Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

    Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
    Die Underscore had toch MAKKELIJK een 5e cijfer kunnen weergeven !
    Dat klopt, maar er is afgesproken dat de filenames erzo uitzien.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #62
      Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

      Reactie van NIKON zojuist:

      - Bij camera-instelling 'Opeenvolgende Nummering' AAN, telt camera door vanaf nummering foto's op kaart. Deze optie staat standaard AAN. Een slimme dealer stelt dus direct in dat deze functie op UIT staat.... Gratis tip, beste City Foto Eindhoven...

      - Een nieuwe camera heeft over het algemeen 0, maar maximaal 1 shutterclick als ie uit de doos komt. Het verhaal dat "een nieuwe auto ook geen 0 km op de teller heeft" is dus onzin. Nieuw = Nieuw, beste City Foto Eindhoven... En geen 120 clicks !

      Beste dealer, wees gewoon eerlijk over wat je verkoopt. Vertel het hele verhaal. Dat had jullie minstens 1 klant bespaard die nooit en te nimmer meer terug zal komen, die op een feestje zal vertellen waar je vooral geen camera moet kopen en die helaas wat meer mensen kent die wel eens wat fotospullen zouden willen kopen.....

      Comment


      • #63
        Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

        Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
        Reactie van NIKON zojuist:

        1 - Bij camera-instelling 'Opeenvolgende Nummering' AAN, telt camera door vanaf nummering foto's op kaart. Deze optie staat standaard AAN. Een slimme dealer stelt dus direct in dat deze functie op UIT staat.... Gratis tip, beste City Foto Eindhoven...
        - Een nieuwe camera heeft over het algemeen 0, maar maximaal 1 shutterclick als ie uit de doos komt. Het verhaal dat "een nieuwe auto ook geen 0 km op de teller heeft" is dus onzin. Nieuw = Nieuw, beste City Foto Eindhoven... En geen 120 clicks !

        Beste dealer, wees gewoon eerlijk over wat je verkoopt. Vertel het hele verhaal. Dat had jullie minstens 1 klant bespaard die nooit en te nimmer meer terug zal komen, die op een feestje zal vertellen waar je vooral geen camera moet kopen en die helaas wat meer mensen kent die wel eens wat fotospullen zouden willen kopen.....
        ah nee he, want dan is ie niet meer nieuw. Nieuw=nieuw (jouw woorden) en dan is er ook niet met instellingen geprutst.

        heel dat gedoe voor die 120 kliks. Denk je nu echt dat dat het gaat maken? (retorisch, ik weet dat je 'ja' gaat zeggen en niet begrijpt dat ik niet begrijp dat je je daar druk in maakt.)
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #64
          Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          ah nee he, want dan is ie niet meer nieuw. Nieuw=nieuw (jouw woorden) en dan is er ook niet met instellingen geprutst.

          heel dat gedoe voor die 120 kliks. Denk je nu echt dat dat het gaat maken? (retorisch, ik weet dat je 'ja' gaat zeggen en niet begrijpt dat ik niet begrijp dat je je daar druk in maakt.)
          Hij maakte zich volgens mij meer druk om het principe van het krijgen van een vitrine model terwijl er ook gewoon een nieuwe achter in het magazijn lag én de verkoper hier niet eerlijk over was...

          En dat vind ik niet meer dan terecht.
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #65
            Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

            Oorspronkelijk geplaatst door Raf'ken Bekijk bericht
            De Hamvraag blijft:

            Hoe komt het toch; dat de “mensen die hun zuurverdiende of gespaarde centjes, braaf gaan afgeven of storten” dit allemaal zomaar pikken:

            Een grote petitie-site; waar de mensen “klanten” er meer dan genoeg van hebben.
            Zo van:
            Wij eisen one-shot klevers en plastic gesealde dozen; met logo!
            Dit door de invoerder zelf, toegepast.

            Als sony het wel kan ….???

            Dat zou dan zoiets als onze; à la: “Youp van't Hek” site worden.
            Wij brengen onze centjes; dus (wij) hebben de macht.

            Stonefree
            Ja het zal kunnen, maar de verkoopsprijs zal enkele procenten stijgen...

            Comment


            • #66
              Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Hij maakte zich volgens mij meer druk om het principe van het krijgen van een vitrine model terwijl er ook gewoon een nieuwe achter in het magazijn lag én de verkoper hier niet eerlijk over was...

              En dat vind ik niet meer dan terecht.
              ik ga er gewoon van uit dat verkopers liegen.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #67
                Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                ik ga er gewoon van uit dat verkopers liegen.
                En ik van het tegenovergestelde ....

                Comment


                • #68
                  Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  ik ga er gewoon van uit dat verkopers liegen.
                  Verkoopspersoneel kan meestal niet eerljik zeggen wat ze denken of vinden!
                  Anders vliegen ze.

                  Raf'ken

                  Comment


                  • #69
                    Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                    Zoals al eerder aangegeven: kijk zelf eens hoeveel klicks er op staan. Neem de eerste foto die je met de camera gemaakt hebt (onbewerkt) en upload deze op volgende site:
                    http://regex.info/exif.cgi
                    en klik op show image. Je zult ergens "shutter count" of "camera actuations" zien staan met ernaast hoeveel klicks die heeft.
                    Ik weet niet in welke mate de D700 getest wordt en de shutter count gereset wordt voor verkoop maar ik vond 2 getuigenissen op het internet: een D80 met voor eerste foto als aantal klicks "1" en een D200 met als eerste foto "0". Het lijkt me dus sterk dat zelfs 100 klicks niet "nieuw" is. Natuurlijk doet dit niets af aan de levensduur of kwaliteit van de camera maar nieuw is "nieuw" en gebruikt is "gebruikt". Ik herinner me de ophef vorig jaar (of is het al langer geleden) van testaankoop rond "nieuwe" camera's die (recht uit de doos, waarschijnlijk na herstel) nog vakantiefoto's van een vorige eigenaar bleken te bevatten :-) De conclusie was toen duidelijk: demo en 2ehands toestellen dienen als dusdanig verkocht te worden, en niet als nieuw. Het staat de winkel waarschijnlijk wel vrij de prijs te zetten voor demo en 2ehands (normaal is dat met reductie natuurlijk) maar de koper moet tenminste ingelicht worden zodat je een eerlijke beslissing kan nemen.
                    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                    500px FaceBook

                    Comment


                    • #70
                      Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                      Wat een gedoe voor niets ...

                      Comment


                      • #71
                        Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                        130 clicks is niks zoals je zelf aangeeft is niks!!camera kan er 300.000 aan
                        nikon test volgens mij ook iedere camera, effe vlug lens erop, kijken of alles werkt en hopla de doos in.
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #72
                          Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                          Even photome downloaden en open daar een RAW mee
                          Die geeft je de exacte shuttercount + nog veel meer

                          Onder: Manufacturer notes > shutter count
                          Last edited by Raf'ken; 21 december 2010, 23:09.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                            Eerlijk gezegd vind ik foute voorlichting door onkunde veel erger dan een toestel met 100 clicks dat dus nog 99,90% nieuw is. Ik heb in de jaren dat ik nog weleens in een winkel kwam meer onzin gehoord dan God zelf in een creatieve bui kan verzinnen.
                            Hier in Tilburg maak je het mee dat een kitlens 18-135 voor 399 als aanbieding in de vitrinekast wordt geplaatst of dat ze een toestel in de aanbieding op Marktplaats zetten en dan als je in de winkel komt 600 euro meer vragen en je voor leugenaar uitmaken.
                            Cityfoto in Breda daar heb ik ook bizar stompzinnige adviezen gekregen, bijvoorbeeld dat de sb-50 op AA batterijen zou werken en een stuk duurder moest zijn dan een Sb 80.

                            Ik vind de manier van doen bij Cityphoto Eindhoven echt niet elegant, maar op de schaal van Richter is het iets dat je de bloemenvaas hoort trillen omdat je al wakker ligt over iets anders of zo. Een ander mens was er gewoon doorheem geslapen en tevreden opgestaan.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #74
                              Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                              Sorry maar de discussie gaat hier wat vroeger in het Burgerlijk Wetboek heette "zelfstandigheid der zaak", oftewel: het onderwerp van de koopovereenkomst.
                              Dat is een níeuwe camera.

                              Nu zijn 130 clicks op de totale levensduur peanuts, maardat is niet waar het om gaat. Nieuw wil zeggen: Ongebruikt, ongetest, nieuw in doos.

                              Pas toen er werd gezegd door de verkoper dat het vitrine-exemplaar het enige exemplaar was, werd akkoord gegaan met de aanschaf van dat exemplaar, alhoewel er toen nog steeds door de koper vanuit werd gegaan, dat het enige verschil met het hierboven omschreven begrip "nieuw" het feit was, dat het uitgepakt werd tentoonsgesteld.

                              Dat de camera dan toch op een bepaalde manier is gebruikt, zeer waarschijnlijk bij demonstratie aan eerdere potentiële kopers. is dan een teleurstelling voor de koper.

                              Als dan daarbij komt dat in dezelfde middag de vitrine weer gevuld is met een nieuw toestel van dat type, en er dus wél een nieuw toestel in niet eerder geopende doos aanwezig is geweest, is er niet alleen sprake van dwaling - koper kocht iets als 100% nieuw dat niet zo nieuw blijkt te zijn geweest - maar zelfs van bedrog.

                              Dit alles is een redenering onder het oude Burgerlijk Wetboek, die m.i ook onder het huidige opgaat.
                              (Al zou ik daar dan wel de regels omtrent consumentenkoop op moeten nazoeken)

                              Complicerende factor is dat koper door het toch weer naar huis gaan, ná dit te hebben geconstateerd, impliciet de gang van zaken, of althans het produkt in deze vorm, heeft geaccepteerd.


                              Conclusie:
                              - Verkopers moeten 1 toestel als demo gebruiken, en dat naderhand onder die benoeming met reductie verkopen "showmodel" bijvoorbeeld
                              - Kopers doen er wijs aan niet alle ste accepteren, en zeker niet na bevind van zaken
                              Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                              Comment

                              Working...
                              X