Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I am waiting ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: I am waiting ....

    Mmm, nee, dat is niet goedkoop voor mij, mijn beste lichtsterke (slr) lenzen (58 1.2 en 105 1.8) heb ik beiden minder dan 150 euro betaald
    Ik was van mening dat je die lichtsterke c-mount lenzen vaak voor 30 euro ofzo kon kopen, zeker samen met een oude videocamera, maar ik heb er dan ook nog niet veel naar gekeken omdat die op een dslr toch niet bruikbaar zijn.

    Edit: specifieke macrolenzen, ok, dat is mss een onderdeel waarin deze camera handig kan zijn, maar veel van de compacten kunnen toch ook praktisch tot op hun frontlens scherpstellen, ik weet niet of de kwaliteit dan veel minder goed/handig is, geen ervaring mee.
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

    Comment


    • #47
      Re: I am waiting ....

      Allé het waren dus 6 nullen, verdere info ontbreekt.
      Groeten Hervé.

      Comment


      • #48
        Re: I am waiting ....

        Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
        Ik was van mening dat je die lichtsterke c-mount lenzen vaak voor 30 euro ofzo kon kopen, zeker samen met een oude videocamera, maar ik heb er dan ook nog niet veel naar gekeken omdat die op een dslr toch niet bruikbaar zijn.
        Het kàn, maar dan moet je echt geluk hebben op een zolder of rommelmarkt. Of een recente plastiek versie kopen die gebruikt wordt bij bewakingscamera's. Maar die kwaliteit is natuurlijk anders... Maar het feit is dat die lenzen wel degelijk voor die prijzen op e-bay staan. En verkocht geraken. Natuurlijk heeft het bestaan van m4/3 toetstellen daar iets mee te maken. De prijzen zullen alleszins niet meer zakken, gezien deze Nikon (op papier) nog beter geschikt is.

        Bijvoorbeeld een 12mm f1.2 of een 17mm 0.95... benieuwd hoe dat staat op de Nikon 1.
        Op mijn Olympys E-PL1 helaas met zwarte hoeken...

        Comment


        • #49
          Re: I am waiting ....

          Oorspronkelijk geplaatst door Baziel Bekijk bericht
          Allé het waren dus 6 nullen, verdere info ontbreekt.
          t'is dus weer niets
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #50
            Re: I am waiting ....

            Hier nog een link met veel samples:
            During the press conference organized by Nikon Poland company we were able to take some sample shots using cameras and lenses of new Nikon 1 system. Please enjoy and remember that all files are JPEGs stright from the camera with lowel level of sharpening. ...

            Comment


            • #51
              Re: I am waiting ....

              wie wil daar nu mee rondlopen



              [Mod-LesC]Foto overschrijdt de 900px langste zijde rule. Daarbij twijfel ik eraan of dit een eigen foto is. Dus achter een linkje geplaatst.[/Mod]
              Last edited by LesC; 22 september 2011, 11:01.
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #52
                Re: I am waiting ....

                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                deze?
                Last edited by LesC; 22 september 2011, 11:01. Reden: Foto uit quote gehaald, geen herhaling!
                Flickr

                Comment


                • #53
                  Re: I am waiting ....

                  tweede implementatie van een hybrid AF systeem na Fuji ... interessante ontwikkeling om van de spiegel af te geraken en fasedetectie te behouden

                  Comment


                  • #54
                    Re: I am waiting ....

                    op t eerste zicht dacht:'kan wel wat worden'. 't Spel heeft duidelijk een korte registerafstand, wat zijn voordelen heeft voor groothoeken (geen retrofocusconstructie nodig). Maar de sensor is zo klein dan een groothoek weer zo'n korte brandpuntsafstand wordt dat het toch weer retrofocus wordt .
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #55
                      Re: I am waiting ....

                      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      wie wil daar nu mee rondlopen
                      Miljoenen Japanse meisjes, ongetwijfeld

                      Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                      Hier nog een link met veel samples:
                      http://www.lenstip.com/1945-news-Sam...d_cameras.html
                      Still impressed. Ik zie betere hoge ISO dan mijn PEN.

                      ISO 1600 is bijvoorbeeld alleszins beter dan mijn eerst DSLR, mijn 6MP Nikon D50. Mooie evolutie toch wel
                      Last edited by caleido; 21 september 2011, 18:39.

                      Comment


                      • #56
                        Re: I am waiting ....

                        Ben toch eens benieuwd hoe dat ding zich zal gedragen met een 200mm en de voorziene Vattingadapter FT1, twee maal scherpstellen en batterij plat, of een ferme tele voor relatief weinig geld.

                        Comment


                        • #57
                          Re: I am waiting ....

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Ben toch eens benieuwd hoe dat ding zich zal gedragen met een 200mm en de voorziene Vattingadapter FT1, twee maal scherpstellen en batterij plat, of een ferme tele voor relatief weinig geld.
                          laat ons hopen op da laatste!!

                          die witte zegt mij wel iets ( alle meer dan de roze)
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #58
                            Re: I am waiting ....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                            tweede implementatie van een hybrid AF systeem na Fuji ... interessante ontwikkeling om van de spiegel af te geraken en fasedetectie te behouden
                            Als dit echt betrouwbaar werkt, ligt de weg inderdaad open om zo'n camera voor F-mount te maken, zowel in APS-C als FF

                            Dan ziet het Nikon gamma er misschien als volgt uit:

                            Deze 1-reeks die de DSLR basismodellen vervangt,
                            Een mirrorless APS-C reeks voor bestaande F-mount,
                            Een mirrorless FF reeks voor bestaande F-mount,
                            Een FF DSLR reeks voor de verstokte liefhebbers.

                            Overigens iemand de 'gadget' specs al gezien? 60FPS aan 10MP (weliswaar zonder AF), foto's nemen tijdens het filmen met een simpele druk op de knop? Smart photo selector die het exacte moment kiest op basis van gelaatsuitdrukkingen?

                            Comment


                            • #59
                              Re: I am waiting ....

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              De eerste mirrorless met echt compactere objectieven ipv buitenproportionele kolossen?
                              Der zit ook geen sensor in, een kompaktje is evengoed.
                              Gemiste kans, de beeldkwaliteit van die nex en pens zal niet gehaald worden.
                              Dit is echt een lifestyle toestel.

                              Ben je niet beter af met een goed kompakt die tegenwoordig al 16x zoom hebben?
                              Last edited by Rudy; 21 september 2011, 19:55.

                              Comment


                              • #60
                                Re: I am waiting ....

                                Beetje voorbarig om die conclusie te trekken, zeker als je samples op ISO800 en ISO1600 ziet.
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                                Comment

                                Working...
                                X