Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony A77

Een ding doet geen enkele camera hem na...12 fps met continuous AF ertussen. Niet dat iets zoveel kan veranderen gedurende die dikke seconde dat hij aan 12 fps kan schieten, maar toch .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

IMHO is het nog veels te vroeg om een oordeel te vellen over de a77/nex-7.. dit zijn allemaal pre-productie-toestellen met de alereerste firmware en de beeldjes zijn allemaal in jpeg geschoten.. het wordt toch echt wachten op de full-production-versies en dan hopelijk zdm de RAW´s te zien zonder NR, die je in de jpegs wel blijft houden..

of 24mp op aps-c over the top is valt te bezien.. goed lenske zal zeker ook zijn bijdrage leveren.. ik denk dan niet aan die nieuwe 16-50 maar meer aan de CZ-lenskes die toch een behoorlijk oplossend vermogen zouden moeten hebben..dat verschil zul je echt wel gaan zien... goed lenske ervoor geeft al snel hele andere resultaten..

buffer wordt mss wat klein gevonden, maar laten we niet vergeten, dat alles zijn prijs heeft.. 24mp raw´s in full burst verwerken is gene sinecure, het kan natuurlijk wel, maar dan zou de a77 vele malen duurder geworden zijn..het is een keus die gemaakt is, a77 is een prosumer camera, en dient dan ook als zodanig beoordeeld te worden, maar zoals ik al zei, preproductie-toestellen geven niet altijd een juist beeld, het is beter om te wachten totdat de grootste ´hype´ voorbij is, en dat eea eens grondig getest zal worden vooraleer een oordeel te vellen..

die 16-50 vind ik scherp geprijsd, de a77 zal w.s. nog wel iets zakken in prijs denk ik..nex-7 is ook een apart toestel, zeker als je daar CZ lenskes op kunt gebruiken.. time will tell.. heb wel een test tussen canon 5d mkII en a77/nex-7 gezien, maar die vind ik echt niet representatief..het is mij te vaag allemaal.. zeker in jpeg en zonder te weten welk objectief er op de 5dmkII stond.. zou zomaar kunnen dat de nex-7/a77 beter is dan de 5dmkII die toch al weer iets langer op de markt is..
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

... en dat was precies ook de commentaar van de tester van luminous landscape wat IQ betreft Leontine .

Persoonlijk heb ik voor het checken van IQ het toestel nog altijd het liefste zelf in handen.
        Dan kan ik tenminste zelf checken wat er maximaal uit te halen valt door e.e.a. aan de settings te wijzigen, en dat hoeft dan zelfs nog niet in RAW te zijn. De juiste jpeg-settings doen soms wonderen. Dat was zo met de KM 7D, a100, a700 en a900 ook...
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
          of 24mp op aps-c over the top is valt te bezien.. goed lenske zal zeker ook zijn bijdrage leveren.. ik denk dan niet aan die nieuwe 16-50 maar meer aan de CZ-lenskes die toch een behoorlijk oplossend vermogen zouden moeten hebben..dat verschil zul je echt wel gaan zien... goed lenske ervoor geeft al snel hele andere resultaten..

buffer wordt mss wat klein gevonden, maar laten we niet vergeten, dat alles zijn prijs heeft.. 24mp raw´s in full burst verwerken is gene sinecure, het kan natuurlijk wel, maar dan zou de a77 vele malen duurder geworden zijn..
          Wat detail betreft is er geen discussie, daarvoor is zo'n 24,3 MP sensor subliem. Met de 16-35 of 24-70 ervoor (of een 70-400 ) zal dat inderdaad wel schitterend zijn op lage ISO .

Het probleem is het scheidend vermogen (oplossend vermogen is een anglicisme trouwens); je moet er erg goede lenzen op gebruiken, zoals die lenzen die ik hierboven vermeldde.

Hetzelfde geldt voor pakweg de 7D. Op een van de luchtvaartfora waar ik op zit zei een Brit ooit over z'n 7D "brilliant camera, but it does need pretty good glass". In zijn geval een 300/2.8 IS USM...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            '
            Even uitgerekend: de 7D heeft dus +/- 720 MB bufferruimte .
            Mss een domme vraag maar waarom hebben DSLR en SLT camera's, met de huidige prijzen, zo'n kleine buffers?
            Een buffer van enkele GB moet tegenwoordig toch makkelijk mogelijk zijn of is dit een te simpele denkwijze?

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Eerste indrukken a77 (videoacademy), video toont op einde een paar video's en foto's gemaakt met A77.

best te bekijken in HD en full screen! rolling shutter lijkt vrij goed onder controle toz andere DSLR toestellen
            De a77 is geen DSLR maar een SLT
            Niet te serieus worden in je antwoord hé, je moet je ook niet op je tenen getrapt voelen, maar omdat er geen normale spiegel is, is het geen DSLR meer.
            Ik zie wel toekomst in dat concept, daarom dat ik deze thread ook volg. Het is enkel de vraag als de "spiegelreflex junkies" vrede gaan nemen met dit type camera of als ze "echte" DSLR's gaan blijven eisen.
            Last edited by CIB; 24 augustus 2011, 18:03.
            Nikon D5100 + 18-105mm VR
            Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Wat detail betreft is er geen discussie, daarvoor is zo'n 24,3 MP sensor subliem. Met de 16-35 of 24-70 ervoor (of een 70-400 ) zal dat inderdaad wel schitterend zijn op lage ISO .
              Gewoon eens schuiven met het diafragma in het slrgear 16-50mm review laat nog een andere "te verwachten" eigenschap zien van zo'n 24MP APS-C sensor: diffractie. Van f/5.6 naar f/8 zie je de scherpte verminderen

http://www.slrgear.com/reviews/zprod...28/tloader.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                Ik zie wel toekomst in dat concept, daarom dat ik deze thread ook volg. Het is enkel de vraag als de "spiegelreflex junkies" vrede gaan nemen met dit type camera of als ze "echte" DSLR's gaan blijven eisen.
                Ik ook wel. Daarom ben ik hier ook actief Ik ga nog wel eens een gelegenheid te baat nemen om deze A77 aan de tand te voelen.

Comment

Mss een domme vraag maar waarom hebben DSLR en SLT camera's, met de huidige prijzen, zo'n kleine buffers?
                  Een buffer van enkele GB moet tegenwoordig toch makkelijk mogelijk zijn of is dit een te simpele denkwijze?
                  Een van de redenen waarom d3 en 1dmk reeks hun mp's laag houden of hielden, zijn de beperkingen ten gevolge vd schrijfsnelheid en het aantal frames in de buffer.
                  Als je een 3 gb buffer vult moet je die daarna ook wegschrijven op je kaart en dat neemt ook tijd in beslag.

Veronderstel dat het geheugen in zulke toestellen ook wel wat duurder zal zijn dan in een pc. Beter zou zijn een optie waar men maar 12mp uitleest vd sensor in zulke situaties. Mogelijk was dat ook zo wel voorzien, dan denk ik aan geruchten van een 6-tal maanden terug, maar ik vrees dat men dat niet tijdig klaar heeft gekregen en men de a77 niet verder heeft willen vertragen daarvoor. Is voor de a75 volgend jaar.

Belangrijker is als je 13 beelden in je buffer zitten hebt dat de meeste in focus zijn, is een van de redenen dat er in sequens geschoten wordt , als je maar 1 beeldje hebt en dat is juist OOF ! Dat maakt ook dat de tijd tussen de verschillende beelden van dat 1 moment dat misschien maar een fractie van een second duurt zo kort mogelijk is.

Comment

t Enige probleem is dat de A77 bedoeld is als APS-C flagship camera . Dus moet je met een D300S vergelijken. Of een 7D.

Dpreview:
                    7D: 24 RAWs (18,0 MP, aan 8 fps). 3 seconden.
                    D300S: 17 RAWs (12,3 MP, aan 7 fps). 2,43 seconden.

Imaging Resource:
                    7D: 24 RAWs (idem als hierboven). 3 seconden.
                    D300S: 17 RAWs (idem). 2,43 seconden.

Even uitgerekend: de 7D heeft dus +/- 720 MB bufferruimte
                    De 7D en D300 hebben CF kaartjes, dat zal er ook wel mee te maken hebben.

We also tried a SanDisk Extreme Pro UHS-1 SDHC card rated for 45MB/s writes. Buffer depths didn't improve with the faster card, but buffer clearing times improved by over 40%, to 13 and 15 seconds respectively.

Bottom line, the Sony Alpha SLT-A77's autofocus and shutter lag are excellent, while burst performance is remarkable. Buffer depths were a little shallow for its class, but that's no surprise given the huge files. You'll likely want to get the fastest memory card you can afford to minimize buffer clearing times.
                    Buffer clearing time is redelijk snel, als je dan aanleert ( ik doe het altijd zo) om met korte bursts te schieten dan behoud je de snelheid van 8fps of zelfs 12fps.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

de a55 presteerde het snelst met de MemoryStick Pro Duo (een jaar terug ), daar is een maand of een paar maand geleden een nieuwe snellere versie aangekondigd/voorgesteld.
                      voor de a77 hier op de markt is zullen wel een aantal enthousiaste japanse gebruikers dat uitgetest hebben en weten wat snelst presteert op de a77.
                      maar een 16gb kaart is vlug vol als je niet oppast.
                      Last edited by puerte; 24 augustus 2011, 19:53.

Comment

Vraag het eens aan Nikon, die kennen daar alles van met hun D7000 . Sorry, flauw grapje.

Het probleem denk ik, is dat je met een reusachtige hoeveelheid gegevens zit. Ik heb hier elders al het rekensommetje gepost. Een A900: 24.6 MP. A77: 24,3. Bestandsgrootte: waarschijnlijk nagenoeg identiek. Volgens Imaging Resource zijn RAWs van de A900 ongeveer 37,9 MB, gemiddeld. Laten we zeggen, +/- 38 MB per RAW. Als je 13 RAWs rekent, komt dat op een kleine 500 MB. Zelfs al had je een kaartje dat 90 MB/s zou schrijven (en ik denk niet dat er een kaart is die dat op dit moment al kan, of wel ?), dan ben je nog meer dan vijf seconden (ongeveer 5,5) aan het wegschrijven.

Stel je dus voor dat Sony doet zoals met de A55: twee seconden lang topsnelheid. Daar was het 10 fps x 2 = 20 RAWs. Hier wordt het 12 fps x 2 = 24 bestanden. Dat is meer dan 900 MB. Met het hypothetische kaartje van hierboven, is dat nog steeds meer dan tien seconden om weg te schrijven. En dat is al een razendsnel kaartje .

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Gewoon eens schuiven met het diafragma in het slrgear 16-50mm review laat nog een andere "te verwachten" eigenschap zien van zo'n 24MP APS-C sensor: diffractie. Van f/5.6 naar f/8 zie je de scherpte verminderen
                        Dat had ik deze middag al gelezen, Frank . Daarom ben ik zo blij dat er een ISO 50 is. Ooit op een echt zonnige of bijzonder heldere dag iets bewegends proberen te fotograferen met een vrij lange sluitertijd (panning bedoel ik, zeg maar 1/250 en langer) ? Nu, dan weet je dat je snel tegen die diffractielimiet aanloopt. Op mijn APS-C (14,2 MP) camera is momenteel de limiet met mijn 70-400 f/14. Alle kleinere diafragma's zijn soft (f/16, f/18, enz kan je dus vergeten).

Tuurlijk heeft deze hoge pixel density z'n nadelen, maar ook grote voordelen. Detaillering is voor mij het voornaamste . Naast de mogelijkheid om flink te croppen.

Comment

Nu het is grootste discussie punt de buffer.

Nu is mijn vraag schieten jullie echt zovaak 12 fps (of de max met je huidige camera)?
                          Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Ja, want dat is nog geen 2,5 fps . Nee, ik zou graag gewoon een paar seconden aan zelfs maar 5 fps kunnen fotograferen met de A77, maar 't is alleen 3, 8 of 12 .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                              Nu het is grootste discussie punt de buffer.

Nu is mijn vraag schieten jullie echt zovaak 12 fps (of de max met je huidige camera)?
                              Ik heb vandaag nog een paar 8 FPS'jes gedaan, maar dat zijn inderdaad bursts van hoogstens 4 tot 6. Vorige zomer heb ik er eens 15 doorgejaagd bij een close encounter met een wespendief.

Comment

Ik weet niet wat jullie eerste indrukken zijn, maar deze foto's vind ik mooi scherp, helder en veel detail aanwezig.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Working...
                                X