Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

    Hoe check ik uberhaupt een Nikon camera (body) bij aankoop of deze echt helemaal nieuw en ongebruikt is? Nikon verzegeld helaas niet

    Comment


    • #32
      Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

      Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
      HAMVRAAG voor mij blijft:

      klopt de uitleg van de verkoper dat - wanneer er van geheugenkaart wordt gewisseld - de camera doortelt op de nummering van dat kaartje? Dus ook als je daarna een splinternieuwe geheugenkaart gebruikt.


      -----------------
      PS: opanda geinstalleerd zojuist; geeft aan : Total Number of shutter releases for camera; 139. Blijft mijn hamvraag natuurlijk nog steeds staan.
      De camera telt inderdaad door als je er een gebruikt geheugenkaartje insteekt.
      Toen ik een 20D kocht begon die ook door te tellen vanaf de stand van de 300D, ik had het geheugenkaartje niet in de computer geformatteerd voor ik het in de 20D stak.

      Maar in de cameramenu's kan je die teller terug op 0 zetten.
      Bij sommige camera's wordt het aantal "shutter releases" bijgehouden in de exif, die kan je dus terug opzoeken.

      Ik denk dat de camera in de winkel een paar keer gebruikt is, 139 foto's is zo goed als niets op de totale levensduur van een sluiter.
      In dat geval hadden ze wel een kleine tegemoetkoming mogen doen (korting, of bijvoorbeeld een geheugenkaartje) omdat het toestel niet meer 100% nieuw is.
      Maar het is ondertussen wel getest, en dan is de kans kleiner dat er iets aan mankeert als je het uitpakt (dat kan altijd gebeuren, met eender welk apparaat).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #33
        Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

        Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
        maak me hier idd kwaad over !

        Ik was in de Veronderstelling (lees het nogmaals: veronderstelling!) dat ik beter bij een winkel kan kopen, een winkel die al jaren bestaat, waar ik service krijg, een echte NL camera, etc. Ik was in de Veronderstelling dat ik hiervoor beter een paar centen extra zou kunnen uitgeven t.o.v. een internetkoop.

        Blijkbaar is er dus weinig reden om nog bij een winkel te kopen?
        Wat vinden we hiervan eigenlijk? Kopen jullie een camera (a la D700) net zo graag via internet als bij een winkel ?

        Comment


        • #34
          Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

          Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
          Ik wil mijn bevindingen van zojuist even met jullie delen:




          Mijn vraag vervolgens of hij geen splinternieuwe in zijn magazijn heeft beantwoord hij met nee. Ik neem dus de 'gloednieuwe' vitrine versie.

          Tijdens mijn bezoek zojuist, zie ik dat de vitrine weer is gevuld met een D700 ! Vraag dus de verkoper hoe dit zit, hij had er toch geen meer!?! Tja, geen antwoord. Betrapt dus. Had er vanmiddag gewoon een gloednieuwe in magazijn staan!

          ?

          dit zegt toch genoeg over hoe eerlijk die handelaar wel is ....
          2 body's en wat lenzen ..

          older and wiser ... my arse

          Comment


          • #35
            Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

            Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
            Wat vinden we hiervan eigenlijk? Kopen jullie een camera (a la D700) net zo graag via internet als bij een winkel ?
            via internet, heb je meer kans op retours, vermits ze verplicht worden, de zaken terug te nemen, binnen een bepaalde tijd!
            Omdat de uitpak, thuis en niet onder supervisie van een verkoper gebeurd, kan er wel het een en ander fout lopen.
            Grote Internet shops verzetten dan weer meer mazzemat; waardoor het percentage dan weer verbetert. (verkleint)

            Eigenlijk is verzegelen en deftig kling-sealen, door de invoerder, de enige simpele oplossing, voor dit probleem, dat zeker niet zal verbeteren in de toekomst .

            Ik koop meestal in een winkel, bij mensen die ik al jaren ken en 100% vertrouw!
            Een shop waar ze "even vriendelijk blijven" bij klachten, als bji aankopen

            Stonefree
            Last edited by Raf'ken; 17 december 2010, 21:54.

            Comment


            • #36
              Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

              Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
              Wat vinden we hiervan eigenlijk? Kopen jullie een camera (a la D700) net zo graag via internet als bij een winkel ?
              Ik in de winkel. Maar dat heeft ook met de pakketdienst te maken
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #37
                Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                krijg de indruk dat (onder andere) NIKON de internetverkopers wel steunt in de websales. Hun focus lijkt steeds minder te liggen op de detailist op de hoek. Zij zijn genoodzaakt vaak in te kopen boven de VERKOOPprijs van de internetaanbieders.

                Zou Nikon vanwege deze strategie niet sealen? Dat maakt het immers veel makkelijker om met retouren om te gaan. Hier is de internetverkoper blij mee.

                Comment


                • #38
                  Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                  Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
                  Wat vinden we hiervan eigenlijk? Kopen jullie een camera (a la D700) net zo graag via internet als bij een winkel ?
                  Gewoon via internet bestellen...standaard winkels hanteren veelal te hoge prijzen, hebben het artikel niet in hun assortiment (moet dus specifiek besteld worden, waardoor je altijd te lang moet wachten...) of hebben domweg geen voorraad zodat je wordt afgescheept met een vitrine model. Een internet winkel met een eigen fysieke winkel is wel een goede mogelijkheid om iets te kopen, met een veel grotere kans dat ze spullen op voorraad hebben tegen aantrekkelijke prijzen.
                  Maar kopen via een winkel of internet is en blijft een persoonlijke zaak en voorkeur...
                  Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                    hallo,

                    ik heb met verbazing over de verspringende tellers gelezen, dit leek me zo vreemd dat ik het even heb gaan nazien.
                    Omdat mijn computer naar de winkel was heb ik de afgelopen twee weken 3 kaartjes gebruikt, ik gebruik er normaal twee (8gb) die ik afwissel en heb er dan nog wat reserve
                    (2gb)
                    Maar mijn foto's volgen elkaar gewoon op, de éne kaart gaat dus gewoon voort waar de andere gestopt is met tellen.
                    Heb ik dan iets speciaal of ligt het misschien aan de instellingen van de camera? (D300)

                    grtjs jozef
                    D800 en een goed glasservies

                    Comment


                    • #40
                      Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                      hallo,

                      ik heb met verbazing over de verspringende tellers gelezen, dit leek me zo vreemd dat ik het even heb gaan nazien.
                      Omdat mijn computer naar de winkel was heb ik de afgelopen twee weken 3 kaartjes gebruikt, ik gebruik er normaal twee (8gb) die ik afwissel en heb er dan nog wat reserve
                      (2gb)
                      Maar mijn foto's volgen elkaar gewoon op, de éne kaart gaat dus gewoon voort waar de andere gestopt is met tellen.
                      Heb ik dan iets speciaal of ligt het misschien aan de instellingen van de camera? (D300)

                      grtjs jozef
                      Met andere woorden: de camera telt en niet de geheugenkaart. Dat lijkt me logisch

                      Comment


                      • #41
                        Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                        Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
                        Met andere woorden: de camera telt en niet de geheugenkaart. Dat lijkt me logisch
                        hUmm, zou moeten, ja.
                        Maar hoe verklaren we dan, de 4000 van ts

                        Comment


                        • #42
                          Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                          Was overlaatst op tv. Veel dingen gaan refurbished (lees gerepareerd en opgelapt) gewoon terug de winkelrekken in. Normaal gaan die dan wel in een speciaal circuit waarbij je duidelijk aan de verpakking kan zien dat het om refurb gaat en staat het soms ook uitdrukkelijk op de doos vermeld. Voor demotoestellen of terugnames is het al moeilijker, daar is een zegel uitkomst als er al een is natuurlijk maar je kan het ook zien aan de orde in de doos. Als de plastiek zakjes er wat gekreukt uitzien dan zit het al niet lekker meer.
                          Nargja ik had het over tv dus, zo zijn er al veel mensen die een gsm kopen met een nieuwe familie en vrienden al preinstalled in de contactlijst HAHAHA
                          Of mensen die een PVR kopen (video recorder met harde schijf in) waar al opnames op staan LOL.
                          Schandalig natuurlijk, het is opletten want verkopers zijn er nu eenmaal om je in de zak te zetten, een echt eerlijke verkoper verkoopt niets.Ze gaan je nooit de waarheid vertellen en je met ale soorten van verhalen pamperen, dat is nu eenmaal hun beroep.

                          Normaal heb je bij groter winkels dit probleem niet omdat ze ook niet terug nemen of omruilen. Ook bij internet kopen heb ik zelf dat probleem nooit gehad.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                            Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
                            Hoe check ik uberhaupt een Nikon camera (body) bij aankoop of deze echt helemaal nieuw en ongebruikt is? Nikon verzegeld helaas niet
                            Zoals hier meermaals gezegt met OPANDA, daar kan je bijna onderaan aflezen hoeveel kliks een Nikon toestel heeft gemaakt, (werkt niet bij Canon).

                            Het verhaal met die getalovername van geheugenkaartjes heb ik reeds meermaals gehoord, maar ik heb het zelf nog nooit gezien, zelf heb ik nogthans een stuk of 12 geheugenkaartjes in gebruik, en vroeger over twee toestellen, nu nog alleen op mijn D3s.

                            Maar ik moet er wel bijzeggen, steeds als er kaartjes worden gewisseld, worden deze direct geformateerd in de camera.

                            Dus zoals gezegd zelfs bij een Nikon toestel waar alle telsystemen werden gereset (in het toestel zelf vertelt OPANDA je steeds de waarheid, t'is simpel, drop je laatste fotobestand op het OPANDA icoon en je weet de werkelijkheid.

                            Méér dan 4.000 kliks vind ik veel, zelfs voor een demo toestel, daar heb ik eerlijk gezegd mijn twijfels over, tenzij de verkoper je hier een tweedehandstoestel heeft verkocht, kan je eventueel zien aan de onderkant van het toestel, bv. de indruk van een statiefplaatje of tekenen van gebruik.

                            Tussen de honderd en de tweehonderd kliks is normaal, zelf zal je ook geen toestel kopen waar je niet eens op het knopje mag drukken, persoonlijk heb ik dat zelfs liever, dan weet je dat het toestel werkt, mijn eerste D70 had 0 kliks, (vers uit de doos) en na een klik of 50 bleef de spiegel hangen, dus eens goed testen in de winkel is ook nooit slecht.

                            Toch blijf ik een voorstander van een goede winkel, en tegenstander van webverkoop, daar riskeer je nog steeds meer grijze invoer, dat kan je bij een Boddy ook meteen weten, registreer het toestel meteen op de Nikon website van je land, en lukt dat dan heb je wettelijke invoer, lukt het niet dan heb je mogelijks miserie bij een herstelling.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                              Kaartje heeft niks te maken met het aantal foto's waarop de camera begint te tellen, toch niet bij mijn spiksplinternieuwe D3S, eerste foto gemaakt met kaartje van 16 GB ( 2 jaar oud ) waar nog zeker 500 foto's op stonden van de laatste shoot, nummer van de eerste foto met de D3S : DSC_0001.JPG ( deze stond wel in een andere folder dan de foto's van de gewone D3 die nog op het kaartje stonden ) Folder van de D3 noemt 100NCD3, die van de D3S : 100NCD3S
                              Duidelijker kan het niet zijn.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Hoe kan dit? Splinternieuwe D700 met 4000 clicks????

                                Ik concludeer: wat ben ik blij dat alles uit gesloten dozen kwam...
                                mvg Guido
                                Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                                Comment

                                Working...
                                X