Re: Canon 5D ii of 7D?
Ik schiet altijd in het donker En ik schiet bewegende feestende mensen. IS is geen optie. De 8-15L lens is ook een optie maar ook "maar" F4 en is een fisheye. De 17-40 is eerlijk gezegd mijn ding niet. Ik denk dat het later gewoon 8-15 F4 L lens zal worden met mijn overige lensjes. Ik heb een creatieve breedhoek/fisheye nodig. Is gewoon te leuk om mee te werken. Prijs maakt mij uiteindlijk zoveel niet uit, zolang de lenzen maar onder de 2000€ blijven. Zowieso is de breedhoek voor later, mijn 24-70 F2.8 L lens zal op een FF toch ook al breed genoeg zijn voor party's ( hoop ik ). De 8-15 zal er zeker ooit komen, lijkt me een te leuke lens om te hebben. Zowieso gebruik ik een breedhoek quasi nooit voor landschappen, tenzij uitzonderlijk op een trip waar je gewoon niet neen tegen kan zeggen om er een foto van te trekken. 16-35 leek me een geruime tijd al de beste oplossing voor mij voor later op de 5D, maar die ga ik ook wel laten varen om nog breder te gaan met de 8-15L en om zowel fisheye als breedhoek in één te krijgen.
Oorspronkelijk geplaatst door wyoming
Bekijk bericht
Comment