Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    DxO Mark:

Sony had already shaken the industry when they were able to fit 16 MPix on an APS-C-sized sensor while offering a high level of quality.
    Sony managed to keep the same excellent level of noise despite the reduced size of each pixel on the sensor.

We can also notice that, with its ISO 50 and its ISO 80, the Sony A77 can make stunning images in term of dynamic and colors thanks to its very good Dynamic Range and Color Depth.

even if the full-frame format dominated the high end market when launched, they have now lost a big part of the advantage. They are closely followed if not overtaken by the best APS-C cameras like the Sony SLT A77.

In conclusion, thanks to its capacity to innovate always further and to break the limits of sensor design, Sony is about to bring on the market a very good semi-professional camera body. The next question is the capacity of the lenses to address the challenge of these very small pixels. The DxOMark lens measurements should give us an answer very soon.

Last but not least, as the same sensor will be used by the Sony A65 and the Sony NEX 7, we should see some nice reviews very soon. It will be especially interesting to see the NEX 7 results as it doesn’t feature a translucent mirror and should take full advantage of this amazing sensor.
    Ook pas gelezen en vergeleken. Absoluut mooie sensor

Comment

Ik had niet verwacht dat dit resultaat (nu al) gehaald zou worden met 24Mp samengepakt op aps-c-formaat...
      Dat heeft zeker gevolgen voor het aantal Mp van de volgende FF-sensor.
      Wie van plan is daarvoor te gaan, kan best alvast ook eens naar extra geheugen en een nieuwe PC gaan zien .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

DxO Mark:

Sony had already shaken the industry when they were able to fit 16 MPix on an APS-C-sized sensor while offering a high level of quality.
        Sony managed to keep the same excellent level of noise despite the reduced size of each pixel on the sensor.

We can also notice that, with its ISO 50 and its ISO 80, the Sony A77 can make stunning images in term of dynamic and colors thanks to its very good Dynamic Range and Color Depth.

even if the full-frame format dominated the high end market when launched, they have now lost a big part of the advantage. They are closely followed if not overtaken by the best APS-C cameras like the Sony SLT A77.

In conclusion, thanks to its capacity to innovate always further and to break the limits of sensor design, Sony is about to bring on the market a very good semi-professional camera body. The next question is the capacity of the lenses to address the challenge of these very small pixels. The DxOMark lens measurements should give us an answer very soon.

Last but not least, as the same sensor will be used by the Sony A65 and the Sony NEX 7, we should see some nice reviews very soon. It will be especially interesting to see the NEX 7 results as it doesn’t feature a translucent mirror and should take full advantage of this amazing sensor.
        Enkele dingen die opvallen :

De algemene score van 78 is beter dan een Nikon D300s(70) en Canon 7D(66) en presteert even goed op hoge ISO als de 12MP D300s (tov het dubbel aantal, 24MP, voor de A77).

Een Nikon D7000/Sony A580(16MP) presteert dan weer beter op hoge ISO. Ik verwacht dat de Nex-5N nog een stuk beter zal presteren.

Ben je iemand die constant op 1600ISO en hoger zit, dan kijk je beter naar een FF.
        Wil je snelle AF en framerates met de mogelijkheid om serieus te croppen, dan is deze A77 voor u.
        Last edited by alex606; 23 september 2011, 20:08.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Wie van plan is daarvoor te gaan, kan best alvast ook eens naar extra geheugen en een nieuwe PC gaan zien .
          Om het met de woorden van Lockheed-Martin te zeggen "we never forget who* we're working for".... Dat ziet er super uit, die DXOMark-resultaten .

*: Nouja, "what" is natuurlijk beter, maar toch ...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Over dat geheugen gesproken, leuk om te weten dat de A77 de enige camera voorlopig is die gebaat is bij het nieuwe SD-kaartje dat sandisk een dikke week geleden heeft voorgesteld van 95mb/s

Die bursts zullen wel meevallen

Comment

Ik heb eergisteren nog naar Sony gebeld. Daar zeiden ze dat de A77 geleverd kan worden vanaf 6 oktober en de batterijgrip de week daarna. En nu staat op de site de A77 midden november en de batterijgrip daarvoor. Begrijpe wie kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                Over dat geheugen gesproken, leuk om te weten dat de A77 de enige camera voorlopig is die gebaat is bij het nieuwe SD-kaartje dat sandisk een dikke week geleden heeft voorgesteld van 95mb/s

Die bursts zullen wel meevallen
                Ik ben benieuwd naar de buffer clearing times met zo'n kaartje. Met de 45MB/s-versie gaat het alvast behoorlijk snel, hopelijk spreken we binnenkort over buffer clearing times van < 10 seconden...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

digital rev hands-on test

EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Bah, Digital Rev...An sich kan je er wat van leren, van dit filmpje, maar ik heb niets gehoord of gezien dat ik nog niet wist ...
                    Last edited by JorisVdB; 25 september 2011, 13:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Bah, Digital Rev...An sich kan je er wat van leren, van dit filmpje, maar ik heb niets gehoord of gezien dat ik nog niet wist ...
                      heb het ook geplaatst zonder waarde-oordeel erover he? puur ter info dus..

digital rev moet je een beetje als topgear zien, dus met een vette knipoog..

wat me wel opviel, is dat de camera (tijdens omschakelen tussen liveview en evf) niet meteen ´klaar´ is om te shooten..hoeft niet perse een groot probleem te zijn, maar het viel mij wel op..de evf van de a77 is de beste die er momenteel beschikbaar is, en de AF tijdens filmen is ook subliem..niets mis mee dus, maar ieder toestel heeft zijn pro´s en con´s..ook de a77..verder nog een hele uitgebreide discusie gezien op SAR over de dxo-marks tussen d7000, 5dmkII en sony a77..de meningen lopen nogal uiteen....
                      Last edited by leontine1978; 25 september 2011, 14:16.
                      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                        heb het ook geplaatst zonder waarde-oordeel erover he? puur ter info dus..

digital rev moet je een beetje als topgear zien, dus met een vette knipoog..

wat me wel opviel, is dat de camera (tijdens omschakelen tussen liveview en evf) niet meteen ´klaar´ is om te shooten..hoeft niet perse een groot probleem te zijn, maar het viel mij wel op..de evf van de a77 is de beste die er momenteel beschikbaar is, en de AF tijdens filmen is ook subliem..niets mis mee dus, maar ieder toestel heeft zijn pro´s en con´s..ook de a77..verder nog een hele uitgebreide discusie gezien op SAR over de dxo-marks tussen d7000, 5dmkII en sony a77..de meningen lopen nogal uiteen....
                        Maar wat ze er niet bij vertellen is dat je het ook permanent op EVF kunt laten...Bij die mannen staat het ingesteld op "auto" zodat de camera tussen scherm en EVF wisselt
                        BTW, als je een A77 hebt, en EVF/scherm staat op auto, dan kan je perfect op een spontaan moment de foto trekken via het schermpje...dat is zelfs NOG sneller dan met een OVF camera waar je snel de camera tot je oog brengt Die mannen hebben een bepaalde gewoonte, en dat toont
                        Last edited by Portmixus; 25 september 2011, 21:01.

Comment

Maar wat ze er niet bij vertellen is dat je het ook permanent op EVF kunt laten...Bij die mannen staat het ingesteld op "auto" zodat de camera tussen scherm en EVF wisselt
                          BTW, als je een A77 hebt, en AVF/scherm staat op auto, dan kan je perfect op een spontaan moment de foto trekken via het schermpje...dat is zelfs NOG sneller dan met een OVF camera waar je snel de camera tot je oog brengt Die mannen hebben een bepaalde gewoonte, en dat toont
                          okidoki, THX voor de info!

Comment

BTW, als je een A77 hebt, en EVF/scherm staat op auto, dan kan je perfect op een spontaan moment de foto trekken via het schermpje...dat is zelfs NOG sneller dan met een OVF camera waar je snel de camera tot je oog brengt Die mannen hebben een bepaalde gewoonte, en dat toont
                            Ik ben niet de hele draad gaan nalezen, maar ik heb toch een bedenking bij wat ik hier citeer. Heeft dit geen effect op de batterijduur?
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Om het met de woorden van Lockheed-Martin te zeggen "we never forget who* we're working for".... Dat ziet er super uit, die DXOMark-resultaten .

*: Nouja, "what" is natuurlijk beter, maar toch ...

Deze review laat helaas uitschijnen dat het met de resolutie van de A77 toch niet zo snor zit, hij hinkt achterop bij FF concurrenten met minder MP.

Walter
                              D850

Comment

Die test trekt eerlijk gezegd op niet veel, fotovideonu is pas recent online en hun amateurisme spreekt boekdelen. Eerst en vooral vergelijk je een FF niet met een crop sensor. En als je die foto vergelijkt met de Canon 5D, is er zeker niet meer detail te zien bij de Canon, het is eerder een verschil in contrast/verzadiging, niks bijzonder. En dan vergelijken ze een Nex-5N met 18-55 lens, en de A77 met 16-50/F2.8. Natuurlijk gaat de 16-50 scherpere/meer gedetailleerde beelden laten zien.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                                X