Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Pentax K-5 topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Pentax K-5 topic

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
    naar deze had ik inderdaad ook even gekeken, maar als ik mij niet vergis is deze macro 1:1 en dat betekent toch een andere verhouding dan een gewone 35mm of heb ik het mis (geen ervaring met macro lenzen)
    Nee hoor, 35mm is 35mm. Mogelijk ga je bij een macro nog minder vertekening hebben als bij een ander objectief omdat een macro meestal beter gecorrigeerd is. Zo hebben de meeste objectieven geen perfect vlak scherpstelvlak, maar macro's meestal wel. Waar macro's soms wel afwijken is de feitelijke brandpuntsafstand in het macrobereik, die wel eens van de nominale brandpuntsafstand wil verschillen, maar in 't normale bereik is er kwa beeldhoek geen verschil met een andere. Soms willen macro's ook vooral op kleinere openingen (f/16, f/22, f/32) optisch op hun best zijn, terwijl niet macro's eerder tussen f/4 en f/8 best presteren, maar daar heeft de DA35/2.8 niet echt last van. Die zit op alle diafragma's OK.

Wim
    Last edited by ishpuini; 31 januari 2011, 09:05.
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Misschien eindelijk gedaan met de defensieve ontkenningsfase?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        http://www.pentax.jp/english/news/an.../20110126.html

Misschien eindelijk gedaan met de defensieve ontkenningsfase?
        Heeft men dat dan ooit ontkend? De toestellen met sensorvlekken worden toch probleemloos omgeruild voor nieuwe exemplaren.
        Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
          sensorvlekken worden toch probleemloos omgeruild voor nieuwe exemplaren.
          Hier op BD wel. Als iemand erover begon, werd het niet zelden geminimaliseerd, bestempeld als gebakken lucht of afgedaan als anti-Pentax...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Hier op BD wel. Als iemand erover begon, werd het niet zelden geminimaliseerd, bestempeld als gebakken lucht of afgedaan als anti-Pentax...

Laat eens zien waar al die gebakken lucht en Anti-Pentax posts staan dan.
            Als je een beetje meer research zou gedaan hebben zou je gezien hebben dat op Pentax forums en ook hier er algemeen erkend is dat er inderdaad een probleem is met de eerste leveringen K-5's. De invoerderer hier in Belgie ruilt al een hele tijd K-5's met sensor problemen zonder kosten om.
            Dat de ene sensor tegenover de andere er wat meer last van kan hebben zou ook kunnen verklaren waarom een enkeling het probleem met zijn K-5 misschien minimalizeerd.

Wat ik toch weer typerend vind is dat er iemand die een ander merk gebruikt eventjes snel komt zeggen "Zie je wel dat er iets mis is met die Pentaxen!"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
              Wat ik toch weer typerend vind is dat er iemand die een ander merk gebruikt eventjes snel komt zeggen "Zie je wel dat er iets mis is met die Pentaxen!"
              Hierbij is mijn vraag uit post 17# duidelijk beantwoord: niet dus

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
              Laat eens zien waar al die gebakken lucht en Anti-Pentax posts staan dan.
              Topics zijn leesbaar voor iedereen. Maar zie hier net boven, waar je zélf een voorbeeld geeft van een nieuwspost die bestempeld wordt als anti-pentax.

Comment

Deel van de ontkenning was door nu afwezige posters waarover we hier niet verder gaan spreken.

Het vlekkenprobleem is wel al langer door Pentax erkend (o.a. door DB in een persoonlijke mail aan mezelf), maar het duurde tot vorige week eer Pentax met een officiële mededeling kwam. Ik hoop de vervanger van mijn lichtjes bevlekte K-5 volgende week in handen te krijgen. De K-7 heeft me intss nog wat langer uitstekend dienst bewezen. Maar toch kijk ik uit naar de nieuwe K-5. Ik gebruikte m'n bezoedeld exemplaar enkele weken, en dat was voldoende om na de terugstap naar de K-7 toch al enkele features te missen...

Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Stonefree heeft me wel de melding gedaan dat zijn k-5 wel een licht vlekje vertoonde, door aandringen is dat toestel door een nieuw vervangen , dubbel gecheckt en in orde bevonden, ik doe jullie de groeten van hem. Ik loop nu rond met een canon ixus 870 is, klein handig toestel maar ik mis men verkochte k-7.

Comment

Sinds vorige vrijdag in het bezit van mijn K5!

Tot nu toe enkel maar een high-ISO testje gedaan en ik viel bijna achterover

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
                      Sinds vorige vrijdag in het bezit van mijn K5!
                      Gefeliciteerd!!
                      Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
                      Tot nu toe enkel maar een high-ISO testje gedaan en ik viel bijna achterover
                      Tja, da's waarom ik altijd aanraad eerst te gaan zitten voor je een K-5 voor 't eerst gebruikt...

Wim

Comment

Tipje!!

Op www.pentaxian.nl is een groepsaankoopactie voor de Pentax K-5 body gestart!
                        De bedoeling is minimaal een 10-tal Pentaxian's te vinden die hun K-5-aankoopplannen willen bundelen in één koop (en uiteraard een fikse korting te verwerven).

Meer info vind je hier (registratie en jezelf even voorstellen in de introductiedraad, is wel even nodig).

Doe er jouw voordeel me! Ik doe alvast mee.
                        Pentaxian in hart en nieren...

Comment

Dit topic is mss wel al een paar weken oud, maar toch nog een vraagje die mij bezighoudt...
                          Als de eerste serie Pentax K-5's teruggeroepen werden wegens vlekjes op de sensor, en er wordt algemeen aangenomen dat de Nikon D7000 dezelfde sensor gebruikt, .... is er dan geen probleem met deze sensoren in de D7000 ???
                          Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                            Dit topic is mss wel al een paar weken oud, maar toch nog een vraagje die mij bezighoudt...
                            No probs, daarvoor dient dit topic. Bedoeling is dat het blijft lopen zolang mensen vragen ivm de K-5 hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                            Als de eerste serie Pentax K-5's teruggeroepen werden wegens vlekjes op de sensor, en er wordt algemeen aangenomen dat de Nikon D7000 dezelfde sensor gebruikt, .... is er dan geen probleem met deze sensoren in de D7000 ???
                            Sensor is één zaak, maar fabrikanten voegen er nog andere zaken aan toe, zoals bvb het Anti Alias filter (en dat is vermoedelijk verschillend tss de merken). 't Is niet 100% duidelijk waar het probleem ligt, maar één theorie stelt dat het om residu gaat tussen de sensor en de anti alias filter, dus niet in de sensor zelf. Ik weet niet wie deze laagjes op de sensor toevoegt (Pentax of Sony) maar dit deel is niet hetzelfde in de K-5 en de D7000.

Wim

Comment

He Wim, heb je de replacement al ontvangen...:-)

Comment

ik heb nog een vraagje over de k-5

ik lees hier en daar op het internet dat het AF systeem van de vorige pentax DSLR's niet altijd even correct en snel was.
                                in de k5 zou dit (al dan niet gedeeltelijk) opgelost zijn.

zijn de uitdrukkingen correct?
                                zou je de k5 of k7 voor sportfotografie kunnen gebruiken waar elke milliseconde telt? of zijn er toch snellere autofocus systemen op de markt?

liefst enkel reacties van mensen met gebruikerservaring en geen 'van horen zeggen' want dat is de informatie waar ik zelf mee zit .
                                Last edited by thibault monheim; 22 februari 2011, 18:57.

Comment

Working...
                                X