Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony A77

    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Ik weet niet wat jullie eerste indrukken zijn, maar deze foto's vind ik mooi scherp, helder en veel detail aanwezig.
    Ik ben een iets andere mening aangedaan. Het blijven natuurlijk JPEG's en al dan niet zwaar gecompresseerd door de website (alhoewel... 15MB bestand)

    Maar bijvoorbeeld hier: http://www.dpreview.com/galleries/32...wnload/1352342 mis ik toch fijn detail in het groen. Zeker met de lens in kwestie op f8. Het detail smelt samen, het heeft iets schilderij-achtig op 100%. Het lijkt alsof er al bij lage ISO's ruisonderdrukking wordt toegepast. Wat ik jammer vind. Maar het blijft natuurlijk 24MP op een APS-C sensor, we moeten realistisch blijven.

    Comment


    • Re: Sony A77

      Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
      Nu het is grootste discussie punt de buffer.

      Nu is mijn vraag schieten jullie echt zovaak 12 fps (of de max met je huidige camera)?
      normaal heb je geen grote buffer, snelle accurate AF en hoge fps is meer belangrijker, als je 50 beelden in je buffer zitten hebt en er zijn er 35 niet in focus ben je evengoed af met een buffer van 20 met 5 beelden niet in focus. Laatste zal daarbij minder tijd in beslag nemen om weg te schrijven. En dat is ook vrij belangrijk de tijd nodig om de buffer te clearen. De A77 is niet bedoelt als sportcamera, dan had men gen fixed 24mp gebruikt.
      De vooruitstrevende technologie laat toe om zonder veel extra kosten een toestel te bouwen dat wat prestaties betreft waarschijnlijk de veel duurdere pro's momenteel op de markt op belangrijke punten overtreft of minstens evenaart, het is een cadeau dat je er in principe zo bij krijgt.
      De opvolger zal vrij zeker een keuze geven uit bvb 8mp,16mp en 24mp.

      voor sommige types van fotografie, zoals sport kan dat handig zijn, of in een diamontage (digitaal) kan dit ook een heel mooie effect geven, maar ik denk dat over het algemeen vrij weinig gebruikt wordt.
      Last edited by puerte; 25 augustus 2011, 08:12.

      Comment


      • Re: Sony A77

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Ik weet niet wat jullie eerste indrukken zijn, maar deze foto's vind ik mooi scherp, helder en veel detail aanwezig.
        vind de kleurbalans en ook tonaliteit uitzonderlijk goed en ook het dynamisch bereik lijkt vrij groot te zijn. Wat scherpte betreft is er iets aan de hand, te veel ruisreductie, densiteit vd lens ?

        maar deze beelden komen heel sterk wat detail betreft in de nabijheid van de a900
        Actual sample pictures taken by the Sony Alpha SLT-A77 digital camera. Links to detailed review and data sheet.

        als je wil weten hoe laat het is, kijk naar het uurwerk

        Actual sample pictures taken by the Sony Alpha SLT-A77 digital camera. Links to detailed review and data sheet.

        is ingeflitst.

        maar in principe mochten er nog geen beelden vrij gegeven worden , DPREVIEW heeft dit gedaan nadat IR de beelden op het web had geplaatst, schrijven wel dat dit niet de finale versie is en dat dit nog kan en zal wijzigen.



        zoals ik maanden terug al geschreven heb de meeste objectieven gaan geen 100% optimaal beeld geven met een 24mp sensor. Voor de meeste ligt de limiet rond de 16mp voor APS, voor FF is dat een stuk hoger.

        Je kunt dat ook zien bij de canon 18mp toestellen, dat de meeste objectieven geen optimaal beeld geven. (18mp aps 1,6 komt +/- overeen met 20mp APS 1,5)
        Last edited by puerte; 25 augustus 2011, 08:29.

        Comment


        • Re: Sony A77

          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Het blijven natuurlijk JPEG's en al dan niet zwaar gecompresseerd door de website (alhoewel... 15MB bestand)
          Precies ...JPEGs. In het begin werd de Canon 7D ook afgedaan als zo'n slechte camera (met dito sensor), toen was men ook naar JPEGs aan het kijken . Zou inderdaad flink wat compressie kunnen zijn. Een A900 z'n Extra Fine JPEG (hoogste JPEG kwaliteit) is volgens dezelfde website 23,5 MB, een RAW 37,9...Een 15 MB bestand is dus al flink wat kwaliteit kwijt, zou ik denken .

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Gewoon eens schuiven met het diafragma in het slrgear 16-50mm review laat nog een andere "te verwachten" eigenschap zien van zo'n 24MP APS-C sensor: diffractie. Van f/5.6 naar f/8 zie je de scherpte verminderen .

          http://www.slrgear.com/reviews/zprod...28/tloader.htm
          Frank, lees die review eens opnieuw. We hebben er beiden over gekeken, vrees ik ! Deze lens is op een A350 getest, de camera die ik zelf heb .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • Re: Sony A77

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Frank, lees die review eens opnieuw. We hebben er beiden over gekeken, vrees ik ! Deze lens is op een A350 getest, de camera die ik zelf heb .
            Nee hoor. Ik ben er zeker van dat er gisteren nog A77 stond

            Comment


            • Re: Sony A77

              Op het schemaatje waar je met de sliders kan spelen staat er A350, en ik denk dat ik dat gisteren ook gezien heb, maar niet 'bewust'.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • Re: Sony A77

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Op het schemaatje waar je met de sliders kan spelen staat er A350, en ik denk dat ik dat gisteren ook gezien heb, maar niet 'bewust'.
                Ik wil er zeker niet het laatste woord over hebben maar hier http://www.slrgear.com/reviews/showp...ct/1449/cat/83 stond met stellige zekerheid Results - Sony A77 ipv nu Results - Sony A350 (APS-C)

                Comment


                • Re: Sony A77

                  Bijzonder raar dat ze dat aangepast hebben. Eerlijk gezegd kan ik me enerzijds voorstellen dat ze die lens liever op een gewone camera testen, omdat de A350 al een productiemodel is, terwijl de A77 nog onafgewerkt is, om het zo te zeggen . De huidige modellen die aan de paar magazines, websites, enz zijn uitgeleend zijn namelijk nog niet "compleet", en er worden nog aanpassingen doorgevoerd vooraleer het toestel op de markt komt.

                  Anderzijds zou het best kunnen dat ze zich gewoon vergist hadden in hun haast om die review naar buiten te brengen, niet ?
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • Re: Sony A77

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Bijzonder raar dat ze dat aangepast hebben. Eerlijk gezegd kan ik me enerzijds voorstellen dat ze die lens liever op een gewone camera testen, omdat de A350 al een productiemodel is, terwijl de A77 nog onafgewerkt is, om het zo te zeggen . De huidige modellen die aan de paar magazines, websites, enz zijn uitgeleend zijn namelijk nog niet "compleet", en er worden nog aanpassingen doorgevoerd vooraleer het toestel op de markt komt.

                    Anderzijds zou het best kunnen dat ze zich gewoon vergist hadden in hun haast om die review naar buiten te brengen, niet ?
                    Ik gok inderdaad op pre-productie "issues"

                    Comment


                    • Re: Sony A77

                      stond gisteren om 18h30 "A350" !

                      Comment


                      • Re: Sony A77

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Nee hoor. Ik ben er zeker van dat er gisteren nog A77 stond
                        is mij direct opgevallen als ik er naar keek gisteren !
                        stuur een mailtje naar de tester !

                        Comment


                        • Re: Sony A77

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          Een van de redenen waarom d3 en 1dmk reeks hun mp's laag houden of hielden, zijn de beperkingen ten gevolge vd schrijfsnelheid en het aantal frames in de buffer.
                          Als je een 3 gb buffer vult moet je die daarna ook wegschrijven op je kaart en dat neemt ook tijd in beslag.

                          Veronderstel dat het geheugen in zulke toestellen ook wel wat duurder zal zijn dan in een pc. Beter zou zijn een optie waar men maar 12mp uitleest vd sensor in zulke situaties. Mogelijk was dat ook zo wel voorzien, dan denk ik aan geruchten van een 6-tal maanden terug, maar ik vrees dat men dat niet tijdig klaar heeft gekregen en men de a77 niet verder heeft willen vertragen daarvoor. Is voor de a75 volgend jaar.

                          Belangrijker is als je 13 beelden in je buffer zitten hebt dat de meeste in focus zijn, is een van de redenen dat er in sequens geschoten wordt , als je maar 1 beeldje hebt en dat is juist OOF ! Dat maakt ook dat de tijd tussen de verschillende beelden van dat 1 moment dat misschien maar een fractie van een second duurt zo kort mogelijk is.
                          Als je nu een snelle sport (autorace) aan het fotograferen bent, neem je bv. een 5-6 tal foto's, als je de volle resolutie wilt gebruiken zit je buffer al vol dus kan je de wagen er direct achter vergeten, of gebeurt er net iets en zit je buffer vol, murphy's law weet je wel. Is je buffer groter (2-3gb) kan je die volgende auto/gebeuren wel fotograferen.
                          Er zijn altijd gaten tussen verschillende klassen, dan kan dat grote buffer weg geschreven worden, en heb je mi toch meer flexibiliteit.

                          Het geheugen zal inderdaad wel duurder zijn, maar als je als bedrijf kan "stoefen" met een 3GB buffer, gaan de kopers wel bereid zijn die meerkost te dragen, ook voor te stoefen, mijn "buffer" is dubbel zo groot als die van jou, zo'n beetje het autosyndroom
                          Nikon D5100 + 18-105mm VR
                          Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                          Comment


                          • Re: Sony A77

                            De situatie die je beschrijft, CIB, is precies het soort situatie waarvoor ik een grotere buffer zou willen. Zij het dan voor vliegtuigen, geen auto's .
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • Re: Sony A77

                              Volledig mee eens, voordat de A77 op de markt komt moet de buffer ong. 2x zo groot zijn als nu het geval is. Velen zullen afhaken hierdoor.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment


                              • Re: Sony A77

                                Een probleem is dat het in de specificaties staat, zoals bij Dpreview. Tenzij deze nog 'subject to change' zijn, zal er niets veranderen. Of Sony moet ineens een andere koers nemen en ofwel meer geheugen inbouwen, ofwel een firmware update doen zoals respectievelijk Nikon en Pentax dat gedaan hebben in het (recente) verleden.

                                Ongeveer maal twee is inderdaad een goed idee. Zo 25 RAWs, dan heb je toch al twee seconden en nog wat. Alhoewel ik eigenlijk liefst 36 RAWs zou zien, dan kan je pas mitrailleren !
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X