Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I am waiting ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: I am waiting ....

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Der zit ook geen sensor in, een kompaktje is evengoed.
    Gemiste kans, de beeldkwaliteit van die nex en pens zal niet gehaald worden.
    Dit is echt een lifestyle toestel.
    Right on target dan

    Een vergelijkinkje: http://a.img-dpreview.com/ContentRes...ensorsizes.jpg

    Beeldkwaliteit zal dan wel gehaald worden met een toekomstige F-mount FF mirrorless met dezelfde hybrid AF technologie, niet?

    Comment


    • #62
      Re: I am waiting ....

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Right on target dan

      Een vergelijkinkje: http://a.img-dpreview.com/ContentRes...ensorsizes.jpg

      Beeldkwaliteit zal dan wel gehaald worden met een toekomstige F-mount FF mirrorless met dezelfde hybrid AF technologie, niet?
      Yep, dat wel.

      Nu zitten er simpelweg teveel pixels op een te kleine sensor. Ter vergelijking, de veel grotere Nex sensor heeft maar 16mpixels; en ik vind die beelden prima tot iso 3200.
      Die hybride af technologie is wel iets natuurlijk. Daar zit wel iets in. Maar dan wel met ander glas. En dan komen we op jou terrein ;-)

      Comment


      • #63
        Re: I am waiting ....

        I'm still waiting...
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #64
          Re: I am waiting ....

          Ik wacht ook op een fullframe "mirrorless",
          al de rest lijkt een tussenoplossing zoals APS-C bij DSLR.
          Had een Nex gekocht maar ik blijf de 5DII en de analoge rangefinder gebruiken.
          M9 vind ik te duur en ik zou het zeker niet erg vinden dat het de technologie van de Fuji x100 aan boord heeft.
          Zal wel nog een jaarke of 5 wachten zijn ...
          Nex en m4/3 is leuk speelgoed maar echt warm word ik er niet van.
          Summiluxen en distagons op fullframe!
          Last edited by Pen F; 21 september 2011, 20:49.
          http://aljocha.tumblr

          Comment


          • #65
            Re: I am waiting ....

            Toch zie ik uit naar deze camera. Niet iedereen heeft hoge ISO nodig. Ik gebruik nooit ISO boven de 320.
            Voordelen die voor mij wel in de verwachtingen liggen om hem te kopen:
            Veel lichter dan mijn D300, ik heb 2 toestellen nodig voor 3D opnames. Dit verschil is enorm.
            Aantal pixels en 12 bit ADC zijn hetzelfde als mijn D300. Veel ruis verschil verwacht ik niet bij mijn gebruikte ISO waarden.
            Ik hoef geen nieuwe macro lenzen te kopen. Mijn AF105/2.8D lenzen ( 2stuks voor 3D opnames) heb ik reeds. Dit is een aanzienlijke besparing op mijn buget. De nieuwe NEX zou beter zijn maar is voor mij niet haalbaar noch in gewicht nog in totale prijs en daar moet ik dan nog eens 2 macro lenzen bijkopen.
            Ik werk enkel in macro, de 2.7 crop factor werkt in mijn voordeel. Ik kan nu wat verder afblijven van de vliegende beestjes of anders meer close opnames maken. Mijn bestaande lenzen moeten toch volledig manueel ingesteld worden, hebben een instelbaar diafragma ( is niet meer het geval met de G lenzen) kunnen vast ingesteld worden op een bepaald focuspunt ( dit moet precies kunnen voor 3D want de beide lenzen moeten perfect dezelfde verhouding, afstelling, focus hebben.)

            Nu het allerbelangrijkste punt is de shutter-lag. Bij de D300 is dit 52 msec en niet bruikbaar voor mijn toepassingen. Daarom staat er een 2de externe shutter voor. Die weegt ook en die is vrij duur ( kost zoveel als de nieuwe V1 zonder lens). Voor 3D moet ik nog een 2de externe shutter anders kopen. Gewicht en kostprijs zijn zeer hoog. Maar de shutter-lag is nu wel 3.5 msec wat extreem laag is.

            Hoeveel de shutter-lag van deze V1 zal zijn is nog niet echt duidelijk en dit is de enige parameter waardoor mijn aankoop zou kunnen vervallen. Maar de kans dat die shutter-lag klein is zal toch vrij groot zijn. Ik heb een shutter-lag nodig die begint te tellen vanaf half ingedrukte opname knop, er moet niet meer scherpgesteld worden, alles manueel, geen zoom. De NEX ligt op 10 msec, een uitstekende waarde. Komt deze V1 ook in de buurt dan wordt het 3D met 2 stuks V1 toestellen.

            Die 60 beelden/sec kunnen als burst voor mij ook enorme voordelen bieden. Ik doe de in focus detectie van de snel bewegende macro insecten met mijn eigen laser systeem. Kan ik vanaf dat moment meerdere beelden snel nemen dan kan dit een enorm voordeel zijn voor opnames van bewegende macro beelden. En dit in 3D via een beamsplitter systeem. Het totaal gewicht om draagbaar te houden mag niet boven de 8 kg bedragen, Mijn huidige 2D versie weegt 7.2 kg.
            Deze nieuwe camera heeft blijkbaar heel wat troeven die velen niet eens zien omdat ze altijd maar bezig zijn met hoge ISO waarden en ruis. Niet iedereen werkt zo, er is een waaier aan creatieve mogelijkheden weggelegd voor deze camera. Het is gewoon een ander manier van creatief fotograferen.
            Naturlijk is het nog afwachten op de eerste resultaten en blindelinks ga ik die nu ook zomaar niet kopen maar de kans dat hij voor mij voldoet is heel groot. Ik dat geval graag 2 stuks V1 cameras.

            Comment


            • #66
              Re: I am waiting ....

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              I'm still waiting...


              Groeten Hervé.

              Comment


              • #67
                Re: I am waiting ....

                Promofilmkes:

                http://www.youtube.com/watch?v=gQqjkQ7CK9s

                http://www.youtube.com/watch?v=psMklC5uwdk

                Nog ééntje met Nederlandse opschriften: http://www.youtube.com/watch?v=jPZ5e...eature=related
                Last edited by frank207be; 21 september 2011, 21:12.

                Comment


                • #68
                  Re: I am waiting ....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Yep, dat wel.

                  Nu zitten er simpelweg teveel pixels op een te kleine sensor. Ter vergelijking, de veel grotere Nex sensor heeft maar 16mpixels; en ik vind die beelden prima tot iso 3200.
                  Die hybride af technologie is wel iets natuurlijk. Daar zit wel iets in. Maar dan wel met ander glas. En dan komen we op jou terrein ;-)
                  MP zullen altijd blijven toenemen, geen ontkomen aan...

                  Nikon moet inderdaad zijn trouwe F-mount gebruikers respecteren nu en in de toekomst

                  Comment


                  • #69
                    Re: I am waiting ....

                    Voor doeleinden waar zeer hoge pixeldichtheid een voordeel is en je toch alles manueel wil kunnen instellen op de lens zou dit idd wel een goede oplossing kunnen zijn, maar ik ben toch benieuwd of de beeldkwaliteit op lage iso echt in de buurt kan komen van bvb een aps-c Nex.
                    (Overigens kun je die micro Nikkors even goed op zo'n Nex blijven gebruiken http://sonyalphanex.blogspot.com/201...s-adapter.html)

                    Als Nikon ooit wel een FF mirrorless camera uitbrengt zal die nooit een standaard f-mount hebben, dan zouden ze die camera weer even diep moeten maken als een spiegelreflex, maar dan met een open ruimte ipv een spiegel...
                    Met adapter zou natuurlijk wel mogelijk zijn met behoud van AF zoals voor α-NEX
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                    Comment


                    • #70
                      Re: I am waiting ....

                      Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                      Ben benieuwd naar de prijzen van dit speelgoed

                      KLIK HIER

                      Comment


                      • #71
                        Re: I am waiting ....

                        Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                        Voor doeleinden waar zeer hoge pixeldichtheid een voordeel is en je toch alles manueel wil kunnen instellen op de lens zou dit idd wel een goede oplossing kunnen zijn, maar ik ben toch benieuwd of de beeldkwaliteit op lage iso echt in de buurt kan komen van bvb een aps-c Nex.
                        (Overigens kun je die micro Nikkors even goed op zo'n Nex blijven gebruiken http://sonyalphanex.blogspot.com/201...s-adapter.html)

                        Als Nikon ooit wel een FF mirrorless camera uitbrengt zal die nooit een standaard f-mount hebben, dan zouden ze die camera weer even diep moeten maken als een spiegelreflex, maar dan met een open ruimte ipv een spiegel...
                        Met adapter zou natuurlijk wel mogelijk zijn met behoud van AF zoals voor α-NEX
                        http://store.sony.com/webapp/wcs/sto...rtNumber=LAEA1
                        Mis Nikon = F-mount, en als het die verloochent, tekenen ze pas echt hun eigen doodsvonnis... Dan nemen ze er dit technische 'ongemak' met plezier bij. Denk met dit type hybride AF aan de Sony SLT, maar dan zonder de translucent spiegel

                        Deze AF betekent verder ook dat Nikon zich helemaal van Sony losweekt als leverancier van sensoren. Welke Sony sensor heeft immers de extra phase detection aan boord?

                        Comment


                        • #72
                          Re: I am waiting ....

                          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                          NIKON 1 is leuk maar ik hoop dat we toch iets meer krijgen dan de zoveelste compactcamera (d400,d800, d4 ,....)
                          Ik denk dat Nikon naarstig aan het werken is om dezelfde technologie als deze V1/J1in de nieuwe generatie DSL(R) te verwerken, en dat het daardoor zo lang duurt eer we nieuws krijgen van het D4, D800 en D800 front

                          Ondertussen doen de bestaande toestellen het toch zo slecht niet, of zie ik dat mis?

                          Comment


                          • #73
                            Re: I am waiting ....

                            Ik heb net even enkele RAW's gedownload van DPR en in CNX 2.2.8 geopend, en het detail ziet er toch ver van slecht uit

                            Comment


                            • #74
                              Re: I am waiting ....

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Ik heb net even enkele RAW's gedownload van DPR en in CNX 2.2.8 geopend, en het detail ziet er toch ver van slecht uit
                              Inderdaad, beter dan ik verwachtte.

                              Comment


                              • #75
                                Re: I am waiting ....

                                Interessante ontwikkeling allemaal, vele "nice-to-haves" waar zeker een markt voor zal zijn. Als DSLR bezitter is dit een deel van de markt die aan mij voorbij zal gaan. Als ik een compact koop, wat één van deze zal gebeuren, zal het bijv een LX-5, XZ-1 of S100 zijn, raw-capaciteit die je in je broekzak kan steken om de dagen door te komen waar je niet wil sleuren met 10 kg gerief

                                Dit systeem kan je niet echt compact meer noemen.
                                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                                Flickr - JAlbum

                                Comment

                                Working...
                                X