Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
staat thans nog niet op de website van Sony center Hasselt
Nu vraag je erom hè! Hasselt...
Ik heb hem gekocht in Gent, artencraft, maar hij stond ook bij de sonycentee in Antwerpen, bij konijnenberg en kamera Express.
Nu vraag je erom hè! Hasselt...
Ik heb hem gekocht in Gent, artencraft, maar hij stond ook bij de sonycentee in Antwerpen, bij konijnenberg en kamera Express.
Ik heb hem daar ook gekocht. Woensdag besteld, zaterdag afgehaald.
Heb het klikken inderdaad ook gemerkt, maar toch niet als te storend ervaren.
Bedieningsgemak valt zeer goed mee in vergelijking met een instap DSL. Tuurlijk als ge een A700 gewoon zijt is het een stap terug. Maar ik ga er toch veel plezier aan beleven tot de A77 leverbaar is voor €1000.
Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.
Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldriesBekijk bericht
Ik heb hem daar ook gekocht. Woensdag besteld, zaterdag afgehaald.
Heb het klikken inderdaad ook gemerkt, maar toch niet als te storend ervaren.
Bedieningsgemak valt zeer goed mee in vergelijking met een instap DSL. Tuurlijk als ge een A700 gewoon zijt is het een stap terug. Maar ik ga er toch veel plezier aan beleven tot de A77 leverbaar is voor €1000.
Neenee, een zwarte. Om één of andere reden vind ik dat een fototoestel zwart moet zijn. Ik vind de combinatie met de zilverkleurige lens wel goed staan.
Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.
Oorspronkelijk geplaatst door jeanpauldriesBekijk bericht
Neenee, een zwarte. Om één of andere reden vind ik dat een fototoestel zwart moet zijn. Ik vind de combinatie met de zilverkleurige lens wel goed staan.
Ik wou graag een zilveren, dan past de evf er beter bij, maar die was net voor mij verkocht...
Ach ja, een zwarte is ook cool.
Zie ik goed dat op dpreview de nex5n de beste high iso beelden geeft? De A77 high iso's vallen me een beetje tegen. Ik dacht dat die sensor ook in nex 7 zat? Hmmmm.
De Nex 5 is inderdaad heel goed. Tot nu toe enkel to 3200 gegaan, maar daar heel goede resultaten gehaald.
Zover ik kan zien is de A77 inderdaad minder goed dan de nex 5. Maar eerlijk gezegd had ik dit ook niet verwacht. 24MP is inderdaad veel op een crop sensor.
Maar met lichtsterk glas en tot ISO 1600 lijkt hij toch te voldoen voor wat ik hem zou willen gebruiken. JPG uit de camera is al stukken beter dan de A700. Nu nog een raw convertor die met de A77 files weet om te gaan en het wordt een flinke camera.
Vroeger, met de A700 was enkel iso 800 nog te gebruiken (voor pixel peepen), 1600 was ook voor prints op A4 niet goed genoeg. (de uitzondering daargelaten waar er net nog voldoende licht was zonder te veel schaduwen).
Zie ik goed dat op dpreview de nex5n de beste high iso beelden geeft? De A77 high iso's vallen me een beetje tegen. Ik dacht dat die sensor ook in nex 7 zat? Hmmmm.
Laat die Hmmmm maar weg.
Omdat de translucent mirror bij de NEX-7 ontbreekt, presteert diezelfde sensor een pak beter.
Bij de A77 zit ik ook zelf met dat Hmmmm-gevoel... ik had beter verwacht. Gelukkig blijven de kleuren nog redelijk te noemen bij 6400ISO.
Ik twijfel nog tussen de NEX-5n en de NEX-7.
De nieuwe 55-210mm lens staat ook op het verlanglijstje (ik heb de 18-55mm al).
Nog even de tests en reviews afwachten.
Comment