Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Er is een merkelijk verschil tussen de ISO die je kan kiezen, en de ISO die je als bruikbaar beschouwd. De ene is daar al kieskeuriger dan de andere. Maar dat hoef ik je niet uit te leggen.

Ik wil de 1D X of D4 ook wel eens zien op ISO 51200 of hoger . Daar claimen ze anders ook een "ongelooflijk ISO bereik" en "het maken van beelden zoals nooit tevoren". Dingen die ik, zoals alle marketingzever, met een serieuze korrel zout neem .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Er is een merkelijk verschil tussen de ISO die je kan kiezen, en de ISO die je als bruikbaar beschouwd. De ene is daar al kieskeuriger dan de andere. Maar dat hoef ik je niet uit te leggen.

Ik wil de 1D X of D4 ook wel eens zien op ISO 51200 of hoger . Daar claimen ze anders ook een "ongelooflijk ISO bereik" en "het maken van beelden zoals nooit tevoren". Dingen die ik, zoals alle marketingzever, met een serieuze korrel zout neem .
      ge moogt dat idd met een flinke korrel zout nemen, maar iso 800 is toch niet zo heel erg hoog? jij begint nu over iso 51200 of hoger...

de NEX-en presteren heel wat beter..
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Zoals Joris zegt, de één is al kieskeuriger dan de ander. Ik had het over vogel foto's waar je vaak ferm moet croppen en je elk detail moet zien in de veertjes. En RAW uiteraard. Als ik een beetje rondvraag aan natuurfotografen dan is ISO1600 al erover, en zij hebben zowel Canon,Nikon,Sony,Pentax. Ik heb het dan over APS-C sensor. Full frame is natuurlijk iets anders, maar je moet dan weer feller croppen waardoor het resultaat min of meer gelijk blijft.
        En ik ga hier vast reactie krijgen dat je op ISO3200 ook mooie foto's kan maken, dat kan ook maar dan moet de belichting perfect zijn, niet te fel croppen en geen grote afdrukken maken.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

hier kun je vogels mee trekken

Comment

Ik heb na lang wikken en wegen ook de stap genomen, morgen verwacht ik mijn a77.
            Ik voel me precies een klein kind...laat ons hopen dat mijn verwachtingen niet te hoog zijn.

Heeft er iemand ervaring met volgende objectieven in combinatie met de a77?
            Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro Sony-alpha
            SIGMA APO 70-200mm F2.8 EX DG OS HSM
            Je leest hier zoveel tegenstrijdige berichten over...

Groetjes aan allen
            Loukas
            Last edited by Loukas; 28 februari 2012, 21:09.
            Beauty is in the eye of the beholder
            a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loukas Bekijk bericht
              Ik heb na lang wikken en wegen ook de stap genomen, morgen verwacht ik mijn a77.
              Ik voel me precies een klein kind...laat ons hopen dat mijn verwachtingen niet te hoog zijn.

Heeft er iemand ervaring met volgende objectieven,

Groetjes aan allen
              Loukas
              Hey Loekas,
              proficiat met je nieuwe aankoop. Je zal niet teleurgestellend zijn normaal.
              Met deze lenzen heb ik geen ervaring dus kan ik er niets over zeggen.
              Ik had mij de kitlens 16-50 f2.8 bij gekocht en die is allesinds super.
              Mvg
              Robin
              Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

Comment

Proficiat.
                Hou er rekening mee dat in-body correctie enkel werkt voor Sony lenzen. Anders moet je in nabewerking aanpassingen maken.

Comment

De mijne is voor donderdag waarschijnlijk .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Hallo,

Ik ben de mijne deze voormiddag gaan halen. Amai, wat een verschil met mijn A300. En die viewfinder vind ik een hele verbetering.
                    Helaas heb ik nog niet veel tijd gehad om er mee te spelen. Wel al even de iso's opgeschroefd omdat ik dat wel belangrijk vind. Maar ik kon enkel nog maar beoordelen op het schermpje en dat viel precies toch serieus mee (in vergelijking met mijn A300). Ik ben benieuwd om die ruiswaarden te bekijken op de pc.
                    Heeft er iemand ervaring met volgende objectieven,
                    Ik heb beiden en ook lang getwijfeld omdat je er inderdaad zoveel tegenstrijdige berichten over leest. Maar als je dan prijs afweegt dan weet ik het wel. De 17-70 is iets minder scherp als mijn50mm 1.8 wat ook wel logisch is natuurlijk. Maar die is wel ongelofelijk scherp bij close-ups en macro's van bijvoorbeeld trouwringen....
                    Hopelijk heb ik de komende dagen wat tijd om er mee te experimenteren.

Comment

Vergeten te vermelden dat ik beide objectieven bezit. Nu lees ik dat er problemen zijn met de SLT's en sigma lenzen, anderen raporteren dan weer dat alles perfect werkt. Daarom deze vraag.
                      Maar ik zal het wel vlug ondervinden zeker...

Comment

Vergeten te vermelden dat ik beide objectieven bezit. Nu lees ik dat er problemen zijn met de SLT's en sigma lenzen, anderen raporteren dan weer dat alles perfect werkt. Daarom deze vraag.
                        Goeie opmerking, de eerste lens heeft kans op "problemen"...'t is een iets oudere lens tenzij je de os hsm versie bedoelt...
                        De 70-200 hebben ze al wel aangepast voor SLT, dus daar verwacht ik geen problemen mee!

Comment

oudere objectieven kunne problemen geven (firmware) maar sigma past dit gratis aan je moet de lens dan wel een tijdje missen.

Comment

Eerste testjes uitgevoerd met Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro .
                            Op het eerste gezicht geen problemen, filmen gaat ook perfect.
                            Maar het ziet er naar uit dat ik een beetje werk aan de winkel heb om mijn nieuwe aanwinst onder de knie te krijgen. Al die knopjes en dat uitgebreid menu...
                            Enfin terug naar school dus..
                            In elk geval dank voor de reacties.

Comment

Even mijn first impressions van een ander forum gekopieerd...Sorry, ik heb geen tijd meer om het te vertalen .

- No lag using the front or back wheels or when opening the menu, as it should be (mine came with firmware version 1.04),
                              - A stunning EVF: it's bright, very large (about the size of Nikon's full-frame optical viewfinders) and a pleasure to use,
                              - Extremely fast AF, even using my old 'screw-driven' 18-70,
                              - Excellent build quality,
                              - Seems a tad on the heavy side using the Sony VG-C77AM vertical grip. At last, I have something to grip with my little finger thanks to this vertical grip. The grip is weathersealed to the same extent as the body and feels very solid as well,
                              - It's good to see a customisable Auto ISO range (still wondering why Canon didn't implement this in their 7D by the way),
                              - Three customisable buttons: AEL (set to metering mode), AF/MF (set to AF range) and ISO (set to ISO),
                              - There's no need to remove the battery compartment's door when mounting the grip: there's some space for it in the grip.

Comment

Donderdagavond op de les de focus getest (vraag met niet hoe het toestelletje heet) van zowel de Sigma 17-70 2.8 en de Sony 50mm 1.8. Beiden perfect. Ik veronderstel dat de 70-200 2.8 ook geen probleem zou mogen opleveren (maar dus niet getest)
                                De batterijduur is wel opmerkelijk minder dan op de A300.

Comment

Working...
                                X