Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de allerbeste digitale DSLR camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat is de allerbeste digitale DSLR camera?

Stel je hoeft niet naar geld te kijken wat is dan de allerbeste digitale DSLR camera. (op dit moment)
    En wat is de beste camera qua prijs kwaliteit, dus een iets lager budget camera?
    Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
    http://petermaas.blogspot.com/

Dat zijn 2 moeilijke vragen, waar volgens mij zelfs geen goed antwoord op bestaat.

Welke foto's wil je vooral nemen? Sport, portret, ... D1, D1S, D2H, D100, 10D, 300D, E-1, *ist ,... Ze hebben allemaal hun eigen goede en zwakke punten!
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

de eerste vraag is "waarvoor ga je het gebruiken"
      de tweede vraag is "met welke lenzen"
      de derde vraag is "budget is toch belangrijer dan verwacht, wat nu"

je kan een body kopen van 10.000 euro en van 1000 euro .. ze presteren beiden goed waarvoor ze bedoeld zijn. Het gebruik bepaald de keuze

Comment

Zou ik dan een totaal andere camera aan moeten schaffen als ik bv meer sport fotografeer dan portretten?
        Is de lens dan niet de bepalende factor?
        Maar om even antwoord te geven op de vraag...voor portret- natuur- en macrofotografie.
        Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0

Comment

Het is inderdaad niet gemakkelijk.

Maar ik zou de 1D en de 1Ds zien als de beste, maar op voorwaarde dat je dan ook niet kijkt op een cent voor de optiek en deze twee camera's , maar vooral de 1Ds voorziet van L optiek.

Qua snelheid en als nieuwste telg van Nikon de D2h, zeker voor sport en persfotografie.

Prijs kwaliteit voor de veeleisende amateur zeg ik de 10D, maar ook voozien van degelijke optiek.

Just my 2 cents.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Tsja ik hoef er niet naar te kijken en ik kocht de Sony 717, de compleetste, goed voor macro, voor portret (altijd van tipje neus tot achter de oren scherp); IR-fotografie enz., och ja dat is geen DSLR

Bij een DSLR hoef je er in dat geval niet één maar drie te kopen :
            -D1s : algemeen en modelfotografie
            -D2H omdat het de snelste is, voor sportfotografie
            -de 10D of D100 of E-1. De E-1 omdat daar ook in de regen mee te werken valt.

Maar eigenlijk is dat een verkeerde vraag : eerst je beste lenzen kopen voor datgene wat je wil doen en daar dan de voor de handliggende body erbij kopen. Je hebt al zeer goede objectieven voor een goeie 8.000 Euro.

Comment

Vandaag op stap geweest om te kijken voor een andere camera.
              Eigenlijk voor de Canon 300D.
              Nog niets gekocht maar uiteindelijk kwam ik uit op de Olympus E-1.
              Misschien zet ik a.s. maandag de stap om hem aan te schaffen.
              Zijn er hier mensen die de camera kennen?
              Zo ja wat zijn de ervaringen, eventueel nadelen, slechte ervaringen?

Het is niet goedkoop, 2595 euro inclusief een 2.8 14-45 lens.
              Wat raden de experts hier aan?????

Comment

Ook niet vergeten dat er voor de E-1 op dit moment heel weinig lenzen beschikbaar zijn! Er zijn ook nog geen third-party lenzen. Wat betekent dat je serieus geld zal mogen neertellen.

Dat is dan een nadeel t.o.v. de Nikon en Canon mounts: voldoende lenzen en voor ieders beurs wat te vinden...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

En dan nog een flits van 500€ en men zit al aan 3000€,er zit jammer genoeg geen ingebouwde flits in.
                  Moet wel zeggen ligt lekker in de hand over de rest kan ik niet veel zeggen omdat er jammer genoeg een 50mm macro op zat ze is wel een beetje luider als een andere (de lens) maar de resultaten mogen er wel wezen.

Comment

Originally posted by Peer
                    Stel je hoeft niet naar geld te kijken wat is dan de allerbeste digitale DSLR camera. (op dit moment)
                    Canon 1Ds (maar als geld echt geen probleem is kan je beter voor een Kodak DCS Pro Back 645 of een Leaf Valeo 22 gaan) en Nikon D2h, afhankelijk van het doel.
                    www.vildaphoto.net

Comment

De Olympus E1 heeft nogal snel last van ruis. Zie hier:

http://www.dpreview.com/reviews/olympuse1/page15.asp

Comment

Originally posted by CooMa
                        Ook niet vergeten dat er voor de E-1 op dit moment heel weinig lenzen beschikbaar zijn! Er zijn ook nog geen third-party lenzen. Wat betekent dat je serieus geld zal mogen neertellen.

Dat is dan een nadeel t.o.v. de Nikon en Canon mounts: voldoende lenzen en voor ieders beurs wat te vinden...
                        Akkoord, maar ik volg je niet helemaal. Er zijn lenzen beschikbaar en die volgen elkaar mooi op. Trouwens als daar kwalitatief zeer goede originele en best betaalbare lenzen voor zijn waarom zou je nood hebben aan lenzen van een ander merk, die o.a. veel zwaarder wegen, duurder maar niet beter zijn ?

Comment

Originally posted by Patrick B.
                          En dan nog een flits van 500€ en men zit al aan 3000€,er zit jammer genoeg geen ingebouwde flits in.
                          Wie blijft nu fotograferen met een ingebouwde flits ? Je hebt direct behoefte aan een externe, dus waarom is een ingebouwde flits een noodzaak als daar toch bijna geen fatsoenlijke foto's mee te maken zijn ? Een externe flits kopen doe je meestal toch. Dit is volgens mij niet een argument van doorslaande aard.

Comment

Originally posted by j@n

Dat is juist, en dat komt ondermeer door het kleinere CCD.
                            Ik weet niet of daar in de praktijk, in de meeste situaties, iets van te merken is. Maar het is inderdaad een minpunt.

Comment

Originally posted by Sonyke
                              Originally posted by j@n

Dat is juist, en dat komt ondermeer door het kleinere CCD.
                              Ik weet niet of daar in de praktijk, in de meeste situaties, iets van te merken is. Maar het is inderdaad een minpunt.

heéél spijtig, want de toestellen op zich, e10, e20 en e1 zijn mooie dingen, maar spijtig genoeg altijd die ruis..

Comment

Working...
                              X