Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

    Ik ga deze week nog om de D700 samen met de 24-70 lens. Al genoeg opgezocht en geïnformeerd en ik ben ervan overtuigd dat dit een super combinatie is. Iemand zijn commentaar op de D700 was zelfs dat de camera te scherp is ( "familiefoto's komen niet meer spontaan over maar zijn net gemaakt voor in een boekje" ).

    Het lijkt mij wel een dure camera om mee te beginnen. Al overwogen om Canon aan te schaffen? Sommige objectieven zijn goedkoper bij Canon. Als je nog enkele objectieven van plan bent om te kopen (70-200mm) kan canon mss goedkoper uitkomen.

    Denkt toch nog even goed na.
    Trouwens bij foto konijnenberg kost deze combinatie 3110.39euro.

    Veel plezier ermee

    Comment


    • #47
      Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

      Ik ben ook aan't kijken voor een D700 maar voor de prijs van D700 + 24-70/2.8 heb je D700 + 16-35/4 VR + 70-300 VR.

      Meer bereik en vibratiereductie. Daarmee heb je een stop winst in donkere partijen.

      Voor kleine scherpte-diepte ben je beter af met tele dan met f/2.8. Voor portretten zul je ook wat langer moeten gaan dan 70mm en voor landschap en interieur breder dan 24mm. F/2.8 is niet echt nodig op een camera met hoge ISO en objectieven met VR.
      Last edited by mmgull; 14 december 2010, 08:02.

      Comment


      • #48
        Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

        Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
        F/2.8 is niet echt nodig op een camera met hoge ISO en objectieven met VR.
        En toch zou ik die f2.8 voor geen goud willen missen...poeh, mijn 1.4 is dan wel helemaal overkill op een D700...
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #49
          Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

          laatst hoor ik van een meisje dat een fotgrafie opleiding volgt dat zij gewoon voor haar eerste camera een D700 aangeschaft heeft en nog studiolampen als ook een laptop , wel ik weet niet als de school dat van de leerlingen verlangt of dat mama en papa de geldbugel opengetrokken hebben , dat is ook niet voor iedereen weggelegt , maar of dat je eerst camera nu een D700 is of een D40 na verloop van tijd zal je die camera wel leren kennen

          Comment


          • #50
            Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

            Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
            Ik ben ook aan't kijken voor een D700 maar voor de prijs van D700 + 24-70/2.8 heb je D700 + 16-35/4 VR + 70-300 VR..
            en een essentieel gat in je bereik, daar waar de 24-70 precies inpast.

            Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
            Meer bereik en vibratiereductie. Daarmee heb je een stop winst in donkere partijen.
            Die stop heb je met een 2.8 ook tov een 4 en met een D700 speelt zoiets bijna niet.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #51
              Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              en een essentieel gat in je bereik, daar waar de 24-70 precies inpast..
              Ik kom regelmatig in contact met professionele fotografen en geeneen heb ik zien lopen met een standaard zoom. Ze hebben allemaal een lichtsterke tele zoom en een brede zoom. Soms zie je ook een vaste super tele of fisheye. Dat gat is overbrugbaar en is veel kleiner dan je voorstelt.

              Die stop heb je met een 2.8 ook tov een 4 en met een D700 speelt zoiets bijna niet
              Dit begrijp ik niet. Hoe kan zoiets niet spelen? VR is een van de uitvindingen die er eigenlijk wel toe doet.

              Je vergist je ook wat stops betreft: 70-300 VR heeft 3-4 stops winst. Op 70/4.5 VR heb je even scherpe foto's als met 70/1.4 non-VR. Op breedhoek heb je maar 1-2 stops winst; 24/4 VR geeft dus qua lichtsterkte 24/1.8 non-VR. Als dat er niet toe doet, weet ik het ook niet.

              Comment


              • #52
                Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                Een niet onbelangrijk item in deze is het 'gevoel'.
                Als je die combinatie gewoon bent, wordt het moeilijk om nog met iets anders te werken. Want je begint dit als de standaard te beschouwen, en de meeste andere lenzen halen die norm niet. Ik heb zelf recent de Nikkor 105mm 2.8 VR erbij. Geen kwaad woord over die lens, maar de 24-70 2.8 geeft mij toch nog een ander 'gevoel'. Dat is gewoon perfekte mechaniek. En zoals Bouk al liet doorschijnen: de range tussen 24 en 70 mm is de meest gebruikte (behalve als je werkterrein op een specifiek onderwerp zit, zoals concerten bv.). Al de rest is aanvulling.

                Comment


                • #53
                  Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                  Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                  En zoals Bouk al liet doorschijnen: de range tussen 24 en 70 mm is de meest gebruikte (behalve als je werkterrein op een specifiek onderwerp zit, zoals concerten bv.). Al de rest is aanvulling.
                  Wat trek je dan zoal? Voor portret is 70mm te kort en voor landschap, groep en binnenin is 24mm wat krap. Dat zijn toch gangbare situaties.

                  F/2.8 is ook niet 'heel' lichtsterk, toch niet als je vergelijkt met f/1.4. In zware duisternis heb je dan nog een statief nodig (VR zou ook niet helpen).

                  Ik heb eens zo'n objectief kunnen lenen en was er niet tevreden over. Ieder zijn keuze, maar ik zou niet een 'gewoon' objectief durven aanraden van +1000 euro, dat je dan nog gaat moeten aanvullen. Als je dat geld toch moet spenderen, koop dan iets speciaal.
                  Last edited by mmgull; 14 december 2010, 14:36.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                    Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
                    Je vergist je ook wat stops betreft: 70-300 VR heeft 3-4 stops winst. Op 70/4.5 VR heb je even scherpe foto's als met 70/1.4 non-VR. Op breedhoek heb je maar 1-2 stops winst; 24/4 VR geeft dus qua lichtsterkte 24/1.8 non-VR. Als dat er niet toe doet, weet ik het ook niet.
                    Dus jouw VR speelt gemakshalve ook met de DOF van de foto???? Straffe VR hoor... en daarnaast bevriest jouw VR ook nog eens je "bewegende onderwerp"? VR en lichtsterkte zijn zaken die in één specifieke toepassing een zelfde doel dienen...maar je zeker NOOIT door elkaar mag gebruiken hoor...



                    Ik vraag me soms af hoe ik nog met scherpe foto's terugkom zonder enkele VR lens in mijn tas

                    PS...24-70 zie je niet bij professionals? Ligt er maar net aan welke je spreekt he...ga eens binnen de club professionele bruidsfotografen kijken wat die het meeste op de camera hebben zitten
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #55
                      Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                      Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
                      Wat trek je dan zoal? Voor portret is 70mm te kort en voor landschap, groep en binnenin is 24mm wat krap. Dat zijn toch gangbare situaties.

                      F/2.8 is ook niet 'heel' lichtsterk, toch niet als je vergelijkt met f/1.4. In zware duisternis heb je dan nog een statief nodig (VR zou ook niet helpen).

                      Ik heb eens zo'n objectief kunnen lenen en was er niet tevreden over. Ieder zijn keuze, maar ik zou niet een 'gewoon' objectief durven aanraden van +1000 euro, dat je dan nog gaat moeten aanvullen. Als je dat geld toch moet spenderen, koop dan iets speciaal.
                      Wat dan met een 50mm prime, zit er middenin, en is nog steeds mijn favoriet.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                        Ik leer bij: f/2.8 is niet nodig op full-frame; wat professionele fotografen gebruiken is de maatstaf en alles tussen 24-70mm is quasi nutteloos. Goed om weten!
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Wat dan met een 50mm prime, zit er middenin, en is nog steeds mijn favoriet.
                          [SARCASM}Onmogelijk....professionals gebruiken die ook niet..!!![/SARCASM]

                          @ThierryM...goed zo...wel blijven opletten hoor. Er gaan vast nog meer openbaringen komen..!

                          PS...ik verkoop ook wel eens een foto en ben derhalve dus ook professional....ik heb daarom ook geen 24-70....maar een 28-75
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #58
                            Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                            Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
                            VR is een van de uitvindingen die er eigenlijk wel toe doet.
                            Ik zeg niet dat VR er niet toe doet, maar bij een D700 veel minder speelt, door de hoge isoos.


                            Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
                            Je vergist je ook wat stops betreft: 70-300 VR heeft 3-4 stops winst. Op 70/4.5 VR heb je even scherpe foto's als met 70/1.4 non-VR. Op breedhoek heb je maar 1-2 stops winst; 24/4 VR geeft dus qua lichtsterkte 24/1.8 non-VR. Als dat er niet toe doet, weet ik het ook niet.
                            VR=lichtsterkte is natuurlijk baarlijke nonsins, het enige wat VR toelaat is een langere sluitertijd.

                            1/70st en 3 stops levert 1/8st op, ik vertrouw dan meer op een muur dan op VR.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #59
                              Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                              Dus jouw VR speelt gemakshalve ook met de DOF van de foto???? Straffe VR hoor... en daarnaast bevriest jouw VR ook nog eens je "bewegende onderwerp"? VR en lichtsterkte zijn zaken die in één specifieke toepassing een zelfde doel dienen...maar je zeker NOOIT door elkaar mag gebruiken hoor...
                              Neen, ik sprak enkel over lichtsterkte.

                              Voor DoF gebruik je tele of kom je dichterbij onderwerp of verwijder je achtergrond, slimmerik

                              PS...24-70 zie je niet bij professionals? Ligt er maar net aan welke je spreekt he...ga eens binnen de club professionele bruidsfotografen kijken wat die het meeste op de camera hebben zitten
                              Ik ken er zo'n twee; die verkiezen 24-120/4 VR. Huwelijk is ook het enige waar een standaard zoom echt uitblinkt.

                              Ik zeg niet dat VR er niet toe doet, maar bij een D700 veel minder speelt, door de hoge isoos.
                              Ja, en dan kun je een groot diafragma ook vervangen door hoge iso (wat betreft lichtsterkte).

                              VR=lichtsterkte is natuurlijk baarlijke nonsins, het enige wat VR toelaat is een langere sluitertijd.
                              Langere sluitertijd = meer licht = lichtsterker
                              Groter diafragma = meer licht = lichtsterker

                              Ik leer bij: f/2.8 is niet nodig op full-frame
                              Is natuurlijk wel nuttig. Maar zo ook is VR nuttig.
                              Last edited by mmgull; 14 december 2010, 15:00.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                                Je moet niet 'professionals' verwarren met 'de betere fotograaf'. De zg professionals zijn m.i. meestal mensen die in één niche bezig zijn, bv sport. Die zullen het beste materiaal kopen dat voor hun onderwerpen te krijgen is. Mensen die meestal niet te dicht bij hun onderwerp kunnen komen hebben natuurlijk baat bij veel mm's en dus ook bij VR. Architectuurfotografen die voor bv. magazines werken, zullen meer in de groothoeksfeer zitten. Maar mensen die in alle situaties foto's willen maken op een zo goed mogelijke manier, zullen zeer graag werken met de 24-70. Mijn 50 mm 1.4 is ook nooit ver weg hoor ! Omwille van die 1.4 natuurlijk: heerlijke lens ! Trouwens, tot 70 mm heeft VR in mijn ogen geen enkele zin.
                                Gelukkig dat er bij elk van de hier geuite meningen ook een lens past hé !

                                Comment

                                Working...
                                X