Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 of D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: D7000 of D300s

    Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
    voorstel:
    Mss is t een goed idee om met beide camera's eens identiek hetzelfde te fotograferen in dezelfde omstandigheden?
    Dus met de d80 en d7000 nu een foto nemen ? Vlak na elkaar?
    Dat zal helaas niet meer gaan. D7000 ligt momenteel bij de verkoper.. krijg deze week te horen of hij voor de 2e keer naar de reparatiedienst moet (in 2,5 maand tijd) of dat ik een nieuw toestel mag kiezen.

    Ik weet dat de D7000 niet echt vergevingsgezind is wat betreft fouten, maar als ik nog geeneens een scherpe foto krijg bij een model wat stil staat, dan wil ik er niet aan denken hoe mijn foto's er zouden uitzien bij een bewegend onderwerp.

    Ik hoop echt dat het aan mijn exemplaar gelegen heeft
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

    Comment


    • Re: D7000 of D300s

      Dit topic is blijkbaar uitgegroeid tot een D90 vs D7000 verhaal..waardoor ik dit met stijgende aandacht volg :-)

      Ik heb immers 2 maand geleden de overstap gemaakt. Ik was perfect tevreden van mijn D90, maar de indrukwekkende ISO-prestaties hebben mij toch doen kiezen voor een upgrade.

      Ik ondervind niet echt significante verschillen in scherpte tussen beide toestellen.

      Deze namiddag op bezoek bij vaderlief snel een shotje genomen om de test te kunnen doen.





      Tweede is een 100% crop, onbewerkt & onverscherpt uit mijn D7000 (lens: 70-200 VRII). Ik zie dat er een broodkruimel is blijven hangen van de zondagsbrunch en dat hij enkele haartjes is vergeten bij het scheren. Wat mij betreft geen vuiltje aan de lucht dus. Had zelfs mijn camera onnodig nog op IS0 800 laten staan..met mijn D90 had ik dit ruisgewijs wel gemerkt hoor.
      Last edited by StevenM; 17 april 2011, 21:25.

      Comment


      • Re: D7000 of D300s

        Onze jongste sproetenkop heeft even "model" willen staan.



        Zoals verwacht geeft een 100% crop van een D7000 enorm veel detail, zoveel zelfs dat het niet altijd flaterend is.

        Maar je kan niet ontkennen dat het scherp is, hé?

        Zoals steeds: foto zo uit de camera, onbewerkt, geen lenscorrectie.

        Groetjes,

        Wivo
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • Re: D7000 of D300s

          Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
          Dit topic is blijkbaar uitgegroeid tot een D90 vs D7000 verhaal..waardoor ik dit met stijgende aandacht volg :-)

          Ik heb immers 2 maand geleden de overstap gemaakt. Ik was perfect tevreden van mijn D90, maar de indrukwekkende ISO-prestaties hebben mij toch doen kiezen voor een upgrade.

          Ik ondervind niet echt significante verschillen in scherpte tussen beide toestellen.

          Deze namiddag op bezoek bij vaderlief snel een shotje genomen om de test te kunnen doen.





          Tweede is een 100% crop, onbewerkt & onverscherpt uit mijn D7000 (lens: 70-200 VRII). Ik zie dat er een broodkruimel is blijven hangen van de zondagsbrunch en dat hij enkele haartjes is vergeten bij het scheren. Wat mij betreft geen vuiltje aan de lucht dus. Had zelfs mijn camera onnodig nog op IS0 800 laten staan..met mijn D90 had ik dit ruisgewijs wel gemerkt hoor.
          ik zie niks?
          Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

          Comment


          • Re: D7000 of D300s

            Nevermind 'k ga mij hier niet mengen
            Last edited by Ken; 17 april 2011, 21:41.
            Monkey business
            [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

            Comment


            • Re: D7000 of D300s

              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              @Wivo Wel ik moet toegeven dat deze foto's die je hebt gepost lang niet slecht zijn....en oké goed scherp. Je hebt er dan ook natuurlijk een toeter van een lens opstaan. Maar dit neem ik met mijn D90 ook en van dezelfde kwaliteit....
              Grtz

              Templar
              Ik heb nooit gezegd dat je zo'n foto's niet met een D90 kan maken. Het was jij die gezegd had dat je zo'n foto's niet met een D7000 kan maken.

              Gr's, Wivo
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • Re: D7000 of D300s

                Eigenlijk wordt hier naar mijn idee hoofdzakelijk bewezen dat het behalve de camera ook de fotograaf is die het hem doet
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • Re: D7000 of D300s

                  -----
                  (aangezien Ken zijn bericht verwijderd heeft, heb ik mijn reactie daarop ook verwijderd)
                  Last edited by Wivo; 17 april 2011, 21:57.
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • Re: D7000 of D300s

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                    Ik heb nooit gezegd dat je zo'n foto's niet met een D90 kan maken. Het was jij die gezegd had dat je zo'n foto's niet met een D7000 kan maken.

                    Gr's, Wivo
                    Inderdaad zo'n foto's heb ik niet kunnen nemen met mijn toenmalige D7000!! Dus zal er een probleem geweest zijn met het toestel zelf
                    @916 Sorry dat ik wat brut overkwam maar was al tijdje bluspoeder door al die omstandigheden rond mijn D7000 toen.

                    grtz

                    templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • Re: D7000 of D300s

                      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                      Inderdaad zo'n foto's heb ik niet kunnen nemen met mijn toenmalige D7000!! Dus zal er een probleem geweest zijn met het toestel zelf
                      @916 Sorry dat ik wat brut overkwam maar was al tijdje bluspoeder door al die omstandigheden rond mijn D7000 toen.

                      grtz

                      templar
                      Ben blij dat ik je heb kunnen overtuigen, Templar. Ik vermoed dat er een individueel probleem met je camera was.

                      Ik had geenszins de bedoeling om de D7000 boven alle andere camera's te verheffen. Maar wou toch wel even onderstrepen dat je er zeer goede foto's mee kan schieten.

                      De foto's die ik toonde zijn "dagelijkse" foto's, zo uit de camera, want dat was ook jouw vraag. Maar er zijn zeker nog betere resultaten te behalen met de D7000, net zoals met andere camera's.

                      Ik wil voorkomen dat dit topic verder ontmondt in een discussie van "om ter scherpst", want daar doe ik niet aan mee.
                      Ik ga me dan ook niet verder mengen in dit topic, en ga verder plezier beleven met m'n D7000!
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                      Comment


                      • Re: D7000 of D300s

                        Ik denk dat hier genoegzaam bewezen is dat OOK de D7000 scherpe foto's kan opleveren ...

                        Comment


                        • Re: D7000 of D300s

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                          Ik denk dat hier genoegzaam bewezen is dat OOK de D7000 scherpe foto's kan opleveren ...
                          We zullen zien, heb hem net besteld
                          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                          Our English website: www.kaichitravel.com
                          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                          Comment


                          • Re: D7000 of D300s

                            Beste Vrienden,
                            Ik heb met veel aandacht hier alles gevolgt vooral omdat ik hier de vraag had gesteld d300s of d7000.t'Is in alle geval een pittege dicusie geworden .
                            Hierbij laat ik jullie toch weten dat ik hoe dan ook voor de D7000 ga.Alleen nog een lichte twijfel tussen welke lensen ? Kit met 18-200 of 18 -105 en 70-300.Ik heb nog geen enkele nikon lens omdat ik overstap van olympus.Maar ik geraak er wel uit,denk toch voor de twee lenzen te gaan.Met dank aan hen die mij digicamshop hebben voorgesteld.

                            Comment


                            • Re: D7000 of D300s

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ron.C Bekijk bericht
                              Beste Vrienden,
                              Ik heb met veel aandacht hier alles gevolgt vooral omdat ik hier de vraag had gesteld d300s of d7000.t'Is in alle geval een pittege dicusie geworden .
                              Hierbij laat ik jullie toch weten dat ik hoe dan ook voor de D7000 ga.Alleen nog een lichte twijfel tussen welke lensen ? Kit met 18-200 of 18 -105 en 70-300.Ik heb nog geen enkele nikon lens omdat ik overstap van olympus.Maar ik geraak er wel uit,denk toch voor de twee lenzen te gaan.Met dank aan hen die mij digicamshop hebben voorgesteld.
                              Ik heb voor de body alleen 949 betaald bij Art & Craft door de Nikon 3 times better actie die nog steeds lopende is.

                              Comment


                              • Re: D7000 of D300s

                                Ik volg dit topic nu ook even met veel genoegen
                                Sta hier wel al even ingeschreven, maar ben actiever op forum in Nederland.

                                Ga zéker niemand aanvallen, zie ik totaal geen reden toe. Het desbetreffende draadje van het Nikon forum is inderdaad best wel interessant, alhoewel het naar mijn idee toch een tikkeltje té technisch werd in mijn ogen.....maar dat is puur persoonlijk.

                                Natuurlijk kan het zo zijn dat iemand niet tevreden is over zijn camera...... en voel me een beetje medeschuldig omdat ik Templar (Chicco eigenlijk) had aangeraden dat hij gerust voor een D7000 kon gaan, en dan is het tóch lullig als je dat voorstelt en degene is er dan niet tevreden mee...... dus ik ga hier, én op het Nikon forum geen aanbevelingen meer doen wat betreft camera-keuze.........

                                Wel wil ik wat kwijt over bovenstaande foto's ter vergelijk van de D80 en de D7000........waar ligt het scherpstelpunt van de D7000 (het lijkt alsof de onderlip scherper is dan het oog) En wat is de exif van de foto's? Zonder die gegevens zegt me het niet zoveel.
                                De foto die met de D80 is genomen is ook meer ingezoomd.
                                Als je écht een vergelijk wilt maken, doe het dan met hetzelfde objectief, en dezelfde instellingen wat sluitertijd/diafragma en iso betreft, brandpuntafstand, lichtomstandigheden.


                                Maar eigenlijk.....wat dan nog....... want vertel nu eens......wie hier blaast zijn foto's 100% op en laat er dan een afdruk van maken?


                                Tuurlijk, met mijn D80 had ik ook scherpe foto's, maar ook soms onscherpe..... idem dito met de D7000......maar dit alles zegt dus meer over mij dan over de camera's


                                Als laatste nog een 100% crop uit de D7000.....persoonlijk vind ik het scherp zat. Zo uit de camera, alleen van NEF naar JPEG, en niks a lá terugschalen naar 10mp....(let niet op de witbalans.....die stond niet goed)

                                NIKON D7000 • Sluitertijd: 1/100s • Diafragma: f/4.0 • ISO: 720 Scherp gesteld op het oog

                                Last edited by congo; 19 april 2011, 03:26.
                                Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                                Comment

                                Working...
                                X