Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

Oorspronkelijk geplaatst door mmgull Bekijk bericht
    Langere sluitertijd = meer licht = lichtsterker
    Groter diafragma = meer licht = lichtsterker
    wikipedia:
    De lichtsterkte van een lens, objectief of optisch instrument is een maat voor de hoeveelheid licht die het opvangt en nuttig gebruikt om een beeld te vormen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het word nog een moeilijke les

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        wikipedia:
        De lichtsterkte van een lens, objectief of optisch instrument is een maat voor de hoeveelheid licht die het opvangt en nuttig gebruikt om een beeld te vormen.
        Zeiker

Comment

Zeiker
          Foute informatie verspreider.

VR heeft niets, maar dan ook niets te maken met lichtsterkte.

Een VR en non-VR lens kunnen beide foto's nemen op 1/8s, VR gaat alleen - soms en onvoorspelbaar - je onbeweeglijke onderwerpen in je foto wat scherper weergeven. Zoals een muur. Of een boom. Of een schilderij.
          Mensen zijn bij VR & VR onscherp (bij een te lange sluitertijd), alsook bomen of haren die waaien in de wind bijvoorbeeld.

Dus nee, VR staat niet gelijk met de voordelen van een lichtsterke lens of een body met hoge ISO mogelijkheden. En zwijgen we nog over isolatie met DOF.

En dat de 24-120 F4 dé nieuwe trouwfotograaflens zou zijn, is ook onzin.

VR met bewegende onderwerpen is vooral handig om toch een sluitertijd in te stellen die de mensen bevriest (bijv. 1/100), zonder last te hebben van de bewegingsonscherpte van je lange telelens (200mm, waar je dus normaal 1/200ste zou moeten kiezen).

VR op een ultra breedhoek is daarom minder nuttig, alleen als je voor statische onderwerpen kiest. Museum, architectuur etc... omdat je daar, bijvoorbeeld met de 14-24mm, perfect scherpe foto's kan nemen op 1/30s. Maar soms is dat nog te lang of wil je meer DOF, dan kan VR handig zijn.

Comment

Neen, ik sprak enkel over lichtsterkte.

Voor DoF gebruik je tele of kom je dichterbij onderwerp of verwijder je achtergrond, slimmerik
            Je hebt nog een hoop te leren als je denkt dat tele en afstand tot onderwerp de enige factoren voor DOF zijn...wat ik met mijn 85mm 1.4 kan...dat kan geen enkele lens "truuken" met VR, tele of dichter bij het onderwerp scherpstellen

Het "probleem" van VR is dat men het gaat zien als wondermiddel, terwijl het slechts een hulpmiddel is in bepaalde situaties.
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Veel megapixels lijken me dan niet direct de eerste noodzaak. Prestaties op hogere ISO waarden en snelheid komen dan meer om de hoek kijken. Ik zou zeggen dat je dan aan de D700 een perfecte camera in handen hebt...een Canon 5D mkII zal ook nog steeds voldoen, maar niet beter als dat een D700 dat doet.

Wél zou ik als het om mensen gaat ook kijken voor een iets "langer" objectief" erbij, zoals de 70-200 of een 135mm f2. Dit omdat je met een 24-70 toch nog vrij dichtbij moet komen voor een portretje.
              Dank u wel, ik ga hiervoor zeker is rondkijken. Nogmaals bedankt voor alle info & hulp!

Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
              Waarom niet een iets simpelere set en dan alle randaparatuur erbij en desnoods nog andere lenzen? Ik vind het eerlijk gezegd een beetje over de top heen om gelijk met zo'n set te beginnen. Daarnaast als je denkt alleen hier goede foto's mee te kunnen maken dan begrijp je denk ik niet wat een goede foto tot een goede foto maakt. Ik zie overigens af en toe foto's van compact camera's voorbij komen waarbij ik denk van zulke goede foto's maak ik niet. Dat is mijn argument om niet gelijk voor al het topspul te gaan. Daarnaast als je wat meer ervaring krijgt weet je ook beter welke spullen je er graag bij wilt hebben.

Dit alles is niet negatief bedoeld maar meer als denkstof
              Ik snap u punt wel & thx voor jou mening maar ik hou gewoon van kwaliteit en wil daarom van de eerste keer iets dat heel goed is, da's alles. Niets meer of minder.

Oorspronkelijk geplaatst door Knuffelmasie Bekijk bericht
              Ik ga deze week nog om de D700 samen met de 24-70 lens. Al genoeg opgezocht en geïnformeerd en ik ben ervan overtuigd dat dit een super combinatie is. Iemand zijn commentaar op de D700 was zelfs dat de camera te scherp is ( "familiefoto's komen niet meer spontaan over maar zijn net gemaakt voor in een boekje" ).

Het lijkt mij wel een dure camera om mee te beginnen. Al overwogen om Canon aan te schaffen? Sommige objectieven zijn goedkoper bij Canon. Als je nog enkele objectieven van plan bent om te kopen (70-200mm) kan canon mss goedkoper uitkomen.

Denkt toch nog even goed na.
              Trouwens bij foto konijnenberg kost deze combinatie 3110.39euro.

Veel plezier ermee
              Dank u, ik zal nog is alles vergelijken en dan zien we wel, ik ga het toch pas begin januari kopen dus ik heb nog ff tijd.

Comment

Voor DoF gebruik je tele of kom je dichterbij onderwerp of verwijder je achtergrond, slimmerik
                Die achtergrond heb ik eens verwijderd, maar dat gaf nogal wat commotie, het waren nl de Twin Towers....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door InspireYourSoul Bekijk bericht
                  Ik snap u punt wel & thx voor jou mening maar ik hou gewoon van kwaliteit en wil daarom van de eerste keer iets dat heel goed is, da's alles. Niets meer of minder.
                  In dat geval, zeker de beste keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    ... en daarnaast bevriest jouw VR ook nog eens je "bewegende onderwerp"?

PS...24-70 zie je niet bij professionals? Ligt er maar net aan welke je spreekt he...ga eens binnen de club professionele bruidsfotografen kijken wat die het meeste op de camera hebben zitten
                    +1
                    Wat ben je met VR als je op 1/15 een persoon trekt in beweging?
                    Wat ben je met een vaste lens met een hoog aantal mm op F1.2 als de DOF 4 cm is?
                    Ze is dan wel lichtsterk en daar houdt het mee op.

Ik zie rondom mij professionelen met een 24-70 F2.8 reportages trekken. (aan de 2de body hangt een 70-200).

Ik kan enkel maar zeggen dat de combinatie super is (D700 en 24-70).
                    En geen portretten kunnen trekken op 70mm en FF.... Tsja.
                    Wat kort door de bocht vrees ik.
                    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Hallo,

Ik heb intussen de d700 gekocht samen met de 24-70 lens. Super combinatie alleen beperkt in bereik. Ik ben een 18-200 lens gewoon en die is echt wel super voor een beginner. Hiermee heb je een echte allround lens. Ze heeft wel haar nadelen qua lichtsterkte maar met een extra flitser compenseer je dit wel grotendeels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
                        Wat ben je met VR als je op 1/15 een persoon trekt in beweging?
                        Wat ben je met een vaste lens met een hoog aantal mm op F1.2 als de DOF 4 cm is?
                        Ze is dan wel lichtsterk en daar houdt het mee op.

Ik zie rondom mij professionelen met een 24-70 F2.8 reportages trekken. (aan de 2de body hangt een 70-200).

Ik kan enkel maar zeggen dat de combinatie super is (D700 en 24-70).
                        En geen portretten kunnen trekken op 70mm en FF.... Tsja.
                        Wat kort door de bocht vrees ik.
                        Da's mijn gedacht ook ...
                        Ik heb bovenstaande combi's en mijn ervaring is dat ik meestal in de studio mijn 70-200 mm gebruik voor portretten maar in sommige gevallen teruggrijp naar de 24-70 voor modellen in een decor dat er ook dient op te staan. Indien ik bij modellenwerk van extreme dof wil gebruik maken vijs ik er zelfs mijn 50 mm 1.4 op
                        De 24-70 mm is voor mij de ideale staplens. Geen gedoe met verschillende zoomlenzen en de scherpte en snelheid van de 24-70 mm is super ! Maw, indien je een beperkt budget hebt om je de D700 aan te schaffen en je slechts één lens wil kopen om mee van start te gaan is mijn advies je de 24-70 aan te schaffen. Meestal wordt dit dan nog in een package aangeboden. In één woord : topmateriaal.
                        My 2 cents.

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                          Is voor portret 120mm niet interessanter dan 70mm?
                          70 is inderdaad wat aan de krappe kant voor portret. mijn 28-70 f2.8 was een geniale protretlens op mijn D200, maar dat is hij niet meer op mijn D700. daar grijp ik naar mijn 70-200, maar dat is al een flink bakkebeest. de nieuwe retescherpe (zegt men) 24-120 f4 zou inderdaad een goed compromis kunnen zijn.
                          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Ik heb nog een vraag, is het mogelijk om met de Nikon D700 foto's te trekken zoals deze die ik hieronder heb gepost, van dezelfde scherpte/kwaliteit, zo ja, welke extra lens/lenzen zijn ervoor nodig?

En nog een laatste vraag, weet er iemand welke toestellen modefotografen gebruiken die voor tijdschrijften zoals Vogue, Elle enz.. werken.
                            Thanks.

* Links verwijderd *
                            Last edited by InspireYourSoul; 13 januari 2011, 20:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door InspireYourSoul Bekijk bericht
                              Ik heb nog een vraag, is het mogelijk om met de Nikon D700 foto's te trekken zoals deze die ik hieronder heb gepost, van dezelfde scherpte/kwaliteit, zo ja, welke extra lens/lenzen zijn ervoor nodig?

En nog een laatste vraag, weet er iemand welke toestellen modefotografen gebruiken die voor tijdschrijften zoals Vogue, Elle enz.. werken.
                              Thanks.
                              Heel kort : ja, en met verschillende lenzen.
                              Ja : Canon, Nikon, Leica, Hasselblad, Rolleiflex, Pentax en nog een paar anderen.
                              Suggestie : snuffel eens door het forum en vergeet vooral niet even halt te houden bij het forumreglement, meer bepaald punt 7.10. Haal ondertussen je foto's weg ...

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                                Heel kort : ja, en met verschillende lenzen.
                                Ja : Canon, Nikon, Leica, Hasselblad, Rolleiflex, Pentax en nog een paar anderen.
                                Suggestie : snuffel eens door het forum en vergeet vooral niet even halt te houden bij het forumreglement, meer bepaald punt 7.10. Haal ondertussen je foto's weg ...

Tjerri
                                Sorry, da wist ik nie, ik heb ze gewist.

Gaat dat ook met de Nikon D700+24-70 (F 2.8)?

Comment

Working...
                                X