Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 300 D en flitstijd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon eos 300 D en flitstijd

Hoi,

Sinds twee dagen in het blijde bezit van de eos 300 D. De eerste kiekjes zijn te zien op onderstaande link bij jaarwisseling.

Deze fotoos zijn allemaal met ingebouwde flitser gebruikt. Hij kiest zelf 1/60 als sluitertijd. Vind ik zelf wat langzaam ; kan ik hem zonder problemen op 1/125 zetten, of worden ze dan onderbelicht ?
    Wat zijn jullie flitservaringen ?
    wil de camera gaan gebruiken met een metz 45 CT1 met slave. Werkte prima met mijn powershot G1

fotosite; http://www.enkelaar.com/joost/

groeten Joost
    canon 30D /canon 400D
    canon ef 50mm1,8 type 1 / ef 17-40 f/4 L
    canon 24-105/F4 L IS /canon 70-200/F2.8 L IS

Dat zou volgens mij geen probleem mogen geven. Klopt het niet dat de flitssynchronisatie loopt tot op 1/200?? (zo even uit het blote hoofd)
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by CooMa
      Dat zou volgens mij geen probleem mogen geven. Klopt het niet dat de flitssynchronisatie loopt tot op 1/200?? (zo even uit het blote hoofd)
      Is inderdaad geen probleem aangezien E-TTL voor compensatie zorgt voor de gekozen instellingen. Natuurlijk is de voorwaarde dat je binnen het bereik van de flits blijft. Synchronisatie tot 1/200 is op de 10D in elk geval standaard - ik vermoed dat hetzelfde geldt voor de 300D.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
      X