Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

Ik heb ook die compo met nog wat ander glas erbij maar is een droom om mee te werken.
    Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900

Comment

prima keuze, maar er zijn natuurlijk meer goede mogelijkheden (ik denk zo'n 300.000)
      Deze zou zeker in mijn tot 10 staan. Maar welke ervaring heb je zelf?
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Maar neen jong, als je met een D40 kan werken zoals het hoort kan je dat ook met een D700, je moet natuurlijk de basisregeltjes kennen, maar dat moet je met elke camera.

Ik durf hier gerust beweren dat de slaagkansen met een D700 een stuk hoger liggen dan met een D40, steek Bv. een D40 in handen van een sportfotograaf (snelle sporten) en de kans zit er dik in dat hij dat ding in de gracht smijt.
        Oef!!
        Dat gevoel van "in de gracht willen smijten" ken ik ondertussen maar al te goed
        Nikon

Comment

Laat ik het anders zeggen: natuurlijk kan een beginner met een D700 werken. De vraag is of het een goed idee is om als beginner met een D700 te starten.

L.
          http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
            Laat ik het anders zeggen: natuurlijk kan een beginner met een D700 werken. De vraag is of het een goed idee is om als beginner met een D700 te starten.

L.
            Sure, als hij het geld ervoor over heeft en leergierig genoeg is, waarom niet.

Je dient vooral de basis van fotografie te kennen, that's it. Voor de rest is 't gelijk je video programmeren

't Zou alleen jammer zijn moest hij het toestel na 2 weken niet meer bekijken.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

De vraag is of het een goed idee is om als beginner met een D700 te starten.
              Er zijn maar twee partijen het met je eens: de winkelier en Nikon.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als het financiële aspect geen probleem is, waarom niet?
                Reken wel dat je met zo'n toestel en lens geen excuses hebt als de foto's niet goed zijn
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Deze combinatie is één van de topmodellen van Nikon. Het is een fullframe toestel met een lens van topkwaliteit. Uitstekende beeldkwaliteit kan je daarmee zeker bereiken, maar je zal er ook diep voor in de buidel moeten tasten.
                  Ik weet niet of u de nodige technische kennis heeft om met dit toestel te kunnen werken, want het is absoluut NIET geschikt voor beginners.

Succes!

L.
                  Ik denk dat men volgende soort vragen bedoeld:

bv. Mijn d80 heeft een maximum flash sync van 1/200
                  • De d700 heeft meer. -> daarom koop ik hem
                  • Ik fotografeer alleen buiten; -> D700 nodig ?
                  • Wat is flash sync ?
                  • enz.
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                    Ik wou da ik het ook kon. Meteen van't begin het beste kopen.
                    +1 (stiekem jaloers op al die mensen met een ezeltje in hun hof)
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Toch vraag ik me hetzelfde af (als Lieven)....natuurlijk wel afhankelijk van de diepte van de buidel van TS...

Werk zelf ook met een D700 en het is inderdaad een heerlijk toestel (de 24-70 droom ik nog eventjes stilletjes van, maar de tamron 28-75 staat ook prima zijn mannetje gelukkig).

Gezien de vraagstellen, vermoed ik, dat TS nog niet zo heel veel ervaring heeft met fotografie. Niet erg natuurlijk...uiteindelijk heeft elke SLR PASM met meer of minder uitbreidingen in verschillende automaat standen. De vraag is of je alle functies gaat gebruiken, waartegenover de vraag staat of het erg is als je dat niet doet.

Nu is het zo dat een fullframe, wat de D700 is, als camera óók zeer geschikt is voor "mensen" te fotograferen. Als je het bijvoorbeeld hebt over portretten en de zalig beperkte DOF. Heel simpel in antwoord op de vraag kun je dus stellen dat de camera ZEKER gaat voldoen.

Nu lijkt het me voor TS wel handig om te weten dat deze camera geen automatische standen kent, zoals instapmodellen of compact camera's deze hebben...de vraag is of je ze gaat missen. Ik heb ze (ook in het begin) nooit gebruikt, veels te lastig...gewoon meteen in A-modus (wat feitelijk óók een automaatje is) beginnen en je zal er echt wel uit raken.

Dus...waarom zou je deze camera NIET nemen? Het is geen goedkope camera en voor een beginner niet makkelijk. Ik zou niet durven stellen dat het een moeilijke camera is (mijn "leercurve" was korter dan een week) maar dit is per persoon verschillend. Je zou daarom ontgoocheld kunnen zijn als je met deze combi van 4000 euro straks geen mooie foto's kan maken. Ga je eerst voor een "lager" model, zoals de D300s...dan heb je het voordeel, afhankelijk van diepte van de buidel, dat je er een extra lens bij zou kunnen kopen. Als ik naar het prijsverschil tussen de twee kijk zal dat iets van een 50mm 1.4 of tweedehands 85mm f1.4D kunnen zijn.

Waarom deze camera wél nemen? Als je meteen begint met iets goeds...dan hoef je het ook maar één keer te kopen..! Begin je eerst met een lager model, terwijl je eigenlijk de D700 wilt...en je leert snel...dan ben je bezig met kapitaalvernietiging.

Nog een leuke om over na te denken...ik weet niet waar je mensen wil fotograferen en wat deze mensen dan aan het doen zijn, maar als AF snelheid hier niet de doorslaggevende factor is, kijk dan ook eens naar de Canon 5d mkII. Óók een zeer goede fullframe camera, gelijk geprijsd...met als grote verschil dat de Canon 21(?)MP heeft tegenover 12 van de Nikon. De AF van de Canon is ook niet slecht, maar de Nikon heeft meer (crosstype) scherpstelpunten, wat mij al meerdere malen heel goed geholpen heeft juist te kunnen kaderen met zeer beperkte scherptediepte. Ook heeft de Nikon een hogere FPS (helemaal met battery grip) als de Canon. Wat natuurlijk mede te maken heeft met het formaat van de bestanden, die bij de Canon veel groter zijn.

Mocht je voor de D700 gaan, zou ik er persoonlijk ook meteen de PDK1 Boosterkit bijnemen. Niet eens zozeer omdat je dan 8 fps krijgt. Maar omdat de grip erg fijn is...en belangrijker de batterijen die je dan kan gebruiken (die van de D3 serie) zijn zo ongeveer niet leeg te krijgen en als ze leeg zijn zeer snel op te laden. Zelfs als ik na een shoot vergeten ben mijn batterijen op te laden kan ik er met een gerust hart nog een shoot mee doen...en nog één...uiteindelijk al eens 3500+ foto's geschoten op één accu lading.

Conclusie: Die camera....TOP...die lens...TOP...!

Maar iets meer info is welkom voor een echt goed advies...hoe wil je "mensen" gaan fotograferen? Want ik kan me situaties voorstellen waarin een Canon 5d MKII de (mijn) voorkeur zal hebben boven een Nikon D700 (niet veel...maar toch :P ) --> Mocht je ook nog landschapsfotografie willen doen...dan helemaal niet twijfelen...daar is geen betere camera voor als de Canon 5D mkII...
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Als je de basisbegrippen van fotografie kent en een beetje tijd uittrekt voor het lezen vd handleiding zie ik geen enkel probleem, TOP combi voor heel wat fotografische doeleinden !

Comment

Natuurlijk is dit een super-combinatie. Om in die prijsklasse een slechte camera te vinden moet je al een hele crack zijn.
                          Zoals hier al enkele keren aangehaald werd, is de basiskennis meestal een groter probleem als de portemonee. Heel veel mensen kunnen een dure camera kopen en denken dat daarmee hun gebrek aan kennis kan gecompenseerd worden. Die mensen gaan regelrecht naar desillusies. En die verkopen dan hun dure spullen voor een spotprijs, en daar zijn anderen dan weer goed mee. Ik sta elke keer weer versteld als ik met mensen spreek over fotografie, hoeveel er nog zijn die niet door hebben wat een diafragma is, of een sluitersnelheid, iso, scherptediepte, lichtsterke ef -arme lens, enz.
                          (Ik heb ooit eens een tekst gemaakt om die dingen aanschouwelijk voor te stellen voor iemand die écht beginner is. Mocht iemand hier in geïnteresseerd zijn, stuur maar een PM.)
                          Ik zou zeggen: zeker kopen die combinatie, maar zeer veel energie steken in het opdrijven van de basiskennis (niet proberen lopen voor je kunt gaan !). Succes ermee !

Comment

Ik heb het idee- maar ik kan het mis hebben natuurlijk- dat je een (relatieve) beginner bent. Als dat niet zo is, kan ik volledig onderschrijven wat de meeste voorgangers zeggen: DOEN

Is mijn eerste indruk juist dat je wel een beginner bent en zo goed als geen kennis hebt van de fotografie, dan zou ik je aanraden wat eenvoudiger te beginnen. Misschien ben ik wat "behoudend", maar een absolute beginner een professionele set aanraden vind ik niet zo'n goed idee. Eerst de nodige kennis opdoen met wat eenvoudiger materiaal, en beter materiaal (D700 of zijn opvolger) aanschaffen als het fotografievirus ongeneeslijk blijkt, lijkt me een traject dat meer voor de hand ligt. Ook al zou je het geld in ruime mate beschikbaar hebben, dan nog kan het geen kwaad jezelf af te vragen of je er verstandig aan doet enkele duizenden Euro's uit te geven aan een startersset ..

Comment

Op alle camera's moet je kiezen: brandpunt, diafragma, sluitertijd, iso, soort AF en scherpstellen en als je wil leren op een simpele camera gebruik je geen auto en scenestanden. Wat maakt de D700 nu zo veel moeilijker als een D3100?
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Volgens mij niets .....

Ik bedoel "eenvoudiger" als in "minder geavanceerd"; qua bediening zijn de (semi-)pro toestellen meestal gemakkelijker. Uit eigen ervaring spreek ik over Canon, maar neem aan dat het bij Nikon niet anders is.

Comment

Working...
                                X