Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed alternatief voor klassieke Reflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

    Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
    Een zeer goed stukje
    Vastgeroest persoon in DSLR
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #62
      Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Vastgeroest persoon in DSLR
      Dank je
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

      Comment


      • #63
        Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

        Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
        Dank je
        Graag gedaan
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #64
          Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Thom Hogan heeft het gisteren nog eens goed onder woorden gebracht in zijn commentaarstukje "Death of the DSLR"
          In deze topic staat nergens dat de reflex uitsterft, gaat over "alternatief voor de spiegelreflex" dus je gekopieerde post slaat nergens op
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #65
            Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

            Zeg dat niet te snel. En formuleer het een beetje vriendelijker alsjeblieft .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #66
              Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

              Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
              So what?
              De enige echte revolutie was analoog>digitaal.
              De rest zal me een rooie rotzorg zijn, als ik er maar wat aan heb.
              Het enige wat wel eens irriteert zijn zelbenoemde profeten op forums die vele uren per dag op het Net struinen naar de nieuwste ontwikkelingen. en menen dat ik op hun mening zit te wachten.

              Dat is dus niet zo....
              Als het jou allemaal een rotzorg is dan is dat natuurlijk jouw zaak en daarmee heb ik niets te maken.
              Wat betreft "zelbenoemde profeten" ????? was het niet "zelfbenoemde profeten" ???? spelfout dus.. tja ik wijs je hierop omdat jij ook niet anders doet (zoals ook op deze topic bij o.a Phororhacos met de spelfout EVF-OVF. (maar die persoon heeft dat ondertussen al aangepast)

              Nu even to the Point
              "de enige echte revolutie" analoog -digitaal ?
              Analoog -digitaal is ook evolutie en geen revolutie of ben je misschien vergeten hoe lang het niet geduurd heeft eer digitaal werkelijk aanvaard werd ?

              We zijn digitaal begonnen in de tijd van de Mavica camera's (Sony) rond de jaren 80 ergens... maar eigenlijk ervoor was er al een prototype van Kodak in de jaren 70.
              De eerste betaalbare digitale camera's moeten ergens rond 1995 geweest zijn en als ik mij goed herinner was er rond die tijd zo'n Sony met floppy disk.
              Daarna zijn er enkele compactjes gevolgd met een resolutie rond 1,3 mp o.a van Olympus.

              In 2001 heb ik mijzelf een Canon iXus aangeschaft (2,1mp) en dit werd al beschreven als de eerste serieuze compacte camera.

              Anno 2001 werd Digitaal nog altijd niet als echt serieus genomen ondanks de vele voordelen zoals
              Directe controle van het resultaat
              Goedkoop om beelden op te slaan
              Gemakkelijk en snelle bewerking op computer
              Geen kosten als je foto's mislukt waren

              De digitale fotografie kreeg net dat soort negatieve commentaar zoals jij die nu geeft.
              Niemand geloofde er destijds in dat de Digitale reflexen de analoge zouden verdringen door tal van vooroordelen. Het is nu wel even anders.
              Analoog bestaat nog maar in heel felle minderheid.

              t'zelfde commentaar nog niet zo lang terug met live view, kantelbaar lcd sschermen, dslr met videofunctie, dat was ook allemaal niet nodig.
              Allemaal zaken die handig zijn en die nu krijgt voor de prijs van een camera van vorige generaties ook al gebruik je ze niet.. het kost je geen cent meer.

              Ik heb nu een 5D met echt een paar uitstekende objectieven (24-70 2.8,50 1.2mm en 100-400) maar ik steek mijn hoofd niet in het zand voor andere merken of systemen.

              Ik heb in het begin ook effe mijn neus opgehaald voor een Nex 5 maar nadat ik er één uitgebreid kon uitproberen (kaartje erin) was ik onder de indruk.
              Zelfde met de G3, gewoon fijne camera en zeker een goed alternatief voor mensen die geen Reflex willen.

              Om het met je eigen woorden te zeggen "je leutert maar wat aan"
              Last edited by Funcky; 15 september 2011, 21:24.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #67
                Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                Tom H. heeft op sommige vlakken wel een juiste kijk, maar wanneer hij het heeft zegt dat Sony zomaar om het even wat maakt, als het maar verkoopt, heeft hij het wel grondig verkeerd.

                Ten eerste is er geen enkel bedrijf dat niet produceert om te verkopen.
                Maar bovendien maakt Sony niet zomaar om het even wat. Ze zetten producten in de markt die wel degelijk heel wat veel meer vernieuwend zijn dan om het even wat je elders ziet gebeuren. Misschien heeft Tom zelf daar geen interesse in, maar anderen wel.

                Ze brachten de eerste gestabiliseerde FF-sensor, waarvan men dacht dat het onmogelijk was, de eerste live-view die fatsoenlijk werkt, de eerste aps-c mirrorless die het echt goed doet, de eerste video in een aps-c body die die naam waard is, het eerste uitklapscherp als ik me niet vergis... Nogal wat op een paar jaar tijd, allez, wat mij betreft toch.
                Met nogal wat van het vorige werd initieel gelachen. Het waren enkel gadgets en hoorden niet thuis op een echte camera. Nu is dat al wat minder, en heel wat wordt gekopieerd door anderen, voor zover men erin lukt.

                Na de overname van Minolta werd er regelmatig gezegd dat Sony er niets van zou bakken, want geen ervaring met dslr, enkel electronica (de filmbusiness vergat men dan gemakkelijkheidshalve, net als de ervaring die Minolta leverde). Na een jaar of 5 proberen zouden ze er wel mee stoppen. Massa's mensen verkochten hun mooie Minolta-materiaal.

                We zijn nu 5 jaar verder, en we zullen binnen 5 jaar nog eens zien wat Tommeke dan op zijn blog zet, als blogs, net als dslrs, dan nog bestaan tenminste.
                Last edited by K-2; 15 september 2011, 22:03.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #68
                  Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                  Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  Ik hou van vernieuwing
                  Ik heb een hekel aan gadgets waar ik niks aan heb, maar wel (indirect) voor moet betalen.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                    Die gadets moeten we noodgedwongen erbij nemen , gelukkig zijn we niet verplicht ze te gebruiken

                    Comment


                    • #70
                      Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Tom H. heeft op sommige vlakken wel een juiste kijk, maar wanneer hij het heeft zegt dat Sony zomaar om het even wat maakt, als het maar verkoopt, heeft hij het wel grondig verkeerd.

                      Na de overname van Minolta werd er regelmatig gezegd dat Sony er niets van zou bakken, want geen ervaring met dslr, enkel electronica (de filmbusiness vergat men dan gemakkelijkheidshalve, net als de ervaring die Minolta leverde). Na een jaar of 5 proberen zouden ze er wel mee stoppen. Massa's mensen verkochten hun mooie Minolta-materiaal.

                      We zijn nu 5 jaar verder, en we zullen binnen 5 jaar nog eens zien wat Tommeke dan op zijn blog zet, als blogs, net als dslrs, dan nog bestaan tenminste.
                      Zeer goed verwoord en 200% akkoord. Ik kwam ook met een bang hartje over van Minolta, maar heb het me zeker nog niet beklaagd. Ik zal binnen afzienbare tijd ook een nex5 en a77 toevoegen. Ik zal dan misschien niet de beste camera's in de markt in mijn tas zitten hebben, maar wel degene die het meeste bang for bucks leveren, met een aantal "nice to have" gadgets, die ik misschien nooit gebruik, maar die wel het beste zijn uitgewerkt van alle andere "grote" merken.
                      De DSL zal inderdaad nog een tijdje meegaan, waarschijnlijk tot onze generatie is uitgestorven. Jongeren zullen volgens mij snel kiezen voor meer handzame formaten met integratie met alle leverbare "i-pad" achtige en facebook compatibele toepassingen.

                      En zo evolueert alles; zelfs tv kijken.
                      Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Als het jou allemaal een rotzorg is dan is dat natuurlijk jouw zaak en daarmee heb ik niets te maken.
                        Wat betreft "zelbenoemde profeten" ????? was het niet "zelfbenoemde profeten" ???? spelfout dus.. tja ik wijs je hierop omdat jij ook niet anders doet (zoals ook op deze topic bij o.a Phororhacos met de spelfout EVF-OVF. (maar die persoon heeft dat ondertussen al aangepast)

                        KNIP
                        Om het met je eigen woorden te zeggen "je leutert maar wat aan"
                        Een typvaud gelijkstellen aan een spelvaud is natuurlijk heel zielig.

                        Ik had al heel vroeg een digitale camera omdat dat vele voordelen had & heeft.
                        Daar hoefde geen forumprofeet aan te pas te komen....
                        Als je goed leest (en dat doet een profeet niet) dan had je begrepen dat ik niks tegen vernieuwing heb maar wel tegen drammers die continu dingen aan het voorspellen zijn
                        en suggereren dat we allerlei dingen nodig hebben.
                        Ik heb geen live-view nodig en klapschermen , noch videofuncties.

                        Ofwel: ik ben sterk voor vernieuwing , maar tegen dramprofeten.
                        Vernieuwing dan wel op het gebied van waar camera's nog heel erg tekortschieten en dat is bepaald niet de hoeveelheid ingebouwde gadgets.
                        Je maakt geen enkele mooiere foto met al die gadgets, het is alleen maar speelgoed.

                        Je hebt nu eenmaal types die achter alles aanlopen, dat zit in de natuur van die beestjes.
                        Mijn boodschap voor die beestjes: blijf lekker doorlopen, koop je suf aan de vernieuwing,maar ga geen forums vervuilen met je gedram.

                        Ben ik duidelijk genoeg?

                        Comment


                        • #72
                          Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                          Wat mij betreft is ieder zijn mening evenveel waard.

                          Wie geïnteresseerd is in wat men gadgets noemt, die mag hier best zijn mening kwijt, net als zij die het bij een basic dslr of gewoon compactje willen houden.
                          En wat voor de ene echt nuttig is, is het voor de andere niet noodzakelijk ook.

                          Als we allemaal dezelfde mening hadden, dan kocht iedereen dezelfde oersaaie body met grip van zowat een kilo, of datzelfde compactje met ingebouwde gps... Zou maar eentonig zijn, hier op het forum ook trouwens .
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #73
                            Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                            Ik wil vooral keuze Ik wil sowieso een toestel met OVF houden, maar ik zal niet weigerachtig staan tov een ander met EVF voor specifieke toepassingen.

                            @ K-2: Thom Hogan giet regelmatig een flinke scheut sarcasme over zijn comments en is ook niet altijd even mals voor Nikon zelf

                            Comment


                            • #74
                              Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                              Ik denk dat je keuze te over zal hebben, Frank. Alhoewel er in zekere zin al zoveel keuze is...
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                                Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                                Een typvaud gelijkstellen aan een spelvaud is natuurlijk heel zielig.

                                Ik had al heel vroeg een digitale camera omdat dat vele voordelen had & heeft.
                                Daar hoefde geen forumprofeet aan te pas te komen....
                                Als je goed leest (en dat doet een profeet niet) dan had je begrepen dat ik niks tegen vernieuwing heb maar wel tegen drammers die continu dingen aan het voorspellen zijn
                                en suggereren dat we allerlei dingen nodig hebben.
                                Ik heb geen live-view nodig en klapschermen , noch videofuncties.

                                Ofwel: ik ben sterk voor vernieuwing , maar tegen dramprofeten.
                                Vernieuwing dan wel op het gebied van waar camera's nog heel erg tekortschieten en dat is bepaald niet de hoeveelheid ingebouwde gadgets.
                                Je maakt geen enkele mooiere foto met al die gadgets, het is alleen maar speelgoed.

                                Je hebt nu eenmaal types die achter alles aanlopen, dat zit in de natuur van die beestjes.
                                Mijn boodschap voor die beestjes: blijf lekker doorlopen, koop je suf aan de vernieuwing,maar ga geen forums vervuilen met je gedram.

                                Ben ik duidelijk genoeg?
                                Typfout of spelfout, maakt ni uit. OVF en EVF is ook maar één lettertje verschil. Je moet de rollen niet omdraaien.. het is nu juist jij dat zonodig op zo'n fouten van een ander wijst, je kon het u even niet laten terwijl je goed wist wat de persoon bedoelde.
                                Maar ja.. zoiets zit ook in de aard van het beestje zeker zoals je het persoonlijk naar mij bedoeld ?

                                Wat gaan we nog allemaal krijgen Forumprofeten, Drammers, Dramprofeten en Zeikerds heb je ook al tegen anderen laten ontvallen.

                                Toen je u eerst digitale camera kocht heb je geen beroep moeten doen op jouw zogezegde Forumprofeten ? Dacht je misschien dat ik beroep deed op forumprofeten toen ik mijn eerste digitale camera gekocht had ? En toen ik mijn eerste analoge camera kocht een Pracktica MTL5 ? en mijn twee jaar latere Minolta 5000 ? Toen moesten we beroep doen op tijdschriften en boeken en ervaringen van anderen.
                                Jij schat mensen toch wel laag in hoor !

                                Van gadgets gesproken, wat voor de éné een gadget is, is voor de andere weer interessant. Zoiets das persoonlijk.
                                Ik vind het dus wel interessant dat ik video heb, live view en een kantelbaar scherm (dat laatste heb ik dus niet).
                                Omdat jij dat niet interessant vind dan is dat een gadget ? :rolletjes:

                                Misschien heb jij misschien nog altijd je eerste digitale camera want sindsdien zijn er alleen nog maar gadgets bijgekomen en niet interessant voor jou. Of beweer je nu dat ze destijds niet wisten hoe ze een digital camera moesten maken ?
                                Of heb je toch een andere camera ondertussen ? Een camera' met verbetering naar jouw eisen ? En wat was die verbetering ? Een grip ? Betere batterij ? Resolutie ? Interesseerd mij ook wel ze.. maar ja.. so what ? je foto's worden er toch niet beter van hé

                                Tja, veel mensen (ik weet het, je bedoelde hier mij in persoon mee) rennen achter een nieuwe lens aan, een opvolger voor hun Nikon d700 of Mark IV .. als die mensen daar het geld voor hebben, waarom niet. Daar moet jij u niets van aantrekken. T'is hun geld (of t'mijne)

                                Dit topic gaat over alternatief voor klassieke reflex en ben daar een half jaar geleden mee gestart en nu terug aangevuld met nieuwe camera's .. De GH2 was al gelijkgemaakt met de grond en waarom weet ik nog altijd niet.

                                Er zijn hier dus wel veel mensen die interesse hebben in deze zogezegd door jou genoemde Gadgetcamera's waarvan de koploper de Nexen zijn.

                                Ma ja.. om het met jouw woorden te zeggen "So What" het zal je een rotzorg wezen
                                Last edited by Funcky; 16 september 2011, 22:53.
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X