Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed alternatief voor klassieke Reflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

Oorspronkelijk geplaatst door Superbamboe Bekijk bericht
    Geef mij maar een dikke reflex met het heerlijke geluid van een opklappende spiegel. Ik zou het heel droevig vinden als de spiegelreflex zou verdwijnen.
    Heb alleen gezegd dat EVF in Reflex camera's zal komen, camera blijft hetzelfde toestel alleen naam spiegelreflex past niet meer.
    Dat je het geluid heerlijk vind kan best zijn, voordeel bied het niet. Integendeel, kan voor sommige mensen (niet fotografen) irritant zijn of storend in bepaalde situaties.
    Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Alternatieven genoeg:

Zo gaat het natuurlijk ook, maar een Tablet-pc of iPad is geen alternatief voor een reflex.
      Wat niet wil zeggen dat dit soort tablet-gsm-fotografie te verwaarlozen is.
      De beste camera is de camera die je bij jou hebt. Zoals in dit geval.
      Leuke foto.
      Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

ik denk dat we die dingen moeten samen gebruiken met onze dslr en genieten van de vernieuwingen ik zou naast mijn reflex ook nog een olympus pen E PL 1 je hebt ook nog de PL2 maar ik weet niet wat die meer kan , en het schijnt dat de lens 14-42mm een uitstekende lens is , schijnt veel beter te zijn dan de objectieven van sony nex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Ik snap eigenlijk niet wat zulke mensen met een reflex doen, die biedt als point and shoot eigenlijk geen enkel voordeel, behalve een eventuele pats-factor, van kijk-mij-eens.
          Ze doen niks met die eigenschappen die kompakten niet hebben
          Mensen die van een Compacte camera komen kunnen ook genieten van enkele voordelen van de reflex. B.v de voorkeuze standen die op je keuze knop staan voor "Sport" (waar de camera automatisch kiest voor hogere sluitertijd, de stand "Portret" waar de camera grootste diafragma kiest, "landschap" , macro enz....
          De grotere sensor heeft dan zijn voordelen in combinatie met de automatische iso-standen. (in vergelijking met een compact)
          Dit maakt dat een reflex uitermate interessant is ook voor beginners die totaal geen technische kennis hebben en toch met mooie plaatjes naar huis kunnen komen.

Die bovengenoemde voorkeuze standen kon je bijvoorbeeld (als ik me niet vergis) in het analoge tijdperk bij de Minolta camera's kopen in vorm van steekkaartjes. (ik geloof Minolta van het type 7000i maar is te lang geleden dus ben niet zeker)
          Je moest dan per categorie al naargelang, sport, landschap macro enz... zo'n kaartje telkens hersteken. Een omslachtige manier tegenover nu.. maar wel een uitkomst voor mensen die minder kennis hadden van fotografie.

Comment

Dat is niet altijd een kwestie van beginner of gevorderde, maar ook dikwijls een kwestie van gemakzucht

Comment

Ik snap eigenlijk niet wat zulke mensen met een reflex doen, die biedt als point and shoot eigenlijk geen enkel voordeel, behalve een eventuele pats-factor, van kijk-mij-eens.
              Ze doen niks met die eigenschappen die kompakten niet hebben
              Toch niet helemaal met je eens hoor.. vele ´dslr-kiekjestrekkers´ hebben ook weer voordelen met die dslr, die hun compactje niet biedt..zelfs op auto-standje..

vriendin van mij had al een canon powershot SX200IS, heeft sinds kort een EOS550d gekocht met 18-135mm lens, en dat biedt voor haar toch voordelen boven haar powershot, die ze overigens ook nog steeds gebruikt, terwijl ze nog steeds voornamelijk kiekjes maakt.

en dslr is er echt niet alleen voor de ´gevorderde hobbyist´....

trouwens, je moet ergens beginnen he, wil je van ´kiekjestrekker´ evolueren tot ´serieuze fotograaf´...
              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht

vriendin van mij had al een canon powershot SX200IS, heeft sinds kort een EOS550d gekocht met 18-135mm lens, en dat biedt voor haar toch voordelen boven haar powershot, die ze overigens ook nog steeds gebruikt, terwijl ze nog steeds voornamelijk kiekjes maakt.
                Tja, wat zijn dan die voordelen?

Comment

Bijvoorbeeld geen shutterlag, dan krijg je tenminste die erg snel rondrennende kinderen óók een keer op de foto
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Heb alleen gezegd dat EVF in Reflex camera's zal komen, camera blijft hetzelfde toestel alleen naam spiegelreflex past niet meer.
                    Dat je het geluid heerlijk vind kan best zijn, voordeel bied het niet. Integendeel, kan voor sommige mensen (niet fotografen) irritant zijn of storend in bepaalde situaties.
                    Inderdaad, vogeltjes schrikken nogal snel op bij het geluid van een spiegelreflex, ben blij als dit minder is, hoewel ik het gekletter wel mooi vind.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

• Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

kan er wel tig opnoemen, maar ja, in jouw opinie is een dslr alleen voor serieuze shooters...

jouw grote ´denkvaut´ is dat jij camera-systemen gaat onderverdelen naar kennis- en deskundigheid of de mate van hobby-dan wel pro-gebruik.. laat dat nu net iets zijn waar zowel consument als producent volledig sch##t aan hebben..
                      Last edited by leontine1978; 19 september 2011, 19:33.
                      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Snellere autofocus, geen shutterlag, grotere sensor is beter in de hogere iso's en toch wel betere bokeh dan een compactje ( ook met een standaard 18-55)

In combinatie met de eerdergenoemd voorkeuzeinstelwiel die veel DSLRs hebben kan iedereen met een Dslr technisch kwalitatieve goede foto's maken.

Comment

Zover denkt een kiejesschieter niet.
                          Ik denk eigenlijk niet dat iemand die Noobmodi gebruikt daar iets aan heeft...
                          Noobmodus+ reflex=onzinnige combinatie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                            jouw grote ´denkvaut´ is dat jij camera-systemen gaat onderverdelen naar kennis- en deskundigheid of de mate van hobby-dan wel pro-gebruik.. laat dat nu net iets zijn waar zowel consument als producent volledig sch##t aan hebben..
                            Ik op mijn beurt heb schijt aan marketingkretologie en beschouw producten alleen op hun bruikbaarheid voor diverse mogelijke gebruikersgroepen.
                            De bedoeling van een fabrikant is zoveel mogelijk te verkopen en de markt zoveel mogelijk uit te melken.
                            Missie geslaagd.
                            Maar ik hoef het niet zinnig te vinden.

Comment

Dus je vind deze naar jouw genoemde Noobmodus gadgets ?

Comment

noobmodus zat al op een canon ae-1 program en die stand werkte prima. en gelukkig zat daar ook nog manueel focus op, voor de echte bikkels, die niet van gadgets zoals AF hielden..

Comment

Working...
                                X