Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I am waiting ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: I am waiting ....

    Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
    Misschien is deze nikon 1 maar het afleidingsmaneuver voor het echte beest
    Nikon D400, D800, D4, D9000, wie weet!

    Aangezien de campagne nog steeds loopt, en de nikon 1 reeds op de website staat, volgt er volgens mij nog iets .... Let's hope so
    hoop het, binnen een uur of 3 weten we het wel!
    zou inderdaad dom zijn om nu de Nikon1 vrijgeven en hem dan "officieel" aankondigen een paar uur later
    nikon stuff

    Comment


    • #32
      Re: I am waiting ....

      Volgens mij de D800 ... en ben dan uiteraard als Canon gebruiker benieuwd naar hun antwoord daarop.

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #33
        Re: I am waiting ....

        Oeioei, 10 mm kleinbeeldequivalent: 27 mm is niet echt breedhoekig hé.

        Hoewel, met de nieuwe vattingsadapter KLIK maak je dan wel van je 70-200mm f2.8 een 190-540mm, voor mensen die niet veel een ferme tele nodig hebben mischien een goedkope oplossing.

        Comment


        • #34
          Re: I am waiting ....

          Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
          Aangezien de campagne nog steeds loopt, en de nikon 1 reeds op de website staat, volgt er volgens mij nog iets .... Let's hope so
          Wellicht iets met tijdszones, de kans dat er nog iets komt is wel heel klein. Anders zou het nu wel gelekt zijn (cfr. de Nikon 1 berichten gisteren). Maar ik zou heel graag ongelijk krijgen
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #35
            Re: I am waiting ....

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Oeioei, 10 mm kleinbeeldequivalent: 27 mm is niet echt breedhoekig hé.
            Alle kitlenzen beginnen bij 27mm equivalent (18mm x 1.5)... ik zie het probleem niet.

            Comment


            • #36
              Re: I am waiting ....

              Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
              Puerte gaat nog gelijk krijgen, over een paar jaar is er mss enkel nog Sony als de rest zo verder gaat doen
              Wees maar gerust, dat Sony hier een dik aandeel in heeft, het zou mij niet verbazen als ze deze samen hebben ontworpen.

              Comment


              • #37
                Re: I am waiting ....

                Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                Sinds de komst van de m4/3 en Nex systemen zitten de meesten te wachten op een FF mirrorless systeem om 'goedkoop' (lees: goedkoper dan een M9) de fantastische oude rangefinder objectieven te kunnen gebruiken en wat doet Nikon dan een paar jaar te laat: komt met een doosje met een compactsensor voor verwisselbare objectieven op de proppen

                Puerte gaat nog gelijk krijgen, over een paar jaar is er mss enkel nog Sony als de rest zo verder gaat doen
                Mijn idee is dat Sony gewoon héél snel zijn mirrorless op de markt wou gooien door te vertrekken van een bestaande APS-C sensor, en dat Nikon zijn tijd genomen heeft om een echt compacter systeem uit te denken. Wie/wat uiteindelijk het meeste succes gaat hebben, valt nog af te wachten. Wij veeleisende 'klagers' zijn uiteindelijk ook maar een klein deel van het totale koperspubliek.

                Aan mij verkopen ze er alvast wel één Eerst nog eens goed uitkijken dewelke het wordt

                Comment


                • #38
                  Re: I am waiting ....

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

                  Aan mij verkopen ze er alvast wel één Eerst nog eens goed uitkijken dewelke het wordt


                  Ik twijfel niet, deze mét zoeker aub En liefst de witte versie.

                  Comment


                  • #39
                    Re: I am waiting ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Wees maar gerust, dat Sony hier een dik aandeel in heeft, het zou mij niet verbazen als ze deze samen hebben ontworpen.
                    Bedoel je de hele camera, of de sensor? Het eerste lijkt me onwaarschijnlijk, het 2de zal wel idd.

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Mijn idee is dat Sony gewoon héél snel zijn mirrorless op de markt wou gooien door te vertrekken van een bestaande APS-C sensor, en dat Nikon zijn tijd genomen heeft om een echt compacter systeem uit te denken. Wie/wat uiteindelijk het meeste succes gaat hebben, valt nog af te wachten. Wij veeleisende 'klagers' zijn uiteindelijk ook maar een klein deel van het totale koperspubliek.

                    Aan mij verkopen ze er alvast wel één Eerst nog eens goed uitkijken dewelke het wordt
                    Mja, ik zie eigenlijk niet veel voordeel van zo'n systeem tov de betere compacttoestellen met 'grote' sensor en een goede vaste lens zoals een G12 e.d., maar er zal (zeker in Japan) wel een redelijk grote markt voor zijn wsl.

                    Als je echt met scherptediepte wilt spelen zonder zware tele te gebruiken moet je al enorm lichtsterke lenzen erop zetten die daarmee het geheel toch weer redelijk groot maken wsl.
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                    Comment


                    • #40
                      Re: I am waiting ....

                      Bwa, voor macrofotografie kan het wel interessant zijn: (relatief) veel scherptediepte op 1:1 en tegelijk ook meer detail door de kleinere sensor en je kunt "echte" macrolenzen gebruiken.

                      Weinig reactie op de voorbeeldfoto's trouwens! Ik volg Caleido wel in het feit dat die ISO800 er toch heel goed uit ziet, gezien het sensorformaat.
                      Last edited by ThierryM; 21 september 2011, 16:47.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #41
                        Re: I am waiting ....

                        Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                        Als je echt met scherptediepte wilt spelen zonder zware tele te gebruiken moet je al enorm lichtsterke lenzen erop zetten die daarmee het geheel toch weer redelijk groot maken wsl.
                        Kan nog interessant worden met kleine adapter + cine lenzen. Als de registerafstand het toelaat natuurlijk. Die lenzen zijn uiterst compact. Er zijn er ook met f1.1 en f0.95. En even klein. Helaas zeldzamer en duur.

                        En gezien de iets kleinere sensor dan m4/3, geen last van vignettering en onscherpte in hoeken.

                        Comment


                        • #42
                          Re: I am waiting ....

                          Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht

                          Als je echt met scherptediepte wilt spelen zonder zware tele te gebruiken moet je al enorm lichtsterke lenzen erop zetten die daarmee het geheel toch weer redelijk groot maken wsl.
                          je kan nog steeds spelen met scherptediepte, maar dan in de andere richting.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #43
                            Re: I am waiting ....

                            Ligt het aan mij of staat nu gewoon de teller op 0 maar is er zelfs geen link verschenen?
                            TELURTOTO Fitur terbaru dari slot Mahjong Ways, yaitu SCATTER HITAM merupakan inovasi terbaru dari penyedia game PG Soft. Fitur ini terintegrasi dalam permainan slot Mahjong Megaways dan telah menjadi daya tarik bagi para pemain. Situs link Mahjong Ways dengan Scatter Hitam telah menjadi viral akhir-akhir ini karena ke


                            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                            Kan nog interessant worden met kleine adapter + cine lenzen. Als de registerafstand het toelaat natuurlijk. Die lenzen zijn uiterst compact. Er zijn er ook met f1.1 en f0.95. En even klein. Helaas zeldzamer en duur.

                            En gezien de iets kleinere sensor dan m4/3, geen last van vignettering en onscherpte in hoeken.
                            Da's waar, en dat lijkt me idd ook wel interessant, zo duur zijn die lenzen (voorlopig) meestal nog niet, maar zelfs op 1.2 heb je nog lang niet de kleine scherptediepte van een 50mm 1.8 op FF lijkt me.
                            Moest zo'n body nog een 200 à 250 euro kosten dan wordt het leuk om wat mee te spelen idd.

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            je kan nog steeds spelen met scherptediepte, maar dan in de andere richting.
                            Hehe, ok, maar wat is dan het voordeel tov een gewone compact?
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #44
                              Re: I am waiting ....

                              Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                              Hehe, ok, maar wat is dan het voordeel tov een gewone compact?
                              Het gebruik van specifieke macrolenzen bijv?
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment


                              • #45
                                Re: I am waiting ....

                                Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                                Da's waar, en dat lijkt me idd ook wel interessant, zo duur zijn die lenzen (voorlopig) meestal nog niet, maar zelfs op 1.2 heb je nog lang niet de kleine scherptediepte van een 50mm 1.8 op FF lijkt me.
                                700-1000 euro voor een f0.95 c-mount lens op ebay is heel courant. Voor jou niet duur misschien, maar voor mij wel.

                                Ben dan ook gegaan voor een f1.4, iets betaalbaarder. Gekocht per twee, dus als iemand een 25mm f1.5 c-mount wilt . Geen CCTV plastiek van ebay, maar een originele Schneider Kreuzbach Xenon.

                                Excuses voor de spam

                                Comment

                                Working...
                                X