Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

    Dit zijn het soort winkels en verkopers
    - die denken dat alle klanten ezels zijn,
    - die vergeten dat mond-aan-mond reklame de goedkoopste is en het beste werkt, maar evenzeer vernietigend kan zijn (en die mond-aan-mond reklame is nu meer en meer mond-aan-Internet met dus nog een veel groter effect, zowel positief als negatief)
    - waar je dus best nooit nog iets zou kopen, ook al zijn ze de goedkoopste

    En als we dat nu eens allemaal doen dan zal het rap gedaan zijn en blijven enkel nog de eerlijke handelaars over (die meteen ook nog eens goede zaken zullen doen, iets wat ze terecht verdienen) !
    .
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

    Comment


    • #17
      Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

      Mijn 5D M II was 2 jaar lang een showroommodel.

      Daar zijn 400 foto's mee genomen, maar ik heb wel meer als 100 euro op de prijs kunnen afdingen...
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #18
        Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        al het kaartje gebruikt voor foto's in een andere camera???
        Normaal gesproken doet een Nikon dat niet als je een kaartje van de ene camera naar de andere verplaatst, de camera maakt een nieuwe map aan(met zijn naam Dxxx of Dx) en gaat verder weaar hij gebleven in die camera.

        @TS misschien is de camera bij Nikon getest en hebben ze vergeten dat te resetten en wel de shuttercount gedaan.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

          maak me hier idd kwaad over !

          Ik was in de Veronderstelling (lees het nogmaals: veronderstelling!) dat ik beter bij een winkel kan kopen, een winkel die al jaren bestaat, waar ik service krijg, een echte NL camera, etc. Ik was in de Veronderstelling dat ik hiervoor beter een paar centen extra zou kunnen uitgeven t.o.v. een internetkoop.

          Blijkbaar is er dus weinig reden om nog bij een winkel te kopen?
          Last edited by edwinus; 17 december 2010, 21:21.

          Comment


          • #20
            Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

            Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
            maak me hier idd kwaad over !

            Ik was in de Veronderstelling (lees het nogmaals: veronderstelling!) dat ik beter bij een winkel kan kopen, een winkel die al jaren bestaat, waar ik service krijg, een echte NL camera, etc. Ik was in de Veronderstelling dat ik hiervoor beter een paar centen extra zou kunnen uitgeven t.o.v. een internetkoop.

            Blijkbaar is er dus weinig reden om nog bij een winkel in het centrum van eindhoven met die "stadse" naam te kopen?
            Mijn vorige SLR ook in een "goede" fotozaak gehaald. Toen hij binnen garantie stuk ging...en ik hem binnendeed bij de importeur bleek het om grijze import te gaan. Vanuit coulance importeur een nieuw model gekregen, maar had evengoed anders kunnen lopen.

            Later bij diezelfde winkel een objectief met flinke korting gekocht, omdat ik aan kon tonen dat het grijze import was en hier nogal stampij over maakte in een volle winkel

            Vertrouwen doe ik geen enkele handelaar...of ze nu wel of niet op internet zitten.
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #21
              Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Dat van die geheugenkaart klopt wel. Niet enkel bij Nikon, maar bij elk camera merk..
              Bij Nikon neemt de camera niet de tellimng van een een andere cameramodel over, misschien wel van hetzelfde type(maar ikheb dit niet kunnen testen)



              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Maar dan nog vind ik 80 clicks op een nieuwe camera teveel.
              Mag zoiets niet getest worden?

              En waar praten we over 150.000 - 80 = 149.920(0,053%), zou je niet meer foute foto's maken, waardoor je sluiter niet geen 150.000 foto's op je HDD oplevert?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #22
                Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                Ik kan me voorstellen dat een camera in de fabriek getest wordt en dat daarbij uitzonderlijk al eens vergeten kan worden dat te resetten (alhoewel ik aanneem dat daarvoor in het productieproces procedures voor bestaan). De teller van een nieuwe auto staat ook niet op "0 km" als je die koopt.
                Ik kan me ook voorstellen dat je, als dat tenminste ook zo gemeld wordt, ervoor kunt kiezen om een "demomodel" te kopen (met een beetje korting wegens "niet nieuw").

                Maar 4000 (vierduizend) clicks ... komaan zeg, dat noem ik geen demo-toestel meer !
                Lijkt er inderdaad meer op dat het een teruggenomen toestel is, en dit niet vermelden is onaanvaardbaar, en dan nog eens de nieuwprijs aanrekenen is helemaal onaanvaardbaar. Ik kan me voorstellen dat zelfs de economische inspectie hier niet mee zou lachen ...
                Master the craft, and the art will follow.
                Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                Comment


                • #23
                  Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                  Het is nu ook goed opgelost, maar een toestel met 100 clicks is natuurlijk gewoon nieuw. Ik heb er nooit zo op gelet, maar als de files dezelfde soort naamgeving hebben neemt een Nikon (of een canon) de tellerstand op het kaartje gewoon over.
                  De winkel op de hoek heeft denk ik minder van dit soort toestellen in voorraad dan een grootverkoper, met alle consequenties van dien. Ik denk dat het wel beter is als de verkoper daar gewoon eerlijk over zou doen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
                  Ik wil mijn bevindingen van zojuist even met jullie delen:

                  Zojuist ben ik teruggegaan naar de winkel. Daar gebeurde wat interessants. Ik confronteerde hen met mijn bevinding dat er 4000 clicks op stonden. Mijn nieuwe CF kaart (met ca 20 foto's) werd in een reader gedaan en uitgelezen. De verkoper liet me zien dat het aantal SHUTTER CLICKS op ca. 110 stond. En dat de oorzaak van de tellerstand 4000 is dat er wellicht in de camera een kaartje is gebruikt waar al 4000 foto's opstonden.

                  De tellerstand van de D700 zou daarom vanaf dat moment doortellen op 4000??? Ik zou dit erg vreemd vinden van Nikon. Dus stel dat je een nieuwe D700 hebt en even een kaartje met 400 foto's gebruikt, daarna overschakeld op een nieuw kaartje, dan telt de camera door vanaf DSC_400 enz.!? Waarom in godsnaam?

                  Anyway, ik heb daar geen goed gevoel over.

                  Vervolgens;
                  vanmiddag kocht ik deze camera, de verkoper zei dat ie de doos zou gaan halen. Al wachtende kijk ik nog eens in de vitrine - waar er ook een D700 stond - en tot mijn verbazing was die in de tussentijd weg. Dit zou dus de mijne worden... Sneakie?

                  Ik vraag vervolgens of het vitrine model een demo is, waarop het antwoord is van de verkoper; nee, demomodellen staan in een andere vitrine "daar, achter de balie". Ja maar, daar staat geen D700. Nee, meneer, dit is een nieuwe.

                  Mijn vraag vervolgens of hij geen splinternieuwe in zijn magazijn heeft beantwoord hij met nee. Ik neem dus de 'gloednieuwe' vitrine versie.

                  Tijdens mijn bezoek zojuist, zie ik dat de vitrine weer is gevuld met een D700 ! Vraag dus de verkoper hoe dit zit, hij had er toch geen meer!?! Tja, geen antwoord. Betrapt dus. Had er vanmiddag gewoon een gloednieuwe in magazijn staan!

                  Ik confronteer hem met mijn wantrouwende gevoel over deze hele situatie. Vertrouwen weg!

                  Oplossing: hij besteld een gloednieuwe, zal volgende week binnenkomen. Ik heb de andere gewoon mee teruggenomen (had tenslotte al een sloot geld achtergelaten).

                  1) hoe zit dit nou met die tellerstand? Is het echt zo dat een andere geheugenkaart de tellerstand van de D700 kan 'ophogen' ??
                  2) hoe ga ik volgende week controleren dat het ECHT een nieuwe is?
                  3) hoe kijken jullie aan tegen deze situatie en gang van zaken?
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                    HAMVRAAG voor mij blijft:

                    klopt de uitleg van de verkoper dat - wanneer er van geheugenkaart wordt gewisseld - de camera doortelt op de nummering van dat kaartje? Dus ook als je daarna een splinternieuwe geheugenkaart gebruikt.


                    -----------------
                    PS: opanda geinstalleerd zojuist; geeft aan : Total Number of shutter releases for camera; 139. Blijft mijn hamvraag natuurlijk nog steeds staan.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                      95/100 kansen dat dit toestel inderdaad in orde is!

                      Mah; nieuw is nieuw en demo is demo!
                      Demo; moet eerlijk gemeld worden & is d’office -15%, me dunkt.
                      Uiteindelijk is het enkel door de camera te tonen, zowel in de vitrine als aan de toog, dat ze kunnen verkopen en centjes verdienen.

                      … en ik heb daarvoor gestudeerd!

                      Stonefree

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                        Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
                        HAMVRAAG voor mij blijft:

                        klopt de uitleg van de verkoper dat - wanneer er van geheugenkaart wordt gewisseld - de camera doortelt op de nummering van dat kaartje? Dus ook als je daarna een splinternieuwe geheugenkaart gebruikt.


                        -----------------
                        PS: opanda geinstalleerd zojuist; geeft aan : Total Number of shutter releases for camera; 139. Blijft mijn hamvraag natuurlijk nog steeds staan.
                        Ja, klopt.

                        Comment


                        • #27
                          Bij kaart wisselen: Volgens mij wordt er een nieuwe map aangemaakt.

                          Mijn toestel kwam destijds met een verzegeling uit het magazijn van de handelaar (ook nikon)

                          'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Bij Nikon neemt de camera niet de tellimng van een een andere cameramodel over, misschien wel van hetzelfde type(maar ikheb dit niet kunnen testen)
                            Ok...heb het met een oudere camera (niet Nikon) voorgehad toen hij "over de kop" ging. Doordat ik met twee kaartjes werkte bleef hij maar over de kop gaan. Tot ik een keer hetzelfde kaartje liet zitten en de ander degelijk formatteerde...nu zie ik bij mijn D700 geen indicatie dat de camera weet dat de map bij een D700 behoort? Maar als jij het zegt...dan geloof ik je uiteraard



                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Mag zoiets niet getest worden?

                            En waar praten we over 150.000 - 80 = 149.920(0,053%), zou je niet meer foute foto's maken, waardoor je sluiter niet geen 150.000 foto's op je HDD oplevert?
                            Natuurlijk wel...Het gaat mij dan meer om het principe dat hij in de vitrine heeft gelegen waarvoor ik moeilijk zou doen. Dat wil ik best meenemen, maar dan wel met korting.
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                              Idd niets tegen -% demo's
                              Wel tegen valse misleidende info

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                                Zoals gezegd, gebruik opanda of eender welke andere exif-viewer, dan kan je exact zien hoeveel foto's er al met je apparaat genomen zijn.

                                Indien niet teveel: geen probleem. Indien effectief 4000: je hebt geen poot om op te staan, voor zover ik weet is de winkel niet verplicht om je camera terug te nemen (in tegenstelling tot verkoop op afstand of aan huis).

                                Comment

                                Working...
                                X