen voor zowel body als lenzen.. doet me sterk denken aan het al tijden geleden ter ziele gegane aps-c of 110 film formaat..
              Tja, ik loop er ook nog niet echt warm voor. Echt spelen met scherpte-diepte lijkt mij vrijwel onmogelijk met zo'n kleine sensor. Ik denk dat ik toch maar voor micro 4/3 ga zodra ik het budget er voor heb. Volgens mij is dat toch de beste trade-off tussen compactheid en tóch DSLR kwaliteit foto's.
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #82
                Re: I am waiting ....

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                het mechanisch gedeelte (sluiter en spiegelsysteem)
                In mijn PEN, ik weet niet hoe het in de '1' zit, heeft wel degelijk een sluiter en het is mij een raadsel waarom die open staat als je een lens wisselt.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #83
                  Re: I am waiting ....

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  In mijn PEN, ik weet niet hoe het in de '1' zit, heeft wel degelijk een sluiter en het is mij een raadsel waarom die open staat als je een lens wisselt.
                  voor veiligheid: denk dat er mensen zijn die niet weten dat dit een sluiter zou zijn. Met als gevolg bij het verwisselen van de lenzen men er zou aanraken, en de sluiter zou beschadigen.

                  Eens voelen aan de sensor kan volgens mij nog steeds minder kwaad dan eens voelen aan de sluiter.
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                  Comment


                  • #84
                    Re: I am waiting ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    In mijn PEN, ik weet niet hoe het in de '1' zit, heeft wel degelijk een sluiter en het is mij een raadsel waarom die open staat als je een lens wisselt.
                    De V1 heeft ook zowel een mechanische als een electronische sluiter, de J1 heeft blijkbaar geen mechanische sluiter.
                    Het scherm achterop de V1 heeft 921.000 beeldpunten en de camera is uitgerust met zowel een mechanische sluiter als een elektronische variant. Met de elektronische sluiter kan je tot sluitertijden van 1/16000e seconde fotograferen, de mechanische sluiter zorgt voor een maximale flitssynchronisatie van 1/250e seconde.
                    Ik zit persoonlijk wel met de vraag wat nu eigenlijk het verschil is naar prestaties toe, waarom nog een mechanische sluiter ? En hoe kan je EVF of LCD nu een beeld binnenkrijgen als er een sluiter voor het ccd zit

                    Ik stel mij toch serieuze vragen bij het ganse concept tenzij dat ding wonderbaarlijke prestaties neerzet.

                    Koop je bv. een V1 met het 10-100 mm f 4.5-5.6 objectief, dan kost dat ding je 1429€ voor slechts 10 Mega pix.
                    Koop je daarentegen een D7000 met een vergelijkbaar objectief qua kleinbeeldequivalent 18-200 VR II f3.5-5.6 dan kost dat je ongeveer dezelfde prijs, en dat voor een 16 Mega pix. met DX sensor, daarvoor heb je dan 6 Megapix méér, en de mogelijkheid om nog groothoekerige objectieven te gebruiken.

                    Als die V1 zich zal bewijzen tegenover een D7000 met een Dynamisch bereik dat 13 stops waard is, daar heb ik sterk mijn twijfels over, enige voordelen die dan nog overschieten zijn compactheid....., sluitertijden tot 1/16.000 en een aantal futuristische mogelijkheden zoals die reeksopnames enzo.

                    Voor macroopnames kan de kleine sensor wel wat ik het voordeel spelen, hoewel ik twijfel of een crop uit een D7000 met bv. een 105 AF-S het hier slechter zal doen, denk ik niet.

                    Er zijn natuurlijk nog geen gebruikerservaringen, maar ik heb toch mijn twijfels, dan heb je nog de compatibiliteit met huidige Nikon objectieven, daar heb je een converter voor nodig die je (Nikon kennende) stukken van mensen zal kosten, en zal dat kleine batterijtje bv. een 70-200 behoorlijk kunnen voeden zodat je na twintig keer scherpstellen niet einde verhaal bent ?????

                    De voorziene objectieven zijn niet voorzien van AF-s maar van STM (Silent Stemming Motor) wat is hier het verschil ?????

                    Zoals je ziet zitten we allemaal nog met pakken vragen denk ik.

                    Mijn voorlopige conclusie: Gewoon een systeem om iets te hebben wat ze tegenover Sony kunnen zetten, met wat meer mogelijkheden voor onervaren fotografen die er dan nadien het beste kunnen uit kiezen.

                    Comment


                    • #85
                      Re: I am waiting ....

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      De V1 heeft ook zowel een mechanische als een electronische sluiter, de J1 heeft blijkbaar geen mechanische sluiter.


                      Ik zit persoonlijk wel met de vraag wat nu eigenlijk het verschil is naar prestaties toe, waarom nog een mechanische sluiter ? En hoe kan je EVF of LCD nu een beeld binnenkrijgen als er een sluiter voor het ccd zit

                      Ik stel mij toch serieuze vragen bij het ganse concept tenzij dat ding wonderbaarlijke prestaties neerzet.

                      Koop je bv. een V1 met het 10-100 mm f 4.5-5.6 objectief, dan kost dat ding je 1429€ voor slechts 10 Mega pix.
                      Koop je daarentegen een D7000 met een vergelijkbaar objectief qua kleinbeeldequivalent 18-200 VR II f3.5-5.6 dan kost dat je ongeveer dezelfde prijs, en dat voor een 16 Mega pix. met DX sensor, daarvoor heb je dan 6 Megapix méér, en de mogelijkheid om nog groothoekerige objectieven te gebruiken.

                      Als die V1 zich zal bewijzen tegenover een D7000 met een Dynamisch bereik dat 13 stops waard is, daar heb ik sterk mijn twijfels over, enige voordelen die dan nog overschieten zijn compactheid....., sluitertijden tot 1/16.000 en een aantal futuristische mogelijkheden zoals die reeksopnames enzo.

                      Voor macroopnames kan de kleine sensor wel wat ik het voordeel spelen, hoewel ik twijfel of een crop uit een D7000 met bv. een 105 AF-S het hier slechter zal doen, denk ik niet.

                      Er zijn natuurlijk nog geen gebruikerservaringen, maar ik heb toch mijn twijfels, dan heb je nog de compatibiliteit met huidige Nikon objectieven, daar heb je een converter voor nodig die je (Nikon kennende) stukken van mensen zal kosten, en zal dat kleine batterijtje bv. een 70-200 behoorlijk kunnen voeden zodat je na twintig keer scherpstellen niet einde verhaal bent ?????

                      De voorziene objectieven zijn niet voorzien van AF-s maar van STM (Silent Stemming Motor) wat is hier het verschil ?????

                      Zoals je ziet zitten we allemaal nog met pakken vragen denk ik.

                      Mijn voorlopige conclusie: Gewoon een systeem om iets te hebben wat ze tegenover Sony kunnen zetten, met wat meer mogelijkheden voor onervaren fotografen die er dan nadien het beste kunnen uit kiezen.
                      Mijn idee is dat deze toestellen niet voor de specificatiejagers op allerhande fora bedoeld zijn, maar voor modale gebruikers die compactheid + goede beeldkwaliteit + een uiterst vlotte bediening prefereren

                      De batterij is dezelfde EN-EL15 uit de D7000.

                      Waarom tegenover Sony? Gewoon mee evolueren met de hele mirrorless markt, niet?

                      Comment


                      • #86
                        Re: I am waiting ....

                        2,7 x cropfactor , als je deze aan de nikon 500mm f4 VR zou kunnen hangen ....

                        weg TC's dan , en voor mij ook zo'n nieuwe nikon
                        2 body's en wat lenzen ..

                        older and wiser ... my arse

                        Comment


                        • #87
                          Re: I am waiting ....

                          Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                          2,7 x cropfactor , als je deze aan de nikon 500mm f4 VR zou kunnen hangen ....

                          weg TC's dan , en voor mij ook zo'n nieuwe nikon
                          Daar denk ik dan ook aan.
                          Maar ik vraag me af als je die converter gebruikt, als de cropfactor dan blijft?
                          De converter zorgt dat de lens verder van de sensor staat.
                          Dus hoe zit dat dan, want er zit toch geen glas in die converter.

                          EDIT: Want het lijkt dat die converter werkt als tussenringen.
                          Ik ken niet zoveel van dat optisch gedoe, dus is er hier iemand die dat wel weet?
                          Last edited by jumpforjoy; 24 september 2011, 15:06.
                          Nikon D7000 en wat lenzen.
                          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                          Comment


                          • #88
                            Re: I am waiting ....

                            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                            Daar denk ik dan ook aan.
                            Maar ik vraag me af als je die converter gebruikt, als de cropfactor dan blijft?
                            De converter zorgt dat de lens verder van de sensor staat.
                            Dus hoe zit dat dan, want er zit toch geen glas in die converter.
                            Volgens mij verwar je tussenringen met teleconverters, tussenringen (zit geen glas in) vergroten de afstand van je lens naar de beeldsensor en daardoor kan je dichterbij scherpstellen en niet meer op oneindig.
                            Teleconverters zijn wel degelijk voorzien van glas en vergroten je brandpuntsafstand. Je cropfactor van je toestel blijft onveranderd. Als je dan bijvoorbeeld een 500mm objectief voorziet van een 1,4 teleconverter en je plaatst die op een nikon V1 wordt je brandpuntsafstand: 500mmx2,7x1,4= heél veel
                            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                            Flickr - JAlbum

                            Comment


                            • #89
                              Re: I am waiting ....

                              en daar de sensor van zo'n toestel dichter bij de lens zit dan die van een dslr zal je dus wel nog je lens kunnen gebruiken op oneindig....
                              www.aeri-photography.be

                              Comment


                              • #90
                                Re: I am waiting ....

                                Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                                Daar denk ik dan ook aan.
                                Maar ik vraag me af als je die converter gebruikt, als de cropfactor dan blijft?
                                De converter zorgt dat de lens verder van de sensor staat.
                                Dus hoe zit dat dan, want er zit toch geen glas in die converter.

                                EDIT: Want het lijkt dat die converter werkt als tussenringen.
                                Ik ken niet zoveel van dat optisch gedoe, dus is er hier iemand die dat wel weet?
                                Geen probleem, de afstand lens - sensor met het tussenstuk, zal exact dezelfde zijn als met je spiegelreflex.

                                Comment

                                Working...
                                X