Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed alternatief voor klassieke Reflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    Binnenkort de Panasonic GH2 op de markt met al de voordelen van de electronische zoeker en tal van manuele instellingen (directe knoppen). Dit lijkt mij een stap in de goede richting en ik ben heel benieuwd als dit toestel op de Belgische markt komt.
    Een heel pak lichter dan mijn 5D MKII en nog eens een stuk kleiner.
    Natuurlijk de 100-300 van Pana komt al snel in de buurt van b.v een Canon 70-300.
    Toch ben ik te vinden voor de voordelen van b.v de electronische zoeker, compactheid en het lagere gewicht van het geheel.
    Het lenzen gamma is voorlopig nog niet erg uitgebreid (zonder tussenringen voor andere merken) maar dat zal wel nog verbeteren in de toekomst denk ik.
    Voor mij mag dit soort camera's wel de klassieke reflexen vervangen al was het maar om de hele ouderwetse spiegel te vervangen dat dateerd uit vervlogen tijden.
    Geef mij maar een dikke reflex met het heerlijke geluid van een opklappende spiegel. Ik zou het heel droevig vinden als de spiegelreflex zou verdwijnen.

    Comment


    • #77
      Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

      Oorspronkelijk geplaatst door Superbamboe Bekijk bericht
      Geef mij maar een dikke reflex met het heerlijke geluid van een opklappende spiegel. Ik zou het heel droevig vinden als de spiegelreflex zou verdwijnen.
      droevig zou ik er niet van worden. Als er technologie komt die ook in gebruiksgemak volledig evenwaardig is aan de reflexcamera moeten we daar allemaal voor gaan zitten huilen. Ik heb momenteel nog op geen enkele optische zoeker contrast gezien dat mij toeliet te evalueren of er gecompenseerd moest worden of niet.

      Ontwerpsgewijs is die spiegel een compromis dat de registerafstand vergroot. Dat heeft een aantal nadelen. Als TS zonder spiegel wil fotograferen zijn er wel opties genoeg. De technische camera, de rangefinder, compactjes en bridges werken allemaal zonder spiegel. Dan moet je er toch gewoon eentje uitkiezen dat bij je past ipv te gaan schreeuwen dat spiegels oudbollig en niet meer van deze tijd zijn.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #78
        Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        T
        Misschien heb jij misschien nog altijd je eerste digitale camera want sindsdien zijn er alleen nog maar gadgets bijgekomen en niet interessant voor jou. Of beweer je nu dat ze destijds niet wisten hoe ze een digital camera moesten maken ?
        Of heb je toch een andere camera ondertussen ? Een camera' met verbetering naar jouw eisen ? En wat was die verbetering ? Een grip ? Betere batterij ? Resolutie ? InteresseerT mij ook wel ze.. maar ja.. so what ? je foto's worden er toch niet beter van hé
        De eerste was een kompakkie, want de reflexen waren toen nog niet interessant wegens de exorbitante prijs.
        Fotograferen is leuk maar natuurlijk niet tegen elke prijs....
        De tweede was een wat betere kompakt , die echter niet meer gadgets had, beeldkwaliteit was wel flink verbeterd.
        Ik heb nu een Canon 20D en 30D , geen appeal en gadgets, maar gewoon werkpaarden.
        Ik zie eigenlijk geen reden om wat anders te kopen, de 20D dient als drager voor mijn verzameling ouwe meuklenzen en de 30D voor de rest, wat moderner (maar geen gadgets).
        Als alles vanzelf gaat vind ik er niet veel aan, beetje expirimenteren en rommelen bevalt me beter....
        Klein en licht , ach ja, ik maak geen foto meer met een kleintje, behalve op mijn fietstochten in de bergen....
        Wie lol heeft in fotograferen neemt z'n grote camera toch wel mee en wie er geen lol in heeft doet ook met een kleintje niks.
        Je moet ook een beetje onderscheid maken in fotografiehobbyisten en kiekjesnemers, de laatsten vormen een grote marktvoor de kleine camera, maar zonder verwisselbare lens.
        Laat ik ook eens wat profeteren: de DSRL met spiegel blijft nog lang bestaan, gewoon om praktische redenen zoals de enorme hoeveelheid lenzen die er al zijn.
        Die lenzen gaan misschien ook wel met een adapter werken op een kleinere camera zonder spiegel , maar 90% van het koperspubliek heeft daar geen benul van of interesse in.

        Comment


        • #79
          Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

          gadgets of geen gadgets, spiegel of geen spiegel, who cares? waar draait het uiteindelijk om? de plaat toch?

          spiegelreflex zal wel blijven bestaan, net zoals de meetzoeker-of middenformaatcamera nog steeds bestaat..

          ieder zijn ding, en voor ieder systeem zijn pro´s en con´s te verzinnen..

          ik schiet graag analoog en digitaal.. is analoog of digitaal beter, slechter of vice versa? welnee toch? het heeft allemaal zijn charmes, vind ik..

          mijn nieuwe android-telefoon heeft ook veel gadgets aan boord, veel meer dan mijn allereerste gsm-meke.. ik gebruik de helft niet van al die ´gadgets´, maar het zit er wel op, en voor een prijsje die in het niet valt bij die van mijn allereerste gsm..ik kan er allerlei apps opzetten als ik het wil, en ik kan er ook voor kiezen om er niks speciaals opzetten.. ik heb google maps, gps-navigatie en een zeer goed cameraatje op dat dingske.(en mijn pics geotaggen).ik kan internetten, mail bekijken, facebooken,filmen, you name it.. altijd handig toch? ieder zijn dingske hoor..

          ene keer mijn 5dmkII, dan weer mijn eos-3, dan weer een compactje of zelfs mijn telefoontje.. het is maar net waar ik zin in heb, of wat handig is om een plaatje te schieten, of voor welk doel ik een plaatje maak..

          ieder systeem heeft zijn voors en tegens.. en dat is nu juist het mooie ervan.. we kunnen keuzes maken..

          ik hoop, dat er ooit nog eens een gsm komt, die zoveel aan boord heeft, dat ik de helft van mijn spullekes kan wegdoen, alles in 1, licht, compakt, geen gedoe of gesleep..alles in 1...dat zou mooi zijn.. (met behoud van kwaliteit natuurlijk..alles wat we nu hebben, was 10 jaar terug nog ondenkbaar.. the sky is the limit op dit moment....) laat maar komen, die ´gadgets´...
          EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

          Comment


          • #80
            Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

            Dat ze blijven bestaan of niet, we zullen toch altijd kunnen blijven fotograferen met onze reflexen , want nu ligt het anders ,we zijn niet afhankelijk van wat de fabrikanten op de markt brengen gelijk in de tijd van de films , alleen de baterij van de camera,s kan het asortiment verlaten , maar daar gaat ook een lange tijd over gaan , niemand is verplicht om mee te gaan in die vernieuwingen , het filmtijdperk is al lang voorbij maar je kan nog altijd een filmke krijgen

            Comment


            • #81
              Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

              Even resumerend: er zijn nu zoveel alternatieven voor een klassieke reflex dat het alterna-
              tief nu zelf ook een alternatief geworden is.

              Comment


              • #82
                Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Typfout of spelfout, maakt ni uit. OVF en EVF is ook maar één lettertje verschil. Je moet de rollen niet omdraaien.. het is nu juist jij dat zonodig op zo'n fouten van een ander wijst, je kon het u even niet laten terwijl je goed wist wat de persoon bedoelde.
                Maar ja.. zoiets zit ook in de aard van het beestje zeker zoals je het persoonlijk naar mij bedoeld ?

                Wat gaan we nog allemaal krijgen Forumprofeten, Drammers, Dramprofeten en Zeikerds heb je ook al tegen anderen laten ontvallen.

                Toen je u eerst digitale camera kocht heb je geen beroep moeten doen op jouw zogezegde Forumprofeten ? Dacht je misschien dat ik beroep deed op forumprofeten toen ik mijn eerste digitale camera gekocht had ? En toen ik mijn eerste analoge camera kocht een Pracktica MTL5 ? en mijn twee jaar latere Minolta 5000 ? Toen moesten we beroep doen op tijdschriften en boeken en ervaringen van anderen.
                Jij schat mensen toch wel laag in hoor !

                Van gadgets gesproken, wat voor de éné een gadget is, is voor de andere weer interessant. Zoiets das persoonlijk.
                Ik vind het dus wel interessant dat ik video heb, live view en een kantelbaar scherm (dat laatste heb ik dus niet).
                Omdat jij dat niet interessant vind dan is dat een gadget ? :rolletjes:

                Misschien heb jij misschien nog altijd je eerste digitale camera want sindsdien zijn er alleen nog maar gadgets bijgekomen en niet interessant voor jou. Of beweer je nu dat ze destijds niet wisten hoe ze een digital camera moesten maken ?
                Of heb je toch een andere camera ondertussen ? Een camera' met verbetering naar jouw eisen ? En wat was die verbetering ? Een grip ? Betere batterij ? Resolutie ? Interesseerd mij ook wel ze.. maar ja.. so what ? je foto's worden er toch niet beter van hé

                Tja, veel mensen (ik weet het, je bedoelde hier mij in persoon mee) rennen achter een nieuwe lens aan, een opvolger voor hun Nikon d700 of Mark IV .. als die mensen daar het geld voor hebben, waarom niet. Daar moet jij u niets van aantrekken. T'is hun geld (of t'mijne)

                Dit topic gaat over alternatief voor klassieke reflex en ben daar een half jaar geleden mee gestart en nu terug aangevuld met nieuwe camera's .. De GH2 was al gelijkgemaakt met de grond en waarom weet ik nog altijd niet.

                Er zijn hier dus wel veel mensen die interesse hebben in deze zogezegd door jou genoemde Gadgetcamera's waarvan de koploper de Nexen zijn.

                Ma ja.. om het met jouw woorden te zeggen "So What" het zal je een rotzorg wezen
                Mijn god, wat een oeverloos gezever post je hier

                En over spel- en typfouten gesproken, haal je eigen bovenstaande tekst eens door een spelling-checker. Ik tel, als ik er even vluchtig door heen lees, zo'n 20 spelfouten.
                Last edited by Superbamboe; 18 september 2011, 10:08.

                Comment


                • #83
                  Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                  Ooit was dit begonnen als " goed alternatief voor klassieke reflex"
                  Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of hij al dan niet wil rondzeulen met een tas vol lenzen, flitsers, filters enz... en weliswaar kwalitatief " de betere foto" te nemen
                  Of een compacter ( lees lichter) toestel waarvan de gebruiker tevreden is met het resultaat en waarvan de kwaliteit heel dicht bij reflex komt.
                  Tenslotte maakt het toestel niet het verschil maar de fotograaf

                  Comment


                  • #84
                    Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                    Oorspronkelijk geplaatst door rikdertien Bekijk bericht
                    Ooit was dit begonnen als " goed alternatief voor klassieke reflex"
                    Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of hij al dan niet wil rondzeulen met een tas vol lenzen, flitsers, filters enz... en weliswaar kwalitatief " de betere foto" te nemen
                    Of een compacter ( lees lichter) toestel waarvan de gebruiker tevreden is met het resultaat en waarvan de kwaliteit heel dicht bij reflex komt.
                    Tenslotte maakt het toestel niet het verschil maar de fotograaf

                    Klopt volledig, daarom nu meer en meer interessante alternatieven voor de spiegelreflex bv. bij overstap van Compact.
                    Alhoewel.. veel personen hier dat ook een reflex hebben (hadden) en nu een Nex of andere systeemcamera aangeschaft hebben en daar heel over enthousiast zijn. Kwaliteit van deze toestellen evenwaardig aan Spiegelreflex.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #85
                      Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                      gadgets of geen gadgets, spiegel of geen spiegel, who cares? waar draait het uiteindelijk om? de plaat toch?

                      spiegelreflex zal wel blijven bestaan, net zoals de meetzoeker-of middenformaatcamera nog steeds bestaat..

                      ieder zijn ding, en voor ieder systeem zijn pro´s en con´s te verzinnen..

                      ik schiet graag analoog en digitaal.. is analoog of digitaal beter, slechter of vice versa? welnee toch? het heeft allemaal zijn charmes, vind ik..

                      mijn nieuwe android-telefoon heeft ook veel gadgets aan boord, veel meer dan mijn allereerste gsm-meke.. ik gebruik de helft niet van al die ´gadgets´, maar het zit er wel op, en voor een prijsje die in het niet valt bij die van mijn allereerste gsm..ik kan er allerlei apps opzetten als ik het wil, en ik kan er ook voor kiezen om er niks speciaals opzetten.. ik heb google maps, gps-navigatie en een zeer goed cameraatje op dat dingske.(en mijn pics geotaggen).ik kan internetten, mail bekijken, facebooken,filmen, you name it.. altijd handig toch? ieder zijn dingske hoor..

                      ene keer mijn 5dmkII, dan weer mijn eos-3, dan weer een compactje of zelfs mijn telefoontje.. het is maar net waar ik zin in heb, of wat handig is om een plaatje te schieten, of voor welk doel ik een plaatje maak..

                      ieder systeem heeft zijn voors en tegens.. en dat is nu juist het mooie ervan.. we kunnen keuzes maken..

                      ik hoop, dat er ooit nog eens een gsm komt, die zoveel aan boord heeft, dat ik de helft van mijn spullekes kan wegdoen, alles in 1, licht, compakt, geen gedoe of gesleep..alles in 1...dat zou mooi zijn.. (met behoud van kwaliteit natuurlijk..alles wat we nu hebben, was 10 jaar terug nog ondenkbaar.. the sky is the limit op dit moment....) laat maar komen, die ´gadgets´...
                      Volledig mee eens,
                      Als je bekijkt hoe goed de video opnamen zijn genomen met een iPhone en de betere Android GSm's .... iets wat een aantal jaren geleden voor onmogelijk geacht werd.
                      Zelfs mijn in vergelijkbaar vrij grote Sony Handycam van 5 jaar geleden word er bleek van.
                      Ook de fotokwaliteit is bij veel van deze toestellen goed genoeg voor gebruikers die voorheen een goedkoop compactje hadden met het verschil dat ze nu maar één toestelletje meehebben (en altijd bij de hand).
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #86
                        Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door rikdertien Bekijk bericht
                        1 Of een compacter ( lees lichter) toestel waarvan de gebruiker tevreden is met het resultaat en waarvan de kwaliteit heel dicht bij reflex komt.
                        2 Tenslotte maakt het toestel niet het verschil maar de fotograaf
                        1 er zijn zowel compactere als loggere toestellen die de kwaliteit van een DSLR overtreffen.
                        2 De fotograaf kan ook geen foto's maken die niet mogelijk zijn met de camera die hij in handen heeft.

                        Er zijn echt wel alternatieven genoeg. Voorlopig is de DSLR wel het meest soepele en veelzijdige systeem. De constructie met de spiegel is een compromis op gebied van beeldkwaliteit dat heel wat mogelijk maakt.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #87
                          Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                          De eerste was een kompakkie, want de reflexen waren toen nog niet interessant wegens de exorbitante prijs.
                          Fotograferen is leuk maar natuurlijk niet tegen elke prijs....
                          De tweede was een wat betere kompakt , die echter niet meer gadgets had, beeldkwaliteit was wel flink verbeterd.
                          Ik heb nu een Canon 20D en 30D , geen appeal en gadgets, maar gewoon werkpaarden.
                          Ik zie eigenlijk geen reden om wat anders te kopen, de 20D dient als drager voor mijn verzameling ouwe meuklenzen en de 30D voor de rest, wat moderner (maar geen gadgets).
                          Als alles vanzelf gaat vind ik er niet veel aan, beetje expirimenteren en rommelen bevalt me beter....
                          Klein en licht , ach ja, ik maak geen foto meer met een kleintje, behalve op mijn fietstochten in de bergen....
                          Wie lol heeft in fotograferen neemt z'n grote camera toch wel mee en wie er geen lol in heeft doet ook met een kleintje niks.
                          Je moet ook een beetje onderscheid maken in fotografiehobbyisten en kiekjesnemers, de laatsten vormen een grote marktvoor de kleine camera, maar zonder verwisselbare lens.
                          Laat ik ook eens wat profeteren: de DSRL met spiegel blijft nog lang bestaan, gewoon om praktische redenen zoals de enorme hoeveelheid lenzen die er al zijn.
                          Die lenzen gaan misschien ook wel met een adapter werken op een kleinere camera zonder spiegel , maar 90% van het koperspubliek heeft daar geen benul van of interesse in.
                          Vergeleken met de oude kodak brownie of agfa clack zijn jouw 20d en 30d overladen met gadgets.. wat dacht je van ttl-lichtmeting, autofocus, ingebouwde flitser etc..?

                          Er zijn genoeg mensen, die lol in fotograferen hebben, en het toch zonder dslr doen, sterker nog, er zijn fotografen die met een compact betere platen maken dan met een dslr.. kiekjes kun je met ieder fototoestel maken..

                          ik zie veel kiekjesnemers, die juist voor een dslr gaan, omwille van de sterk gedaalde prijzen en het hoge aantal gadgets wat tegenwoordig op een dslr zit.. care-free fotograferen is het geworden, en daar is niets mis mee.. velen willen juist veel op een camera hebben, men wil kunnen fotograferen, filmen, en zonder al teveel gedoe leuke platen kunnen maken..gadgets kun je ook afzetten, het is geen verplichting om op de auto-stand je pics te maken, wie moeilijk wil doen, waar het makkelijk kan, zal toch wel kiezen voor de M-stand en manueel focussen..

                          dslr zal ook niet verdwijnen, maar daar gaat dit topic ook niet over, het gaat om een alternatief voor de klassieke reflex, en die zijn er legio..wie een meetzoekercamera prefereert, zal met een meetzoeker zijn foto´s maken, wie met een compact of NEX zijn plaatjes wil schieten, ook..

                          het heeft werkelijk niets met passie voor fotografie te maken of je nu voor een compact, iphone of FF-DSLR kiest...het zit hem in de beleving, niet in het toestel..

                          ik heb soms echt geen zin om met een grote witte teletoeter op mijn canon rond te lopen, als ik met husband en kids door de efteling loop..dan blijft dat ding mooi thuis, en gaat het kleintje mee.... en dat powershotje dat ik dan meeneem is ook een werkpaardje hoor..

                          btw...

                          het zijn wel opvallend vaak mannen, die maar wat graag met een ´grote´ rondlopen...
                          EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                          Comment


                          • #88
                            Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                            ik zie veel kiekjesnemers, die juist voor een dslr gaan, omwille van de sterk gedaalde prijzen en het hoge aantal gadgets wat tegenwoordig op een dslr zit.. care-free fotograferen is het geworden, en daar is niets mis mee.. velen willen juist veel op een camera hebben, men wil kunnen fotograferen, filmen, en zonder al teveel gedoe leuke platen kunnen maken..
                            Ik snap eigenlijk niet wat zulke mensen met een reflex doen, die biedt als point and shoot eigenlijk geen enkel voordeel, behalve een eventuele pats-factor, van kijk-mij-eens.
                            Ze doen niks met die eigenschappen die kompakten niet hebben

                            Comment


                            • #89
                              Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                              Alternatieven genoeg:

                              Comment


                              • #90
                                Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                                Oorspronkelijk geplaatst door Superbamboe Bekijk bericht
                                Mijn god, wat een oeverloos gezever post je hier

                                En over spel- en typfouten gesproken, haal je eigen bovenstaande tekst eens door een spelling-checker. Ik tel, als ik er even vluchtig door heen lees, zo'n 20 spelfouten.
                                Klopt ook wel, spellingsfouten vind je in het hele forum terug en normaal maak ik daar ook nooit een opmerking over.
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X