Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed alternatief voor klassieke Reflex

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
    Zover denkt een kiejesschieter niet.
    Ik denk eigenlijk niet dat iemand die Noobmodi gebruikt daar iets aan heeft...
    Noobmodus+ reflex=onzinnige combinatie
    Hier reageer je net op dezelfde manier waar je beweert dat Reflexcamera's waar live view, kantelschermen en video gadgets zijn die mensen toch niet gebruiken.

Wel ik gebruik video dus lekker wel, ik hoef dan geen extra videocamera mee te nemen ( bij verlof b.v) terwijl ik toch gewoon mijn favoriet fototoestel bij de hand heb, live view bij macro, het draaibare scherm ..(die laatste..al was het maar alleen maar om de lcd te beschermen bij het opbergen in de tas (draaibaar scherm heb ik dus niet maar lijkt me handig)

Ik ben het wel met je eens dat je 20D en 30D nog altijd uitstekende camera's zijn waarvan de beeldkwaliteit meer dan goed genoeg is.
    Dit is nu net even waar het bij MTF camera's om draait en dit topic over gaat. Uitstekend alternatief voor reflex met beeldkwaliteit die meer dan goed genoeg is met bovengenoemde (gadgets ) die ik en vele mensen dus wel gebruik.
    Dit alles in een vele compactere camera.
    Last edited by Funcky; 20 september 2011, 08:57.
    Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Ik op mijn beurt heb schijt aan marketingkretologie en beschouw producten alleen op hun bruikbaarheid voor diverse mogelijke gebruikersgroepen.
      De bedoeling van een fabrikant is zoveel mogelijk te verkopen en de markt zoveel mogelijk uit te melken.
      Missie geslaagd.
      Maar ik hoef het niet zinnig te vinden.
      camera´s worden juist steeds goedkoper, met meer on-board en betere kwaliteit.. toen jij je 20d en 30d kocht, ben je w.s meer ´getild´ door de fabrikanten, dan tegenwoordig..

skimming-off marketing heet dat.. iets wat nieuw is, is reteduur, vol met mishaps, en weinig aan boord, digitaal ontwikkelt zich razendsnel, en hoe meer er verkocht wordt, des te beter wordt de technologie tegen een goedkopere prijs..

de allereerste pc was superduur, en je kon er eigenlijk niets mee, vergeleken met het spul van tegenwoordig.. zo ging het ook met gsm´s, notebooks en ja, ook met camera´s...

en anders wordt het lekker ´retro´gaan met een camera uit het jaar 0 he? lekker zelf je lichtmeting doen met een aparte belichtingsmeter, zelf alles instellen, lekker op statief en met een rolletje 120 film erin.. heeft ook zijn charmes, maar het blijft wel omslachtig in deze tijden..
      Last edited by leontine1978; 20 september 2011, 08:41.
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Mijn advice, koop wat je graag ziet en graag wil, en dat zal voor elk anders zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
          Mijn advice, koop wat je graag ziet en graag wil, en dat zal voor elk anders zijn
          en natuurlijk wat je zonder problemen kan betalen.

Ik denk wel dat het nog lang zal duren voor ernstige gebruikers van camera's en masse de electronische boven de optische zoeker zal verkiezen. In de optische zoekers die ik tot hiertoe gezien heb kan je het licht niet evalueren. Dat is een van de belangrijkste taken van de fotograaf.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik op mijn beurt heb schijt aan marketingkretologie en beschouw producten alleen op hun bruikbaarheid voor diverse mogelijke gebruikersgroepen.
            De bedoeling van een fabrikant is zoveel mogelijk te verkopen en de markt zoveel mogelijk uit te melken.
            Missie geslaagd.
            Maar ik hoef het niet zinnig te vinden.

Is dat hier nu nog bezig?Hoe komt het toch dat ik zoveel parallellen zie met republikeinen die niet aan de health care law willen?
            Wegens de non argumenten waarschijnlijk.....

Walter
            D850

Comment

Working...
            X