Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de allerbeste digitale DSLR camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Originally posted by teddy-bear
    @Sonyke

Heb jij nu alleen maar een body en (nog)geen lenzen?

Zo ja, kan ik je, al je dit wenst(in afwachting van de komst van uw lenzen), even depaneren, heb hier een reserve lens liggen nikor 28-200.

Kom ze dan even ophalen.

Hij heeft een lenske in bruikleen van Studio 73 (hij heeft me foto's doorgemaild met verschillende instellingen dus fotookes maken kan hij in elk geval )Weet wel niet tot wanneer hij dat leenlenske mag gebruiken...

@ Sonyke:zal seffens eens zien of ik je die Nikonfilters voor PS kan doormailen.Ik gebruik ze regelmatig.er zitten goede dingen tussen
    Danny's Photosite

Comment

• Originally posted by teddy-bear
      @Sonyke

Zo ja, kan ik je, al je dit wenst(in afwachting van de komst van uw lenzen), even depaneren, heb hier een reserve lens liggen nikor 28-200.
      Kom ze dan even ophalen.

Merci Teddy. Maar ik heb nog wel geduld, volgens afspraak met Corné ga ik mijn lenzen waarschijnlijk hebben de eerste week van januari. Dat is zo lang niet meer. Mocht er iets tussen komen, en de lenzen langer wegblijven dan zal ik contact met je opnemen. In elk geval héél erg bedankt. Toffe Péj !

Comment

• Originally posted by roadrunner
        Originally posted by teddy-bear
        @Sonyke

Kom ze dan even ophalen.

Hij heeft een lenske in bruikleen van Studio 73 (hij heeft me foto's doorgemaild met verschillende instellingen dus fotookes maken kan hij in elk geval )Weet wel niet tot wanneer hij dat leenlenske mag gebruiken...

@ Sonyke:zal seffens eens zien of ik je die Nikonfilters voor PS kan doormailen.Ik gebruik ze regelmatig.er zitten goede dingen tussen
        Wat zitte gij hier weer tussen te toeteren kwiebus. Heu mijnheer de kwiebus want 't is zondag
        Dat leenlenske heb ik gisterenavond terug gedaan, dat was overigens een nieuwe lens uit de winkel. Nee ik zit nu dus zonder lens, te wachten op de 1ste week van januari. Ik heb daarjuist die lens van mijn Sony er eens af gehad en met plakband aan de D100 geplakt maar ik kan niet scherpstellen dus lukt het niet. 't zou anders wat zijn zo'n Zeisslens van de Sony op nen Nikon !! Het neusje van de zalm

Ik heb intussen uw nikonfilters ontvangen, merci !

Comment

• Originally posted by Sonyke

Dat zijn filters om in Photoshop te gebruiken hé,geen filters om koffie mee te maken
          Danny's Photosite

Comment

• Originally posted by roadrunner
            Originally posted by Sonyke

Dat zijn filters om in Photoshop te gebruiken hé,geen filters om koffie mee te maken
            Ik heb juist uw krippedingesfoto's nog eens bewonderd. Den 12 uwe engel "Gloria In Excelcis Deo" daar zou ik links dat streepke afhalen.
            Dat vind ik een hele mooie reeks ! In uw andere reeks de foto "Willy op moto" vind ik ook knap maar dat is natuurlijk een dankbaar onderwerp

Comment

• Ja,die kribbedinges vond ik ook plezant om te trekken.Zonder flits of statief met éénpuntsmeting getrokken.
              Danny's Photosite

Comment

• Rudy heeft echt gelijk. De kwaliteit omt vanwege de grote van de ccd of cmos ongeacht het aantal pixels eventueel minder zijn, het beeld resultaat kan beter zijn. Klinkt onlogisch maar is zo...
                Pvd

Comment

• Originally posted by P.Van.Dyck
                  Rudy heeft echt gelijk. De kwaliteit omt vanwege de grote van de ccd of cmos ongeacht het aantal pixels eventueel minder zijn, het beeld resultaat kan beter zijn. Klinkt onlogisch maar is zo...
                  en is daar een uitleg voor ?
                  Dus géén enkele vergelijking met een vroegere "trage" of "snelle"' film, fijne of groffe korrel. Enkel het verschil groot- midden en kleinbeeldformaat dat dus de grootte van het uiteindelijk "printformaat" bepaald, onafgezien van het aantalpixels/mm2 ? Denk toch dat daar bepaalde verhoudingen moeten bewaard blijven om geen kwaliteitsverlies te hebben bij bepaalde afdrukformaten.
                  Ik wil je niet tegen spreken integendeel, ik wil enkel mijn vraag verduidelijken want ik zou dit graag weten.
                  Dus indien mogelijk graag een antwoord.

Comment

• @ Sonyke : kunnen we jou hier dan eerstdaags verwachten onder de nick "Nikonneke" ?
                    Mark (300D)

Comment

• Originally posted by Sonyke
                      en is daar een uitleg voor ?
                      Dus géén enkele vergelijking met een vroegere "trage" of "snelle"' film, fijne of groffe korrel. Enkel het verschil groot- midden en kleinbeeldformaat dat dus de grootte van het uiteindelijk "printformaat" bepaald, onafgezien van het aantalpixels/mm2 ? Denk toch dat daar bepaalde verhoudingen moeten bewaard blijven om geen kwaliteitsverlies te hebben bij bepaalde afdrukformaten.
                      Ik wil je niet tegen spreken integendeel, ik wil enkel mijn vraag verduidelijken want ik zou dit graag weten.
                      Dus indien mogelijk graag een antwoord.
                      Hier staat een hele uitleg waarom je niet zomaar mag zeggen dit beeld zal wel beter zijn want heeft meer pixels. Er staat zelfs in waarom in de praktijk de Sony 707 niet beter is dan de D30(eerder het tegendeel) die toch 2MP minder heeft. En het verklaart ook waarom de DSLR's met 6MP beter doen dan 35mm film. Maar het is allemaal wel saaie lectuur en het maakt natuurlijk geen mooie foto's dat doet je apparaat immers niet dat doe jij. Dus volg deze link even http://www.luminous-landscape.com/tutorials/dq.shtml onderaan de pagina staan nog enkele links met interessante info.

Comment

• Bedankt Kevlar !

Comment

Working...
                        X