Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I am waiting ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: I am waiting ....

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    De eerste mirrorless met echt compactere objectieven ipv buitenproportionele kolossen?
    Mja, de 10-100 heeft een filterdiameter van 72mm, de 18-200 van NEX 67mm.

    Moeilijk om een oordeel te vellen, maar qua specs word ik er warm noch koud van. Alles hangt af van de beeldkwaliteit.

    [edit] Full res foto's:



    Last edited by ThierryM; 21 september 2011, 09:17.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #17
      Re: I am waiting ....

      Ben benieuwd naar de prijzen van dit speelgoed
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #18
        Re: I am waiting ....

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        De eerste mirrorless met echt compactere objectieven ipv buitenproportionele kolossen?
        Hoewel ik wel begrijp wat je bedoelt, begrijp ik niet waarom "mirrorless" per sé synoniem hoeft te zijn voor "compact"...

        Gelukkig is er nu meer keuze op de mirrorless markt, je kan zien waar je prioriteit op legt, sensorgrootte of bodygrootte

        En daarbij over "de eerste mirrorless", Pentax heeft de Q...nog kleiner en ook mirrorless é...niet blindstaren op Nikon

        edit: Heb eens wat uitgebreider gekeken naar alle foto's op't net...nog iemand die vindt dat deze mirrorless ondanks de (veel) kleinere sensor eigenlijk alles behalve compact is? En hoewel alle mirrorless camera's zeer licht in gewicht zijn, heeft deze ook op dat vlak geen voordeel tov de concurrentie. Kritiek op de nex is dat je ze niet in je broekzak kunt steken, ziet ernaar uit dat je dat met deze ook niet kunt...
        Ook benieuw naar wat mensen gaan zeggen over de grip die ze anders zo belangrijk vinden
        Last edited by Portmixus; 21 september 2011, 11:39.

        Comment


        • #19
          Re: I am waiting ....

          Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
          Ben benieuwd naar de prijzen van dit speelgoed
          Blijkbaar ongeveer 650 en 900 euro (respectievelijk de J1 en de V1) met kitlens
          Last edited by Portmixus; 21 september 2011, 11:15.

          Comment


          • #20
            Re: I am waiting ....

            lijkt me een super interessant speelgoedje... 60FPS... F mount die nikon lensen kan gebruiken... click
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #21
              Re: I am waiting ....

              wordt men 70-200 een 189- 540 mm ??

              en de 28-'300 een 810 mm

              Comment


              • #22
                Re: I am waiting ....

                Micro 4/3 blijft toch de king!

                Comment


                • #23
                  Re: I am waiting ....

                  Ja die 2.7 cropfactor kan ook zijn voordelen hebben.... beetje doorsnee telezoom op je doorsnee DSLR wordt plots een hyperzoom - en scherp van hoek tot hoek aangezien in dit geval, nog meer dan bij DX, het centrum van het beeld gebruikt wordt.

                  Voor breedhoek en standaardlens iets minder praktisch. Hoewel een 50mm 1.4 plots een lange portretlens wordt.

                  Persoonlijk had ik liever m4/3 sensorformaat gezien. Zoals Thom weeral mooi samenvat:
                  Samsung and Sony have chosen a large (APS) sensor. While the cameras are compact, the lenses tend to be the same size as those for consumer DSLRs. These competitors have chosen a quality advantage for a size disadvantage.
                  Nikon has apparently chosen a small (2.7x) sensor. This should result in an advantage in size at the disadvantage of quality. (Pentax also picked small, but they picked "too small." )
                  Panasonic and Olympus, who really kicked off the craze, are right in the middle, with a sensor (m4/3) that is one notch below consumer DSLRs in size but one notch above Nikon's choice. Technically, that position compromises size and quality compared to different competitors, but represents a possible Goldilocks choice ("just right").

                  Natuurlijk nog afwachten voor eerste samples.

                  Comment


                  • #24
                    Re: I am waiting ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                    Micro 4/3 blijft toch de king!
                    bwoa pak 6x7
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #25
                      Re: I am waiting ....

                      Ik zie toch wel op het eerste zicht verrassend goeie kwaliteit - gezien de grootte van de sensor. Het ISO 800 sample ziet er beter uit dan ISO 800 uit mijn Pen. Ofwel is de sensor van bijzondere kwaliteit, ofwel is Nikon's NR bijzonder efficient.

                      Sensor uit de Pen gaat natuurlijk al paar jaartjes mee..

                      Comment


                      • #26
                        Re: I am waiting ....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        wordt men 70-200 een 189- 540 mm ??

                        en de 28-'300 een 810 mm
                        Als dat waar is ...
                        nu nog die van Canon

                        Comment


                        • #27
                          Re: I am waiting ....

                          Daarnet een mailtje binnen gekregen van Nikon, over de Nikon 1, http://www.nikon.be/nl_BE_N1
                          Indien het over dit onderwerp (I am waiting) ging zouden ze nu toch nog geen dergelijk bericht rondzenden...
                          Groeten Hervé.

                          Comment


                          • #28
                            Re: I am waiting ....

                            Sinds de komst van de m4/3 en Nex systemen zitten de meesten te wachten op een FF mirrorless systeem om 'goedkoop' (lees: goedkoper dan een M9) de fantastische oude rangefinder objectieven te kunnen gebruiken en wat doet Nikon dan een paar jaar te laat: komt met een doosje met een compactsensor voor verwisselbare objectieven op de proppen

                            Puerte gaat nog gelijk krijgen, over een paar jaar is er mss enkel nog Sony als de rest zo verder gaat doen
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment


                            • #29
                              Re: I am waiting ....

                              NIKON 1 is leuk maar ik hoop dat we toch iets meer krijgen dan de zoveelste compactcamera (d400,d800, d4 ,....)
                              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                              IMac/IPad/Mac Air 
                              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                              Comment


                              • #30
                                Re: I am waiting ....

                                Misschien is deze nikon 1 maar het afleidingsmaneuver voor het echte beest
                                Nikon D400, D800, D4, D9000, wie weet!

                                Aangezien de campagne nog steeds loopt, en de nikon 1 reeds op de website staat, volgt er volgens mij nog iets .... Let's hope so
                                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X