Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed alternatief voor klassieke Reflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

    We zien het wel.
    9 van de 10 gebruikers doen niks met al die dingen in de zoeker c.q kunnen er niks mee, en het leidt af van het beeld.
    Kleiner en lichter, dan krijg je weer zeikerds dat het ding te klein is, niet stabiel en niet goed vasthoudt

    Tot het zover is ben je niet meer dan een irritante propagandist....

    PS, ik ben voor verbetering, maar dan wel door mij gewenst:
    Minder gadgets
    Meer dynamic range.
    Last edited by Keeskanon; 2 januari 2011, 21:20.

    Comment


    • #17
      Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      We zien het wel.
      9 van de 10 gebruikers doen niks met al die dingen in de zoeker c.q kunnen er niks mee, en het leidt af van het beeld.
      Kleiner en lichter, dan krijg je weer zeikerds dat het ding te klein is, niet stabiel en niet goed vasthoudt

      Tot het zover is ben je niet meer dan een irritante propagandist....

      PS, ik ben voor verbetering, maar dan wel door mij gewenst:
      Minder gadgets
      Meer dynamic range.
      Hè, mensen die die dingen te klein vinden dat zijn daarom nog geen zeikerds,
      Een beetje respect voor anderen
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #18
        Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Indien je geen beeldpixels ziet op je EVF is dat geen enkel nadeel tegenover je optische zoeker. De resolutie is dan niet minder of niet meer en je enige resolutiebeperking is je eigen oog. ....
        Had ik dan wat anders gezegd?
        De vraag blijft dus: wanneer komt dergelijke EVF met zo'n hoge resolutie op de markt?
        Heeft iemand trouwens enig idee wat de resolutie van onze ogen is?
        Vermoedelijk is die niet in beeldlijnen uit te drukken
        Prachtig toch wat de natuur allemaal voor elkaar heeft!

        Comment


        • #19
          Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Hè, mensen die die dingen te klein vinden dat zijn daarom nog geen zeikerds,
          Een beetje respect voor anderen
          Bedoelde het niet zo letterlijk.
          Wat ik wel bedoeld: ieder heeft zijn voorkeuren, die niet overeen hoeven te komen met produkttrends.

          Comment


          • #20
            Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

            Voorlopig zullen beide systemen nog wel een poosje naast elkaar lopen, maar vooraleer naar een lcd viewer over te schakelen,is er voor mijn part nog wat werk aan de winkel, geef mij voorlopig nog maar een spiegelreflex.

            Comment


            • #21
              Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

              Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
              Indien je geen beeldpixels ziet op je EVF is dat geen enkel nadeel tegenover je optische zoeker. De resolutie is dan niet minder of niet meer en je enige resolutiebeperking is je eigen oog. Met je EVF kan je inzoomen op het bepaald gedeelte dat in focus moet zijn wat handig is bij manueel focussen zoals bij macro of bij objectieven waar manueel focussen handig is bij grotere diafragma's (bv 85mm 1.2).
              Optische zoekers zijn te beperkt voor manueel te focussen (zelfs met speciale matglazen) en je ziet nooit het echte beeld dat je met je camera ingesteld hebt en dan denk ik aan de eerste plaats aan over of onder belichting, witbalans enz... allemaal dingen die je direct door je EVF ziet.
              Mag er zeker van zijn dat OVF gaat vervangen worden in de nabije toekomst.
              zijn die EVF gecalibreerd dan?
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

              Comment


              • #22
                Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                De heer Funcky ziet alles door een rooskleurige bril....

                Comment


                • #23
                  Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                  Ik vind mijn 5D M II niet overdreven groot of zwaar.

                  Zelfs met mijn 70-200 mm, batterijgrip etc (samen 3 kilo), vind ik het nog te doen.
                  Alleen jammer dat de schouderriem dan wel een beetje 'snijdt'.

                  Als ik een compactje in mijn hand heb, is het net alsof ik speelgoed in mijn handen heb.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                    Voor een fatsoenlijke reflex is er voor de amateur geen alternatief.

                    Ik vrees dat dat altijd zo zal blijven.

                    Toen de digitale fotografie eraan kwam waren er ook zogenaamde visionairs die meenden te stellen dat de reflex ten dode opgeschreven was.
                    Niets is minder waar, achteraf beschouwd.
                    Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                    Comment


                    • #25
                      Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                      EVF zie je direct het beeld dat je gaat registreren, met tal van informatie, uitvergroten terwijl je door de zoeker kijkt (bv handig bij macro), geen zwart beeld bij lange sluitertijden, beeld word niet verstoord door serieopnamen.. mogelijkheden onbeperkt.
                      Voorlopig Reflexen nog met spiegels en pentaprisma maar gaat gegarandeerd weg.
                      Zal in de toekomst overbodig zijn.
                      Ik ben ook vóór vooruitgang...maar een goed product spreekt voor zich, en hoeft niet iets dat anders is "af te kraken"...het is daarom ook niet dat een OVF slecht is...of een EVF goed...het is beiden anders...de ene is oud en optimaal...de ander is jong en kan nog meer aan gedaan worden...

                      Maar je moet geen dingen gaan verzinnen die niet spelen

                      Uitvergroten van het beeld kan ook door middel van Liveview...waar het imho hoe dan ook beter werkt, simpelweg omdat het scherm groter is. Als je in een klein EVF al veel gaat uitvergroten moet het onderwerp wel goed stilzitten om het onderwerp niet kwijt te raken.

                      Een zwart beeld of niet tijdens een lange sluitertijd....wat wil je dan door de zoeker zien als de camera de foto eenmaal aan het maken is? De informatie die je dan ziet is echt volledig overbodig...sowieso...bij sluitertijden waar het zwarte beeld storend zou kunnen gaan werken heb je de camera toch op statief...

                      Mijn D700 doet 8fps...oké niet superspectaculair, maar om de spiegel dan echt vervelend te noemen...mwaa, nee...ook hier...wel is het uiteraard makkelijk om een hoger aantal fps te halen zonder spiegel. Dat is gewoon een feit.


                      Toestellen met een spiegel gaan gegarandeerd weg? Knap...jij hebt dus een glazen bol?


                      Nee, allemaal prima...maar met fotografie heeft iedereen zijn behoeftes, ideeën, zaken die iemand wel nodig heeft en zaken die iemand niet nodig heeft...ik zweer bij een OVF...zou echt niet anders willen momenteel...is een EVF daarom slecht? Nee, gewoon iets waar ik nog geen toegevoegde waarde in zie...

                      Dus...nog eens een poging...prima dat je blij bent met de Pana GH2 die uit gaat komen (wat verder overigens niets nieuws is...EVF bestaat echt al een tijdje)...en ik gun je je enthousiasme voor camera's zonder spiegel en mét een EVF...maar probeer niet om "jouw ding" op te hemelen door onzin te verkopen en andere zaken af te kraken...

                      En als het moet....wil graag langs eender welk sportveld je GH2 straks testen tegen mijn D700...gewoon even om te kijken wat nu werkelijk superieur is...maar dat zou niet nodig moeten zijn. Wees blij met wat je hebt...en de mogelijkheden die je dat biedt...zonder afbreuk te doen aan iets dat "anders" is.

                      Je ziet SLR gebruikers toch ook niet bashen op rangefinders

                      Voor nu, moet ik Kees bijstaan...ben je niets dan een reclamezuil voor Panasonic
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        Ik ben ook vóór vooruitgang...maar een goed product spreekt voor zich, en hoeft niet iets dat anders is "af te kraken"...het is daarom ook niet dat een OVF slecht is...of een EVF goed...het is beiden anders...de ene is oud en optimaal...de ander is jong en kan nog meer aan gedaan worden...

                        Maar je moet geen dingen gaan verzinnen die niet spelen

                        Uitvergroten van het beeld kan ook door middel van Liveview...waar het imho hoe dan ook beter werkt, simpelweg omdat het scherm groter is. Als je in een klein EVF al veel gaat uitvergroten moet het onderwerp wel goed stilzitten om het onderwerp niet kwijt te raken.

                        Een zwart beeld of niet tijdens een lange sluitertijd....wat wil je dan door de zoeker zien als de camera de foto eenmaal aan het maken is? De informatie die je dan ziet is echt volledig overbodig...sowieso...bij sluitertijden waar het zwarte beeld storend zou kunnen gaan werken heb je de camera toch op statief...

                        Mijn D700 doet 8fps...oké niet superspectaculair, maar om de spiegel dan echt vervelend te noemen...mwaa, nee...ook hier...wel is het uiteraard makkelijk om een hoger aantal fps te halen zonder spiegel. Dat is gewoon een feit.


                        Toestellen met een spiegel gaan gegarandeerd weg? Knap...jij hebt dus een glazen bol?


                        Nee, allemaal prima...maar met fotografie heeft iedereen zijn behoeftes, ideeën, zaken die iemand wel nodig heeft en zaken die iemand niet nodig heeft...ik zweer bij een OVF...zou echt niet anders willen momenteel...is een EVF daarom slecht? Nee, gewoon iets waar ik nog geen toegevoegde waarde in zie...

                        Dus...nog eens een poging...prima dat je blij bent met de Pana GH2 die uit gaat komen (wat verder overigens niets nieuws is...EVF bestaat echt al een tijdje)...en ik gun je je enthousiasme voor camera's zonder spiegel en mét een EVF...maar probeer niet om "jouw ding" op te hemelen door onzin te verkopen en andere zaken af te kraken...

                        En als het moet....wil graag langs eender welk sportveld je GH2 straks testen tegen mijn D700...gewoon even om te kijken wat nu werkelijk superieur is...maar dat zou niet nodig moeten zijn. Wees blij met wat je hebt...en de mogelijkheden die je dat biedt...zonder afbreuk te doen aan iets dat "anders" is.

                        Je ziet SLR gebruikers toch ook niet bashen op rangefinders

                        Voor nu, moet ik Kees bijstaan...ben je niets dan een reclamezuil voor Panasonic


                        volledig akkoord

                        Comment


                        • #27
                          Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Ik vind mijn 5D M II niet overdreven groot of zwaar.

                          Zelfs met mijn 70-200 mm, batterijgrip etc (samen 3 kilo), vind ik het nog te doen.
                          Alleen jammer dat de schouderriem dan wel een beetje 'snijdt'.

                          Als ik een compactje in mijn hand heb, is het net alsof ik speelgoed in mijn handen heb.
                          Zondag bij kamera express zag ik camerariemen die heel zacht waren van een soort zachte rubber gemaakt , zagen er beter uit dan die van nikon die bij mijn D300 zaten , maar ja daar staat dan D300s op

                          Comment


                          • #28
                            Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                            Zondag bij kamera express zag ik camerariemen die heel zacht waren van een soort zachte rubber gemaakt , zagen er beter uit dan die van nikon die bij mijn D300 zaten , maar ja daar staat dan D300s op
                            Je kan ook nog altijd naar een sun sniper of een blackrapid kijken. Schijnen fijn te werken
                            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                            Our English website: www.kaichitravel.com
                            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                              Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                              Je kan ook nog altijd naar een sun sniper of een blackrapid kijken. Schijnen fijn te werken
                              Inderdaad...10 keer beter en handiger dan de standaard draagriempjes
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Goed alternatief voor klassieke Reflex

                                Die draag je dan over je schouder, in plaats van aan je nek lijkt wel handig, wel niet handig als je je statief mee hebt en je statiefplaatje op je camera gedraait is misschien is het beter met het systeem van de blackrapid
                                Last edited by koen1950; 4 januari 2011, 14:37.

                                Comment

                                Working...
                                X