Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    De camera telt inderdaad door als je er een gebruikt geheugenkaartje insteekt.
    Toen ik een 20D kocht begon die ook door te tellen vanaf de stand van de 300D, ik had het geheugenkaartje niet in de computer geformatteerd voor ik het in de 20D stak..
    Het is GEEN Canon
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #47
      Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

      In plaats van oeverloos te discussiëren over wel/niet verspringen van de nummering bij Nikon, lees a.u.b. uw handleiding eens grondig, met name de uitleg van custom functie d6, te vinden omstreeks pagina 300.

      Natuurlijk is het mogelijk dat de file nummering een heel andere waarde heeft dan het werkelijke aantal clicks, ja ook bij Nikon!

      Programma's zoals Opanda tonen het werkelijke aantal shutter clicks. Over een honderdtal clicks zou ik mij persoonlijk geen zorgen maken. Je gaat toch ook dadelijk wat testen doen, veronderstel ik, en als er iets mis is, ga je gewoon omruilen.

      --
      Denis

      Comment


      • #48
        Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Ok...heb het met een oudere camera (niet Nikon) voorgehad toen hij "over de kop" ging. Doordat ik met twee kaartjes werkte bleef hij maar over de kop gaan. Tot ik een keer hetzelfde kaartje liet zitten en de ander degelijk formatteerde...nu zie ik bij mijn D700 geen indicatie dat de camera weet dat de map bij een D700 behoort? Maar als jij het zegt...dan geloof ik je uiteraard
        Kijk zo ziet het eruit:

        De kaart is in de D2h geformatteerd, maar je ziet de camera naam in de mappen voorkomen en de getallen ervoor geven hoeveel keer de telling over de kop is geweest, dus minimaal 50.000 kliks op de D700 en 120.000 keer op de D2h.

        Hier de inhoud van het de kaart in Nikon Transfer waar je kan zien dat beide camera's onafhankelijk tellen op één kaart.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #49
          Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

          Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
          Ik concludeer: wat ben ik blij dat alles uit gesloten dozen kwam...
          Ja , het is inderdaad rampzalig als de camera eens gedaan heeft waarvoor hij gemaakt werd....

          Comment


          • #50
            Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

            Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            Ja , het is inderdaad rampzalig als de camera eens gedaan heeft waarvoor hij gemaakt werd....
            Bepoteld, lenzen gewisseld, eens goed naar de sensor kijken, enz...door honderd klanten...

            In de winkel waar ik het mijne heb gekocht maakt men wel degelijk verschil tussen de demotoestellen in een gesloten vitrinekas en wat verkocht wordt.

            Daar waar iedereen met het toestel kan spelen, daar zou men mij een grote korting en een waarborg: defect = nieuw toestel moeten geven.

            De oorspronkelijke vraagsteller (Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????) heeft hij nu al een bevredigend antwoord?
            mvg Guido
            Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

            Comment


            • #51
              Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

              Eigenlijk kan elke invoerder dat snel oplossen (en bij de bron, dus)
              Gepersonaliseerde oneshot klever en plastic seal met logo rondom.

              Alleen (dat) zal/kan het probleem oplossen!
              Geen enkele klant die dat erg gaat vinden.
              The bad shops ...dat is een ander verhaal.

              Stonefree
              Last edited by Raf'ken; 18 december 2010, 16:25.

              Comment


              • #52
                Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                Ik heb toen ik mij een D300 kocht in vervanging van de D70 hetzelfde gehad.
                Ik had de geheugenkaart met foto's van de D70 op in de D300 geduwd en die telde gewoon verder vanaf de nummering van de D70. De nummers volgden werkelijk vlak na elkander.
                Ik heb het even opgezocht maar ik heb blijkbaar de namen van de foto's veranderd anders kon ik het laten zien.

                Groeten
                Marc
                Nikon

                Comment


                • #53
                  Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                  Ik heb zo eens een reactie gelezen over amazone.com
                  Ongeveer 28% van de totale omzet komt (opengemaakt) terug, als retour.
                  Die worden toch niet op de container gesmeten, me dunkt.

                  Stonefree
                  Last edited by Raf'ken; 18 december 2010, 17:19.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                    De Hamvraag blijft:

                    Hoe komt het toch; dat de “mensen die hun zuurverdiende of gespaarde centjes, braaf gaan afgeven of storten” dit allemaal zomaar pikken:

                    Een grote petitie-site; waar de mensen “klanten” er meer dan genoeg van hebben.
                    Zo van:
                    Wij eisen one-shot klevers en plastic gesealde dozen; met logo!
                    Dit door de invoerder zelf, toegepast.

                    Als sony het wel kan ….???

                    Dat zou dan zoiets als onze; à la: “Youp van't Hek” site worden.
                    Wij brengen onze centjes; dus (wij) hebben de macht.

                    Stonefree
                    Last edited by Raf'ken; 18 december 2010, 18:49.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                      In principe zou de handelaar dit niet meer als nieuw mogen verkopen ... maar zou dit moeten verkopen als retour, maar dit gaat meestal gepaard met het geven van korting.

                      Weinig doen het ... maar er zijn er die het doen, en als je zoiets koopt, weet je tenminste dat het niet spiksplinternieuw is.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                        even een update van mij als startende poster van deze discussie gisteravond:

                        Constatering:
                        - Fotonummering (bestandsnamen) begon bij deze camera dus bij DSC_3990
                        - Opanda gaf aan ca 130 shutter clicks

                        Ik lees wisselende berichten in deze forumdiscussie over hoe dit kan. Ik vind geen sluitend antwoord hierop. Ik ga maandag Nikon hierover bellen.

                        Als ik er vanuit ga dat de camera dus als (bijna) nieuw is verkocht - dan dus maar uitgaande van het feit dat hij 130 clicks heeft gemaakt - heeft mij de gang van zaken bij deze winkelier het vertrouwen in deze winkel volledig weggenomen:

                        1) Het feit dat er - letterlijk achter mijn rug - een vitrinemodel in de doos werd gestopt (zonder dat ik het zag) vind ik compleet waardeloos. Het was dat ik zelf opmerkte dat het vitrinemodel ineens weg was! Vervolgens werd me aangegeven dat deze camera echt nieuw zou zijn. Dat is dus gewoon niet zo met 130 clicks (of misschien dus wel een veelvoud van dat...)

                        2) nog meer waardeloos vond ik het antwoord op mijn vraag bij de aankoop of er in plaats van het vitrinemodel geen andere D700 beschikbaar was. Het antwoord was nee. Toen ik dezelfde avond terug ben gegaan met mijn vraag over de 4000 clicks stond er weer een D700 in de vitrine! Er was dus wel een ander model aanwezig die middag. De verkoper was sprakeloos toen ik hem hiermee confronteerde.

                        Al met al ben ik het vertrouwen in deze winkel compleet verloren. Ze zijn in ieder geval 1 klant kwijt. Gezien het aantal reacties en lezers in deze forumdiscussie mogelijk nog meer.

                        Nogmaals, het gaat hier dus niet over die 130 clicks, die camera zal uiteindelijk best z'n werk doen. Het gaat om het feit dat ik me bedonderd voel. Er is niet eerlijk gecommuniceerd, gehandeld en er is informatie achtergehouden. Had gewoon verteld hoe het zat, beste winkelier.

                        Ik zie af van het aanbod van de winkelier om volgende week een splinternieuwe (?) te ontvangen. Ik heb vandaag de koop ontbonden, de D700 op de balie gezet en het geld teruggevraagd.

                        "Zaak" gesloten.
                        Last edited by edwinus; 18 december 2010, 19:25.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                          Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht

                          "Zaak" gesloten.
                          Yep, but the problem remains

                          Comment


                          • #58
                            Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Kijk zo ziet het eruit:

                            De kaart is in de D2h geformatteerd, maar je ziet de camera naam in de mappen voorkomen en de getallen ervoor geven hoeveel keer de telling over de kop is geweest, dus minimaal 50.000 kliks op de D700 en 120.000 keer op de D2h.

                            Hier de inhoud van het de kaart in Nikon Transfer waar je kan zien dat beide camera's onafhankelijk tellen op één kaart.
                            Hmmm, klopt toch niet altijd hoor. Net foto's overgehaald, en de folder noemt 100NCD70.
                            In jouw veronderstelling zou die 102NCD70 moeten noemen, aangezien de camera in de 20.000 zit (zou ook handiger zijn voor mijn automatisch rename-script)
                            Vraag mij eigenlijk af waarom ze niet gewoon doortellen met 5 of 6 cijfers ipv telkens na 9999 terug vanaf 0 te beginnen.
                            nu moet ik in batch DSC_1234.NEF renamen naar DSC21234.NEF (+jpg's), wegens in de 20.000 en unieke nummering te behouden
                            Die Underscore had toch MAKKELIJK een 5e cijfer kunnen weergeven !
                            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                            Comment


                            • #59
                              Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                              Oorspronkelijk geplaatst door Raf'ken Bekijk bericht
                              Eigenlijk kan elke invoerder dat snel oplossen (en bij de bron, dus)
                              Gepersonaliseerde oneshot klever en plastic seal met logo rondom.

                              Alleen (dat) zal/kan het probleem oplossen!
                              Geen enkele klant die dat erg gaat vinden.
                              The bad shops ...dat is een ander verhaal.

                              Stonefree
                              Klever, seal, logo enz. mogen wat mij betreft maar dit zal betekenen dat klanten die zaken retourneren (kan nu in principe kosteloos binnen een bepaalde termijn, in ieder geval waar het internetaankopen betreft) een rekening gepresenteerd krijgen. Dat geen enkele klant het erg zal vinden is dus zeker niet waar. Ik heb het idee dat met name op het gebied van objectieven niet zelden wordt gekocht en geretourneerd in de zoektocht naar het "perfecte exemplaar".

                              Comment


                              • #60
                                Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                                Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                                Klever, seal, logo enz. mogen wat mij betreft maar dit zal betekenen dat klanten die zaken retourneren (kan nu in principe kosteloos binnen een bepaalde termijn, in ieder geval waar het internetaankopen betreft) een rekening gepresenteerd krijgen. Dat geen enkele klant het erg zal vinden is dus zeker niet waar. Ik heb het idee dat met name op het gebied van objectieven niet zelden wordt gekocht en geretourneerd in de zoektocht naar het "perfecte exemplaar".
                                Tjah ...
                                Kendeda >> van 2 walletjes willen eten

                                Comment

                                Working...
                                X